naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:14

Elke vorm van naakt is toch anders eigenlijk.

Mijn gehandicapte broer was 16 en mn man 21 toen we elkaar leerden kennen. 2jr later werd mn vader terminaal ziek en kwam een groot deel van de zorg ook op ons en mijn man ging daar gewoon in mee. Mijn broer kon niks zelf, dus moest naar toilet, gedoucht, gevoerd etc. Mijn man is van huis uit dara erg makkelijk in en ook niet snel ergens vies van.

Ik zelf heb sinds 1999 een auto immuun ziekte en ben tientallen keren onderzocht en ook geopereerd. 3 maanden geleden nog door de gyn geopereerd ( stond er los van ) Maar het zal me echt een worst wezen hoe een arts me ziet. Ik zorg dat ik schoon ben, en hij of zij onderzoekt me voor mn gezondheid. Ze hebben ervoor geleerd en zien zoveel lichamen.

Maar dat ik me al 100x heb uitgekleed voor verschillende artsen, verpleegkundigen etc wil niet zeggen dat je naakt over straat gaat rennen. Ik zou er niet eens echt mee zitten, maar we zijn het hier niet gewend, het mag niet en je doet het gewoon niet.

Naakt rondlopen bij bekenden/naasten zit ik niet echt mee. Naakt rond mn man lopen is gewoon met eigen risico.

Wij hebben vaak in het bos gereden waar een naakt camping is en lopen mensen ook lekker naakt door het bos. Ik word er niet anders van en de mensen voelen zich ook goed zo, dus volgens mij zal het ze ook worst wezen als ik wel ga lachen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:26

Superpony, zo jong ben ik toch niet? :+
Ik heb dit altijd al gehad. Voor mij hoeft niemand mij naakt te zien en ook zij mij niet. Ook mijn kinderen hoeven mij later niet naakt door het huis te zien rennen en als ze dat zelf ook niet willen als ze wat ouder zijn dan hoeft het niet. Ik vind het niet normaal om naakt rond te dartelen en ik denk dat ik dat mijn kinderen ook meegeef.

Iemand vroeg iets over naar de dokter, nee idd ik zou mezelf daar niet graag uitkleden zodat ze down under wat kunnen onderzoeken. Moet dit om de een of andere reden wel, of ben ik aan het bevallen dan is het niet anders en dan moet het gewoon maar op mn gemak zal ik me ook niet voelen. Mn moeder vond het ook vreselijk dat ze tijdens de bevalling zo in je doos staren en die wilde er telkens pertinent een dekentje overheen. Dus ik zal het wel van haar hebben :+
Sauna doe ik ook niet naakt. Nee. Zeker. Niet. Haha

tengeltje11

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 17:50

Ik denk dat naakt in nl een stuk normaler is dan in be eigenlijk....

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:00

tengeltje11 schreef:

Een stuk zou ik niet zeggen, maar ik denk dat Belgen in het algemeen net wat meer 'verlegen' zijn en dat zet zich dan snel om in iets preutser zijn dan de gemiddelde Nederlander ;) al is dat op mij en mijn vrienden zeker niet van toepassing.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:16

SinneJ schreef:
tengeltje11 schreef:

Een stuk zou ik niet zeggen, maar ik denk dat Belgen in het algemeen net wat meer 'verlegen' zijn en dat zet zich dan snel om in iets preutser zijn dan de gemiddelde Nederlander ;) al is dat op mij en mijn vrienden zeker niet van toepassing.

Ik denk dat dit echt aan de opvoeding ligt hoor. Ik ben ook van België. En wij lopen gewoon bij elkaar binnen als iemand doucht thuis. Mij vrienden vonden dit wel raar, maar daar zitten ook Nederlanders tussen.. Dusja.

Dat van het pashokje open trekken, dat vond ik dan wel weer vervelend. Maar bij de dokter dan weer niet, want dat is idd gewoon hun job.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:29

Ik lig qua comfortabel zijn met naaktheid aardig op lijn met nudisten... :Y)

Of het nu bij mijn ouders thuis is, bij m'n beste vriendin (haar vriend is nog steeds shocked :')), in de sauna of bij de dokter. I really don't care. Natuurlijk ga ik het niet opdringen, maar als ik naakt kan zijn (en zeker in en om eigen huis!) dan vind ik dat best fijn.

