Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:33

Hutcherson schreef:
Hallo mensen,

Hoe is het bij jullie?
Over 5 dagen komt die kerel van mij weer heerlijk thuis. Hij kijkt er gelukkig zelf ook enorm naar uit.
Laatste nachten heeft ie slecht geslapen (moeilijke rug) dus ben benieuwd hoe ergbie in coma raakt als ie weer thuis is in ons heerlijke bed haha.
Ben ook benieuwd of de dieren hem nog herkennen.
w

wat fijn dat je kerel over 5 dagen thuis komt!
hoelang is hij dan thuis?
hij zal vast en zeker in coma raken zodra die thuis is hahahaha hoop ook dat je dieren je man nog herkennen.

vanaf morgen gaat mijn vriend weer 6 dagen op meerdaagse naar chrischurch(engeland) en de ene keer is het makkelijker om afscheid te nemen dan de andere keer.

Hutcherson

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 23:23

Die van mij blijft daarna thuis! Dit was een eenmalig uitstapje haha. Daarna keten ik hem vast aan de radiator xD
Nee dit was een hele mooie kans voor hem. Maar niet systematisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:25

Je hebt het toch maar mooi geflikt!

Hier is de planning alweer aangepast :') Hij werkt nu op kantoor doordeweeks met soms een dag werk op locatie in het Gentse havengebied voor een project. Normaal houden we dit aan tot onze vakantie eind deze maand en nadien is hij weer weg voor 6 weken.
Ben best blij hiermee. Doordat hij overdag werken is kan ik weer meer mijn eigen routine houden en dat scheelt echt een hoop frustratie.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 11:41

Hahahaha apart hoe iedereen heel graag z'n eigen routine houdt :P.
Ik ben blij als ik eindelijk de hondenriem en de wasmand in zijn hand kan duwen en zeg: succes, jouw beurt hahaha.
Nee ik denk dat mijn routine heel gauw weer is zoals ie was toen hij thuis was. Wat dat betreft pas ik me makkelijk aan. Al scheelt het denk ik dat ik me niet constant moet aanpassen aan routines met of zonder hem.
Als je kerel om de zoveel weken weggaat geloof ik direct dat je makkelijker word en je eigen structuur graag hebt (en houd).

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:08

Fijn dat je vent weer bija thuis is Hutcherson *\o/* *\o/* *\o/* En ook kei fijn dat de jouwe een dagbesteding heeft Varekaj :)

Mijnes is vanmorgen weer voor onbekende tijd naar Hahn (althans, voor nu) vertrokken -O- Ik merk ook echt duidelijk dat ik m'n eigen regelmaat steeds belangrijker begin te vinden. Toen lief in Koeweit zat heb ik een woedeuitbarsting gehad over zijn laksheid m.b.t. het huishouden. Volgensmij is de boodschap wel aangekomen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:09

Dagbesteding, klinkt net alsof ik opa afzet op een opvanggroep :))

Ja het is toch wel fijn. Relax de strijk doen, dweiltje erdoor, was doen, rondlummelen, paardjes doen, rustig boodschappen halen en eten maken... bizar dat het voelt alsof k veel meer uren in een dag heb ipv alles moeten afjakkeren.

We kijken wel uit naar onze vakantie en die voor volgend jaar is ook al bekend wss. Of toxh de bestemming :P

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:48

Ik heb soms stil meegelezen en twijfelde die gehele tijd mee te schijven en liet het toen weer.. Maar ik wil iedereen nu toch zeggen dat ik onwijs veel respect voor jullie heb en blij ben dat jullie het zo redden! :o

Mijn vriend en ik zijn over twee maandjes vier jaar samen, we zijn soms best verschillend qua denken en toch twee handen op één buik, we vullen elkaar aan, werken in dezelfde branche. En zijn voor ons leven niet uitgekeken op elkaar. <3

Alleen nu komt ie:
Hij werkt als freelancer ook voor een rally-persbureau.
Dat betekend dat hij wel eens weken lang weg is naar bijvoorbeeld Maurittanië, Senegal, Marocco of Africa e.d. Dat zijn best fikse en heftige weken dan.. Er is daar bijna geen tijd te slapen voor pers, ze zijn soms echt bezig met overleven in de woestijnen en moerassen onderweg en internet is vaak toch niet zoals we dat hier kennen. Plus dat bijvoorbeeld voor de Dakar hij met oud-en-nieuw gewoon op de boot naar Spanje-Marokko is.. (Een nieuwjaarskus heb ik dus nog nooit meegemaakt..) :') Mensen roepen als ze van de rally's horen vaak "Wat gaaf! Wat een droombaan! Dat wil ik ook!" Maar het is echt kei-hard werken en wanneer hij terug thuis komt, is hij minstens 25 kilo lichter en slaapt de eerste drie nachten onwijs raar. Toch is het een droom van hem, de dingen die hij meemaakt daar zijn onwijs gestoord of immens mooi en kan ik het niet over mijn hart tegen hem te zeggen "ik wil niet dat je gaat." Ookal zegt 'ie altijd dat als ik het zou doen, hij niet meer zal gaan..

