Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:27

Wij hebben ook Ziggo omdat dat de enige was die hier thuis wilde aanbieden. Maar had liever een ander gehad, heb veel gedoe ermee

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:39

Ik heb T-Mobile. 50mbps en digitale TV. Is 50 euro per maand

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:50

Leuk dat hier weer leven is :D ik ben vorige week als 1e geëindigd voor een sociale huurwoning, ik heb echt jaren ingeschreven gestaan en nu eindelijk ben ik aan de beurt. Een gezinswoning/rijtjeshuis in een rustige buurt, met het park op 200meter afstand. De woning wordt nog gerenoveerd, er komt een geheel nieuwe keuken, badkamer en toilet in en overal dubbelglas. Als alles goed gaat is dat in anderhalve maand gedaan, en krijg ik per 15 maart de sleutels.

Waren jullie veel geld kwijt aan zaken als vloerbedekking, behang verf en gordijnen? ik heb wel gespaard daarvoor, maar ik vrees dat ik daarna niet eens meer geld over heb voor leuke meubels. Oppervlak van de woning is 66m2.De prijzen lopen zo uiteen dat ik door de bomen het bos niet zie, als iemand low budget suggesties heeft... heel graag :D!

Een internet en tv abonnement heb ik nog niet omdat ik er pas over 2 maanden in kan, maar mijn voorkeur neigt naar Telfort. Daar heb ik mijn mobiele abonnement ook bij, en daardoor krijg ik bij hun al 5 euro korting per maand op tv en bellen.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:09

Wij hebben Ziggo en delen dat met de onderburen :).

Wij wonen hier nu bijna een jaar, en het is heerlijk! Veel beter dan ons oude huisje, dus dit is niet voor het eerst op mijzelf, maar voor de 2e keer.
Mogen in dit huis schilderen, dingen ophangen en het is veel mooier afgewerkt.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:46

Telpeva schreef:
Leuk dat hier weer leven is :D ik ben vorige week als 1e geëindigd voor een sociale huurwoning, ik heb echt jaren ingeschreven gestaan en nu eindelijk ben ik aan de beurt. Een gezinswoning/rijtjeshuis in een rustige buurt, met het park op 200meter afstand. De woning wordt nog gerenoveerd, er komt een geheel nieuwe keuken, badkamer en toilet in en overal dubbelglas. Als alles goed gaat is dat in anderhalve maand gedaan, en krijg ik per 15 maart de sleutels.

Waren jullie veel geld kwijt aan zaken als vloerbedekking, behang verf en gordijnen? ik heb wel gespaard daarvoor, maar ik vrees dat ik daarna niet eens meer geld over heb voor leuke meubels. Oppervlak van de woning is 66m2.De prijzen lopen zo uiteen dat ik door de bomen het bos niet zie, als iemand low budget suggesties heeft... heel graag :D!

Een internet en tv abonnement heb ik nog niet omdat ik er pas over 2 maanden in kan, maar mijn voorkeur neigt naar Telfort. Daar heb ik mijn mobiele abonnement ook bij, en daardoor krijg ik bij hun al 5 euro korting per maand op tv en bellen.

Wat fijn zeg! Bij mij viel dat alles wel mee, ik heb 48m2 en ik heb een vloer van de kwantum van 6 euro per vierkante meter. Met plinten heeft het me een kleine 400 euro gekost. Tuurlijk, het is geen super deluxe vloer maar wel prima en heel mooi. Ik heb 2 rolgordijnen moeten aanschaffen en die heb ik van de ikea, geloof ik iets van 50 euro voor betaald samen. Rolgordijnen zijn sowieso wel lekker goedkoop. Verf kun je ook restjes doen als je familie nog wat heeft, kleur 9010 van flexa bv en 9010 van de action zie je geen verschil in. Al met al 75 euro voor betaald incl doeken en kwasten enzo (kwasten en rollers van de action). Ik heb wel een kleur laten mixen bij de praxis voor 1 muur en daarvoor was ik 25 euro extra kwijt. Ik vond de kleine dingen het duurst bij elkaar. Stofzuiger, tosti ijzer, dweil, bestek, messen, servies, lampen, decoratie, pannen etc. (maar ik ben ook wel een klein beetje kieskeurig daarin).

