Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:30

Wat een heerlijk weertje weer.
Gister tot laat buiten gezeten en net weer heerlijk ontbijt in t zonnetje.
Mag van mij tot november welzo blijven *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:19

roxiie schreef:
Wat een heerlijk weertje weer.
Gister tot laat buiten gezeten en net weer heerlijk ontbijt in t zonnetje.
Mag van mij tot november welzo blijven *\o/*

+ 1! Heerlijk. Als ik uit mijn werk kom heb ik het idee dat ik op vakantie ben. Ben ook veel relaxter. Genieten <3

djuulsie

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:21

Als de nachten maar wel weer zo lekker afkoelen :) (en een buitje soms in de nacht).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:24

Ik vind het heerlijk. Kan op zich goed tegen de warmte. In de volle zon hoeft voor mij nu niet zo. Maar lekker in de tuin onder een pasasol. Top.
Ik werk wel de hele dag in een kantoor met airco dus dat is wel fijn. Daarnaast is ons huis onderkelderd en hebben we daar ook een slaapkamer. In de kelder is het altijd rond de 20 graden. Dus heerlijk om te slapen.
Een bokker heeft een bed gebouwd in de tuin zag ik op facebook. Dat vind ik echt geniaal. Als we de kelder niet hadden gehad dan had ik dat zeker nagedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:26

Zolang je tussen 9 en 5 in de airco kan zitten is het allemaal wel leuk buiten zijn in de vroege ochtend en savonds.

Het is hier nu al 31 graden, aanvoelend als 35. Ik wil niet weten hoe vanmiddag die 35 graden aanvoelt. Als ik met mn fiets de heuvel op mag ploeteren om paarden binnen te zetten. Voor ze omvallen van de hitte en proberen dat zelf niet te doen -O-

En dan vannacht weer "lekker" slapen bij 28 graden. Slaapkamer is niet meer veel kouder te krijgen helaas.

Gewoon 25 graden is al prima genoeg. Daarboven functioneer ik gewoon heel erg slecht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:28

Het zwembad wordt juist het drukst bezocht in de zomermaanden hier. Qua lessen doen ze vrij weinig. In het verleden werd dit soort onderhoud in de herfst geplant. Ik geloof dat medewerkers het ook niet echt begrijpen.
Helaas is dit zwembad voor mij de enige die bereikbaar is, de anderen liggen te ver weg waardoor ik al kapot ben nog voordat ik het water gezien heb.

Wij hebben de zon in de vroege ochtend aan de kant van de keuken en het kantoor en pas rond een uur of 3 aan de kant van het balkon en de woonkamer. Met zonwering is het goed tegen te houden op zich en wij wonen aan het dik begroeid park waardoor de zon rond 19.00 al langzaam achter de bomen zakt. Maar ik heb zo'n medelijden met de buurtjes op de bovenste etage, dat is een opbouw van hout die later erop gezet is (geen idee waarom), bij een vriendin/buurvrouw was het gisteren 43 graden in huis. Niet te doen...

Hier is het buiten 27 graden en het voelt aan als 26, er lijkt wat lichte wind vanaf zee te komen en dat brengt wat prettige verkoeling.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:29

Ik hou van warme dagen maar kan mijn warmte niet meer kwijt. Op het werk is het over de 30 graden en thuis ook over de dertig. Dus ben benieuwd vanavond. Ook hier de zon pal op mijn raam van 12 tot 9. Ik heb een appartement en ook een logeer kitten tot zondag die ik aandacht moet geven als ik vrij ben. Morgen ga ik wel.een dag weg. Ik hoop dat ze het trekt. Normaal vind ik warmte heerlijk maar dit is wel iets te gek en te warm met mijn mogelijkheden nu...wel heerlijk als je vakantie hebt of vrij bent. Kijk ook uit naar morgen, 1 dagje vrij dus ga lekker naar het water. Even kijken hoe ik de kat een beetje koel kan houden

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:35

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:42

heb je dat dan aan de binnenkant van je ramen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:44

Ja met reflecterende kant naar het raam toe. Heb het op het kozijn vast gemaakt. In mijn geval met ducttape omdat ik lui was. Helpt echt enorm.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:49

Ik moet wel een beetje lachen om de reacties als : ik vind het heerlijk, maar ik heb op het werk wel airco ( of thuis ) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:54

sunshine schreef:
Ik moet wel een beetje lachen om de reacties als : ik vind het heerlijk, maar ik heb op het werk wel airco ( of thuis ) :')

Idd :o

Ik mag zo werken, 220 koeien melken op het heetst van de dag, zonder airco :P . Van mij mag deze ellende gauw voorbij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:55

Nou ik vind het niet grappig meer. Ook al koelt mijn kamer nog goed af 's nachts. Gelukkig over paar weken verhuizen naar een woning met airco

3 honden hier snappen het, dat ze rustig aan moeten. Maar 4e staat nog steeds op standje turbo. Die moet ik echt telkens rustig houden. Maf beest.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:56

Tazzey schreef:
Het zwembad wordt juist het drukst bezocht in de zomermaanden hier. Qua lessen doen ze vrij weinig. In het verleden werd dit soort onderhoud in de herfst geplant. Ik geloof dat medewerkers het ook niet echt begrijpen.
Helaas is dit zwembad voor mij de enige die bereikbaar is, de anderen liggen te ver weg waardoor ik al kapot ben nog voordat ik het water gezien heb.