Ook bij mijn schoonouders kleed ik me gerust om en nja als iemand iets ziet dan zij het zo, hoewel naakt daar in huis voor mij iets vreemder voelt omdat intimiteit daar niet heel openlijk besproken wordt enzo.

Vroeger was bij ons thuis trouwens het heel normaal dat mijn ouders even naakt over de bovenverdieping liepen naar de badkamer, of dat er iemand naar het toilet ging terwijl de ander stond te douchen. Mijn pa kwam ook vaker thuis van het wielrennen en trok dan alles bij de achterdeur uit, om naakt naar boven te lopen... Mijn moeder is vaker "too much" i.m.o. - toen ze nog in een rijtjeshuis met enorme inkijk in de tuin woonden, lag zij regelmatig naakt te zonnen zodat mensen dat konden zien.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:31

las net een nieuwbericht van een tennisster die een waarschuwing kreeg omdat ze op het speelveld zag dat ze haar truitje verkeerd omhad,het uitdeed en terug juist aandeed,daarbij zag je ff haar sportbh….

zoiets blijft toch onvoorstelbaar?

blijkbaar kwamen er daarna toch excuses vanuit de organisatie ed,maar toch,alle,komaan….
dat zegt toch veel over het 'normaal' 'bloot' is(alsof een buik en blote rug zo schokkend zijn)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:39

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:05

tengeltje11 schreef:
las net een nieuwbericht van een tennisster die een waarschuwing kreeg omdat ze op het speelveld zag dat ze haar truitje verkeerd omhad,het uitdeed en terug juist aandeed,daarbij zag je ff haar sportbh….

blijkbaar kwamen er daarna toch excuses vanuit de organisatie ed,maar toch,alle,komaan….
dat zegt toch veel over het 'normaal' 'bloot' is(alsof een buik en blote rug zo schokkend zijn)

Dat is echt gewoon belachelijk.. := Moeten ze de mannen die met ontbloot bovenlijf op straat rondlopen ook maar allemaal een waarschuwing geven.

Vroeger ging ik als kind ook vaak met mijn moeder in bad of in de douche. Met mijn vader iets minder lang. Al zijn mijn ouders gescheiden sinds ik vier was en in het weekend dat ik naar mijn vader ging douchte ik meestal niet... :+
Als kind ging ik ook gewoon samen met mijn beste vrienden in bad, was een jongen en een meisje. Jongetje even oud als mij toen (tussen de 5-7) en het meisje iets jonger, werd nooit raar over gedaan.

Op latere leeftijd tussen de 7-10 jaar douchte ik ook wel samen met mijn (nu ex) stiefzusje, zij was toen één jaar ouder dan mij. Ook mijn (ondertussen nu ook ex :+ ) stiefbroer heb ik regelmatig naakt gezien rond die leeftijd. De andere broers die toen iets ouder waren eigenlijk nooit echt al werd er ook niet per se raar over gedaan.

Mijn moeder zie ik nu af en toe wel nog gewoon naakt en dat is nu niet het wereldeinde. Aan de andere kant zullen andere mensen mij niet snel zonder kleren (of zelfs met enkel onderbroek) zien maar dat heeft andere redenen.
Met close vrienden ben ik wel al eens in bad of in de jacuzzi geweest al moet ik toegeven dat daar wel wat alcohol bij was. :')

Al heeft het grootste deel van mijn vrienden geen problemen met naakt zijn. Als zij naakt willen rondlopen doen ze maar, ik doe dat liever niet maar ik voel me er niet per se ongemakkelijk bij als iemand anders dat wel doet.

