Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:54

Ik vind het wat weghebben van rainrot.
Maar ik ben geen dierenarts ofzo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:56

lor1_1984 schreef:
Ik heb er de vorige keer letterlijk uren in gestoken en kwam niet verder. :+
Uiteindelijk die 'quizzen' erbij gepakt en toen stuurde hij steeds aan op denk/geert wilders en dergelijke omwille van 1 keuze die ik aanvinkte. 8)7
Daar heb ik het opgegeven, de stemkaart is linea recta de papierbak in gegaan.

Je mag me altijd een PB sturen als je vragen hebt over hoe het systeem in elkaar zit. Ik ben actief bij een politieke partij en heb een politicologiestudie gedaan dus ik heb er een redelijk compleet beeld van :)

Veel is ook te vinden op de website van Prodemos --> https://prodemos.nl/over-prodemos/

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:05

lor1_1984 schreef:
Wat verwacht men dan, dat die mensen maar willekeurig op een partij stemmen?

Nee, uiteraard niet. Als je begrijpt waar je voor stemt, dan moet je vooral gaan stemmen. Als je er echter geen donder van snapt, dan moet je eigenlijk de uitslag niet verstoren en je stem gewoon voor je houden. Uiteraard zowel tijdens als na de verkiezingen, dus ook niet gaan klagen achteraf.

Het systeem is echt niet zo ingewikkeld dat het voor normale mensen die er een béétje moeite in steken niet te begrijpen is. Steek je die moeite er niet in omdat je het niet belangrijk genoeg vindt, dan moet je ook niet voor je landgenoten die zich wel geïnformeerd hebben gaan bepalen hoe zij geregeerd gaan worden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:22

Als je echt niet weet wat te stemmen kun je altijd nog blanco stemmen he... dan laat je iig zien dat je het wonen in een democratisch land op prijs stelt ;)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:52

meintje schreef:
Als je echt niet weet wat te stemmen kun je altijd nog blanco stemmen he... dan laat je iig zien dat je het wonen in een democratisch land op prijs stelt ;)

Dat ja. Dat is, voor zover ik altijd heb begrepen, beter dan niet komen. Je maakt de uiteindelijke verdeling dan nl. anders.
Ik heb ook wel eens blanco gestemd als ik het met niemand eens was en wel vond dat ik moest stemmen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:40

Ik heb altijd begrepen dat blanco stemmen automatisch naar de partij met de meeste stemmen gaan.
Partijen als Denk/dhr Wilders maar ook een pvdd (imo de Nederlandse versie van PETA)) gun ik mijn blanco stem niet. :o
Maar ik ga er vh weekend even rustig voor zitten en ik denk dat ik daarbij het aanbod van Blijheid aanneem. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:57

lor1_1984 schreef:
Ik heb altijd begrepen dat blanco stemmen automatisch naar de partij met de meeste stemmen gaan.
Partijen als Denk/dhr Wilders maar ook een pvdd (imo de Nederlandse versie van PETA)) gun ik mijn blanco stem niet. :o
Maar ik ga er vh weekend even rustig voor zitten en ik denk dat ik daarbij het aanbod van Blijheid aanneem. :)

Dat is niet zo, een blanco stem wordt niet bij de partij met de meeste stemmen gevoegd.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:15

Als ik het echt niet weet kies ik gewoon 1 van degene die overblijven als ik alles wat ik niet wil heb uitgevonden :+ dat is makkelijker dat weten wat ik wel wil

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:00

Celine_Famke schreef:
lor1_1984 schreef:

Dat is niet zo, een blanco stem wordt niet bij de partij met de meeste stemmen gevoegd.

https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/tw ... o-ongeldig

Blanco word dus wel meegeteld voor de opkomst, maar niet voor de kiesdrempel of kiesdeler. Verder is het eigenlijk hetzelfde als niet komen opdagen.

Weer wat geleerd, ik dacht dus dat het wel meetelde voor de kiesdrempel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:59

Wij hebben geen kiesdrempel, we wonen niet in Duitsland

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:12

Kun je het geluid van een gemaal horen? Ik woon in een gebied met een stuk of 6 gemalen in de buurt die dus water stuwen of afvoeren van de kanalen hier. Want heel regelmatig hoor ik een geluid wat ik niet goed kan plaatsen, altijd op gezette tijden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:08

Is het een verstandig plan om niet alleen je bikinilijn te waxen maar ook je venusheuvel (niet je lippen zegmaar :Y) ) ? Ik durf niet :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:10

SavannahNx schreef:
Is het een verstandig plan om niet alleen je bikinilijn te waxen maar ook je venusheuvel (niet je lippen zegmaar :Y) ) ? Ik durf niet :+

Doen veel mensen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:16

SavannahNx schreef:

Laat het doen, in ieder geval de 1e keer.

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:42

Waarom heeft mijn pony zo gekke ogen? Hij lijkt soms echt stonedAfbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:53

MarcoBorsato schreef:
SavannahNx schreef:

Laat het doen, in ieder geval de 1e keer.

