Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:18

Askja schreef:
Wat is er mis met de suggestie van friends-with-benefits? Is dat een scheldwoord ofzo?
Ts heeft zelf dit topic geopend. Wat zij verwacht van de relatie lijkt mij meer friends with benefits, terwijl de vriend een serieuze(re) relatie wil. Daar zal ze toch iets mee moeten lijkt mij (praten, afspraken maken, elkaar tegemoet proberen te komen), en als ze dat niet kan/wil zal ze zo eerlijk moeten zijn de relatie te beëindigen. Anders wordt vriendlief aan het lijntje gehouden.

Nee het is geen scheldwoord, maar ik vind het wel fout dat je dit voorstelt, zomaar openbaar terwijl je TS helemaal niet kent en op conclusies echt letterlijk gaat springen, sorry maar daar kan ik het niet mee akkoord zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:28

ElineS schreef:
Oh, ik herken het heel erg! Daarom dat ik ook geen relatie heb, omdat de andere partner meer wilde en wel meer tijd wilde investeren en meer tijd eiste. Dat snap ik helemaal, zo werkt het vaak in relaties, maar ik ben echt wel meer op mezelf en daar het type niet voor - en dus vond ik het beter het af te breken.

Ik vind 1x in de week elkaar zien, in het weekend, meer dan voldoende. Ook elke dag goedemorgen schatje en slaap lekker schatje over de app werd ik chagrijnig van.. Sowieso de hele dag dat geapp hoeft voor mij niet.. Dat standaard zoenen als hij me thuis afzette en dat standaard "ik houd van je, ik mis je".. Het was zo.. Geforceerd en teveel.

Dat terwijl ik echt echt wel verliefd was, maar ik ben gewoon heel zelfstandig en onafhankelijk. Ik houd ook van alleen zijn en kan dus ook niet zo heel goed tegen de verwachtingen in een relatie. Al dat koetsjie-koe en constant samen moeten zijn overal, met elkaar in contact moeten zijn en de kritiek als je een beetje buiten de norm doet - vond ik heel irritant.

Ik had het hartstikke fijn met hem als we samen waren, maar soms was ik druk en dan wilde hij 's avonds om 8 uur nog even langs komen, samen gezellig een filmpje kijken, maar dan was ik al de hele dag in de weer, en wilde ik gewoon mijn eigen ding doen en om 10 uur alleen in bed knallen, met mijn eigen ruimte en plek. Dan had ik geen zin in hem. Dat begreep hij dan niet.

Dat bracht frustratie bij hem. Hij wilde zoveel mogelijk tijd door brengen samen. Ik niet. Dus het werd tijd voor eerlijkheid en daarna zijn we uit elkaar gegaan. Ik was dol op hem, maar hoe ik een relatie zie paste niet bij hoe hij een relatie zag.. En ik merkte dat ik me met de tijd steeds meer ging irriteren aan hem, omdat hij dingen wilde, omdat hij een intensiviteit zocht in de relatie, die ik niet wilde. Dus ook als hij belde of appte, dat ik met mijn ogen rolde en het soms urenlang negeerde tot ik zin had om te reageren. Niet omdat ik niet gek op hem was, maar omdat ik daar geen behoefte aan had; hij wel, en hij dat probeerde te blijven door drukken.

Dus ondanks dat het mij heel veel verdriet heeft gedaan - want verliefd was ik - leek het mij beter het af te breken.

Dat betekend niet dat jij dat hoeft, maar wel dat je eerlijk moet zijn aan hoe jij een relatie ziet en wat jouw verwachtingen zijn in een relatie. Liefde alleen is niet altijd genoeg..

En laat je niet gek maken door de mensen die zeggen dat je egoïstisch bent of dat het meer friends with benefits relaties zijn. Onzin.

Niet iedereen wil of heeft hetzelfde idee van een relatie. Mooi dat iemand anders elke dag belt/appt, zijn partner elke dag wil zien en zich een dag of nacht zonder niet kan voorstellen. Als jij iemand vind die ook datzelfde idee heeft over een relatie, mooi toch... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen heeft exact zulke behoeftes. Dat heeft niets te maken met hoeveel je van iemand houd of hoeveel je verliefd bent. Verliefd zijn betekend niet meteen dat je koste wat kost elke seconde met iemand wil door brengen. Voor veel wel, maar voor velen ook niet.

