Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:35

xPabloBokt schreef:
Flux schreef:

Dit heb ik vorige week ook gehad! :') verhuisd in augustus vorig jaar en bij een webshop besteld die mijn adres nog wist... ik ben binnen mijn dorp verhuisd en ook in dezelfde straat gebleven, dus had het huisnummer verschil niet opgemerkt.

Bleek mijn pakket afgeleverd op mijn oude adres en wat blijkt, die woning staat leeg :+ woningbouw gebeld maar die kan niets doen, de woning blijkt vanaf half april al verhuurd :+

Nu ligt mijn pakketje daar nog steeds op de mat :') ik loop er om de dag bij langs of er al een teken van leven is, zo zuur :')

Briefje in de bus doen met je telefoonnummer?

Haha ja, meteen gedaan natuurlijk! :D maar zet op dit moment nog geen zoden aan de dijk helaas. Misschien toch nogmaals de woningbouw bellen of ze niet namens mij een mailtje kunnen doen oid..:')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:44

hiphorse schreef:
wat mij vandaag toch overkomen is, mijn pony heeft een andere pony laten schrikken in het bos :') kwam aan gelopen niks aan de hand dacht ik...
ik denk dat die andere pony niet van bont hield, zijn ruiter had het er maar druk mee de pony weer rustig te krijgen en mij er langs te laten. eerst gaf ik ruimte maar de pony vertikte het langs mijn pony te gaan..
het leek haast wel of die pony nooit een andere pony was tegen gekomen

mijn pony braaf wachten en maar verbaasd kijken waar die ander zich zo druk om maakte

Dit had mijn paard kunnen zijn. :+ Idioot heeft heel zijn leven lang met verschillende paarden op de wei gestaan. Maar er was dan eens een keuring van tinkers op de manege en toen schrok hij zich te pletter van een paard dat ze daar aan het klaarmaken waren, liep er toen gewoon naast maar ik schaamde mij kapot. :')
Echt al briesend en kijkend met grote ogen erlangs lopen. _O-

En in het bos was dit ook echt een drama, mensen moeten echt denken dat hij geen sociaal leven heeft ofzo. Ook van mensen in het bos schrok hij zich te pletter. Was om mijn gemak aan het draven en plots maakte hij een 180° draai omdat er een koppeltje liep. Lag er bijna af toen. :+

mvdende

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:19

Dit heb ik in het ergernissen in het openbaar vervoer topic geplaatst, maar hoort ook wel hier thuis zo bizar! Ben nog steeds BOOS!

Ik heb de neiging deze buschauffeur zn nek om te draaien -:(- -:(- -:(- ik probeer mn 12 weken oude pup zelf de bus in te laten lopen. Hij twijfelt heel even, waarop de buschauffeur Express de deur dicht doet met mn pup ertussen! -:(- ik kon nog net mn voeten er tussen stoppen maar mn pup zat wel klem. -:(- ik ben echt furieus!!!!!
Ik moest hem maar naar binnen sleuren want hij wilde niet wachten. Om vervolgens nog enkele minuten met de voordeur open te wachten op de vertrektijd -:(-

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:33

mvdende schreef:
Dit heb ik in het ergernissen in het openbaar vervoer topic geplaatst, maar hoort ook wel hier thuis zo bizar! Ben nog steeds BOOS!

Ik heb de neiging deze buschauffeur zn nek om te draaien -:(- -:(- -:(- ik probeer mn 12 weken oude pup zelf de bus in te laten lopen. Hij twijfelt heel even, waarop de buschauffeur Express de deur dicht doet met mn pup ertussen! -:(- ik kon nog net mn voeten er tussen stoppen maar mn pup zat wel klem. -:(- ik ben echt furieus!!!!!
Ik moest hem maar naar binnen sleuren want hij wilde niet wachten. Om vervolgens nog enkele minuten met de voordeur open te wachten op de vertrektijd -:(-

Busnummer of kenteken genoteerd?