Hij is sinds twee weekjes weer gewoon thuis na de Marocco Desert Challenge, en ik merk aan mezelf dat ik dan écht weer opleef. <3

Voor iedereen die nu nog moet wachten: Dat gemis is naar, maar gaat beetje bij beetje heb je opeens een routine (wat ik na een weekje altijd best kan waarderen) vliegt die tijd plotseling voorbij en komt alles helemaal goed. Ik heb mij altijd meer zorgen gemaakt voor een vriendje dat ik totaal niet miste, dan eentje die mij als een magneet met zich meeneemt waar hij ook gaat..

Ik wilde toch een beetje gaan proberen mee te praten, als jullie dat niet erg vinden. Het is niet niks en ik voel mij als stille meelezer elke keer weer opgelucht als ik lees "Hij komt weer terug!" <3 Daarom ik laat mij ook graag even zien. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 19:27

Wauw Canon, klinkt wel alsof hij heel wat meemaakt! Pittig voor jou ook denk ik. Mijn leven voelt op een of andere manier ook minder groots ofzo. Door zijn afwezigheid doe ik wat ik moet doen, ik bespaar zo zeker weten geld! Maar echt het leven leven zoals ik dat doe met hem erbij is het niet.
Gewoon die spontane dingen waar je zelf niet zozeer aan denkt... Dat je dan denkt: ja waarom niet.. En dan is het uiteindelijk hartstikke fijn. Even een rit op de motor oid. Lekker uiteten. Ben nu al 2 maand niet uit wezen eten, terwijl we dat echt graag doen. In je eentje ga je niet en echte vriendinnen heb ik niet meer naast stal en werk.
Familie woont 50 km verderop dus ben echt wel aangewezen op mezelf.
Ik zal ook wel een stuk opleven als hij weer terug is. Ik ben blij dat het me in mn eentje prima afgaat, maar liever samen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:39

Hutcherson schreef:
Wauw Canon, klinkt wel alsof hij heel wat meemaakt! Pittig voor jou ook denk ik. Mijn leven voelt op een of andere manier ook minder groots ofzo. Door zijn afwezigheid doe ik wat ik moet doen, ik bespaar zo zeker weten geld! Maar echt het leven leven zoals ik dat doe met hem erbij is het niet.
Gewoon die spontane dingen waar je zelf niet zozeer aan denkt... Dat je dan denkt: ja waarom niet.. En dan is het uiteindelijk hartstikke fijn. Even een rit op de motor oid. Lekker uiteten. Ben nu al 2 maand niet uit wezen eten, terwijl we dat echt graag doen. In je eentje ga je niet en echte vriendinnen heb ik niet meer naast stal en werk.
Familie woont 50 km verderop dus ben echt wel aangewezen op mezelf.
Ik zal ook wel een stuk opleven als hij weer terug is. Ik ben blij dat het me in mn eentje prima afgaat, maar liever samen!

Heb je daar ook je eigen vrienden? Ik had dat met mijn ex namelijk totaal niet en toen was ik wat dat betreft ook een stuk meer afhankelijk van hem. Ik woon in het buitenland dus al mijn familie en vrienden wooden ook ver weg.

Mijn huidige vriend zie ik dus meestal 2 of 3 weken niet en dan 2 of 3 dagen wel (af en toe langer). Natuurlijk mis ik hem wel, maar ik onderneem ook als hij niet hier is of ik niet daar nog steeds wel dezelfde dingen. Maar dan gewoon met mijn vriendengroep.

Edit: sorry, had je bericht niet goed gelezen! Vervelend, dan zul je hem inderdaad nog een stuk meer missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:54

Wauw lijkt me inderdaad een gave maar intense job!

Ik heb wel een paar vriendinnen maar het meeste contact is wel via app. Ze wonen dan ook niet in de buurt.
Gelukkig heb ik de ruiterclub waar ik veel tijd mee kan doorbrengen als hij weg is.

