Reïncarnatie?, vrije keus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:47

A3a1 schreef:
Coma is denk ik eerder een lichamelijk defect.

Reken maar dat coma een lichamelijk defect is ja.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:49

Haha, ja dus ik denk dat dat geen effect heeft op de ziel :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:51

Het astrale lichaam en aura geloven we dan niet allemaal, maar iedereen heeft zijn 'persoonlijke ruimte'. Dit merk je bijv als je het niet fijn vind als bepaalde personen te dicht bij jou staan. Dan raken ze je energetische lichaam. Je astrale lichaam wordt dan ook weer beïnvloed door het heelal/de sterren en planeten. Je hoeft het natuurlijk allemaal niet te geloven, maar persoonlijk geeft het voor mij veel antwoorden op vragen waar niemand anders een antwoord op heeft en klopt het allemaal beter dan de eventuele antwoorden die op kennisniveau aan mij gegeven zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:52

NatasjavE schreef:
A3a1 schreef:
Coma is denk ik eerder een lichamelijk defect.

Reken maar dat coma een lichamelijk defect is ja.

:')

Mijn vader heeft een week in coma gelegen en beleefde dat als wonen in een 8bit computerspel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:53

A3a1 schreef:
Er is een theorie die zegt dat alle levens tegelijkertijd worden geleefd.
Hoe dat in zijn werk zou moeten gaan....geen flauw idee.

Er zijn ook theorieen dat je bewustzijn niets anders is dan het terug kijken van het verleden. Je zou dus eigenlijk een droom beleven van iets wat al lang vergaan is (zoiets als een ster zien die eigenlijk al weg is maar waarvan het licht nog onderweg is)..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:29

Sizzle schreef:
A3a1 schreef:
Er is een theorie die zegt dat alle levens tegelijkertijd worden geleefd.
Hoe dat in zijn werk zou moeten gaan....geen flauw idee.

Er zijn ook theorieen dat je bewustzijn niets anders is dan het terug kijken van het verleden. Je zou dus eigenlijk een droom beleven van iets wat al lang vergaan is (zoiets als een ster zien die eigenlijk al weg is maar waarvan het licht nog onderweg is)..

Er zijn theorieen van parralelle dimensies, dwz dat jij nu dit leven leid maar bijvoorbeeld ook tegelijkertijd in een andere dimensie waar je een ander leven leid gebaseerd op wel of niet gemaakte keuzes in het leven.

Persoonlijk gaat mij dat allemaal een beetje te ver..

Reincarneren in het verleden weet ik ook niet wat ik daar van moet denken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:40

Cinnepin schreef:
Vero schreef:
Reincarneren in het verleden? hoe werkt dat dan? Soort van paralelle universa? :+

Nou je ziel gaat uit je lichaam als je dood bent, is niet meer tijd gebonden...de tijd bestaat niet...en gaat in een ongeboren kind in het jaar eeeh 1950? Omdat het geen tijd kent? En het pas tijd kent wanneer het weer in een lichaam gaat...ja beetje vage theorie. Maar er zijn mensen die dit denken.
Misschien komt daar te term tijdreizen wel vandaan :)*

Tijd bestaat wel,dat is de vierde dimensie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:49

Ik geloof niet in die parallelle universa. Ook niet in reïncarneren terug in de tijd of in de toekomst.

Urbanus

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:33

Ik denk dat het voor veel mensen troostend werkt om te doen alsof er meer is. Zoiets als je zegt tegen je kind als de hond dood is, "Fikkie is nu een sterretje/in de hondenhemel".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:39

Ja maar dat is ook heel raar Lieveli; Ik geloof al helemaal niet in god of wat dan ook en toch als ik aan mijn overleden merries denk als ik bv buiten loop, kijk ik automatisch naar boven....

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:55

Lynnepinny schreef:
Hoe werkt het als je hersendood bent vraag ik me dan af? In feite is je geest dan 'dood', maar je lichaamsfuncties gaan gewoon door als je aan de beademing blijft liggen.

Niemand?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:28

Ik geloof dat je ziel dan nog steeds aan je lichaam is gebonden/verbonden. Je bent nog niet 100% overleden en kunt dus nog niet over gaan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:36

Nou, medisch gezien (sorry, het is wat kil na het zweven hier, maar goed) is hersendood gewoon dood. Omdat, als een mens overlijdt, het eerste wat stopt met functioneren is het brein. Ook de lagere hersendelen, die hart, longen en dergelijke aansturen, de onwillekeurige spieren. Dat is ook de reden dat zo iemand aan een hart/longmachine ligt, immers zou je die afsluiten, is de persoon dood.

Dus sorry, Susan, medisch gezien is zo iemand 100% overleden. Je kunt dat lichaam in theorie nog jaren laten functioneren, de persoon is echter dood. Als de ziel eraan was verbonden, hadden we dat wel gemerkt in brein activiteit, dat is namelijk gewoon meetbaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:40

SusanH schreef:
Ik geloof dat je ziel dan nog steeds aan je lichaam is gebonden/verbonden. Je bent nog niet 100% overleden en kunt dus nog niet over gaan.

Dit denk ik ook

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:41

Dat zou wijzen op locked-in syndrome. Echter is dan hersenactiviteit meetbaar. Je kunt pas hersendood diagnosticeren als er geen activiteit meetbaar is.

