inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:52

Ik vind dat meevallen bij de broeken van de hennes. Die vallen sowieso al heel smal vind ik. En baker bridge blijft mooi, maar ik ben genezen van 80 euro per broek. De jongens collectie van name iT valt hier perfect. Geen idee of de normale meisjes collectie ook wat breder valt? Ik krijg mijn jongens niet in Hema broeken. Zijn ze te spekkig voor. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:14

Hennes past hier ook goed qua broeken. Maar de kwaliteit van de overige kleding daar vind ik niet top. Truitjes lubberen heel snel uit. En voor maar 140 en groter vind ik de kleding echt niet leuk dit najaar bij Hennes. Ik wil binnenkort de WE eens uitproberen. Zag dat ze best veel keus in jurken hadden en daar is mijn dochter dol op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:18

WE heeft wel leuke kleding, ook fijne smalle broeken trouwens.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:22

We heeft mooie smalle broeken ook lekker zacht en met stretch.

H&m vind ik niks. Pasvorm vind ik niet top en veel disney prints superhelden prints. Net zoals C&a etc.

Vaak zie ik een folder en denk dan best leuk maar dan sta je in de winkel en dan is het toch niks.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:40

C&A vind ik heel truttig. Zelden dat daar iets leuks tussen hangt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:41

Ik heb idd ook veel van de we. Ook een aantal dingen van Didi. Niet helemaal mijn ding maar het staat haar zo leuk. :+

Hennes koop ik alleen broeken eigenlijk. De shirtjes van de yola zijn super betaalbaar en gaan lang mee. Mijn vriendin haar tweede dochter heeft daar nog dingen van aan. En dat had ze van mij gekregen dus sommige dingen zijn al zeker 5 jaar oud en dus door 3 kinderen gedragen. Bakkaboe heet dat geloof ik.

C&A haal ik alleen paw patrol shirts. Mijn dochter is gek op die pailetten shirts die kunnen draaien. Verschrikkelijk :') verder loopt ze het liefst in ondergoed en pyjama's hebben we alleen voor logeren. Mijn kinderen hebben er allemaal een hekel aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:41

Name it vind ik erg smal vallen, dochter is een smal modelletje maar de meeste zaten al te strak bij haar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:49

SusanH schreef:
C&A vind ik heel truttig. Zelden dat daar iets leuks tussen hangt.

Ik koop daar enkel t-sirts op de jongensafdeling. Die blijven heel erg goed in de was.
De meisjes kleding is naar mijn smaak erg truttig en slechte pasvorm.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:00

Inhoud kasten van mijn kinderen: genoeg :+ ik denk zo’n 20 longsleeves/truien, 8 spijkerbroeken, 6 andere broeken, 4 vesten (waarvan 1 borgvest), 12 T-shirts en 6 korte broeken voor ZL. En natuurlijk nog pyjama’s en ondergoed. Dat is voor de oudste (3 jaar). Er gaat dagelijks best wat doorheen gezien we bezig zijn met zindelijkheidstraining (ik denk ongeveer 2 broeken, 4 onderbroeken, 2 truien, 2 hemden per dag) en gezien hij dol is op verven en zichzelf graag volkliedert... en met buiten spelen dol is op springen in de plassen, rollen over grasvelden...

ZL2 is bijna 1 en heeft meer. Want hij krijgt alles van zijn broer en ik vul dat aan. Alles tot en met maat 98 ligt al klaar, en ik trek hem ook gerust dingen aan die nog te groot zijn. Beken dat er ook weleens dingen tussen hingen die amper gedragen zijn, maar dat komt mede omdat hij heel hard groeit en soms gewoon kort in een maatje zat.

Ze dragen qua merken trouwens van alles. Ik let wel op productie dus koop geregeld wat NLse merken (zoals CarlijnQ, Little Hedonist) maar ook gewoon Hema en H&M.

Als de kleding niet meer past gaat een groot deel naar een vriendin die binnenkort moet bevallen en die ook een jongen krijgt. Verkopen vind ik teveel gedoe voor die paar euro (hoewel ik de merken we ga verkopen denk ik). En wat echt afgedragen is gaat richting de kledingbak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:02

Ik heb toen voor mn zoon met lange benen, maar smal gebouwd toen nog vaak Petrol spijkerbroeken gekocht. Zaten echt mooi en werden ook daarna overgenomen, omdat het ideale broeken waren.

WE is veel betere kwaliteit dan H&M, maar kinderen vinden de winkel vaak niet aantrekkelijk heb ik gemerkt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:50

Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?

Als ik de aantallen kledingstukken hier in het topic zie hangt en ligt er bij ons een gemiddelde daarvan in de kast. We kunnen in elk geval aardig lang vooruit zonder te wassen.
Meestal kies ik de kleding uit, maar sinds kort roept hij soms wat hij aan wil, ik vind het prima, bijna alles wat in de kast hangt heb ik zelf uitgekozen.
Daar zit geen Disney bij en voetbalclub shirts oid gaan straks ook niet aan naar school.

hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?
Toen hij nog een baby was knipperde ik nog met wel eens met mijn ogen bij het zien van sommige prijzen. Maar nu ik in de sale en tweedehands wat van deze merken heb gekocht snap ik wel dat ze dat waard zijn. De kwaliteit is echt goed en de oorsprong van een kledingstuk is ook wat waard. Ik koop steeds vaker duurdere merken, nu ze langer in een maat blijven zitten is het helemaal de moeite waard.

