Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Misschien is het een idee om een soort van Bokkers helpen Bokkers op te zetten. Ik gok maar zo dat er ook op bokt best veel minima zijn, en gezien dit topic zijn er ook veel bokkers die de helpende hand willen toesteken.
Waarom dit niet koppelen?
Pipodipo schreef:_San87_ schreef:Misschien is het een idee om een soort van Bokkers helpen Bokkers op te zetten. Ik gok maar zo dat er ook op bokt best veel minima zijn, en gezien dit topic zijn er ook veel bokkers die de helpende hand willen toesteken.
Lastig, je mag geen inzamelingen houden, les uit het verleden.
_San87_ schreef:Misschien is het een idee om een soort van Bokkers helpen Bokkers op te zetten. Ik gok maar zo dat er ook op bokt best veel minima zijn, en gezien dit topic zijn er ook veel bokkers die de helpende hand willen toesteken.
_San87_ schreef:Pipodipo schreef:
Lastig, je mag geen inzamelingen houden, les uit het verleden.
Ik bedoel ook geen inzameling. Maar het koppelen van iemand die hulp kan gebruiken met iemand die hulp kan geven.
Citaat:Imo is dat begeleiding en tips om uit de minima te raken.
Brainless schreef:Wat mensen (kunnen) krijgen via de voedselbank verschilt ontzettend per gemeente.
Ik weet van een gezin die voor (ca) 5 dagen eten (brood, beleg, vlees, pasta/aardappels, groente en fruit) krijgt via hun voedselbank, incl luiers en babyvoeding.
En soms ook wasmiddel/shampoo.
Er zijn ook voedselbanken die veel minder kunnen geven.
Sassy schreef:_San87_ schreef:Misschien is het een idee om een soort van Bokkers helpen Bokkers op te zetten. Ik gok maar zo dat er ook op bokt best veel minima zijn, en gezien dit topic zijn er ook veel bokkers die de helpende hand willen toesteken.
Ik help ook wel eens mensen in mijn omgeving met spullen, tas vol boodschappen, of dingen uitzoeken bij instanties, maar dan wel enkel mensen die ik persoonlijk ken.
Mensen vanachter een pc die ik niet persoonlijk ken?
Heb ik mijn twijfels bij en zou ik zelf niet aan beginnen eerlijk gezegd.
roken en dus Nicotine staat op nr 1 van verslavingen
bijgevoegd een link
ik kan hulp krijgen van de stoppen met roken poli Mbv nicotinevervangers en coaching. Ik heb gekozen om het samen met Dimence, mijn persoonlijk begeleidster en de begeleiding van de zorgboerderij te doen omdat hun mij het best begrijpen.zonnebloem18 schreef:Wat mij tegengevallen is is het volgende, in de bijstand heb je recht op allerlei potjes, ontheffing voor de gemeentebelasting enz. Mijn man kon toen ergens aan de slag, fulltime en zijn loon was ongeveer 150 euro hoger dan de bijstanduitkering. Hartstikke mooi zou je zeggen, maar die potjes ben je meteen krijg en de gemeentebelasting mag je wel betalen, je krijgt iets minder toeslagen en per saldo heb je aan het eind van het jaar ongeveer 1000 euro minder dan in de bijstand.
Het systeem is daarin gewoon heel krom en daar zou echt eens naar gekeken moeten worden, want er zijn een hoop mensen die dan liever in de bijstand blijven zitten dan te moeten gaan werken voor een mager loontje.
Janneke2 schreef:zonnebloem18 schreef:Wat mij tegengevallen is is het volgende, in de bijstand heb je recht op allerlei potjes, ontheffing voor de gemeentebelasting enz. Mijn man kon toen ergens aan de slag, fulltime en zijn loon was ongeveer 150 euro hoger dan de bijstanduitkering. Hartstikke mooi zou je zeggen, maar die potjes ben je meteen krijg en de gemeentebelasting mag je wel betalen, je krijgt iets minder toeslagen en per saldo heb je aan het eind van het jaar ongeveer 1000 euro minder dan in de bijstand.
Het systeem is daarin gewoon heel krom en daar zou echt eens naar gekeken moeten worden, want er zijn een hoop mensen die dan liever in de bijstand blijven zitten dan te moeten gaan werken voor een mager loontje.
Ik ken dit verschijnsel onder de naam 'armoede val'.
En gesteld dat je kleine kinderen hebt: 40 werken plus op het minimum blijven (zelfs nog achteruit gegaan) is in mijn ogen een uiterst geldige reden om vriendelijk voor de eer te bedanken.
("Liever in de bijstand zitten" is niet van toepassing. Een kind goed opvoeden is al werk genoeg, daarnaast werken en rondkomen van dat hongerloontje kan simpelweg niet.)
DeMolenhoek schreef:Nogmaals: Ik reageer puur op de reactie van een bokker dat je voor €1.30 niet kunt koken. Dat kan dus welMeer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Daarna volgt het brocolivoorbeeld en de pizza van €1.30. Dus ik heb getoont dat vers voedsel niet vele malen duurder is.Citaat:Echter kun je hoog en laag springen maar ongezond voedsel is vele malen goedkoper dan vers en gezond voedsel.
Jennyj01 schreef:Om op de openingspost terug te komen. Waar is behoefte aan? Ik heb allerlei stempelkaarten in mijn tas. Als ze vol zijn kan ik van alles er voor terug krijgen. Koffietje bij de Starbucks, broodje bij de broodjes zaak enz. Uiteindelijk belanden deze volle spaarkaarten bij mensen in mij “omgeving”. De meneer met de dakloze krant of iemand anders waarvan ik weet dat diegene het niet zo breed heeft en er een blij moment voor krijgt. Deze voor mij zo simpel en vanzelfsprekende dingen zijn voor anderen een bijzonder moment in de week of maand. Simpel maar voor veel mensen een makkelijke manier om iets voor een ander terug te doen.