Ibbel schreef:Palmera: Pavlov, weet-je-wel.
Dat vind ik geen vergelijking.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deni11 schreef:Ik ben verbaasd. Ik lust alles, vind lang niet alles even lekker maar he. Wij moeten gewoon altijd mee eten en niet aanstellen.
Ik houd er niet van, als mensen zo moeilijk doen met eten, niet aanstellen.
Tuurlijk als je courgette bv niet lekker vindt, dan kan je die aan de kant schuiven. Maar op zijn minst kan je dingen proeven. Iedereen maakt alles anders en ik vind het ronduit onbeschoft als je meteen dingen afslaat. Gewoon proeven en dan zien.
Niet heilig doen en anders de rest van de dag 'misselijk' zijn of braakneigingen krijgen. Is puur psychisch. Kom an zeg, dan drink of eet je er iets lekkers achteraan en is dat ook weer geweest.
Je ziet van de programma's met mensen die alleen maar patat eten bv en dat het uiteindelijk de mindset is, en je moet doorbijten dat je ook andere kleuren vormen en smaken kan eten
Ibbel schreef:Hallo? Als je een hond kunt laten kwijlen op een belletje, zou dat anders zijn dan een mens laten kotsen op paprika?
Palmera schreef:Ibbel schreef:Palmera: Pavlov, weet-je-wel.
Dat vind ik geen vergelijking.
Palmera schreef:Het menselijk brein is veel verder ontwikkelt dan dat van de hond. Daarom zeuren wij ook zo.
Bij de hond is eten een primitieve eerste levensbehoefte. Als hij honger heeft eet hij.
Ibbel schreef:Palmera schreef:Het menselijk brein is veel verder ontwikkelt dan dat van de hond. Daarom zeuren wij ook zo.
Bij de hond is eten een primitieve eerste levensbehoefte. Als hij honger heeft eet hij.
Jij hebt echt geen idee hoe conditionering werkt. Pavlov heeft geen barst met honger te maken, dat is nu juist het hele eiereneten.
Resistance schreef:Deni11 schreef:Ik ben verbaasd. Ik lust alles, vind lang niet alles even lekker maar he. Wij moeten gewoon altijd mee eten en niet aanstellen.
Ik houd er niet van, als mensen zo moeilijk doen met eten, niet aanstellen.
Tuurlijk als je courgette bv niet lekker vindt, dan kan je die aan de kant schuiven. Maar op zijn minst kan je dingen proeven. Iedereen maakt alles anders en ik vind het ronduit onbeschoft als je meteen dingen afslaat. Gewoon proeven en dan zien.
Niet heilig doen en anders de rest van de dag 'misselijk' zijn of braakneigingen krijgen. Is puur psychisch. Kom an zeg, dan drink of eet je er iets lekkers achteraan en is dat ook weer geweest.
Je ziet van de programma's met mensen die alleen maar patat eten bv en dat het uiteindelijk de mindset is, en je moet doorbijten dat je ook andere kleuren vormen en smaken kan eten
amen![]()
Vind 't oprecht altijd zo'n gezeik wanneer mensen niets lusten. Dat klinkt heel bot, maar ik kan er echt niets anders van maken. Wat ik wel begrijp is wanneer eten gewoonweg vies is klaargemaakt en je het daarom niet lust. Maar alsnog: Je gaat er niet dood van ofzo (behalve wanneer je allergisch bent, maar dat is een héél ander geval). Even slikken en het is voorbij.
Mijn vader zegt altijd: Er bestaat geen vies eten. Alleen eten wat vies wordt klaargemaakt.
Qimm schreef:Citaat:Waarom zou ik iets moeten leren eten of drinken? Wie heeft daar iets aan?
Je hebt er zelf gemak van. Maar iedereen moet het lekker zelf weten. Voor mijn part eet je alleen droge aardappels
Palmera schreef:@Paralian: dat had ik met oesters. Die structuur. Mijn overleden liefde heeft me toch echt oesters laten eten. Gratineren en me wijsmaken dat het een gegratineerde mossel was.
lieveli schreef:Mijn oma at in de oorlog niet koosjer, dat ging heel lastig met bloembollen. Maar na de oorlog had ze het financieel erg lekker en haalde ze haar neus op voor supermarktvoedsel.
Ik vind dit zo'n dooddoener.
Anoniem schreef:Ik zie dus echt geen enkele noodzaak in iets eten wat ik niet lust.
Waarom zou ik iets moeten leren eten of drinken? Wie heeft daar iets aan? Van en voor wie moet dat?
Ik ben altijd bereid om vanalles te proeven, op vrijwillige basis.
Maar "dat moet je leren eten/drinken" vind ik echt onwijs stom. Altijd al gevonden.
Als ik iets vanwege allergie echt niet mag, geef ik dat aan.
Als ik iets niet lust zeg ik dat, neem ik het niet aan.
Als ik iets niet zo lekker vind, werk ik het zonder ophef weg. Het zij in mijn maag, het zij in de vuilnisbak.
lieveli schreef:Het leven is te kort om vies te eten hoor.