TS moet iemand vinden die met haar op 1 lijn staat en dit ook oké vind. Misschien dat haar partner met een goed gesprek meer tot die lijn kan komen, misschien ook niet.. En dan is het zaak om te kijken of het wel eerlijk is naar hem toe om verder te gaan of niet.

Mijn laatste relatie was ook zo, ook de tijd die ik met de paarden wou doorbrengen werd niet geapprecieerd door mijn laatste vriend. Vaak bleef dat erg onbegrepen, ook uren in de zetel liggen met hem kon ik gewoon niet. Ik wou dingen doen, nuttige dingen, dan studeerde ik liever of ging ik gaan trainen dan wat met hem te luieren. Ik was dan ook al amper thuis, dus bleef ik ook liever hier slapen dan bij hem en dat vond hij dan weer niet leuk. Dan heb ik ook besloten om er een punt achter te zetten, en gelukkig kon hij zich hier ook in vinden. Ik denk dat communicatie heel belangrijk is, ik heb ook twee relaties gehad met jongens die zich echt heel goed konden vinden in mij. De een al wat beter dan de ander, maar sta er eigenlijk weer van versteld dat veel mensen dat toch anders zien. Natuurlijk vinden mijn vrienden me ook onafhankelijker of minder klef dan andere, maar hier hebben ze wel begrip en respect voor. Ik zou mijn geluk ook nooit van een nader laten afhangen. Zo zijn mijn neef en zijn vriendin ondertussen al sinds hun 16de samen en nu gelukkig samenwonend met 2 kinderen. Hun tip aan mij ooit was: zorg dat je je eigen leven behoud en veel dingen apart gaat doen. Die gaan om de beurt elk weekend apart weg met vrienden, soms eens samen en dan kom ik babysitten. En die zijn dan 36, dus het is echt niet zo 'vreemd of raar' ik zie het eerder als iets dat werkt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:45

minikatje schreef:
Jan, wil je erover praten of liever een glaasje roosvicee?

?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:54

Anoniem schreef:
Ik had net m'n reactie nog even aangepast :D Ik krijg ook gewoon de indruk dat d'r vriend dit allemaal niet weet, dus TS correct me if I'm wrong. Want dat veranderd echt bijna alles namelijk, als hij gewoon eet hoe jij er over denkt.

Het lijkt wel de grote olifant in de kamer die niet benoemd mag woeden, of hoe zeggen ze dat?

Er is al zo vaak gezegd dat je hier open over moet zijn met je partner, maar TS reageert meer moraliserend naar andere Bokkers dan inhoudelijk. Moet ze zelf weten, maar ik vind het slappe koek.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:12

Tieneke schreef:
Anoniem schreef:
Ik had net m'n reactie nog even aangepast :D Ik krijg ook gewoon de indruk dat d'r vriend dit allemaal niet weet, dus TS correct me if I'm wrong. Want dat veranderd echt bijna alles namelijk, als hij gewoon eet hoe jij er over denkt.

Het lijkt wel de grote olifant in de kamer die niet benoemd mag woeden, of hoe zeggen ze dat?

Er is al zo vaak gezegd dat je hier open over moet zijn met je partner, maar TS reageert meer moraliserend naar andere Bokkers dan inhoudelijk. Moet ze zelf weten, maar ik vind het slappe koek.

_/-\o_ _/-\o_

Zeker aangezien ze zich zelf tegenspreekt...
A: hij wil haar wel vaker zien, maar gaat niet met de examens
B: hij gunt haar al haar me-time en heeft er begrip voor

Nog een paar van die dingen zijn me opgevallen in haar berichten. En inhoudelijk reageren doet ze verder niet...
Voor mij het stipje weg als er zo gereageerd word door TS en andere die haar gelijk geven zonder fatsoenlijk de discussie aan te willen gaan.