Dat met die pony is heel herkenbaar. Ken er nu een die als de dood is voor shetten :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:53

een jaar of 16 geleden was mijn paard net in Nederland. Hij stond op een boerderij met veel andere Norikers en wij dachten: we zetten hem een keer in 2-span, dat had hij gedaan volgens de verkoper. Aangezien hij voor geen meter verkeersmak was, zetten we het meest ervaren huifkarpaard ernaast. Zo gezegd zo gedaan. Optuigen was geen probleem, hij kende alles (we hadden al getest of hij echt betuigd was en dat was zo), we knuppen hem voor de wagen en halen het erevaren paard. Die schrok zich helemaal het leplazerus en begon te springen en achterlijk te doen...... mijn paard is namelijk BONT en het was duidelijk de eerste bonte Noriker die het ervaren paard ooit in haar leven zag :+ :D

Meteen maar een rondje door het drukke dorp gedaan en even bij bekenden langs aan de andere kant van het dorp..... mijne was 100% verkeersmak zelfs met een springende en bokkende spangenoot naast zich :') :D

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:01

hiphorse schreef:
wat mij vandaag toch overkomen is, mijn pony heeft een andere pony laten schrikken in het bos :') kwam aan gelopen niks aan de hand dacht ik...
ik denk dat die andere pony niet van bont hield, zijn ruiter had het er maar druk mee de pony weer rustig te krijgen en mij er langs te laten. eerst gaf ik ruimte maar de pony vertikte het langs mijn pony te gaan..
het leek haast wel of die pony nooit een andere pony was tegen gekomen

mijn pony braaf wachten en maar verbaasd kijken waar die ander zich zo druk om maakte

Hahaha, die van mij is bang voor alles wat wit is. Dus ja, ook schimmels. Ik hoop altijd dat we er geen tegenkomen anders gaat hij vol in de ankers en krijg ik hem ook niet meer vooruit :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:48

Pff ik van de week. Fiets naast een vriendin op een redelijk smal fietspad en er word getuterd door een brommer dus ik rustig afremmen om erachter te gaan fietsen. Schreeuwen ze al ja joh blijf lekker naast elkaar fietsen en vervolgens krijg ik een duw van degene die achterop zat waardoor ik tegen vriendin haar fiets knal en bijna in de sloot lig... en schelden joh.. had zweep bij moeten hebben dacht ik maar waren echt van die tokkies die zonder helm veelste hard reden dus dacht bij mezelf hoop dat je verongelukt... niet lief van mij dat weet ik maar als je net bijna van je fiets word geduwd en uitgescholden word dan ga je zo denken.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:50

Ik kreeg gisteren heel erg leuk nieuws, en vandaag weer mail contact gehad. Dinsdag staat er een telefonisch gesprek gepland en hopelijk word dit werkelijkheid.

Sorry, ik kan er nog niet veel over kwijt, I don't want to jinx it.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:38

Een paar weken geleden...
We zaten rustig aan de koffie, toen er ineens een span paarden over de weg galoppeerde, zónder kar.(wel ingespannen)
Ik ben naar buiten gerend en kon, samen met een automobilist, de paarden afremmen en vangen.
Toen was de vraag "waar is de eigenaar en hoe is het met hem?"
En vervolgens, "wat doen we nu met de paarden?"
Andere buren kwamen ook aangelopen. Er is een zoekactie op touw gezet (wisten inmiddels van wie de paarden waren) en we hebben de paarden ondergebracht.
Gelukkig was de man vrij snel ongedeerd gevonden. Wat bleek... Hij had het span zelf losgekoppeld omdat hij in een smal doodlopend pad was gereden. Vervolgens had het span grote Kwpn-ers de benen genomen.
Het is allemaal met een sisser afgelopen, maar je staat wel raar te kijken. Later heeft de man zijn paarden weer opgehaald en naar huis gereden.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:53