We mogen allemaal best trots zijn. Niet alleen omdat we het wel redden. Ook omdat wij die spreekwoordelijke sterke vrouw achter die man zijn. Wij maken mee hun dromen waar door er voor hen te zijn en de kansen te laten grijpen die ze krijgen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:04

Hutcherson schreef:

Is het ook echt wel. Hij denkt ook zo anders over bijvoorbeeld Marokkanen e.d. door die reis. Niet dat hij daarvoor vooroordelen over hen had ofzo, helemaal niet, maar je gaat dingen in ander perspectief zien betreft leefstijlen enzo. En dat is wel erg merkbaar. En de beelden die hij mee terugneemt als fotograaf stralen wel echt zijn passie uit. Dat maakt het wel heel mooi dat hij dat kan doen.
Heel eerlijk: huil ik de eerste twee dagen alles bij elkaar, beginnende bij de avond dat de wekker gaat en hij de auto in moet. (Ik haat afscheid nemen, dat is het hem vaak..) :') Ik voel me die periodes precies zoals jij het omschrijft en wij noemen het altijd "de overlevingsstand" je bent er wel, maar doet niet exact al die spontane dingen die je samen wel doet.. Het gaat heel erg op en af, als ik bezig ben gaat alles lekker en voel ik me die sterke onafhankelijke vrouw, maar als ik moe ben en het is avond. Dan is het weer lastig.. We bellen dan vaak even. Elkaar horen doet heel veel, al is het alleen een "Ikhouvanjou, slaaplekker" het stelt gerust.

Eulogy schreef:
Mijn huidige vriend zie ik dus meestal 2 of 3 weken niet en dan 2 of 3 dagen wel (af en toe langer). Natuurlijk mis ik hem wel, maar ik onderneem ook als hij niet hier is of ik niet daar nog steeds wel dezelfde dingen. Maar dan gewoon met mijn vriendengroep.

Dat zet de momenten met mijn vriend een beetje in perspectief. Respect, serieus! Ik denk dat op een gegeven moment het wegzijn en terugzijn ook een soort gewoonte wordt. En ik hoop voor mijzelf dat het bij deze lengtes en frequentie blijft, omdat het bij mij best veel energie eist. Maar ik kijk naar je op met hoe jullie het doen. Goede vrienden doen ook veel op dat soort momenten. Dat kan echt veel verschil maken! :j

Varekaj schreef:
Wauw lijkt me inderdaad een gave maar intense job!
We mogen allemaal best trots zijn. Niet alleen omdat we het wel redden. Ook omdat wij die spreekwoordelijke sterke vrouw achter die man zijn. Wij maken mee hun dromen waar door er voor hen te zijn en de kansen te laten grijpen die ze krijgen.

Ik denk oprecht dat we dat zijn! Nog niet eerder zo bij stil gestaan en ik zag mijn "ik-wacht-wel-op-je" altijd als een soort zwakte.. Heel gek eigenlijk. Ik zag het altijd als iets met de vrouw die thuisblijft en datsoort cliché's. Eigenlijk zijn wij juist de sterke vrouwen met compassie en kracht hen hun dromen te laten volgen inderdaad. Dat vind ik serieus mooi! En die blik als het ze gelukt is en jij staat daar om het met ze te vieren, dat is echt onbetaalbaar.

Waar ik wel altijd in geloofd heb, is dat je voor een sterke relatie keihard moet werken, en ik geloof wel dat wij dat met deze momenten wel echt doen. Het is in deze tijd zo makkelijk weer een nieuwe relatie te beginnen als iets te moeilijk lijkt.. Ik kan dat niet. Ik wil die keiharde maar intens pure liefde die mijn opa en oma hadden. Ik geloof er echt in dat met de eerlijkheid van het op reis laten gaan, de kwetsbaarheid van het durven zeggen "ik mis je" en de kracht van het "ik maak er wat van terwijl ik op je wacht, maak je droom waar" voor die oude écht diepgaande relaties kan zorgen.. Die van mij is er zo eentje, en ik hoop daarmee elk van jullie ook.

