Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 23:51

Stop mijn geld liever in mijn nieuwe huis, dat zal ik daarvoor ook hard nodig hebben. Het kan nog even duren ja, maar aangezien nooit iemand heeft geklaagd zal het best wel meevallen, ik let zelf al op hoe ik loop en maak echt weinig herrie verder omdat ik er dus zelf ook niet tegen kan. Bovendien is het niet alleen de ondervloer kopen, het is ook een hele verbouwing, alle meubels verplaatsen en het zeil van de vloer zien te krijgen. Had het zeil tweedehands en woon er nu 5 jaar, denk niet dat het heel eraf komt en dan zit ik daar weer mee. Nogmaals ik stofzuig voortaan eerder en kijk voor zo'n robotding, dan is het hopelijk opgelost tot ik een nieuw huis heb. En ja dat kan nog 3 jaar duren maar het kan ook over een maand. Eindig vaak best hoog en heb er een paar keer vlakbij gezeten.

ChelseaAyLee

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 00:06

En nogmaals hoor de buren ook continu vanalles doen, beiden een harde stem, zondagochtend om 900 boren, om 600 sochtends de voordeur zo hard klappen dat de flat rechtop in bed zit, enz enz. Maar ik heb ze nog nooit horen zeggen dat ze alles van mij horen omdat ik geen ondervloer heb. Dus dat zal het probleem echt niet zijn. En dat ze de stofzuiger goed horen weet ik pas nu, en wil me ook aanpassen zolang het redelijk is. Mensen die werken kunnen ook niet voor 1800 stofzuigen.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 00:14

En het is niet dat ik alle geluiden hoor omdat ik geen dempende ondervloer heb, als de buurman hier recht naast visite heeft kan ik hun ook goed horen praten, en onder die buurman woont een oudere vrouw, van haar hoor je vaak de hele avond de tv wauwelen. Mensen op de trap hoor je super goed, en we hebben dus een voordeur met dranger die kei hard dicht slaat die ik dus bovenin nog heel goed hoor via de voordeur. Het is gewoon een gehorige portiekflat uit de jaren 70.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:17

Hoe kun jij nou van alles de gehele dag horen als je er nooit bent?

En als je er toch blijkt te zijn, kun je op dat moment ook wel stofzuigen. Je raakt toch al overprikkeld door het geluid van de onderburen. Waarom ontprikkelen en uren later weer overprikkeld raken als je moet stofzuigen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:17

Je weet dat je gewoon je berichtje aan kan passen ipv er een hoop onder elkaar te zetten hè? ;)

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 00:22

Ik ben weleens eerder thuis met slecht of koud weer, dan kan ik gerust eerder zuigen ja en dat doe ik dan ook. En in de winter is mijn ritme een uur versprongen vanwege de wintertijd. Ik zei ik hoor ze elke dag, niet de hele dag. En voordat ik opgestart ben en op pad en nadat ik thuis ben hoor ik ze ook als ze er zijn.
Oh en dank je Vjestagirl, had ik niet bedacht, stom, want ik haal wel steeds typo's weg :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:39

Hevonen schreef:
Kun je geen hulp krijgen met je huishouding? Via de WMO van je gemeente zijn bepaalde dingen te regelen.

Als je autisme hebt kan een hulp in de huishouding net zo goed teveel aan prikkels geven als zelf stofzuigen. Het verschil alleen is dat WMO niet voor niks is en zelf even de stofzuiger pakken wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 02:15

Ik vind dat jullie TS behoorlijk aanvallen nu. :o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 04:16

Bellatrix schreef:
Ik vind dat jullie TS behoorlijk aanvallen nu. :o

Inderdaad. Je kan TS toch niet verplichten nu eventjes een ondervloer te kopen als ze al van plan was te verhuizen binnen nu en hopelijk korte tijd. Zeker als de regels in haar contract zegt dat ze geen ondervloer hoeft te hebben als ze vinyl heeft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:37

Je kunt het haar idd niet verplichten. Maar het verandert het verhaal wel aanzienlijk. Eerst dacht ik dat de onderburen zich onredelijk gedragen maar geen ondervloer hebben verandert het. De ts komt ook niet echt over of ze er iets aan wil veranderen want ze gaat zo weg en ze hoort haar buren ook. Maar een ander huis kan voor hetzelfde geld nog wel een jaar duren want je zit met wachttijden. Het is ook niet zo dat een ondervloer heel duur is. Die heb je al vanaf 2 euro de strekkende meter. Ze kan toch eerst kijken of er wat in haar mogelijkheden ligt ipv meteen te roepen doe ik niet want ik hoor hun ook. Dan komt het iig over dat je mee wil denken en het probleem serieus neemt.