Rijd ik vanavond van stal naar huis moet ik plots een noodstop maken omdat er allemaal ganzen op de 80 km weg lopen. Vlak naast de weg een stuk of 30, op de weg een stuk of 5.Dus ik, brave burger dat ik ben, de politie bellen en uitleggen dat nu het donker wordt het misschien wel beter is dat ze daar worden weggejaagd. De volgende heeft misschien niet het geluk om het op tijd op te merken of wijkt uit tegen een boom. Zegt de operator, tsja het zijn wilde dieren, misschien zijn ze al weggevlogen...dus het heeft geen zin om te gaan kijken. Eh,.. Ok.. Laat maar dan.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:31

Doet me aan het volgende denken: paar maanden geleden reed in binnendoor onderweg naar werk. In tegenover gestelde richting liep een koe los op de weg, gevolgd door een 45 km autootje. Ik reed door maar besloot toch de politie te bellen, koe naderde namelijk een rotonde waarvan 1 weg naar de snelweg leidt en de andere naar het dorp. Dacht dat de eigenaar/boer vast niet in zo'n 45 km auto zou rijden dus misschien kon politie iets doen.
Paar minuten later werd ik teruggebeld door de politie, ze hadden de koe niet aangetroffen. Of ik nogmaals kon vertellen waar en in welke richting de koe liep, en hoe de koe eruit zag?!
Nou, precies als een koe dus. Had het nog uitgemaakt of die zwart/wit was of rood/wit? Zo van, we troffen 3 rode aan maar die zwarte hebben we niet gevonden!
Niet zo'n snuggere agente denk ik??

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:44

naast de paarden heb ik als extra hobby haken.
Ik ben dus dol op wolletjes. :+

Rij ik vandaag met mijn scooter naar mijn werk zie ik ineens een bol wol op het fietspad liggen, ik reed op dat moment net een rotonde op, dus halverwege de rotonde besloot ik om toch maar een extra rondje te maken en even te gaan kijken.
en het was een echte leuke, grijze, harige bol wol.
Dus die is mee gegaan :D :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:06

Afgelopen dinsdag bij de paarden, komt een enkelspan langsrijden. Al onze paarden helemaal wild door de wei te bokken en doen. Vond het er zo grappig uit zien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:30

Zonet in de lidl sta ik aan te schuiven. Achter de kassa stond er al een vrouwtje met haar kar en ticketje in de hand alles te overlopen. En ja hoor, gaat ze naar de kassajuffrouw: Mevrouw, u heeft 2 x perziken aangerekend terwijl ik 1 x perziken en 1 x nectarines heb. Nou daar gingen wij hoor. Verantwoordelijke erbij voor dat ticket te kunnen aanpassen etc. Zijn ze het verschil aan het uitrekenen, zegt het vrouwtje: Ik ga toch niet moeten opleggen hé? Waarbij de kassajuffrouw zegt: Dat weet ik zo meteen. Ondertussen al een hoop gezucht in de rij die begon op te lopen. Zegt de kassajuffrouw: U moet nog €0.09 opleggen. Zegt het vrouwtje: Ik moet opleggen? Ja hoor, zegt de kassajuffrouw. €0.09. Antwoord die man voor mij heel droog: Nog een geluk dat er eerlijke mensen zijn in de wereld! Waarop de man achter mij zegt: Alhoewel ik niet denk dat dit de bedoeling was :+

Ik was echt blij dat ik eindelijk kon afrekenen. Heb er bijna 10 minuten gestaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:43

