Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:06

Succes vandaag TS. Het lijkt me enorm stressvol om een dergelijke verhouding met je directe buren te hebben.
Ik hoop dat jullie ergens 'middle ground' vinden en dat jullie je weer kunnen focussen op het woongeluk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:26

Stille meelezer: Veel succes!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:53

Succes vandaag!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:39

Ik hoop zo dat inmeten goed is gegaan.
Al zal het nog wel gesteggel geven over land terugkrijgen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:16

succes

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:20

Succes vandaag ts!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:39

Succes!

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:18

Ben benieuwd hoe het is gegaan, en vooral naar hoe het verder gaat.
Sterkte er mee!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:32

Ook ik was benieuwd en wacht af

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:33

Nou dat was een bewogen middag.

De meneer van het kadaster heeft fijn het voortouw genomen. De buurman kwam wel boos naar buiten maar toen de landmeter uitlegde wat de volgende stappen waren als hij zijn werk niet kon uitvoeren, dimde de buurman wat in. Hij heeft ze zelfs overtuigd om naar de meting te komen kijken. Na een uurtje kwam de meter bij ons binnen om te vertellen dat het inderdaad niet klopt. Het hek staat ruim 10 meter te ver over een afstand van 90 meter. Hij ging het uitzetten en daarna zouden we samen met de buren er naar kijken.

Zo gezegd zo gedaan. De landmeter heeft het laten zien en de buren gaven aan dat het duidelijk was. De landmeter vertelde ons dat hij op papier ook de grens ten opzichte van het 'oude hek' heeft aangegeven met maten. Dus het is nu voor altijd duidelijk waar die grens is. Meneer van het kadaster bedankt en hij vertrok. Toen begon het feestje.

De buren hadden ons vooraan weer opgewacht en vroegen wat wij hier nu mee wilde. Ik vroeg voorzichtig wat ze daarmee bedoelde en toen gaven zei aan dat ze nog steeds vinden dat het van hun is. Als je vraagt waarom ze dat vinden dan is de rede dat ze dachten dat dit er ook bij hoorde. Ze gaven ons 2 keuzes, of je laat het zo of je gaat naar de rechter. Ze gaven aan het dan op verjaring te willen gooien. Er werd daarnaast nog wat gedreigd met het leven zuur maken en dat ze de buurt tegen ons zouden keren.

Wij hebben rustig aangegeven dat wij graag dit stuk terug willen hebben aangezien het er volgens ons koopcontract bij hoort. En als het echt verjaard is dan is de enige goede manier om dat te bepalen via de rechter.

Ze gingen vervolgens erg naar doen, wij waren hebberig en hadden totaal geen medeleven met andere mensen. Wij waren vervelend en naar en ze waren helemaal klaar met ons. Al helemaal als we er een rechtszaak van maken.

Wij hebben het gesprek daarna afgerond en aangegeven zo voldoende informatie hebben zodat we de volgende stap kunnen ondernemen en we zijn naar binnen gegaan.

Dusja, nu maar eens kijken of we een advocaat kunnen vinden en ons verhaal voorleggen. Van wat ik lees is verjaring zeer moeilijk te bewijzen. Maar ben benieuwd wat een advocaat ons adviseert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:36

Nou dat is even 9 are! Zou ik ook niet laten schieten hoor.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:38

Ik verwachtte zo’n uitkomst al nadat ze moeilijk deden over het kadaster.
Als je niets te verbergen hebt dan maak je er ook geen probleem van is mijn eigen mening dan
Succes

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:39

Wij hebben ook zoiets aan de hand gehad en met Google maps (actueel) en Google earth was bij ons toen duidelijk te zien dat het hek verzet was. Misschien dat je er iets aan hebt.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:40

Da's een flink stuk. Ik snap dat jullie het erbij willen hebben.
Maar even een andere gedachte. Maak het eens financieel naar hun toe, zodat ze niet alleen maar de grond zien, maar ook hoeveel jullie betaald hebben voor iets wat zij jullie nu dus afhandig maken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:40

Zo dan! Zou het er ook zeker niet bij laten zitten zeg. Het is nogal een stuk! Ik ben wel benieuwd of er een Bokker is met juridische achtergrond die hier wat nuttigs over kan zeggen? Ben benieuwd naar jullie kansen en de ontwikkelingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:42

