[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SassyMoon

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:10

Ik vind toch dat sommige mannen zich er wel heel makkelijk van afmaken hoor. Willen ze 100% geen kinderen (op dat moment), maar doen er zelf helemaal niets aan. Een condoom is dan niet 100% betrouwbaar, maar toch wel betrouwbaarder dan helemaal niets doen en maar verwachten dat de vrouw er wel voor zorgt. Als die een kinderwens heeft en (stiekem) zwanger van je wordt, zoals een ex van mij overkwam, dan zijn ze heel verontwaardigd. Ja lekker makkelijk denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:13

Nou echt idd.. Ik heb een fwb gehad, had 2 pubers waar hij geen contact meer mee had, zelf in de schuldsanering en inmiddels 40.. Maar nee, wou zich niet steriliseren, want misschien kwam hij ooit een vrouw tegen die nog wel kinderen wou en dan wou hij haar dat niet ontnemen :roll: Ik vond het vrij wanhopig en kansloos overkomen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:32

Goedemorgen... ik ben er ook weer, was alleen wel even wat leeswerk zeg!

Ik ben het met sassymoon eens, het minste wat een man kan doen is een condoom gebruiken. Dan pakt hij in ieder geval ook een stukje verantwoordelijkheid. Is anders allemaal wel lekker makkelijk.

Het is mij nooit gebeurd, maar het leek er een keer op dat ik mogelijk zwanger kon zijn. Toen zijn wij heftig aan het twijfelen geslagen over al dan niet abortus. Uiteindelijk bleek ik niet zwanger, gelukkig, maar wel gezorgd dat dat nooit meer kon gebeuren.
Inmiddels kan het sowieso niet meer, broedhok is er uit. En achteraf gezien is het maar de vraag of ik überhaupt zwanger had kunnen raken. Dus ook meteen de vraag of ik die hormoonellende al die jaren niet voor niks heb geslikt.

Kraamvisites doe ik ook niet, als het niet echt hoeft. Mijn zusje gaf trouwens aan dat de net bevallen moeder helemaal niet op al die kraamvisite zit te wachten. Wel op de mensen die dichtbij staan, maar al die anderen die je anders ook niet zo vaak ziet... ouders en kind hebben juist in die periode ook echt behoefte aan tijd samen, zonder anderen. Sindsdien voel ik me niet meer schuldig als ik pas later een keer op de stoep sta. Het gaat er om dat je komt en belangstelling toont, maar het gaat niet om het baby doorgeven en zo snel mogelijk het net uitgevouwen wurm bewonderen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:12

Mijn vriend neemt zijn verantwoordelijk gelukkig wel. Zorgen beide voor anticonceptie.

Dus mocht ik alsnog zwanger worden, dan laat ik het ook meteen weer weghalen. Moet er niet aan denken... Bij het idee alleen al, word ik gek.

Kinderfeestjes en kraamvisite doe ik ook niet aan.

Werd van de week uitgenodigd voor stiefkindje van een vriendin. Heb dat jochie hooguit 5 x gezien. Dus zie nut er niet van in.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:14

Wendy, dit hoor ik ook vaker ja. De enige bij wie ik binnen een uur al naast het bed stond is de moeder van mijn petekinderen. Met die kinderen heb ik ook een enorm goede band en van hen kan ik veel hebben. De andere dames moesten soms maanden wachten en bij sommige zijn wij niet geweest :=

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:25

Ik heb dit topic ook nooit eerder gevonden maar wel heel blij dat het er is :')
Ik heb niks met kinderen, nooit gehad ook. Weet niet hoe ik er mee om moet gaan en hoef dat ook niet te leren. Vanaf een jaar of 11/12 vind ik ze op zich nog wel leuk (als ze van een ander zijn en daar aan het eind van de dag ook wel weer lekker mee terug naar huis gaan :') ) maar daarvoor is het een grote verschrikking.

Gelukkig ook samen met een partner die bewust kinderloos wil blijven en ik zou het niet anders willen. Zou mezelf graag willen laten steriliseren maar goed, als vrouw zonder kids onder de 25 zien ze je al aankomen... Maar ik hou dat zeker open als optie voor de langere termijn.
Mocht ik nu zwanger raken dan wordt dat ook zsm abortus, ik zit er echt totaal niet op te wachten. Gelukkig ook geen kinderen/zwangeren/kinderwensen in mijn directe omgeving dus kraamvisites, babypraat etc zijn totaal niet aan de orde *\o/*
Anders zou ik denk ik wel voor de beleefdheid even langsgaan, maar kind vasthouden ed hoeven ze bij mij niet mee aan te komen. En denk dat de vriendschap snel verwatert of op een laag pitje gaat bij mij mocht iemand ineens veranderen in een "mombie" of "daddict", daar zit ik niet op te wachten in mijn leven. :')