En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding. Pas heb ik voor het eerst wat kleding verkocht, wat een emo moment, het liefst zou ik alles bewaren :') niet eens voor een volgende, maar ik kan het kleine baby spul echt nog niet weg doen. Als er iemand op mijn pad zou komen die het echt goed kan gebruiken zou ik het weggeven.
Zelf heb ik pas voor het eerst tweedehands kleding gekocht waar ik erg blij mee ben. Dus bedankt aan alle ouders die echt veel dure kleding aanschaffen, zonder jullie zou het voor mij niet op de tweedehands markt komen.
Ben wel van plan de duurdere nieuwe kleding die ik nu aanschaf straks ook te verkopen voor een tweede ronde.

En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.
Vooral onbewust denk ik, als je nieuwe kleding koopt is die sowieso al door het marketing team van dat merk gebaseerd op een trend. En tegenwoordig is niet meegaan met de trend toch ook een trend?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:46

Ok. Met enige schaamte maar ach.. Dit is de kast van mijn dochter. Is wel zomer en winter en maat 80 en 86 door elkaar. Maar ik ben me er van bewust dat hij goed gevuld is :Y)
Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:50

En het fotootje voor het idee :)

Afbeelding

Restje maat 74, verder maat 80 en enkele dingen al 86.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:21

Ik vind het grappig dat sommige mensen zeggen : ik koop dure spullen want dat gaat 10 jaar mee.

Ik ben na een jaar of 2 wel uitgekeken op spul hoor en dan hoef ik het niet meer aan :')

Hier overigens geen kinderen dus kan niet mee praten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:13

Oh wat hangt er een leuk kikkershirt in die kast Nymeria :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:30

sharon488 schreef:
Ik vind het grappig dat sommige mensen zeggen : ik koop dure spullen want dat gaat 10 jaar mee.

Ik ben na een jaar of 2 wel uitgekeken op spul hoor en dan hoef ik het niet meer aan :')

Hahaha, ik ben 44 en heb mn all stars nog van toen ik 13 was. En nog veel meer kleding, schoenen, paardenspul van meer dan 20jr oud. :D :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 03:32

sharon488 schreef:

Oke!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:10

Mavelle schreef:

Thanks! Is van CarlijnQ. Hebben een hoop leuke dingen in de collectie dit keer!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:24

Nymeria schreef:
Mavelle schreef:

Thanks! Is van CarlijnQ. Hebben een hoop leuke dingen in de collectie dit keer!

Aaaaah daar past die legging bij! Ja ik vind het ook een toffe collectie!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:41

Anna79 schreef:
Ik doe niet mee met trends. Verschrikkelijk die moeders die hun kroost in allerlei merkjes proppen en er zelf vaak sjofel erbij lopen en de kids als een soort modepopjes. Het wordt ook een soort opbieden dan, alsof je kind niet leuk is als het niet in Z8 loopt bijvoorbeeld.

Ik koop elk seizoen een kledingpakket op marktplaats, ik probeer dan wel merkkleding te kopen omdat dat vaak wat beter van kwaliteit is. Ik doe dit met het oog op mijn eigen beurs en ook vanwege het milieu. Basics koop ik bij CenA, Hema, Zeeman en Hen M.

Verder krijg ik ook regelmatig wat dus de kast van mijn dochter hangt aardig vol.

Ik ben zo’n moeder zeg maar… maar waarom is dat verschrikkelijk? Ik bedoel het niet onaardig hoor, maar ben benieuwd waarom dat verschrikkelijk is?

Ik koop graag en veel mooie (wat ik dan als mooi bestempel) kleding voor mijn dochtertje. Veel laat ik uit Spanje komen (Mayoral) en veder veel merkjes als Monnalisa, Jottum. Maar ook koop ik wel eens bij de Hennes als ik iets leuks zie. Ik vind eerder genoemde merkjes erg mooi en vind dat haar leuk staan.

Wat is er mis mee om je kind leuk (naar je eigen smaak) aan te kleden?

Voordeel vind ik overgins met de merkleding dat je het makkelijk weer kan verkopen. Ik doe dat dan ook vaak.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:07

lieveli schreef:
Aaaaah daar past die legging bij! Ja ik vind het ook een toffe collectie!

Ook ja! Ik heb m net besteld *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:08

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:15

CarlijnQ heeft echt leuke dingen idd voor deze winter. Kikkers staan hier ook op het lijstje idd :)

Ik snap ook niet waarom het verschrikkelijk is om je kind naar eigen inzicht mooi aan te kleden.
Het is toch gewoon leuk als ze er beeldig uit zien.

Ga je hier ook temmen Keet?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:30

Ik hou er van! Gisteren weer een bestelling gedaan :D

Ik pas ook zo lekker in het plaatje van ma flodder met de nette kindjes.

Snel uit bed voordat de kindjes wakker zijn en in mijn stal kleding naar de paarden en honden toe, of lekker in de badjas zelfs. Meestal worden ze wakker voordat ik er weer keurig bij loop. Dan krijgen de kindjes een leuke outfit aan, hapje eten en gaan we wandelen met de honden. Voor de rest van de dagplanning bedenk ik als we weer thuis zijn wat ik zelf aan ga doen, maar tegen de tijd dat ik mezelf in een leuk pak heb gehesen zitten de kinderen onder de modder en zijn de rollen omgedraaid _O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:43

_lautje_ schreef:
CarlijnQ heeft echt leuke dingen idd voor deze winter. Kikkers staan hier ook op het lijstje idd :)

Ik snap ook niet waarom het verschrikkelijk is om je kind naar eigen inzicht mooi aan te kleden.
Het is toch gewoon leuk als ze er beeldig uit zien.

Ga je hier ook temmen Keet?

En ieders eigen inzicht is uniek. Ik vind bv die drukke prints van teckels en derg niet mooi, al zouden ze gratis zijn, ik zou ze nog niet willen.
Maar dat is ieders smaak en keuze.