Over postpakketjes gesproken...
Ik kreeg een paar weken geleden een boete van de gemeente Rotterdam voor het illegaal lozen van huisvuil op straat. De boete bedraagt maar liefst 125 euries. Na de bewijsstukken te hebben gevraagd bleek het om 1 kartonnen doos te gaan waarop een etiket geplakt was met ons huisadres.
De doos, of in ieder geval de afzender ervan, wordt door ons wel herkend. Een bedrijf waar mijn man ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst zaken mee heeft gedaan. We hebben echt geen flauw idee hoe de doos een paar weken geleden in Rotterdam op straat is beland. We wonen niet in Rotterdam, werken beide niet in Rotterdam of omgeving en hebben er geen vrienden en kennissen. Het bedrijf, de afzender, zit ook niet in Rotterdam. En als we een doos weg zouden gooien, doen we dat natuurlijk gewoon in onze eigen kliko in Den Haag. Heel bizar allemaal. Nu hebben we natuurlijk bezwaar gemaakt, maar het lijkt erop dat we aan het kortste eind trekken. Want de eigenaar van de doos (de geadresseerde dus) blijft verantwoordelijk voor de doos (in juridische zin). Moet dat nog wel even allemaal uitzoeken natuurlijk, maar dat geeft een vrij ‘onrustig’ gevoel kan ik je zeggen. Hoeveel dozen zouden er nog op kunnen duiken, zonder dat we er weet van hebben? Mijn man kan zich niet herinneren hoe een dergelijke doos bij ons kan zijn verdwenen. En zou de doos zijn verdwenen, wie doet er dan aangifte van vermissing van een lege doos? Want alleen op die manier kun je aantonen dat je geen eigenaar meer bent van de doos. We voelen ons dus erg “dozerig” de laatste week en pijnigen onze hersens bij het graven in het verleden van de doos en de weg die het zou kunnen hebben afgelegd. En hebben in ieder geval van geleerd om adresgegevens te verwijderen van alle poststukken die we ontvangen. Want als er ook maar 1 adresje te vinden is in een verloren vuilzak ook al is deze niet van jou dan ben je de sjaak.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:48

Een aantal jaar geleden al. Ik was een jaar of 28 en stoned met een Kar vol boodschappen bij de kassa. Staat er een man achter mij met 2broden, dus ik zei dat hij wel voor mocht.
Hij staat bij de kassa en zegt, dat valt me nog mee.
Ik stond echt even met mijn mond vol tanden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:56

Stoned bij de kassa :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:00

mvdende schreef:

tsja miss een tip, doe dit soort training op een busstation als de bus staat te wachten tot ie met zijn dienst mag beginnen. Zo ook met treinen, vraag of je een x in een trein mag stappen om te oefenen die toch niet weggaat...zo deden wij dat met aankomende hulp,- en blindengeleidehonden

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:29

Ik ken een pony die standaard weigert bij gele hindernissen :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:31

Gisteren: ik ging naar de film met een jongen en ik heb 3 kwartier geslapen. Toen de film gedaan was, en de lichten aangingen 'schrok' ik dus wakker, en hij had niet eens gemerkt dat ik sliep. :+

Vandaag: Heb ik voor de 2de keer ooit bij mijn paard kunnen zitten terwijl hij neerlag. Zo lief! Ze hadden een uurtje ervoor hun ochtendmaal gehad, even dutje doen dachten ze :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:32

haffiefreak schreef:
Een aantal jaar geleden al. Ik was een jaar of 28 en stoned met een Kar vol boodschappen bij de kassa. Staat er een man achter mij met 2broden, dus ik zei dat hij wel voor mocht.
Hij staat bij de kassa en zegt, dat valt me nog mee.
Ik stond echt even met mijn mond vol tanden.

Ik snap het niet?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:24

Britta31 schreef:

Ehh whut? :Y)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:32

Britta31 schreef:

Moet natuurlijk stond zijn

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:43

Van de week stond ik voor een winkel te wachten die met een paar minuten zou openen, komt er een oud haveloos manneke aan lopen en die vraagt aan mij of ik wat muntjes heb voor hem. Ik zeg sorry, heb geen geld bij me ( had mijn pinpas bij mijn telefoon zitten, maar verder geen kleingeld op zak). Zegt hij; oke, boksje en maakt met zijn vuist zo'n boksgebaar. Ik heb hem terug gebokst zeg maar, en hij loopt blij weg en zegt fijne dag! Ik dacht echt; oke beetje vreemd, maar wel leuk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:59

haffiefreak schreef:
Britta31 schreef:

Moet natuurlijk stond zijn

Ja,weet ik ook wel was ook maar een :+