Wat ben ik blij nu toch een berichtje te hebben gedaan. Jullie vrolijken echt op! :D Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:10

Oh ja die blik als hij de terminal in komt van de luchthaven. Meestal sta ik hem uit te lachen met zijn coupe ontploft en pluisbaard van 6 weken. Ik noem 'm dan niet voor niks Ali Barba :')

Ja écht dames. Wees trots op jezelf! Er zijn er veel die de mooie kantjes wel willen maar zodra het over het alleen zijn gaat zijn het de eerste die gillen "ohnee maggie niet hoor". Wij vertrouwen onze kerels 100% en ook onze relatie. Dat is op zich een topprestatie waarvoor we best een applausje en een veer in onze kont verdienen hoor.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 21:27

Het scheelt dat de mijne eerst mij alle mogelijkheden heeft gegeven om mijn dromen uit te laten komen (was niet in het buitenland maar toch)... Dus deze kans kon ik hem echt niet ontnemen. Plus ik wil heel graag een blije, gelukkige, succesvolle kerel want dat maakt mijn leven ook een stuk leuker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:30

2 blije eiers bij elkaar zo binnenkort :D

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:39

Varekaj schreef:
Oh ja die blik als hij de terminal in komt van de luchthaven. Meestal sta ik hem uit te lachen met zijn coupe ontploft en pluisbaard van 6 weken. Ik noem 'm dan niet voor niks Ali Barba :')

Jaa!! Bij ons de rallybaard! *\o/*
Twee varianten: De stiekem toch wel héél sexy baard van drie weken.
Of de "Ik heb me elke dag geschoren" maar zonder spiegel, dus hij heeft opeens als een of ander wild dier "snorharen". :=
Mijn ouders noemen hem "De zandhaas" :') Die blikken zijn wel de liefste die er zijn. Ondanks het plotselinge gekke uiterlijk eromheen.

Varekaj schreef:
Ja écht dames. Wees trots op jezelf! Er zijn er veel die de mooie kantjes wel willen maar zodra het over het alleen zijn gaat zijn het de eerste die gillen "ohnee maggie niet hoor". Wij vertrouwen onze kerels 100% en ook onze relatie. Dat is op zich een topprestatie waarvoor we best een applausje en een veer in onze kont verdienen hoor.

Serieus mee eens! _/-\o_

Hutcherson schreef:
Het scheelt dat de mijne eerst mij alle mogelijkheden heeft gegeven om mijn dromen uit te laten komen (was niet in het buitenland maar toch)... Dus deze kans kon ik hem echt niet ontnemen. Plus ik wil heel graag een blije, gelukkige, succesvolle kerel want dat maakt mijn leven ook een stuk leuker :D

Ik geloof er echt in dat dat het mooiste is in een relatie dat je kunt doen. En als je er dan beiden ook nog gelukkiger van wordt.. Dat is dan een prachtig bijkomend voordeel! :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 22:57

Ik ben zo venieuwd hoe de hond gaat reageren. Ik vrees dattie m niet eens herkent en echt denkt 'oke leuke meneer om mee te spelen maar daarna zeg ik toedels en peer ik'm'
Dat zou ik l*lig vinden :') maar t blijft n dier.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:48

Ik word helemaal blij van dit topic. Wat leuk dat we met z'n allen zo sterk zijn.
Mijn vriend werkt nu bij een nieuw schip, waarbij het rooster steeds 1 week op en 1 week af is ipv 2 weken op en 2 weken af. Dus we hoeven elkaar nu steeds minder lang te missen.

Wel ga ik deze zomer 4 weken naar Canada om bij een dierenkliniek mee te draaien. Dit is sowieso de eerste keer alleen de grote vijver over (ik ga normaal altijd met mijn moeder), bovendien is het de eerste keer dat mijn vriend en ik elkaar 4 weken moeten missen. Ook is het de eerste keer dat ik degene ben die weg gaat ipv hij.
Ik kan aan de ene kant niet wachten, want het is een super ervaring voor mij, maar aan de andere kant baal ik wel want ik ga meteen nadat we verhuizen naar ons nieuw appartement en dan laat ik hem achter met alle dozen :') . Hij staat volledig achter mij en zal in die 4 weken ook 2 weken zelf aan het werk zijn, maar toch ga ik hem wel missen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:22

Ik zou me absoluut niet schuldig voelen om de mijne met een hoop verhuiszooi achter te laten :+

Ik heb immers ook weken aan een stuk in mijn uppie moeten overleven toen het huis behangen en geschilderd werd, hij was toen ook ergens anders bootje aan het varen. Overal stof, overal plastic, de geur, de rotzooi...

Qua scheren, de mijne neemt de trimmer wel mee maar gebruikt 'm zelden. Schoonma doet altijd zijn haar kort voor hij vertrekt en hij scheert zich dan meestal wel, maar hij houdt dat ginds dus niet bij. Hij heeft dik en veel haar, hoeft geen tekening bij hoe dat er na 6 weken (of langer) dan uitziet :')

De hond zal hem wel herkennen, geen zorgen. Mijn 2 katten merken het direct wanneer hij na 6 weken weer de voordeur open doet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:03

emilyslaluna schreef:
Ik word helemaal blij van dit topic. Wat leuk dat we met z'n allen zo sterk zijn.
Mijn vriend werkt nu bij een nieuw schip, waarbij het rooster steeds 1 week op en 1 week af is ipv 2 weken op en 2 weken af. Dus we hoeven elkaar nu steeds minder lang te missen.