Elisa2

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:19

Waarom zou je uberhaupt een discussie aan willen gaan als je niet alle ins and outs weet? TS hoeft toch niet haar hele priveleven hier open en bloot te geven.

Ze is niemand verantwoording verschuldigt hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:22

Klopt, maar anderzijds zijn anderen vrij om zich daar vragen bij te stellen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:24

Natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ze ze ook moet beantwoorden. Vragen zijn goed, en voor de TS wellicht ook goed en nuttig om die vragen eerlijk en oprecht aan zichzelf te stellen. :-)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:30

Niet antwoorden is soms ook ergens wel antwoorden natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:31

Maar ze heeft nooit gezegd of ze dit ook met d'r vriend besproken heeft? Meerdere bokkers vragen dit. Het antwoord daarop kan, in mijn geval, echt mijn hele mening veranderen als hij hier gewoon vanaf weet en nog steeds bij haar blijft.
Dan kan ze ook andere tips ontvangen over hoe dan het beste aanpakken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:36

SusanH schreef:
Ik ben ook iemand die graag alleen is. Heb ook echt me-time nodig om op te laden. Maar toen ik mijn huidige man ontmoette, kwam ik iemand tegen waarbij ik zo mijzelf kon en kan zijn, dat ik hem gewoon de hele dag om me heen kan hebben. Ik ga mee met Joolien. Als je de juiste persoon ontmoet is mijn ervaring, dan heb je die irritaties niet. Of althans, niet in de mate die jij ervaart.

Hier ben ik het mee eens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:20

Iemand vroeg of iedereen dan maar zo klef is? Antwoord kan ik duidelijk geven nee absoluut niet. Ben totaal niet romantisch, handjes vasthouden niet aan mij besteed. Heb flink behoefte aan eigen plek en eigen tijd. Op eigen bank met eigen afstandsbediening.

Maar wat me toen nekte was simpelweg dat ik voor vanzelfsprekend werd beschouwd. Het gevoel dat er oprecht interesse in me was, iemand blij was me te zien te spreken leek te ontbreken. En volledig wederzijds respect leek scheef te zijn. Ik doe heel graag dingen voor mensen maar heb daarin wel geleerd, ga niet standaard uit van ooh zij doet het wel of vindt het wel goed. Dat zal nooit meer gebeuren, daarin ben ik harder geworden.

Overigens ben ik niet degene geweest die de scheiding heeft aangevraagd. Vreemd genoeg is dat nooit in me opgekomen. En achteraf merkte ik pas hoeveel ik mezelf was kwijt geraakt. Mijn frisse fruitige drukke levenslustige mezelf. Die heel goed voor zichzelf kan opkomen. :j maar daarvan was eigenlijk nagenoeg niks meer over.

Dus ts zelfs al is deze manier van omgaan voor jullie beiden ok. Respecteer de ander en neem hem niet vor vanzelfsprekend aan. :n dat is bijna het ergste wat je iemand kan aandoen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:42

Heel herkenbaar Karuna.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:17

Ik heb over het alleen zijn ect regelmatige gesprekken met mijn vriend. Ik heb hem ook al letterlijk verteld dat ik niet iemand/een lief nodig heb om gelukkig te zijn, ik kan perfect alleen gelukkig zijn.
Hij schrok daar best wel van, maar ziet ook in dat we daarin dan verschillend zijn. Af en toe toesten we hoe het bij de ander zit. Hoe voelt hij/zij zich bij de relatie? Gaat het wel zoals we willen? Dus ja, we hebben regelmatig 'feedback' momenten in onze relatie. En ja hoor, hij zegt me af en toe ook wel eens dat hij wat meer aandacht nodig heeft en dat hij me wat meer wil zien en ja, dan hou ik daar ook rekening mee en dan probeer ik me ook naar zijn behoeftes te stellen (maar omdat ik van nature, van mezelf niet echt zo romantisch ben/niet zo van de altijd samen zijn ect, vind ik dat wel moeilijk, maar ik doe wel mijn best!)