Een ondervloer kan echt de wereld van verschil betekenen. Moet er niet aan denken dat mijn bovenburen er geen zouden hebben..

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:44

Misschien kan je stofzuigen voordat je naar de boerderij gaat? En in gesprek met je buren gaan lijkt mij goed. Dan kunnen zij zich ook in jouw situatie verplaatsen.
Nu vullen zij misschien zelf in hoe jij leeft. Laat op staan etc

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:16

En als je een geluidloze stofzuiger haald( geloof dat die bestaan). Of is het puur het geluid over de vloer?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:51

Niet dat ik je een ondervloer wil aansmeren maar lees zo de discussie nieuw huis.....een ondervloer kan je meenemen toch naar je nieuwe huis?geen weggegooid geld dus.
Meeste huur woningen moeten weer casco opgelevert worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:58

Ik zou nu ook geen ondervloer meer plaatsen hoor TS! Het is nu eenmaal gehorig en jij zegt hun blijkbaar niets als je last van ze hebt. Knap van je! Maar misschien zou een goed gesprek met die buren een goed idee zijn. Eventueel met iemand erbij die je kan helpen en alles uitleggen. Vaak kun je dan tot een goede oplossing komen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:14

ChelseaAyLee schreef:
En nogmaals hoor de buren ook continu vanalles doen, beiden een harde stem, zondagochtend om 900 boren, om 600 sochtends de voordeur zo hard klappen dat de flat rechtop in bed zit, enz enz. Maar ik heb ze nog nooit horen zeggen dat ze alles van mij horen omdat ik geen ondervloer heb. Dus dat zal het probleem echt niet zijn. En dat ze de stofzuiger goed horen weet ik pas nu, en wil me ook aanpassen zolang het redelijk is. Mensen die werken kunnen ook niet voor 1800 stofzuigen.

Geef dat bij ze aan als ze van mening zijn ergens wat van te kunnen zeggen, dan weten ze dat ze zelf ook niet heilig zijn. Wellicht dat ze er dan ook anders over gaan denken als ze merken dat anderen ook dingen van hun horen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:09

Zo we gaan even lekker los... ts ik denk dat het vooral komt doordat je buren nu een beeb hebben en er zelf even door zitten. Vinyl is idd heel anders dan laminaat en als jij niet verplicht bent om er wat onder te doen zou ik het ook lekker zo laten. Vooral omdat je eerder nooit klachten gehad hebt en je niet elke dag om 21.00 stofzuigt. Als je nou de hele dag dikke boenk boenk muziek aan hebt en de hut door staat te springen ok. Maar je klinkt me niet als een notoire overlast gever. Dus zou de hulp even buiten bokt zoeken voordat je hier enorm veel stress van krijt. Een aantal van de reacties zijn gewoon niet aardig en ronduit bot, dat is niet persoonlijk want zo reageert die persoon vaker :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:19

Ik zou zelf ook absoluut geen puf hebben om een ondervloer te plaatsen. Vooral niet al het gedoe eromheen.. meubels aan de kant, zeil eruit wat je waarschijnlijk kapot trekt dus dat moet er dan ook nieuw in. Daar heeft niet iedereen zomaar energie voor. Heel veel mensen snappen dat niet.

Daarbij ligt het er al jaren zo bij en is er nooit iets van gezegd, en is het dus het geen verplichting in deze woning. Ik kan me niet voorstellen dat het overlast heel extreem is als ik hoor watvoor maatregelen ts allemaal neemt om stil te zijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:22

Wat is er toch weer veel begrip voor elkaar. En dat bedoel ik zowel hier als ik de situatie van TS, langs beide kanten!

