Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:02

Wat een bijzonder verhaal zeg! Hopelijk is deze wending wel een stap in de goede richting om de onderste steen boven te krijgen en er achter te komen wie / wat hier nu eigenlijk achter zit.

Als het je ex zelf is die er meer van weet, dan gaat het wel heel erg ver om nu aangifte tegen jou te doen. Natuurlijk is de waarheid vaak nog gekker dan je kan bedenken, maar denk je niet dat hij dan inderdaad oprecht hier ook last van heeft?

Ik kan me op zich wel voorstellen dat als hij echt denkt dat jij het wel moet zijn, dat hij dan geen contact meer wil. Maar het is natuurlijk wel een beetje onnozel om niet verder te willen kijken.

Erg vervelend dat ze je bij de politie wellicht zien als een gewiekst iemand die zich van de domme houdt om iedereen voor de gek te houden... ik denk dat je het beste maar gewoon in kan zetten op aangeven dat ze mogen graven wat ze willen, graag zelfs, en dat je hoopt dat ze je op de hoogte houden omdat jij ook heel graag wilt dat dit stopt.

Heel veel succes :j

amies100

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:30

Succes vandaag!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:13

Succes!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:22

Fashionstyle schreef:
Helaas blijkt mijn wijkagent al weken ziek thuis te zitten en heeft mij dus niet op de hoogte gehouden.

De politie stond net voor mijn deur om me uit te nodigen voor een verhoor a.s. woensdag. Ik word dus gezien als verdachte in deze zaak en helaas niet als slachtoffer.
Mijn verhaal heeft dus een hele andere wending gekregen dan waarvoor ik het hier opende.
Dit bied me ook wel weer mogelijkheden want als mijn ex het zover krijgt om dus daadwerkelijk aangifte tegen mij te doen, moet ik het andersom dus ook kunnen doen.
Ik wacht woensdag af en dan zie ik wel weer verder.

Hebben jullie nog tips over wat ik wel en niet moet zeggen? Ik heb niks te verbergen namelijk

Stille meelezer meldt zich..
Ik denk dat het verhaal al heel snel afgelopen is als jij de vragen van hen naar waarheid en in eigen perspectief beantwoord en laat zien dat jij degenen bent die gebeld wórdt door dat nummer, en jij niet degene bent die hen bélt. Van wat ik denk gaat dat gesprek best meevallen, zit je met één of twee agenten en willen ze gewoon jouw kant van het verhaal horen. Ze staan er blanco in en zijn alleen op pad gegaan op basis van wat jouw ex hen verteld heeft.. Zonder wederhoor gaan ze je echt niks doen. En trouwens kun je nu mooi teruglinken naar jouw eerdere poging een melding te maken en refereren naar die wijkagent die je later op de hoogte zou houden.. ;)

Je staat me te sterk in je recht (en met bewijs) om meteen als verdachte te worden afgezet en ik denk dat dit de zenuwen zijn die dat idee geven. Succes vandaag, wedden dat het goed komt? :(:) Hier kom je doorheen, geloof me.
Laatst bijgewerkt door Canon op 01-05-19 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:27

Sterkte en succes vandaag.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:47

Sterkte en succes straks!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:51

Schrijf voor jezelf een aantal steekwoorden op die je besproken wilt hebben, neem pen en papier mee om dingen te noteren als ze het ergens over hebben en je wilt er later op terug komen, kan je het niet vergeten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:16

Heel veel succes vandaag TS!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:36

Succes, ik ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:48

Succes vandaag TS. Laat je niet gek maken door alle verhalen hier. Politie geeft in het begin van het gesprek aan wat voor gesprek het gaat worden, dus of ze jouw kant van het verhaal willen horen of dat je als verdachte of slachtoffer word gezien.
Op dit punt zou ik denken er word iets met deze zaak gedaan ook al heeft jouw ex aangifte tegen je gedaan.. Het word uitgezocht misschien heeft je ex er ook niks mee te maken en is een derde persoon tussen jullie aan het "stoken"..

In mijn ogen sta je al met 1-0 voor omdat je alles met een collega van hun (namelijk de wijkagent) gesproken hebt, verslagen door middel van een logboek bij gehouden hebt.
Misschien dat je ook mailcontact met de betreffende wijkagent hebt gehad, ik zou dat eventueel ook meenemen.
En voor de zekerheid zou ik ook de mobiele telefoons waar je op lastig werd gevallen ook meenemen.. Aan de andere kant de politie kan die ook via de provider van jou uitzoeken/ natrekken..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:11

Huh wat een bijzondere wending ineens! Heel veel succes !!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:25

Succes vandaag TS. Komt goed!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:16

Succes vandaag TS!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:29

Succes en sterkte vandaag, TS!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:16

Ik hoop zo dat het goed gegaan is voor jou TS.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:45

verootjoo schreef:
Popstra schreef:
Kun jij mee vinden vallen maar daar kunnen andere wel anders over denken wanneer er 2 man tegenover je zitten!

