De beste lifehacks van bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De beste lifehacks van bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:53

Stofzuiger misschien? Deed ik vroeger met de fleecedekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:03

Met een roller waarmee je je haren verwijderd van je kleding, plakding? En anders tape strips.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:28

Als er hier nog iemand de vriezer moet ontdooien... als je nu alles buiten zet is morgenochtend je vriezer ontdooid en kun je alles er weer netjes bevroren en wel terug inzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:37

Ik doe het idd ook vaak met dit weer :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:38

Als je thuiskomt van vakantie 2 hoopjes maken van je bagage: gebruikt en niet gebruikt. Zet alles wat je gebruikt hebt en wat je gemist hebt in een lijst. Na een reis of 3 heb je echt een toplijst en moet je niet elke keer weer nadenken of je nu 3 shirts of 5 nodig hebt en of je echt niets bent vergeten :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:43

Gypsy schreef:
Als er hier nog iemand de vriezer moet ontdooien... als je nu alles buiten zet is morgenochtend je vriezer ontdooid en kun je alles er weer netjes bevroren en wel terug inzetten.

daar heb ik dus echt nooit over nagedacht, hoe slim :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:51

Ik wacht op sneeuw , dan kan ik daar het vloerkleed in leggen :))

Maar die vriezer is geniaal :oo

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:52

Ja ik stond gisteravond erover te mopperen toen een vriend zei dan zet je nu toch gewoon je spullen even buiten. Ik was er zelf nooit opgekomen echt simpel doch geniaal. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:53

Toch is een vriezer -18. Dat red je nu nog niet s nachts. Het is wel een goed moment om je vriezer te doen maar ik zou niet al je etenswaren s nachts buiten laten staan. Niet omdat je geen -18 haalt maar ook vanwege ongedierte.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:56

@repelsteel: je paard zonder zweetdeken op stal zetten, laten rollen, borstel erover, deken erop :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:58

Nee dat klopt, ik durfde het goed afgesloten wel aan, er zat toch niet veel (bijzonders) meer in.

Maar ik ben ook zo'n goed voor je weerstand figuur. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:07

Ik zet t niet de hele nacht buiten, max paar uurtjes.. Met fohn en warm water is de vriezer dan wel ontdooid

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:09

Relaxed schreef:
Ik zet t niet de hele nacht buiten, max paar uurtjes.. Met fohn en warm water is de vriezer dan wel ontdooid

Ja precies, zo doe ik het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:59

Hilary schreef:
@[naam]: je paard zonder zweetdeken op stal zetten, laten rollen, borstel erover, deken erop :D

Dat doe ik, maar wanneer ik dan mijn andere paard ga rijden gaat hij alsnog weer rollen :')
Het is nogal een varken :oo

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:32

Anoniem schreef:
Hilary schreef:
@repelsteel: je paard zonder zweetdeken op stal zetten, laten rollen, borstel erover, deken erop :D

Dat doe ik, maar wanneer ik dan mijn andere paard ga rijden gaat hij alsnog weer rollen :')
Het is nogal een varken :oo

Simpel staldekentje er over gooien misschien? Kan t zaagsel niet bij de fleece komen, ligt er wel aan waarom je m erop hebt natuurlijk 8)7

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:10

Niet je dure deken op doen in de stal :P Ik heb zo'n simpel dekentje ooit eens in een opruiming gekocht voor 10 euro. Die gaat op in stal, de mooie deken alleen op trailer/wedstrijd :)

Oh en die van de vriezer is een goed idee, is het morgen ook nog zulk weer (en dan bedoel ik morgenavond). Dan ga ik dat dan eens doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:05

Ik doe hem op omdat hij niet geschoren is en best wel nat bezweet is na training. Dan laat ik hem daaronder tijdens de training van mijn volgende paard staan drogen. Ben bang dat een staldeken er bij overheen de afvoer van zweet tegengaat.
Ik doe hem nu een (dure 8)7) eskadron deken op maar deze is spekglad :Y)
Daar blijft de krul niet aan plakken.

Afbeelding

Maar die andere.... Ben bang dat daar heel veel tijd in gaat zitten om het er af te krijgen met plakroller of tape, voor hij in de wasmachine kan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:26

Dan niet meer opdoen, op paardnatuurlijk.nl staat tot in detail uitgelegd waarom zweetdekens voor ongeschoren paarden geldklopperij zijn.

Ik gebruik alleen voor mijn geschoren pony een zweetdeken, de anderen hebben het echt niet nodig. En ja daar word flink mee gewerkt, ze zijn regelmatig drijfnat, maar goed uitstappen is voldoende.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:39

Sowieso zijn zweetdekens funest voor de spieren van je (warme) paard, maargoed dat gaat redelijk offtopic. Daarvoor kun je me een pb sturen als je interesse hebt.

Ik zie erg veel interessante dingen voorbij komen!
Zelf gebruik ik ook een aantal niet paarden-dingen bij de paarden, soms met veel effect.
Zo ben ik erg blij met het handdoekenrek van lidl voor aan mijn zadelkast. Perfect om natte dingen op te laten drogen of gewoon spullen die niet meer in je kast passen :')

Ook heb ik van die buisclip houders voor electrabuizen in mijn kast om zweepjes etc aan op te hangen/in te klikken, erg handig! Nooit meer vissen naar zwepen en ze blijven mooi opgeborgen.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:46

Een whiteboard schoonmaken? Wat zadelzeep erop spuiten en voila, spons erover en schoon :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:59

Bakpapier over de platte taartvorm doen en dan de ring erover klemmen. Scheelt invetten en zo plakt je taart nooit aan de onderkant vast, plus je schuift de taart zo van de vorm af. :D

Bij vieze hondendekens of paardenkleren wat baking soda bij de was doen, dit neutraliseert vieze geurtjes enorm!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:06

poes schreef:
Als je thuiskomt van vakantie 2 hoopjes maken van je bagage: gebruikt en niet gebruikt. Zet alles wat je gebruikt hebt en wat je gemist hebt in een lijst. Na een reis of 3 heb je echt een toplijst en moet je niet elke keer weer nadenken of je nu 3 shirts of 5 nodig hebt en of je echt niets bent vergeten :)

Dit is echt de allerbeste tip tot nu toe! Jij bent een genie!
Ik betrap mezelf er zó vaak op dat ik veel te veel mee zeul, maar nooit het juiste...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:13

Suliko schreef:
Bakpapier over de platte taartvorm doen en dan de ring erover klemmen. Scheelt invetten en zo plakt je taart nooit aan de onderkant vast, plus je schuift de taart zo van de vorm af. :D

Bij vieze hondendekens of paardenkleren wat baking soda bij de was doen, dit neutraliseert vieze geurtjes enorm!

Die probeer ik vaker toe te passen maar op een of andere manier bolt mijn bakpapier dan enorm op. Hoe hou jij het mooi strak op de bodem? Ben al met plakband in de weer geweest maar het helpt niet lol

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:25

SuperAssie schreef:
Suliko schreef:

Die probeer ik vaker toe te passen maar op een of andere manier bolt mijn bakpapier dan enorm op. Hoe hou jij het mooi strak op de bodem? Ben al met plakband in de weer geweest maar het helpt niet lol

Ik gebruik een siliconen ”bakpapier”. Die ligt los onderin mijn bakblik.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:26

SuperAssie schreef:
Suliko schreef:

Sneetje erin?