Wij hebben de zon in de vroege ochtend aan de kant van de keuken en het kantoor en pas rond een uur of 3 aan de kant van het balkon en de woonkamer. Met zonwering is het goed tegen te houden op zich en wij wonen aan het dik begroeid park waardoor de zon rond 19.00 al langzaam achter de bomen zakt. Maar ik heb zo'n medelijden met de buurtjes op de bovenste etage, dat is een opbouw van hout die later erop gezet is (geen idee waarom), bij een vriendin/buurvrouw was het gisteren 43 graden in huis. Niet te doen...

Hier is het buiten 27 graden en het voelt aan als 26, er lijkt wat lichte wind vanaf zee te komen en dat brengt wat prettige verkoeling.
Kun je dan niet ergens buiten gaan zwemmen? Een meer/rivier/kanaal? Hier diverse meertjes op max. 20 minuten fietsen en de Lek is 2 minuten lopen. Dat laatste doe ik meestal, stromend water is net wat schoner :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:00

Nou idd. Op het werk was het 30 graden. Moest stofzuigen, koelkast schoonmaken en ramen doen. Stofzuigen heel kort gedaan, extra warmte. Koelkast kon ik niet te lang uitlaten, anders liep het vlees zelf weg. Ramen kon ik amper nat maken want droogde meteen weer op..

Kom ik thuis, auto al snikheet, thuis ook 29 graden. Al voelt dat wel koel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:06

Hier 3 ventilatoren en een kleine airco, en de 6 honden liggen voor pampus.Het voordeel van de warmte is dat ze veel slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:17

marleen_usar schreef:
Hier 3 ventilatoren en een kleine airco, en de 6 honden liggen voor pampus.Het voordeel van de warmte is dat ze veel slapen.

Die van mij kwam net doodleuk met de bal aanzetten, van kom we gaan spelen -O- Toen kwam de rest ook meteen in actie :\

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:32

Hier nog een die niet tegen de hitte kan, geeft mij maar een graad of 18 :o
Ik was eerst niet van plan om mijn zwembad op te zetten omdat mijn ondergrond door de droogte zo slecht was/is. Maar met deze hitte moet je toch wat, heb nog van die tegels voor onder een zwembad kunnen bestellen en toch mijn bad maar opgezet. En smorgens rond half 11 hang ik al in het bad. Gelukkig heb ik vakantie, want door dit weer slaap ik slecht en is het nu iets minder erg als ik later dan normaal slaap. (normaal gaat mijn wekker om 4 uur smorgens)
Ik gun het de mensen die gek zijn op dit weer best wel, maar iets minder mag van mij wel...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:35

Je moet je leven proberen beetje aan te passen aan dit weer. Overdag veel binnen bij de airco of waar het ook koel is en smorgens vroeg en savonds actief zijn. Zomeravonden is genieten nu

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:37

Hier in huis kwam het ook boven de 30 graden uit. Ik ben nu 22 weken zwanger en hield het echt niet uit.

Nu even een dure aanschaf, mobiele airco. Maar dat ding houd het hier rond de 22 graden. Heerlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

Popstra schreef:
Je moet je leven proberen beetje aan te passen aan dit weer. Overdag veel binnen bij de airco of waar het ook koel is en smorgens vroeg en savonds actief zijn. Zomeravonden is genieten nu

Helaas is het niet voor iedereen mogelijk om overdag koele plekken op te zoeken.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:40

33 graden in de schaduw geeft de meter hier aan. Moest net even op de scooter weg half uurtje en het brandde flink. := Het is gewoon goed heet nu.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:50

Popstra schreef:

Leuk bedacht, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Ik ben vandaag 1 dagje vrij en dan gaat het wel, maar morgen mag ik weer in de zorg werken van 7 uur tot 16u. Ik sta in de thuiszorg ( hulp bij wassen, medicijnen etc etc net wat er voor komt ) en bij mensen thuis is het vaak ook gewoon 28 a 30 graden binnen.
Ons kantoor is in een oud gebouw zonder airco dus ook daar kan ik geen verkoeling zoeken.
Voor mensen die nu lichamelijk zwaar werk moeten verrichten zonder airco is het echt heel erg afzien en niet leuk meer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:54

Ik woon in een te goed geïsoleerd huis ofzo, hier 28,5 graden... Huis is van 08.

Morgen ga ik m'n eigen airco knutselen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:54

Ik heb deze week 3 dagen gewerkt.. in die ruimtes was het toen al 27 graden. Wil niet weten hoe het na het weekend is, als ik weer mag werken. En dan vervolgens jezelf inpakken met overall, handschoenen en heerlijk benauwend mondkapje en aan de fysieke arbeid. Ik heb die dagen heel veel water gedronken, maar naar de wc hoefde ik niet. Drijfnat van het zweet. Maar goed, moet je gewoon de koelte opzoeken :+

Helaas gaat dat soms niet helemaal op dus. En vandaag ben ik thuis. Vergeleken buiten is het binnen best koel.. 28 graden..