Nogmaals, we zitten niet in Amerika en ook niet in flikken Maastricht of een of andere politieserie.

Politie is ook gewoon mens en TS is nog niet eens schuldig bevonden/als verdachte aangemerkt.

Maak haar anders lekker bang met cowboy verhalen...
Zo spannend is het niet.

Zo hey, als ik jullie opmerkingen zie zijn jullie allen al eens ,,verhoord,,
Nogmaals, een ,,verhoor,, is wat anders dan een gesprekje en als je al overdonderd bent door politie aan je deur geloof me dan is het ook niet zo heel leuk met 2 man t.o je te zitten die allerlei vragen gaan stellen en later nog eens dezelfde en nog eens dezelfde. Daar komt bij een echt ,,verhoor,, door recherche word gedaan en niet door een agent.
En nee dit zijn geen verhalen om de TS bang te maken, ik vind het alleen maar wijs als ze ook iemand naast haar heeft die haar kan steunen juist omdat ze schreef dat ze overdonderd was door oom agent aan de deur.
Succes TS en ik hoop dat alles snel voorbij is voor jullie.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:00

Wat een rare wending!
Ik ben zelf jarenlang gestalkt. Werd anoniem gebeld, met verschillende prepaid nummers, enzovoorts. Eerst wel opgenomen, toen gestopt met opnemen waardoor het erger werd en uiteindelijk wel opgenomen maar lekker wat anders gaan doen :+ en telefoon op bed laten liggen. Ik werd met name 's nachts constant gebeld. Ondanks dat het alleen telefonisch is, voel je je toch niet prettig erbij. Uiteindelijk zijn ze aan de deur geweest (maar ook hier weer, alles zodat het niet aantoonbaar is) en opeens was het over. *\o/* *\o/* *\o/*
Maar ik snap heel goed dat je je er heel onprettig bij gaat voelen. Voor mij is het nu jaren later en onbewust neem ik nog steeds niet mensen snel op eigen initiatief mee naar huis. Niet iedereen begrijpt dat.

Vind het wel vreemd dat je vriend nu aangifte tegen jou doet. Probeer zo min mogelijk te reageren, geen emotie tonen en ook niet teveel aandacht aan besteden. Negatieve aandacht is ook aandacht. Probeer er bij wijze van spreke niet eens meer met iemand over te praten. Dat was mijn methode en dat werkte uiteindelijk wel. Vraag hierbij wel advies van politie, niet iedere stalker is hetzelfde en sommige reageren heel anders dan je verwacht. Advocaat bij je verhoor is heel fijn.
Sterkte en succes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:46

Hoe gaat het met je?
Hoe is het gegaan?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:54

Hoop ook dat alles goed is gegaan vandaag!

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 06:54

Gelukkig gisteren een heel fijn gesprek gehad met de agente. Ik denk dat het zeker in mijn voordeel werkte dat ik uit mezelf daar al een keer ben geweest.

Ze ging vandaag een seponering aanvragen bij de officier van justitie. Hier hoor ik vanavond meer van of dat gelukt is. Dan heeft het voor mij helaas geen zin meer om aangifte te doen maar mijn ex kan dus ook niks.
Ook gaat ze vandaag bij mn ex langs om hetzelfde te vertellen met de waarschuwing erbij dat als het stalken nu nog doorgaat het zeker een zaak wordt.

Iedereen heel erg bedankt voor de steun en berichtjes! Daar heb ik zeker veel aan gehad

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:59

Maar gaan ze dan niet onderzoeken waar het stalken vandaan komt?
Goed, ben blij dat je jou niet hebt laten ophitsen door bokt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:21

Furrow schreef:
Goed, ben blij dat je jou niet hebt laten ophitsen door bokt.

Ik ook. Fijn dat het een goed gesprek is geweest. Een sepot lijkt me prima. Hopelijk houdt het daarna ook op.
Zo niet: blijf je logboek bijhouden, en blijf ex en vriendinnen negeren.

Succes!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:35

Wat fijn dat het een goed gesprek was, kan me voorstellen dat je daar best zenuwachtig voor was... althans zou ik wel zijn:0)
Hopen dat het nu rustig blijft en hè het los kan laten!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:35

Gelukkig TS dat je een fijn gesprek gehad hebt! Hoop dat hij nu (of zijn vriendin) ook stopt met jou lastig vallen. Wel heel brutaal om tegen jou aangifte te doen, maar wie weet is ie zo in love en is het zijn nieuwe vriendin.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:25

Fijn dat t zo'n goed gesprek is !! Sta je mooi sterk als het wel erger gaat worden naar jou toe.