Thanks!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:50

Ik snap niets van die haar spoel kleur nummers.
Gegoogled.. schijnt dat het laatste nummer de graad van de warmte zit. Bijv 6.0 is een koelere kleur dan 6.5... maar zie ook veel 3 cijferige nummers. Plaatjes op de verpakkingen kloppen ook vaak niet.

En vaak komt het er veel roder uit dan verwacht.
Heb zelf een rossige ondertoon, mijn haar pakt snel roood. En toch mag het niet te koud worden.

Oké... de kapper weet het ook. Maar ik ga echt niet om de 4 weken bij de kapper kleuren. Helemaal niet als je zulk dik haar hebt zoals ik.
Zelf kleuren is ook leuk en makkelijk.

Iemand raad?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:01

Ik heb hetzelfde probleem en heb gewoon besloten om het niet meer zelf te verven aangezien dit nooit mooi uitpakt en ik uiteindelijk dus toch bij de kapper beland. :( Ik kleur dus nog alleen maar bij de kapper en ga dan eens in de 3 maanden. Dan heb ik best wel flinke uitgroei alleen ziet het er nog uit alsof dat hoort zeg maar.
Om de 4 weken vind ik ook wel erg veel, groeit je haar zo snel uit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:07

https://nos.nl/artikel/2275021-om-wil-r ... tierf.html

Waarom zou een extra DNA onderzoek geen effect meer hebben? Jos Brech is toch ook opgepakt door een partial match met een familielid van hem? Zou dat nu niet meer relevant zijn?
En moet hier eerst opnieuw toestemming voor worden gegeven?

Ik begrijp dat het geld kost, en dat ze Jos Brech willen veroordelen... Maar er mag toch niet aan voorbij worden gegaan aan een eventuele tweede persoon?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:09

Shaggy09 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem en heb gewoon besloten om het niet meer zelf te verven aangezien dit nooit mooi uitpakt en ik uiteindelijk dus toch bij de kapper beland. :( Ik kleur dus nog alleen maar bij de kapper en ga dan eens in de 3 maanden. Dan heb ik best wel flinke uitgroei alleen ziet het er nog uit alsof dat hoort zeg maar.

Vind uitgroei lelijk. Niet zozeer dat het snel groeit. Maar ik kleur het donkerder en dan is uitgroei echt lelijk.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:42

Janine1990 schreef:

Waarom zou een extra DNA onderzoek geen effect meer hebben? Jos Brech is toch ook opgepakt door een partial match met een familielid van hem? Zou dat nu niet meer relevant zijn?

Ik begrijp dat het geld kost, en dat ze Jos Brech willen veroordelen... Maar er mag toch niet aan voorbij worden gegaan aan een eventuele tweede persoon?

Ik denk omdat ze nu eerst bezig zijn met het benaderen van de mensen die bij Nicky in de buurt zijn geweest, volgens het artikel. Ik verwacht dat wanneer er geen nieuwe matches worden gevonden met de andere sporen, dat er dan misschien weer een grootschalig onderzoek komt.
Maar als ze die andere sporen kunnen linken/matchen aan de mensen waarvan bekend is dat ze bij Nicky in de buurt zijn geweest rond die periode, dan scheelt dat natuurlijk een hoop geld, tijd, mankacht en bereidwilligheid van de opgeroepen personen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:49

Knert schreef:
Shaggy09 schreef:

Vind uitgroei lelijk. Niet zozeer dat het snel groeit. Maar ik kleur het donkerder en dan is uitgroei echt lelijk.

Snap het wel ik vind het ook niet erg mooi. Ik heb donkerbruin haar en kleur het wat lichter bruin dus dat is nog redelijk te overzien al moet ik zeggen dat ik ook heel graag het weer wil verven. Maar ik durf het niet aan, ik heb ook een rossige ondertoon en alles valt eigenlijk te rood uit bij mij.

Of je moet even fb of je kring na gaan of je een studente ofzo kunt vinden die de kappersopleiding oid doet, die verven vaak of gratis voor hun opleiding of voor een klein prijsje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:50

Steeph schreef:
Janine1990 schreef:

Ik denk omdat ze nu eerst bezig zijn met het benaderen van de mensen die bij Nicky in de buurt zijn geweest, volgens het artikel. Ik verwacht dat wanneer er geen nieuwe matches worden gevonden met de andere sporen, dat er dan misschien weer een grootschalig onderzoek komt.
Maar als ze die andere sporen kunnen linken/matchen aan de mensen waarvan bekend is dat ze bij Nicky in de buurt zijn geweest rond die periode, dan scheelt dat natuurlijk een hoop geld, tijd, mankacht en bereidwilligheid van de opgeroepen personen.

Ah, door mijn vraagtekens waarschijnlijk niet goed verder gelezen.
Bedankt, zo is het goed te verklaren :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:54

Ik ben gebeld door een nummer die ik niet in mijn lijst heb, er is geen voicemail achter gelaten. Dus weet niet of ik zal terugbellen nu :') hou niet van bellen met onbekenden. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:56

Dan bel je niet. Als het belangrijk is, bellen ze nog wel een keer :D