Had wel een keer een zwangere collega, die ik eigenlijk helemaal niet eens zo goed kende maar toen we eventjes over werk aan het praten waren pakte ze ineens uit het niets m'n hand vast om die in haar buik te duwen en 'voel je het schoppen????' god wat vreselijk vond ik dat.

maria1990 schreef:
Mochten mensen zich hierin geroepen voelen.
[LZP] Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd
Ik ga compleet stuk van het lachen van sommige hun reacties :=Vanavond kruip ik even uit mijn mee lees modus :)

Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een beetje kinderachtig vind. Bewust kinderloos is niet hetzelfde als bewust partnerloos en mensen spreken je normaal en oprecht aan in het topic.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:28

Maar er komen zulke vergelijkbare uitspraken voorbij 'je hebt gewoon de juiste nog niet ontmoet' bleugh

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:29

Ja dat vind ik wel een vervelende, komt ook in de context van kinderen voorbij in de vorm van "maar als je dan ineens ECHT de toekomstige vader van je kinderen ontmoet dan weet je het wel hoor!!!!" nou... nee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:31

Niets mis met 'happy single'

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:43

Wendy schreef:
Goedemorgen... ik ben er ook weer, was alleen wel even wat leeswerk zeg!

Ik ben het met sassymoon eens, het minste wat een man kan doen is een condoom gebruiken. Dan pakt hij in ieder geval ook een stukje verantwoordelijkheid. Is anders allemaal wel lekker makkelijk.

Het is mij nooit gebeurd, maar het leek er een keer op dat ik mogelijk zwanger kon zijn. Toen zijn wij heftig aan het twijfelen geslagen over al dan niet abortus. Uiteindelijk bleek ik niet zwanger, gelukkig, maar wel gezorgd dat dat nooit meer kon gebeuren.
Inmiddels kan het sowieso niet meer, broedhok is er uit. En achteraf gezien is het maar de vraag of ik überhaupt zwanger had kunnen raken. Dus ook meteen de vraag of ik die hormoonellende al die jaren niet voor niks heb geslikt.

Kraamvisites doe ik ook niet, als het niet echt hoeft. Mijn zusje gaf trouwens aan dat de net bevallen moeder helemaal niet op al die kraamvisite zit te wachten. Wel op de mensen die dichtbij staan, maar al die anderen die je anders ook niet zo vaak ziet... ouders en kind hebben juist in die periode ook echt behoefte aan tijd samen, zonder anderen. Sindsdien voel ik me niet meer schuldig als ik pas later een keer op de stoep sta. Het gaat er om dat je komt en belangstelling toont, maar het gaat niet om het baby doorgeven en zo snel mogelijk het net uitgevouwen wurm bewonderen.

Zelfde reden dat ik ook later kom als maanden later niet weken na de bevalling. Hoewel bij de derde kind er vaak veel minder mensen komen... Ik was de enige buiten de familie om. Wel beste vriendin dus dan kom ik.. de baby ligt dan toch ergens te slapen

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:56

Jeetje wat is dit topic opeens hard gegaan! Ik sluit ook weer aan hoor, leuk om mee te lezen. Ikzelf ben heel blij met mijn vriend die ook geen kinderen wil; was een van de eerste dingen die we besproken hebben. Dit omdat mijn vorige relatie stukgelopen is o.a. op zijn kinderwens en mijn niet-kinderwens. Echt heel fijn om daar geen onduidelijkheid meer over te hebben.
Ik werk zelf met kinderen, vind kinderen ook echt best leuk (alhoewel, niet specifiek leuk. Ik zeg altijd, "kinderen zijn net mensen. En niet alle mensen zijn leuk, sommige kinderen zijn ook gewoon niet leuk"). Ik word in mijn vriendenkring niet uitgenodigd voor kinderverjaardagen, wat ik helemaal prima vind.
Mocht ik ondanks een spiraaltje zwanger worden, pfff, jeetje, moeilijk, maar ik zou het wel weg laten halen. Ik wil geen kind in mijn leven en er zijn ook redenen om aan te nemen, dat mijn genetische materiaal niet echt van topkwaliteit is. Dat wil ik een kind ook niet aandoen, om met die brakke genen te moeten leven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:07

stille meelezer kruipt even naar boven :D

Ik zou ook zeker abortus plegen, wil absoluut geen kinderen en heb er niets mee.

