Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
quera schreef:Lau schreef:
Ik projecteer niks ik zeg alleen dat mensen die zo denken zelf vaak ook beschadigd zijn.
Maakt niet uit door wat. Ik geloof niet dat iemand zo word zonder wat mee te maken. Dus bekijk het eens andersom hoe heeft de samenleving er voor gezorgd dat iemand zo is geworden.
Ik ben ook enorm gepest vanaf kleins.
bigone schreef:Pagina's verder en tot mijn grote verbazing zijn er nog al wat mensen die aannemen dat zoveel geld in een tas wel zwart of crimineel geld moet zijn dus kunnen ze dat gewoon houden!!! Echt, daar kan ik niet bij, volgens mij is er dan wel iets in je opvoeding mis gegaan of in je leven wanneer je dit zonder blikken of blozen inpikt. Echt, onbegrijpelijk. En dan gaat het niet om het bedrag, kan ook 50 of 100 euro zijn, wanneer je iets vind probeer je de eigenaar te traceren toch, of het nu geld, een hond, een weet ik wat is.
Zal wel de generatiekloof zijn.
bigone schreef:Pagina's verder en tot mijn grote verbazing zijn er nog al wat mensen die aannemen dat zoveel geld in een tas wel zwart of crimineel geld moet zijn dus kunnen ze dat gewoon houden!!! Echt, daar kan ik niet bij, volgens mij is er dan wel iets in je opvoeding mis gegaan of in je leven wanneer je dit zonder blikken of blozen inpikt. Echt, onbegrijpelijk. En dan gaat het niet om het bedrag, kan ook 50 of 100 euro zijn, wanneer je iets vind probeer je de eigenaar te traceren toch, of het nu geld, een hond, een weet ik wat is.
Lau schreef:quera schreef:Ik ben ook enorm gepest vanaf kleins.
Ik heb het nog steeds over VAAK en niet altijd. Hoe jij er mee om gaat is jou ding.
Resistance schreef:Wat ik gek vindt is dat als iemand die tas geld mee neemt, dat er maar wordt gesuggereerd dat zo iemand een slechte opvoeding heeft gehad of dat er iets mis met je is.
Mijn vader had een keer boodschappen gedaan, waarna het kassameisje was vergeten het krat bier af te rekenen. Daar kwam hij thuis achter, en is teruggegaan om het alsnog af te rekenen. Hij doet sowieso vrijwel nooit iets illegaals en is zo rechtvaardig als de pest.
En toch zou ook hij zo'n tas met geld meenemen.
Nikass schreef:Lau schreef:
Ik heb het nog steeds over VAAK en niet altijd. Hoe jij er mee om gaat is jou ding.
Inderdaad, en hoe jij als volwassen mens nu met jouw verleden omgaat, is jouw ding. En aan jou de keuze of je een verbitterde, wantrouwende opstelling hebt, of dat je kan inzien dat niet "de hele samenleving" verantwoordelijk is voor jouw rotjeugd.
Crimineel geld is afkomstig van slachtoffers. Door crimineel geld te verduisteren (want dat is wat je doet als je het stiekem meeneemt) benadeel je de slachtoffers nog eens extra. Bovendien pleeg je een strafbaar feit: de rechter zal je -indien het uitkomt natuurlijk - op zijn minst veroordelen voor heling.

Resistance schreef:Wat ik gek vindt is dat als iemand die tas geld mee neemt, dat er maar wordt gesuggereerd dat zo iemand een slechte opvoeding heeft gehad of dat er iets mis met je is.
Mijn vader had een keer boodschappen gedaan, waarna het kassameisje was vergeten het krat bier af te rekenen. Daar kwam hij thuis achter, en is teruggegaan om het alsnog af te rekenen. Hij doet sowieso vrijwel nooit iets illegaals en is zo rechtvaardig als de pest.
Nies_ schreef:Resistance schreef:Wat ik gek vindt is dat als iemand die tas geld mee neemt, dat er maar wordt gesuggereerd dat zo iemand een slechte opvoeding heeft gehad of dat er iets mis met je is.
Ach sommige mensen voelen zich kennelijk pas goed als ze een ander slecht noemen. Laat ze, dat zegt meer over hun dan over jou.
bigone schreef:Resistance schreef:Wat ik gek vindt is dat als iemand die tas geld mee neemt, dat er maar wordt gesuggereerd dat zo iemand een slechte opvoeding heeft gehad of dat er iets mis met je is.
Er is een verschil tussen meenemen en houden, goed lezen. Ik neem hem mee, doe melding en wacht de tijd af. Is het na een jaar niet opgeeist dan is het voor mij. Maar geen melding doen en bvb meteen je schulden afbetalen of het gewoon uitgeven omdat je zelf ook eens bedrogen bent met geld????
Lau schreef:Wat denk je dat de politie met dat geld doet? Die gaat echt niet de eigenaar zoeken ofz![]()
Dat geld word gewoon vernietigd en de eigenaar mag zijn tas komen ophalen. Zoals eerder genoemd verdwijnt het geld gewoon uit een gevonden portomonee. Bewijs maar eens dat er geld in zat. Als he het wegbrengt ziet ook de eigenaar het geld nooit meer terug.
Sakura789 schreef:Lau schreef:Wat denk je dat de politie met dat geld doet? Die gaat echt niet de eigenaar zoeken ofz![]()
Dat geld word gewoon vernietigd en de eigenaar mag zijn tas komen ophalen. Zoals eerder genoemd verdwijnt het geld gewoon uit een gevonden portomonee. Bewijs maar eens dat er geld in zat. Als he het wegbrengt ziet ook de eigenaar het geld nooit meer terug.
Wat een onzin![]()
Ze bewaren het geld, na een x aantal jaar krijgt de vinder alsnog het gevonden bedrag als er geen eigenaar komt melden. Dat laatste is natuurlijk vooral het geval als het om crimineel geld gaat. Dan ga je niet naar het politiebureau om aangifte te doen, dan kun je daar direct blijven
Lau schreef:Sakura789 schreef:O jee nu moet ik iets verklaren? Ik ga in op dat ze geld nooit vernietigen. Dat is regelrechte bullshit.
Dan verdelen ze het wel![]()
Als je zonodig iets wil ontkrachten kom dan ook met verklaringen.
Sakura789 schreef:Lau schreef:Wat denk je dat de politie met dat geld doet? Die gaat echt niet de eigenaar zoeken ofz![]()
Wat een onzin![]()
Ze bewaren het geld, na een x aantal jaar krijgt de vinder alsnog het gevonden bedrag als er geen eigenaar komt melden. Dat laatste is natuurlijk vooral het geval als het om crimineel geld gaat. Dan ga je niet naar het politiebureau om aangifte te doen, dan kun je daar direct blijven
Bubblewrap schreef:Politie is niet aktijd integer, gemeente ook niet. Maar is dat risico je waard?
-> mogelijk crimineel geld, dan bel ik de politie. Zodat ik zelf niet in de problemen kan komen omdat ik met vals geld betaal of dat criminelen achter mij/het geld aan gaan.
-> andere situatie, dan geef ik het aan bij de gemeente (eventueel politie) en wacht ik het jaar af. Dit om de eigenaar te beschermen tegen eventuele niet integere ambtenaren.