Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:32

Inderdaad... Als je alleen maar A merken koopt ben je duurder uit, maar niemand zegt toch dat het niet mag of tikt je op andere wijze op de vingers?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:39

Ik geef echt heel veel geld uit aan boodschappen, wij zijn met zn tweeën maar doordat ik gluten, lactose en fructanen niet kan eten komen we gewoon gigantisch duur uit.
Zo kost bijv een halfje brood, met nog is super kleine boterhammen ook 3.29 en zo is het met heel veel producten.
Ik zit rond de 500 per maand, dit is zonder wasmiddel etc
Ik let wel op de aanbiedingen en we eten dingen van het seizoen maar helaas mag ik die dus niet allemaal wat het lastiger maakt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:45

SdaphneS schreef:
Maar ik koop mijn brood al drie keer zo duur. Namelijk voor twee, drie euro per stuk. Dat brood van tachtig cent is net karton. Ik besteed dan liever wat meer aan mijn boodschappen, maar ieder zijn ding.

En het verschil in 'troep' dat erin gaat, dat vind ik ook erg belangrijk.

keshia

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:50

Ik maak er een hele hobby van om goedkoop boodschappen te doen. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en mijn man en ik dan. Wij doen voor max 300 euro per maand boodschappen. Dat is incl verzorgingsproducten vlees wasmiddel en helaas ook shag voor mijn man. Zonder shag zouden we onder de 250 euro blijven.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:51

maralyn schreef:
SdaphneS schreef:
Maar ik koop mijn brood al drie keer zo duur. Namelijk voor twee, drie euro per stuk. Dat brood van tachtig cent is net karton. Ik besteed dan liever wat meer aan mijn boodschappen, maar ieder zijn ding.

Jij vind het karton.
Ik vind het heerlijk brood.

Wat je mening is, is natuurlijk geen feit voor ieder.

Dat mensen meer geld uit geven voor boodschappen, wie houdt ze tegen, ik niet hoor.

Maar ik doe wél mijn zegje, en dat is mijn goedrecht toch?!

Ik lees ook anderen met a merken.
Dat mag toch?

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik iedereen aanval omdat ze meer geld uit geven voor boodschappen...
Maar zo is het niet!

Wat ieder doet moet hij of zij weten.
Ik voel mij hier erg comfortabel bij. En word er blij van.

Mij dwingen naar luxe producten of meer geld uitgeven lukt ook niet.
Dit is voor mij een sport geworden, ééntje waar ik energie van krijg.

De ja maaren zijn dan ook niet nodig.

Zoals ik eerder al schreef, geven wij er (te)veel geld aan uit.
Maar ik vind het juist super interessant om te lezen hoe de mensen het doen met juist een heel laag bedrag voor boodschappen. Daar kan ik nog een hoop van leren. :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:58

Myfairytale.

Het ligt ook aan de wensen die je zelf hebt.
Luxe dure producten.
Alleen maar biologisch. Ja dat is logisch, dat loopt op.

Ik heb geen speciale wensen.
Ik moet het lekker vinden, goed smaken en er mij goed bij voelen
En zo geldt dat voor ieder.

Mensen die willen besparen mogen best een pb sturen.

Ik heb namelijk een hele lijst met alle producten en berekeningen.
Ja! Dat is echt hobby!

Zo ook met kleding.
Heb een afspraak met een dame uit de buurt. Zij is gek op shoppen. En na drie jaar wil ze er vanaf. Gedragen of niet gedragen.

Een kwart zit prijskaartje er nog aan.
Maar dit jaar 210 euro uitgegeven aan kleding, 70 kledingstukkrn.
Stuk voor stuk van amisu en andere merken.
Het zit heerlijk, voel fantastisch. En ik ben er heel blij mee

Heb ik er geen geld voor? Jawel hoor.
Maar ik KAN gewoon geen geld uit geven. Dat zit niet in mijn aard.