Dus ik twijfel daaraan, ik geloof niet dat die ziel dan nog verbonden is hoor.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 22:43

Avalanche81

Dus sorry, Susan, medisch gezien is zo iemand 100% overleden. Je kunt dat lichaam in theorie nog jaren laten functioneren, de persoon is echter dood. Als de ziel eraan was verbonden, hadden we dat wel gemerkt in brein activiteit, dat is namelijk gewoon meetbaar.[/quote]

Wie zegt dat de ziel alleen maar in de hersenen verblijft...?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:45

Waar is die dan, zweeft die nog in de IC rond? Ik bedoel, als ie nog verbonden is, moet die ziel toch in de buurt zijn ook? Of zeg ik nu iets heel stoms?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:47

Er zijn natuurlijk ook mensen die geloven dat de ziel in het bloed zit. Daarom weigeren die ook transfusies en donaties.
Maar dat zou betekenen dat je ziel kan verdunnen of in partjes kan splitten.
Een bloeddonor geeft dan ieder jaar een halve liter van de ziel weg.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 22:49

Sizzle schreef:
Er zijn natuurlijk ook mensen die geloven dat de ziel in het bloed zit. Daarom weigeren die ook transfusies en donaties.
Maar dat zou betekenen dat je ziel kan verdunnen of in partjes kan splitten.
Een bloeddonor geeft dan ieder jaar een halve liter van de ziel weg.

_O- _O- :)F

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:54

3x per jaar :) ik ben bloeddonor. Maar nu snap ik hoe het komt dat ik zo ben. Mijn ziel is in stukjes.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:56

5x per jaar zelfs als je man bent. En hoe zou dat dan zijn bij plasma donoren? Krijgen die hun ziel terug? Anders zouden die zelfs ruim 12x per jaar een halve liter ziel afstaan.

IK geloof niet dat de ziel op zo'n concrete manier verbonden is aan een lichaam. Het is deel van je complete systeem waar ook je aura bij hoort en zo. Geen idee wanneer dat afgesplitst wordt als je sterft.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:23

Lynnepinny schreef:
Lynnepinny schreef:
Hoe werkt het als je hersendood bent vraag ik me dan af? In feite is je geest dan 'dood', maar je lichaamsfuncties gaan gewoon door als je aan de beademing blijft liggen.

Niemand?

Ik heb daar al een antwoord op gegeven of eigenlijk, op coma.

Ik denk dat hersendood alleen maar zegt dat de lichamelijke functies van je hersenen dood zijn.
Maar dat bewustzijn en/of ziel zijn niet met je hersenen verbonden, ik denk eerder met de ademhaling, maar je hebt ook het verschijnsel uittreden.

En er kunnen ook andere entiteiten het overnemen, iemand een idee?
Ook drugs kunnen dat effect hebben,

En zou er een parallel zijn met psychiatrische aandoeningen.

Mijn vader werd na een half uur reanimatie wakker.
De arts vroeg hoe het met hem ging.
Goed zei hij.

Ik vraag me nog altijd af waar zijn bewustzijn was en of hij misschien al bij dat witte licht was, wat veel mensen met een bijna dood ervaring hebben gezien,.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:56

De longen en het hart zijn gewoon een mechanisch aparaat. Als je hartcellen kweekt gaan ze ook kloppen.
Maar als je denkt dat de ziel deel is van de motor dan kun je zielen foppen :P
Neem je een dood lichaam en sluit hem aan een hart-long machine, kijken of het lichaam dan spontaan weer een paar gram zwaarder wordt :):)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:31

Wel meer dan dat. De slangetjes wegen ook wel iets. Niet veel, zijn vrij licht, maar ik gok dat als je al die slangen bij elkaar op een weegschaal legt, je wel op een kilo of 2 komt. Flink wat ziel dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 06:41

Avalanche81 schreef:
Als de ziel eraan was verbonden, hadden we dat wel gemerkt in brein activiteit, dat is namelijk gewoon meetbaar.

Maar daar maak je dus de aannames dat de ziel en breinactiviteiten verbonden zijn, dat een afwezigheid van breinactiviteiten een afwezigheid van een ziel betekend en dat de breinactiviteiten van de ziel meetbaar zijn met de huidige technologie.

Op mij komt het raar over dat je een geloof of overtuiging met behulp van wetenschap probeert te onderbouwen. Het geloof (geloof in een levensovertuiging) is juist het tegenovergestelde van wetenschap omdat het per definitie niet te bewijzen valt (anders zou het geen geloof meer zijn). Om die twee dingen dan te gaan mengen klinkt mij een beetje als "rationalisering" en "cherry picking".

SusanH schreef:

Volgens mij is dat ook de reden dat er vaak nog veel aandacht aan een crematie besteed wordt. De ziel komt wel los van het lichaam bij overlijden, maar om over te gaan moet het lichaam ook mee.

Hier in Thailand twijfelen veel mensen om een auto of huis "tweedehands" te kopen, omdat er iemand in overleden kan zijn en in geval van een misdrijf of gekwelde ziel kan de ziel nog rondzwerven die je vervolgens achterna zit (klopgeest idee). Vandaar dat veel mensen een "geestenhuisje" in de tuin zetten zodat de geest daar lekker kan wonen en je niet 's nachts uit je slaap houd. Heeeeel vroeger werden hier zelfs zwangere vrouwen onder de palen van een paleis levend begraven zodat hun geest het paleis zou beschermen. Het idee zijnde dat zonder crematie de ziel niet verder kon.