germie schreef:Aan het strand liggen verveelt hier ook al binnen 2 uur.
Mijn vakanties zijn wegens duiken soms ook prijziger, hoewel je autohuur anders ook hebt. En waar ik geen entreegelden voor musea betaal heb ik dan fleshuur. Dus persaldo zal het verschil meevallen. Maar een weekje grotduiken in de lot komt op minder dan 600 all in. Incl eten, diesel, tol, overnachten en flesvullingen.
Maar als je single bent betaal je de hoofdprijs. Sommige reizen zijn niet eens alleen te boeken. Ik heb 1 keer zelfs een virtuele reispartner opgegeven en die 1 dag voor vertrek afgezegd, want ik moest en zou die wintersportweek maken en alleen boeken ging niet ( en de prijs samen was dan net zo veel als bij andere reizen p.p.) Belachelijk eigenlijk. En je kunt hier echt niet op bezuinigen, want soms wil je wel even weg. Met partner scheelt dan zeker in de prijs p.p.
Single wintersportreizen voor een fatsoenlijke prijs zijn er niet. Ook is het aanbod zo enorm beperkt dat het gewoon geen optie is.
Als single is besparen soms echt moeilijker. Alle vaste lasten draag je ook alleen.
Ik had laatst een hele discussie hierover met een vriendin, die nog geen seconde in dr leven alleen heeft gewoond.. Zij dacht oprecht dat ik niet minder duur uit was.. Dat heb ik ff uit haar wereld geholpen. Ik betaal verhoudingsgewijs in mijn eentje veel meer dan zij, ging er moeilijk in, tot ik bedragen ging noemen voor GWE, tv, auto

ik ga sowieso een 2e rekening gebruiken voor de vaste lasten, lijkt me het handigst.
Verder heb ik alle mogelijkheden tot afterpay uit gezet en alle accounts niet meer op automatisch aanmelden gezet (ik ben een internet shopper). Als ik ergens direct voor moet betalen, dus met iDeal ofzo, dan ben ik veel bewuster bezig met of ik het eigenlijk wel wil kopen.