Heb een aantal meubels nieuw gekocht maar ook wat van de kringloop en gekregen, scheelt echt heel veel en daardoor had ik meer geld over voor bijvoorbeeld een nieuwe koelkast enzo.

Internet al wel vast afsluiten over een paar weekjes! Duurt standaard 6 weken voordat ze het installeren, maakt niet uit welk bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:54

Wij hebben T-Mobile maar ben er echt niet blij mee. Ons internet is echt ongelofelijk traag, zo erg dat we in de slaapkamer 4G aan moeten zetten en dat op m'n telefoon Instagram stories niet laden als ik op 2 meter van de modem zit. Denk dat wij gaan overstappen als ons contract afloopt, ik wil het liefst naar KPN omdat ik daar de beste ervaringen mee heb maar vind evt Ziggo ook geen probleem.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:08

Ik woon nu sinds januari écht op mijzelf. daarvoor een paar maanden samengewoond waarbij ik ook basicly alles qua inrichting en vaste lasten heb geregeld.

Als provider kwam voor mij beide keren telfort het beste en voordeligst uit de bus. Goede verbinding, waar we met Ziggo bij mijn ouders thuis regelmatig modemproblemen hebben gehad (en dat hoor ik ook van andere ziggo gebruikers).

Voor een goedkope laminaatvloer: Ikea (€4,- per m2). Prima vloer! en anders vinyl met een mooi (hout)patroon van kwantum o.i.d.

Voor meubels, keukengerei, lampen etc. kan je prima bij de (grotere) kringloopzaken terecht. Scheelt een hele hoop. Laat ook vooral je omgeving weten dat je gaat verhuizen en wat je aan inboedel nodig hebt. Er zijn altijd mensen die graag (gratis) van hun overbodige spul af willen.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:19

Goeie tips, bedankt!

Mijn ouders hebben Ziggo, daar hoor ik ook nog wel eens klachten over. Internet dat het soms wel of niet doet, het kastje dat erbij zit (horizon box heet die geloof ik) doet het ook niet altijd helemaal 100% lekker.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:27

Ik heb NLEx geloof ik dat het heet, prima internet voor een leuke prijs. Mijn ouders hebben telfort en maken inderdaad gebruik van stapelkorting met mobiele telefoons, ook zij zijn tevreden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:20

Ik heb een glasvezelverbinding en heb een TV + internet abonnement via KPN afgesloten. Glasvezel is helaas wat prijziger dan 'regulier' internet, maar ik heb helaas geen andere keus haha.

Vloeren liggen er bij mij al in (PVC), dat kan inderdaad best een prijzige aangelegenheid worden. Over het laminaat van Ikea hoor ik altijd wel goede dingen!

Gordijnen heb ik ook van de Ikea, maar laat ze wel vermaken door mijn moeder. Meubels heb ik via marktplaats, dingen van oma's, bank uit mijn oude studentenkamer. Mijn glazen/bestek en dergelijke is de afgelopen jaren bijeen gespaard door mama! Duurste aanschaf voor mij is een nieuw bed en een wasmachine. Oh en een TV, die nu ineens 100 euro goedkoper was dan een week geleden, dus toch maar aangeschaft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:06

Wij hebben internet van t-mobile, geen tv. We kijken alles via netflix, youtube en de npo app.

Doe zeker eens wat rondjes kringloop/marktplaats/weggeefhoek in de komende periode. Met een beetje geluk vind je daar wat je zoekt voor weinig.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:10

Banyu schreef:
Welke provider hebben jullie voor internet en tv?

Adres kan max 100 mbp oid.

Ziggo omdat dat de enige is die hier de snelheid kan leveren die wij wensen (200 mbit), erg ontevreden over hun klantenservice maar het internet zelf is prima en hun monteurs erg vriendelijk en meedenken :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:29

Telfort.
Super service... aansluiten lukte niet en inmiddels 2 weken zonder internet (groter probleem,niet van telfort). Kregen gewoon het geld van die maand terug.
Snel internet en voordelig!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:07

xPabloBokt schreef:

Ik weet niet zo goed wat sie mbps zijn. Volgens kpn enziggo kan er oo t adres max 100 mbps

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:29

Ik betaal de eerste drie maanden 44 euro voor glasvezel 100/100 en digitale TV bij KPN, hierna wordt het 55 geloof ik. Ik kon op mijn adres max. 500 krijgen, maar dat is voor mijn huis-tuin en keuken gebruik veel te veel van het goede, haha!