Wel ga ik deze zomer 4 weken naar Canada om bij een dierenkliniek mee te draaien. Dit is sowieso de eerste keer alleen de grote vijver over (ik ga normaal altijd met mijn moeder), bovendien is het de eerste keer dat mijn vriend en ik elkaar 4 weken moeten missen. Ook is het de eerste keer dat ik degene ben die weg gaat ipv hij.
Ik kan aan de ene kant niet wachten, want het is een super ervaring voor mij, maar aan de andere kant baal ik wel want ik ga meteen nadat we verhuizen naar ons nieuw appartement en dan laat ik hem achter met alle dozen :') . Hij staat volledig achter mij en zal in die 4 weken ook 2 weken zelf aan het werk zijn, maar toch ga ik hem wel missen!

Wat ontzettend gaaf dat je dat gaat doen!! Waar in Canada? Ik benijd je een beetje, dit wilde ik vroeger als klein meisje super graag :')

Stiekem hoop ik dat je ons update inclusief foto’s :+

Maar wanneer jij weg bent dan is hij dus ook twee weken thuis, dus je ziet elkaar zes weken niet?

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:17

Ondanks dat het niet mijn geliefde is maar wel mijn huisgenoot voor nog een week of 6 en beste maatje zijn er ontwikkelingen...
Het ritme begint nu eindelijk te komen en daarbij heeft hij een mooi aanbod gehad voor een baan op de wal en daar gaat hij met de reder over praten. Dan komt het neer op jaarlijks nog maar 1x een term van 4 maanden weg. Wel in de kerst periode. Ben benieuwd wat er uit komt.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:53

Danique_G schreef:
emilyslaluna schreef:

Wat ontzettend gaaf dat je dat gaat doen!! Waar in Canada? Ik benijd je een beetje, dit wilde ik vroeger als klein meisje super graag :')

Stiekem hoop ik dat je ons update inclusief foto’s :+

Maar wanneer jij weg bent dan is hij dus ook twee weken thuis, dus je ziet elkaar zes weken niet?

Als jullie willen kan ik misschien een volgtopic openen daarvoor. Ik weet niet of ik foto's mag maken en delen, want vaak mag dat niet. Maar als er animo is dan kan ik het altijd vragen! Ik ga naar Cold Lake, waar ik vroeger heb gewoond :D

Nee get zit zo:
- maandag 1 juli: vriend gaat werken
- vrijdag 5 juli: ik vertrek naar Canada
- maandag 8 juli: vriend komt terug
- maandag 15 juli: vriend gaat werken
- maandag 22 juli: vriend komt terug
- maandag 19 juli: vriend gaat werken
- Weekend van 3 augustus: ik kom terug
- maandag 5 augustus: vriend komt terug.

Dus al met al zien we elkaar officieel 5 weken niet.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:38

Supergave kans emilyslaluna, ik denk dat dat maandje zo voorbij gaat vliegen.

Wat fijn dat hij wat dagbesteding heeft varakej, kan me voorstellen dat het vervelend is als jij moet werken en hij zich thuis loopt te vervelen.

Mijn vriend is alweer een tijd terug en hij heeft meer dagbesteding dan ik :+ Ik werk op oproepbasis in de toeristensector dus het is altijd maar afwachten hoe vaak ik nodig ben.

Hij zou in mei een weekje Curaçao gaan maar dat gaat niet door dus nu pas in juni weer alleen. Dan vlieg ik lekker terug naar Nederland voor een vakantie terwijl hij op oefening gaat. Wordt wel de eerste keer zo'n lange vlucht in mijn eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:05

Wij plannen om volgend jaar naar Aruba en Suriname op vakantie te gaan :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:16

Wij zetten deze zomer een groot zwembad in de tuin met een partytent en dan kunnen we hopelijk de hele zomer genieten ipv een paar dagen. Bovendien ben ik geen vakantie wonder (heimwee) en willen we onze hond mee.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:00

emilyslaluna schreef:

wat gaaf dat je naar canada gaat!
snap je gevoel over je vriend achterlaten met de verhuisdozen wel heel goed(zou dat zelf ook niet willen).
logisch dat je je vriend gaat missen maar je gaat wel een unieke en hele gave ervaring tegemoet!