Herinner me wel dat mijn vader mij als kind ooit enkel een zwembroekje gekocht had. Moest toen iets van 5-8 jaar geweest zijn en ik herinner me nog heel goed dat ik dat toen ongemakkelijk vond omdat 'meisjes een bovenstuk horen te dragen'. Best wel erg uiteindelijk want jongens en meisjes zijn tot op een bepaalde leeftijd lichamelijk gewoon bijna hetzelfde.. En mijn vader had er overduidelijk geen problemen mee want hij had het gewoon gekocht, als kind neem je veel op uit de 'normen en waarden' van de maatschappij.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:56

tengeltje11 schreef:
Zoiets vind ik dan bv vreemd.
Zat mensen lopen te koop met bikini of strandfoto's,maar een badfoto waarop nog minder te zien is kan niet? Waarom dan?

Ik ben bv toch enkele mensen die een bijna-naakt foto van zichzelf of samen met partner in huis ophangen van toen ze zwanger waren.
Prachtig toch?
Waarom zou zoiets niet aan de muur kunnen?

Voor bij jezelf aan de muur prima, maar niet voor de ouders om aan de muur te hangen.
Tenminste, dat zou ik niet op mijn muur neerhangen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:29

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb tot m'n 24 thuis gewoond en badkamer kan niet op slot. Dus als er 1 stond te douchen dan kon de andere wel tandenpoetsen ofzo.

Dus prima allemaal. Nooit geen problemen mee gehad :)

Hier precies hetzelfde. Was ook wel eens bijv mijn haar aan het fohnen als iemand anders stond te douchen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:47

Dioxide schreef:
... lag zij regelmatig naakt te zonnen zodat mensen dat konden zien.

Zodat of ondanks?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:48

tengeltje11 schreef:

Huh, wat bizar >;) . Ik sprint (atletiek) en daar loopt eigenlijk iedereen een wedstrijd in een sportbh.... op internationaal niveau lopen ze meestal ook nog een soort ‘bikinibroekje’. Bij beachvolleybal is het nog naakter. Toch apart dat dat zo verschillend is.

Zou mijn ouders overigens echt niet meer naakt hoeven te zien, vroeger douchte ik wel met ze maar dat kan ik niet meer herinneren. Mijn vriend en ik zijn echter heel open thuis en daar vind ik naakt bij zijn geen probleem. Een ‘naakt’sauna daarentegen zal je mij echt niet vinden ondanks dat ik best zeker over mijn lichaam ben.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:59

Hier loopt ook niemand naakt door het huis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:55

Ik ben best preuts opgevoed maar dat is echt niet blijven plakken :D ik loop liefst naakt in huis en slaap ook naakt. Sauna lekker in je blootje, iedereen gestript van zijn kostuum: heerlijk! Maar bij een dokter voel ik me wél kwetsbaar.

Overigens is bij mijn man en ik het wel echt een no go om naar de wc te gaan met de ander erbij. Vind plassen op zich geen drama maar vind het storend voor de intimiteit.

Maar verder kan het me echt niets schelen wie mij naakt ziet. Denk dat ik het met mijn ouders/familie mss wel awkward zou vinden :=

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:04

Wauw. Gaat een wereld voor me open :wow: .

Ik slaap in een pyjama. Als ik met mijn zoontje douche, doe ik een bikini aan.
Ik loop nu nog wel naakt van de badkamer naar de slaapkamer, maar dat is ook voorbij als mijn zoontje dat gaat mee krijgen.

Mijn naakte lijf is iets voor mezelf en mijn partner.

Hoe ik dat doe bij huisarts e.d.? Gewoon niet gaan voor dingen down there _O- . Als het kon had ik bij de bevalling mijn broek aan gehouden :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:09

Je bikini aantrekken bij je zoontje vind ik dan wel best extreem terwijl het bij ons vanaf een bepaalde leeftijd toch ook wel preuts was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:14

In bikini douchen? Oh wauw. Ik vind dat wel een beetje extreem.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:15

Ik dacht dus echt dat dat normaal was _O- . Als ik denk aan naakt douchen met hem voel ik me ook heel ongemakkelijk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:16

SavannahNx schreef:
Superpony, zo jong ben ik toch niet? :+
Ik heb dit altijd al gehad. Voor mij hoeft niemand mij naakt te zien en ook zij mij niet. Ook mijn kinderen hoeven mij later niet naakt door het huis te zien rennen en als ze dat zelf ook niet willen als ze wat ouder zijn dan hoeft het niet. Ik vind het niet normaal om naakt rond te dartelen en ik denk dat ik dat mijn kinderen ook meegeef.