Even niet iets toevoegen: ik kan tegen hem ook zeggen, als me lastig voel of heel erg gefrustreerd, dat ik liever niet afspreek. Omdat ik dan liefst alleen in mijn eigen soep gaar kook. Hij snapt dat ook en heeft er respect voor. En dat is juist wat ik enorm fijn vind, dat hij mij die ruimte dan ook gunt. Later, als we elkaar dan zien, spreken we wel over de situatie die gemaakt heeft dat ik me zo gevoeld heb.

Uiteraad mogen meningen gegeven worden, maar als er onwaarheden over mij worden verteld, steiger ik wel even.
Laatst bijgewerkt door PerleB op 13-06-18 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:22

Maar kijk TS, dit verander voor mij persoonlijk echt mijn hele mening :)
Als jou vriend hiervan weet, denk ik dat jullie (zoals ik jou in de OP hoor """klagen""") toch nog een betere middenweg moeten zoeken. Of dat je vriend dan zelf moet beslissen of hij dit wel kan zo.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:25

Dan is het de vraag hoeveel waarde jij aan de relatie hecht. Ik denk dat je bezig bent naar je partner te communiceren:"vrij weinig".
En dat zou kunnen betekenen dat hij eieren voor zijn geld kiest, en je uitspraak, " Ik heb hem ook al letterlijk verteld dat ik niet iemand/een lief nodig heb om gelukkig te zijn, ik kan perfect alleen gelukkig zijn" doet vermoeden dat jou dat dus niets uitmaakt.
Je maakt niet de indruk dat zijn aanwezigheid een gewaardeerde toevoeging aan je leven is, en ik vraag me af hoe eerlijk dat is naar hem toe.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:28

Kuggur schreef:
Dan is het de vraag hoeveel waarde jij aan de relatie hecht. Ik denk dat je bezig bent naar je partner te communiceren:"vrij weinig".
En dat zou kunnen betekenen dat hij eieren voor zijn geld kiest, en je uitspraak, " Ik heb hem ook al letterlijk verteld dat ik niet iemand/een lief nodig heb om gelukkig te zijn, ik kan perfect alleen gelukkig zijn" doet vermoeden dat jou dat dus niets uitmaakt.
Je maakt niet de indruk dat zijn aanwezigheid een gewaardeerde toevoeging aan je leven is, en ik vraag me af hoe eerlijk dat is naar hem toe.

Hij is zeker wel een gewaarde toevoeging in mijn leven. Hij is mijn rotsblok in mijn drukke leven, zorgt er op zijn manier voor dat ik rust vind in mijn leven.
Maar ik ben met of zonder lief gewoon even gelukkig. Ik ken mensen die, als ze geen lief hebben, helemaal in zak en as zitten omdat ze niet alleen kunnen zijn. Dat heb ik niet, als ik alleen ben en dus geen vriend heb, ben ik even gelukkig (denk ik).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:31

Maar waarom wil je een vriend als je letterlijk zegt dat je prima alleen gelukkig bent?
Kun je dan niet beter gewoon vrienden zijn?

Edit: is een rotsblok dan echt alles?
Ik snap er steeds minder van.
Je wilt je eigen leven leiden, maar het klinkt alsof je iemand nodig hebt die je even opvangt als het dan teveel wordt om daarna weer vol gas zelf verder te gaan..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:35

Als mijn partner me zou zeggen dat hij even gelukkig is met als zonder mij, ga ik me toch wel heel stom voelen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:43

Wel sneu, als mijn partner even gelukkig zonder mij als met mij was had ik hem veel plezier gewenst met gelukkig zijn zonder mij :=

Ik was ook heus gelukkig zonder partner maar met maakt het wel helemaal af en ben ik nog veel gelukkiger :)

En wat er dan gewaardeerd wordt is dat je een rotsblok bent, weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn, als ik een rotsblok was. :+

Of je drukt je een beetje onhandig uit?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:43