Hebben jullie nog iets verbouwd?? Wellicht tekeningen van de gemeente?? En misschien contact met de vorige bewoners opnemen of zij dat stukje grond in gebruik hebben gehad, maar gezien hun manier van reageren en dreigen is het wel duidelijk. Ze krijgen zeer waarschijnlijk de kous flink op de kop bij de rechter. Dossier aanleggen en alles noteren wat er gebeurt(is) en laat hun duidelijk merken dat ze ook de kosten van de rechtszaak moeten voldoen bij verlies van de zaak.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:42

Alvaron schreef:
Da's een flink stuk. Ik snap dat jullie het erbij willen hebben.
Maar even een andere gedachte. Maak het eens financieel naar hun toe, zodat ze niet alleen maar de grond zien, maar ook hoeveel jullie betaald hebben voor iets wat zij jullie nu dus afhandig maken.

Ze vinden dat ze er ook voor betaald hebben toen ze het van de ouders overnamen. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat het aantal vierkante meters in het koopcontract bij het kadaster vandaan komt. De buren hebben dus niet betaald voor dat stuk maar wij wel. Maar helaas was dat iets te ingewikkeld...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:43

inderdaad zet het om in waarde, miss zie je dan het nut er van in als ze het jullie kopen?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:43

bigone schreef:
Hebben jullie nog iets verbouwd?? Wellicht tekeningen van de gemeente?? En misschien contact met de vorige bewoners opnemen of zij dat stukje grond in gebruik hebben gehad, maar gezien hun manier van reageren en dreigen is het wel duidelijk. Ze krijgen zeer waarschijnlijk de kous flink op de kop bij de rechter. Dossier aanleggen en alles noteren wat er gebeurt(is) en laat hun duidelijk merken dat ze ook de kosten van de rechtszaak moeten voldoen bij verlies van de zaak.

De oud bewoner is zijn broer, ze gaven ook gelijk aan hem als getuigen op te roepen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:44

Wow, het is niet zomaar een strookje van 10 cm. En de buren vonden dat zij recht hadden op jullie grond? Leuke mensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:45

Dan moet je hun misschien even voor zijn want ik begreep dat ze niet zo prettig uit elkaar zijn gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:48

Poe dat is nogal een stuk zeg. :oo

Maar gekke insteek, zouden jullie dit stuk kunnen missen? Op kosten van buurman dat de nieuwe grens laten zjn en de buren betalen jullie een reeele prijs voor die hoeveelheid m2, :)
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-12-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:48

Ohjee, dat is geen kattenpis.
Ik vraag me af hoe de buren nu nog denken de rechtmatige eigenaar te zijn van dat stuk grond terwijl het Kadaster heel duidelijk heeft laten weten waar de daadwerkelijke erfgrens loopt. En dan ook nog dreigen om jullie het leven zuur te maken, alsof ze daarmee de boel zullen winnen.
Iets met een kat in het nauw die rare sprongen maakt.
Hopelijk vinden jullie een advocaat die jullie hierin kan bijstaan en pak dan ook meteen de kwestie mee van de treiterijen en dreigementen.

En wat bigone ook zegt: uit jouw berichten heb ik opgemaakt dat de band tussen beide broers niet al te best is dus als het je even lukt zou ik proberen om z.s.m. contact op te nemen met de vorige eigenaar van jullie huis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:49

En met de destijds verkopende makelaar. Die had het toch op zijn minst moeten opmerken en mogelijk kan hij wat betekenen. Ook zal ik notaris eens informeren ook

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:49

bigone schreef:
Dan moet je hun misschien even voor zijn want ik begreep dat ze niet zo prettig uit elkaar zijn gegaan.

Ja dat is interessant gelopen toen. Hij had nu ook weinig goede woorden over voor zijn broer. Maarja hoe dat dan zou uitpakken in een rechtszaak dat weet ik ook niet. Tis natuurlijk nog wel familie. Maar ik hoop dat een rechter daar wel doorheen prikt.

Ik weet ook niet wat de precieze regels zijn. Ze hebben toen ongeveer de helft van ons perceel gehuurd van die broer. Totdat wij het gekocht hebben. En ze hebben dus daarna gewoon een strook te weinig terug gegeven en daar hun schutting omheen gezet 4 jaar geleden. En na 4 jaar is het niet verjaard.

Maar hun verhaal is dat ze alles gehuurd hebben behalve die ene strook. Dat strookje was dan in goede getrouw in gebruik en daarom is het verjaard. Ookal hoort het wel nog bij ons perceel.

Van dit huren staat trouwens 0,0 op papier.