Iemand vroeg iets over naar de dokter, nee idd ik zou mezelf daar niet graag uitkleden zodat ze down under wat kunnen onderzoeken. Moet dit om de een of andere reden wel, of ben ik aan het bevallen dan is het niet anders en dan moet het gewoon maar op mn gemak zal ik me ook niet voelen. Mn moeder vond het ook vreselijk dat ze tijdens de bevalling zo in je doos staren en die wilde er telkens pertinent een dekentje overheen. Dus ik zal het wel van haar hebben :+
Sauna doe ik ook niet naakt. Nee. Zeker. Niet. Haha

Ik denk als je echt ziek wordt, je wel anders zal denken. Het is niet zo dat je altijd keus hebt. Ik heb nooit gedacht; goh laat ik eens wat verzinnen zodat ik vaak rot onderzoeken krijg.
En mn operatie 3 maanden terug door de gyn was niet voor mn plezier.

Het is je goed recht zo te denken, maar je geeft je eventuele kinderen ook gelijk een hoop negatiefs mee over het lichaam, het bloot zijn etc. Daarbij kun je bloot niet vermijden, dus ze gaan het altijd tegenkomen en moeten er toch normaal mee om kunnen gaan.

Sex voor jezelf en je partner houden is echt wat anders dan je blote lijf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:21

Het is een baby! Ik wil dat mijn kind relaxed is met naakt zijn en zijn lijf. We zitten dus samen naakt in bad en ik zal nooit in zijn bijzijn mezelf afkraken of anderen op hun uiterlijk affikken. Ik ben echt geen naturist maar binnen mijn gezin moet bloot gewoon kunnen.

Ik denk altijd, van heel spastisch zijn over bloot zijn krijg je rare mensen die alleen maar seks onder de dekens willen met het licht uit.

Verder: ga voor een uitstrijkje. Ja dat is poedersuiker maar baarmoederhalskanker is nog poedersuiker. Je bent te oud om je verantwoordelijkheid te ontlopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 00:33

Bij het open zijn over bloot kan je juist ook goed aangeven wat wel of niet kan. Wat zijn de grenzen etc. Niet alle bloot is eng, gevaarlijk of vies, zoals kinderen soms denken. Maar wat echt niet oke is, moeten ze wel echt goed leren.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:29

Wolkje schreef:
Dioxide schreef:
... lag zij regelmatig naakt te zonnen zodat mensen dat konden zien.

Zodat of ondanks?

Ik vermoed nog steeds zodat...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:09

tante_trien schreef:
Wauw. Gaat een wereld voor me open :wow: .

Ik slaap in een pyjama. Als ik met mijn zoontje douche, doe ik een bikini aan.
Ik loop nu nog wel naakt van de badkamer naar de slaapkamer, maar dat is ook voorbij als mijn zoontje dat gaat mee krijgen.

Mijn naakte lijf is iets voor mezelf en mijn partner.

Hoe ik dat doe bij huisarts e.d.? Gewoon niet gaan voor dingen down there _O- . Als het kon had ik bij de bevalling mijn broek aan gehouden :')

Hoe oud is je zoontje? Ik verschiet hier toch van. Ik ga altijd in bad met mijn 3 jarig zoontje en heb dazr eigenlijk nog nooit bij stil gestaan om een badpak aan te doen. Je gaat immers toch in douche om u te wassen?
En ik kom nu ook niet bepaald uit een gezin waar iedereen bloot loopt enzo.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:35

Hier ook geregeld een paar blote billen door het huis. Maakt niet uit van wie. De kinderen spelen zomerdag ook in hun nixie lekker buiten. Net een week weg geweest met familie, en na het douchen wouden de smurfen echt nog niet aankleden. Dus de blote kadetten vlogen door het huisje. Het zou niet in mij opgekomen zijn om in bikini te douchen met de meisjes. De onze zijn nu 3.5 en vragen soms dingen. Mama wat is dat en dan geef ik gewoon antwoord.

Wel slaap ik in T-shirt, ik vind naakt slapen/liggen gewoon niet fijn.