Ik ben nu een soort basisboodschappenlijst aan het maken van houdbare dingen die ik alvast kan inslaan als ze ergens in de aanbieding zijn bijvoorbeeld, wat zouden jullie hier absoluut op zetten?

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:06

Telpeva schreef:
Goeie tips, bedankt!

Mijn ouders hebben Ziggo, daar hoor ik ook nog wel eens klachten over. Internet dat het soms wel of niet doet, het kastje dat erbij zit (horizon box heet die geloof ik) doet het ook niet altijd helemaal 100% lekker.

Mijn ouders hebben ook Ziggo incl. dezelfde problemen, maar ook dat geregeld internet eruit lig.

Heb zelf T-Mobile en er heel tevreden over.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:07

Banyu schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik weet niet zo goed wat sie mbps zijn. Volgens kpn enziggo kan er oo t adres max 100 mbps

Dat is je downloadsnelheid. Dus hoe snel je gegevens over het internet binnen kunt halen. Hoe hoger dat nummertje, hoe sneller je dingen binnen kunt halen, bijv. een Netflix serie of een filmpje op YouTube. Of een groot bestand.

"Mbps" staat voor "mb per seconde". MB is een eenheid om te laten zien hoe groot bijvoorbeeld een bestand is.

Even in lekentaal uitgelegd. :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:57

Het wisselt wel heel erg dus. Op het adres zou max 100 mbps kunnen, wat raden jullie aan?
En degene die ook abbo van Tmobile hebben, werkt dit ook goed? Lijkt me lastig áls er eens storing is, dat je dan van niks bereik hebt?

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:02

CCCCC schreef:
Ik betaal de eerste drie maanden 44 euro voor glasvezel 100/100 en digitale TV bij KPN, hierna wordt het 55 geloof ik. Ik kon op mijn adres max. 500 krijgen, maar dat is voor mijn huis-tuin en keuken gebruik veel te veel van het goede, haha!

Ik ben nu een soort basisboodschappenlijst aan het maken van houdbare dingen die ik alvast kan inslaan als ze ergens in de aanbieding zijn bijvoorbeeld, wat zouden jullie hier absoluut op zetten?

wasmiddel, afwasmiddel, shampoo, rijst, pasta, vlees voor in de vriezer,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:40

Wij hebben hier kpn. Mede omdat wij slechte ervaringen hebben met ziggo. En mijn vriend heeft altijd kpn gehad en is hier altijd tevreden over geweest.

De vloer hebben wij gelukkig konden overkopen van de vorige bewoners. Zit in de keuken, gang en badkamer een hele mooie tegelvloer. In de woonkamer en op de bovenverdieping ligt laminaat. De laminaat op de bovenverdieping is op sommige plaatsen wel beschadigd maar dit weegde niet op tegen de kosten voor het leggen van nieuwe. Rolgordijnen hebben we ook overgenomen maar die is in zeer slechte staat zijn we achter gekomen. Op de slaapkamer hebben we nu gordijnen gehangen. Waren daarvoor ongeveer. €300 kwijt. Voor 1 grote raam en de deur naar het balkon. Verf was vrij duur. Maar geloof dat verf altijd duur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:56

Fijn om hier positieve berichten over KPN te lezen. Wij hebben 99% zeker (we moeten nog even een contract tekenen) een appartementje en dat is de enige die we daar in buitengebied kunnen krijgen vertelde de eigenaresse _O-

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:57

Ik heb zonet mijn sofa besteld :D Nu nog 6/8 weken wachten, maar die gaan we nodig hebben om nog heel de woonkamer in orde te maken hahaha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:30

T-mobile lijkt hier het goedkoopste uit te komen, + dan nog eens 5€ korting vanwege abbo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:04

Huurcontract is opgemaakt.. alleen nog tekenen. Is het normaal dat je dan spontaan niet meer durft? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:20

Lol voordat ik hier tekende twijfelde ik aan alles. Of ik wel buiten Amsterdam wou wonen, of ik wel wou verhuizen, of ik uberhaupt wel samen wilde wonen met mijn vriend en of ik hem uberhaupt wel leuk vond. Wat onzin is want mijn vriend en ik zijn echt vier handen op een buik en ik kan me niet eens voorstellen dat ik niet met hem samen was gaan wonen.