Ik bewaar liever voor de wat als.
Heb een paard, en twee katten.
Die krijgen wel alle zorg wat nodig is.
En soms misschien wel extra.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:28

Ik doe je wel even een pb, wil niet het topic kapen. ;)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:33

Haha en zo wacht ik met nieuwe broeken enzo kopen tot de sale is begonnen :)

Ik denk dat het echt niet perse ongezonder is als je minder geld uit geeft. Je koopt dan toch vaker verse producten en geen groentemix want die zijn duur. En je bereid zelf je aardappels en gebruikt geen voorgesneden.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:38

wij zitten aan de 400 euro met ze 2tjes meestal blijf ik er onder en ben ik per week gemiddeld 60 a 70euro kwijt. maar haar van de 400euro ook honden en katten eten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:04

175 euro per maand voor 1 persoon en een klein huisdier :)

Ik hou al jaren een huishoudboekje bij en weet zo ook wat ik precies uitgeef aan boodschappen.
Boodschappen alleen eten: 125 euro per maand (dus ongeveer 30 euro per week)
Boodschappen alles niet-eten: 50 euro per maand

Niet eten is bij mij echt alles rondom het huis: alles voor het huisdier, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, toiletpapier, vuilniszakken, huishoudfolie, bakpapier, boterhamzakjes, tampons, pijnstillers, medicijnen, vitaminepillen, lampen, batterijen, printerinkt, shampoo, haarstyling producten, make-up, scheermesjes, tandenborstel, tandpasta, zonnebrand, anti-muggenspul, zakdoekjes, dagcreme, handcreme, zeep, deodorant.

Volgens mij zijn de boodschappen al sinds 2018 duurder geworden want van 2013-2017 gaf ik gemiddeld 150 euro per maand uit.

Wat mijn bedrag 'laag' maakt:
-ik eet hooguit de helft van de week vlees (en dan vaak kipfilet of gehakt door een gerecht heen)
-ik eet weinig vis, koop nooit echt luxe kazen, drink alleen water (bewust)
-ik lunch dan wel weer met een uitgebreide salade ipv brood
-hier zit geen alcohol in of diners met anderen of verjaardagen

Ik vind het echt interessant om te lezen hoe anderen het doen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:16

Bij ons is het weinig uitgeven aan boodschappen begonnen uit noodzaak. Maar toen de noodzaak weg was vond ik het zonde om er veel meer aan uit te geven. In sommige opzichten is het zuinig aan doen juist gezonder. Ik haal normaal nooit frisdrank (alleen met verjaardagen) of vruchtensappen, geen melk, vlees en vleeswaren, alcohol, zelden toetjes, weinig koek, chips en snoep. Op groente, fruit, noten en dergelijke bespaar ik niet. Brood bakken we vaak zelf, en anders koop ik het als het ergens in de aanbieding is en gooi de vriezer vol.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:56

1 persoon tussen de 120 en 150 ben ik per maand kwijt. Ik red het ook wel voor € 25 per week. Maar gelukkig heb ik het financieel nu beter en kan ik gevarieerder eten :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:29

Leuk topic! En wat een verschillende bedragen zeg, interessant om te zien.
Wij proberen altijd wel veel biologisch te kopen, maar eten vrijwel geen vlees (en ik wil zoveel mogelijk veganistisch eten). Ik vind vooral dierlijke producten belangrijk om biologisch te kopen, maar daar gebruik ik er dus niet veel van. Groenten koop ik het liefst in het seizoen en bio, maar dat is dus ook lekker goedkoop.

Hier 2 volwassenen en een baby (maar die drinkt nog gratis mamamelk :+ ). Ik heb pas van november tot januari gekeken en daar zaten we op 250-300 euro per maand. Wel de dure maanden natuurlijk, met kerst geven we wel meer uit dan normaal.

Maar ik vond het wel leuk om te kijken of ik met minder kan, dus ben met mezelf een challenge aangegaan om het voor €40 per week te doen. Vind het ook wel een sport, om te besparen. Het lukt wel, alhoewel het wel beknibbelen is. Mocht je het leuk vinden kan je er hier meer over lezen, staan ook veel tips om te besparen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:34

Leuk om te zien wat er per maand wordt uitgegeven aan boodschappen.

Wij hebben €80,- per week gereserveerd voor boodschappen. We proberen hier onder te zitten, dit lukt eigenlijk bijna altijd wel. Hier zitten ook wasmiddel, schoonmaakmiddel, tandpasta, doucheproducten enz in. We zijn met z'n tweeën.