Faelynn schreef:Citaat:Wat moet je dan nog zelf betalen?
Ik betaal nu alles zelf wat betrekking heeft op mij of mijn keuzes. Logisch ook natuurlijk.
Als ik uit huis ga zal ik enkel de kosten er bij krijgen die betrekking hebben op het huis.
De markt is alleen vreselijk op het moment helaas en als alleenstaande starter met een minimum inkomen vrijwel onhaalbaar, daarom wil ik nu het nog kan juist zo veel mogelijk sparen, zodat ik straks en een fatsoenlijke start kan maken en nog een reserve achter de hand heb voor als het ooit ergens eens mis gaat. Ziek dier, baan kwijt, noem maar op..
Ik zou het echt heel erg balen vinden als mijn ouders die het op dit moment ruim hebben mij niet de kans geven om te sparen en mij daarmee eigenlijk "dwingen" langer thuis te blijven wonen of meer risico te nemen door wel eerder het huis uit te gaan met weinig geld achter de hand.
Maar het hangt denk ik ook wel gewoon van het kind en hele gezin af, mijn ouders weten dat ik hard werk voor mijn toekomst, mijn geld niet verkwansel, maar juist spaar en dat zouden ze mij ook niet willen ontnemen. Ze weten ook dat als de rollen ooit omgedraaid zullen zijn ze heel veel terug zullen krijgen van mij en ik hun niet op droog brood zal laten zitten om het zo maar te noemen.
Maar als bepaalde keuzes eigenlijk luxe zijn zoals een paard, is dat dan niet je eigen keuze? Moeten jou ouders daar dan voor opdraaien? ( of ze het nu ruim hebben of niet?). Zonder die keuze had je ook ruimer gezeten en kon je vroeger het huis uit, niet?