Heel erg vaak gaat autisme samen met moeite met verandering. Dat hebben mensen zonder autisme ook al vaak ;).

Ts ik zeg niet dat je een ondervloer moet leggen, maar denk er eens rustig over na zonder bokt en hou het voorlopig op voor 20u stofzuigen zoals je zelf al honderd keer gezegd hebt. Dat is heel redelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:40

Denken jullie niet dat dat soort buren dan wel weer wat anders bedenken om te zeuren? Zij weten toch ook wel dat leefgeluiden toe zijn gestaan tot 22.00 uur? Bij de buurtjes is de leefsituatie gewijzigd, een kleine erbij, dat is ingrijpend en bij de eerste is dat niet niks, maar moet dan de rest van de wereld maar stoppen met leven of zich dusdanig aanpassen dat sommige vragen niet echt kunnen?
Het is ook maar net hoe de vraag wordt gesteld aan TS, komt er uitleg bij of niet dat kan veel verschil maken of moet je dat zelf maar bedenken?
Als ik een migraine voel aankomen wil ik nog wel eens een poos gaan liggen in de hoop dat die afzakt, ik maak dan de slaapkamer donker, als de buurkinderen dan overdag buitenspelen weten zij niet waarom ik naar bed ga overdag, als ik dan aan de buurvrouw vraag of het even iets zachter mag omdat er migraine aan zit te komen zal er meer begrip zijn bij mijn vraag dan dat ik iets roep/vraag zonder uitleg.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 07-09-18 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:41

In mijn eerste huis heb ik ook zeil gehad en die is gelegd door de mensen van de winkel waar ik het gekocht heb.. Deze is zonder ondervloer verlijmd aan het beton.. Dus onzin dat daar een ondervloer onder moet..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:44

Je hebt gelijk hoor, ts!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:58

rainbow8 schreef:
In mijn eerste huis heb ik ook zeil gehad en die is gelegd door de mensen van de winkel waar ik het gekocht heb.. Deze is zonder ondervloer verlijmd aan het beton.. Dus onzin dat daar een ondervloer onder moet..

Jouw huis was ook een gehorige jaren 70 flat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:12

Ik voel me niet echt geroepen om de wel of niet aso discussie aan te gaan..

Maar vinyl vereist een hard oppervlakte, je legt normaal gesproken direct op de betonnenvloer of moet met 3 lagen werken. Dus eerst een geluidsdempende zachte ondervloer, daarboven op hardboard en dan kun je er pas vinyl opleggen. Dus even een goedkoop ondervloertje er onder gooien is bij vinyl geen optie.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:23

Laten we iig hopen dat de ts snel een andere woning krijgt en dat ze dan goed rekening houd met wat voor vloer ze legt. Dat is voor iedereen het beste

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:39

Ik verbaas me er best over hoeveel mensen vinden dat ze toch een soort van gehoor moet geven aan de wensen van de buren.

Wij hebben een hoekwoning, en met onze buren hebben we redelijk contact. Ze appt me wel eens dat ze de honden hoort als ik er niet ben. Ik probeer er dan wat aan te doen, soms lukt dit niet en geef ik dit aan bij de buren.

OpZich is het contact daardoor goed. Ik merk wel dat ik t soms erg lastig vind in het weekend of s avonds weg te gaan omdat ik de buren niet tot last wil zijn. Terwijl ze negen van die tien keer niets horen. Omdat ze vaak stil zijn. Ze appt misschien eens in de 2 maanden.

Daar in tegen zou ik nooit appen of bellen als ik iets van hen hoor. Als je geen geluiden van elkaar wilt horen moet je op een hutje op de hei gaan wonen. Ik hoor hier ook kinderen en honden zul je mij niet over horen.

Dat maakt ook wel dat ik het lastig vind dat de buurvrouw appt. Soms is dat al als ze misschien 2 minuten blaffen. Heb stiekem beetje spijt van me telefoonnummer geven Hahaha.