Maar als vriend dat weet, en daar prima mee kan leven, dan is er toch geen probleem? Vriend lijkt me zelf ook volwassen genoeg om de relatie te beëindigen als dit niet is wat hij zoekt in een relatie. Dus wat de buitenwereld ook vind van een relatie, wanneer beide partners het fijn vinden is dat toch voldoende? En voor de een is dat een perfecte harmonie, voor de ander mogen er best wel hobbels in de weg zitten. Ook dat moet ieder voor zich bepalen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:45

Misschien omdat je niet perse een vriend nodig hebt om gelukkig te zijn Sunda? Dat betekent niet dat je ongelukkig moet zijn zonder vriend, maar het betekent ook niet dat je niet (nog) gelukkig(er) kan zijn met vriend. Het is vooral belangrijk dat hij een meerwaarde vormt, dat betekent niet dat TS haar plots doodongelukkig moet voelen als ze single is.
Ik ga wel akkoord met de bovenstaande dat zoiets zeggen redelijk grof overkomt. Je vriend moet nog steeds een meerwaarde zijn in je leven, niet iets dat gewoon fijn is om te hebben. Denk dat je voor jezelf moet beslissen of dat zo is, en ook of dat je jezelf nog steeds met hem samen ziet binnen 10 jaar en of dit gevoel 'genoeg' is voor jou.
Maar ik snap je punt wel van dat gelukkig zijn zonder, dat heb ik ook. Ik vind dat een persoon, nu iemand die zelfstandig is of niet, ook perfect gelukkig moet kunnen zijn zonder een relatie en met zichzelf. Alleen. Anders kom je nergens volgens mij. Uiteindelijk is het ook jou leven en jou geluk, en niet dat van iemand anders.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:03

Ik ben zonder vriend ook net zo gelukkig als met vriend hoor.. heb daarvoor geen vriend nodig in mijn leven. Tuurlijk, is leuk om te hebben, maar zonder voel ik mij niet opeens slechter.

Is meer of dr vriend dit allemaal ok vind.. anders kan hij beter iemand vinden die wat kleffer is.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:12

Het is niet aan TS om te bepalen of haar vriend beter 'verdiend' of niet. Dat kan haar vriend altijd nog prima zelf bepalen. Haar vriend weet blijkbaar van de situatie en hoe de TS hier in staat. Dus als hij zelf vind dat hij meer liefde verdiend of nodig heeft, dan is hij degene die opstapt :) 'Hem zijn vrijheid terug geven', alsof hij een huisdier is zonder eigen wil die je vrij kan laten? :+ Kom op zeg, die jongen kan ook zelf nadenken als ie niet tevreden is dan kan hij zelf besluiten er een eind aan te maken. TS vind de situatie prima zo, dus voor haar is er geen actie nodig.
Laatst bijgewerkt door Marit op 13-06-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:12

PerleB schreef:
Kuggur schreef:

Hij is zeker wel een gewaarde toevoeging in mijn leven. Hij is mijn rotsblok in mijn drukke leven, zorgt er op zijn manier voor dat ik rust vind in mijn leven.
Maar ik ben met of zonder lief gewoon even gelukkig. Ik ken mensen die, als ze geen lief hebben, helemaal in zak en as zitten omdat ze niet alleen kunnen zijn. Dat heb ik niet, als ik alleen ben en dus geen vriend heb, ben ik even gelukkig (denk ik).

Grappig, ik hen ooit ook zo'n relatie gehad, en aan het einde daarvan zei ze letterlijk hetzelfde tegen mij ( de "rotsblok" opmerking). Ze had in de relatie ook dezelfde instelling die jij hier beschrijft.
Overweeg dit, jij bent het tegenovergestelde van een rotsblok, een stabiele betrouwbare factor voor hem, denk je niet dat hij daar óók behoefte aan heeft ( je beschrijving van zijn gedrag maakt zeker die indruk). Jij lijkt dáár lak aan te hebben, en ik vermoed dat je dat deze relatie gaat kosten.
Maar nogmaals je zegt letterlijk dan even gelukkig daarmee te zijn. Dat op zich zou imo reden moeten zijn voor je hem zijn vrijheid terug te geven. Ik denk dat hij beter af zou zijn met een andere partner.