Maar wat doen jullie met petekinderen? Mijn zus is in juni bevallen van een dochter en ik ben als meter gevraagd. Wat ik natuurlijk een hele eer vond. en ik zie eigenlijk dat klein wormpje graag. Maar ik vrees er al voor als ze mij gaan vragen voor babysit ofz (nog nooit gedaan). Hoe doen jullie dat ?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:07

Qimm schreef:
Maar er komen zulke vergelijkbare uitspraken voorbij 'je hebt gewoon de juiste nog niet ontmoet' bleugh

Ik hoor meestal ,als je zo kritisch blijft blijf je misschien wel altijd alleen'. Net alsof dat het allerergste is dat je kan overkomen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:10

Sintara schreef:
Qimm schreef:

Ik hoor meestal ,als je zo kritisch blijft blijf je misschien wel altijd alleen'. Net alsof dat het allerergste is dat je kan overkomen :') .

Voor de meesten is het idd ondenkbaar :')
Ik ben 2,5 jaar geleden gescheiden en mensen deden allemaal zo dramatisch. En nee, het is niet leuk, maar wel mijn keuze en we zijn heel goed uit elkaar gegaan.. Geen drama, niets.. Maar toch zijn er veel mensen die liever samen ongelukkig zijn dan alleen..

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:24

Er was een poosje terug ook een topic over, of het raar is als je graag alleen bent.
Ik ben niet iemand die met een ander kan samen wonen, ik doe graag mijn eigen ding en heb mijn eigen ruimte nodig. Maar dat is dan gek, want je hoort toch wel een partner te hebben? Denk dat als iemand hier 2 weken zou wonen, ze gillen wegrennen. Ik word erg chago als ik iemand voor langere tijd in huis heb. Dus laat staan dan een kind waar je niet zo makkelijk vanaf komt voor de eerste 18 jaar;p.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:26

watchthesky schreef:
Ik heb een koperspiraal én ik slik de pil. #paranoid :+

Ik bedoelde voor de man :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:33

Prima als iemand alleen wil blijven. Maar het is natuurlijk jammer als je om de verkeerde redenen relaties per definitie afschrijft. Bijv als wij zouden zeggen, "ik wil geen relatie want ik wil geen kinderen", tja je kunt ook gewoon een relatie nemen zonder kinderen hè :))
Zeg dan gewoon "ik wil geen relatie".

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:37

Back on topic, of ik abortus zou hebben laten plegen als ik ooit zwanger was geworden? Ik denk het niet, terwijl ik wel echt een hekel aan kinderen heb. Ligt er ook aan in welke fase van mijn leven dat geweest zou zijn. Maar ik heb het gevoel bij beide aan levenslang. Zowel met baby als met een abortus op mijn geweten. Gelukkig heb ik de keuze nooit hoeven maken en ben ik op dit moment driedubbel beschermd, man gesteriliseerd (al in zijn vorige huwelijk), ik een spiraaltje ( gaat er volgend jaar uit) en dik in de overgang :D

edit: aanvulling, nu kan ik tenminste grappen dat ik die liefdesbaby nog wel wil om zijn kinderen op stang te jagen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:58

Ik krijg altijd de kriebels van de uitspraak
“Abortus plegen”
Je pleegt niks, je laat iets uitvoeren/doen
“Plegen” geeft het een crimineel tintje
Een moord plegen bijvoorbeeld

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:59

Sonja_vR schreef:
Ik krijg altijd de kriebels van de uitspraak
“Abortus plegen”
Je pleegt niks, je laat iets uitvoeren/doen
“Plegen” geeft het een crimineel tintje
Een moord plegen bijvoorbeeld

Je hebt een punt Sonja, ik heb daar zo nog nooit over nagedacht.
Laatst bijgewerkt door SassyMoon op 26-10-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:01

Ik krijg altijd de kriebels als er in het nieuws staat: 10 mensen omgekomen waaronder 2 kinderen.
Alsof je als volwassenen niet waardevol meer bent. Mensen vinden ook alles zoveel erger als het kinderen overkomt, krijg ik ook de kriebels van.....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:01

Palmera schreef:
watchthesky schreef:
Ik heb een koperspiraal én ik slik de pil. #paranoid :+

Ik bedoelde voor de man :+

Spiraaltje in z'n topje :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:03

SassyMoon schreef:
Ik krijg altijd de kriebels als er in het nieuws staat: 10 mensen omgekomen waaronder 2 kinderen.
Alsof je als volwassenen niet waardevol meer bent. Mensen vinden ook alles zoveel erger als het kinderen overkomt, krijg ik ook de kriebels van.....

Gek is dat he. Vind ik zelf ook. Maar dat is ook zo met ouderen.. :=
Zijn natuurlijk beide kwetsbare doelgroepen maar imo kan je daar geen onderscheid in maken, elk leven is evenveel waard jong oud of gemiddeld. :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:07

Een aantal jaar terug zijn een aantal studenten verdronken toen hun bootje het begaf. Maarja ze waren dronken... Heeft het nieuws niet eens gehaald :n
Terwijl die mensen ook nog hun hele leven voor zich hadden, en ook ouders, broertjes, zusjes, vrienden hadden die hier kapot van zijn geweest... Waarom is dat minder erg? :(