Resistance schreef:Kan je dan alsjeblieft uitleggen hoe het niet nageroepen willen worden hetzelfde is als een hele bevolkingsgroep over één kam scheren?

Dat valt al terug te lezen binnen het topic, maar omdat jij het bent:
Laat ik voorop stellen dat ik niemand persoonlijk aanspreek/val en het algemeen bedoel

Een paar jaar terug kwamen er bij mijn ex-schoonouders in het dorp een hele hoop asielzoekers wonen, nou het dorp was te klein. Gevaarlijk, diefstal, aanslagen en al de meiden/vrouwen zouden niet meer veilig over straat kunnen. Heuse petities en stakingen kwamen aan bod, echt alles werd uit de kast getrokken. Geen een van die mannen zou betrouwbaar zijn.
Die mannen werden geen mannen genoemd maar moslims en al de moslims ter wereld zouden zo zijn. Wellicht dat ik daardoor nu de vergelijking maak met dit topic. Er komen voorbeelden ten overvloede voorbij hier van Bokkers die persoonlijk zijn lastig gevallen en ik geloof jullie oprecht. Dit zou niemand moeten overkomen, geen kind, vrouw en/of man. Dat wil ik graag duidelijk hebben.
Waar ik wel enorm over val is dat het blijkbaar volgens bijna al de vrouwen hier, volledig de schuld van de man(nen) is. Sterker nog, het zit in onze aard, hormonen noemde iemand en nog wat meer voorbeelden. Vrouwen moeten ten allen tijde over straat kunnen hoe zij dit willen en mannen mogen hier eigenlijk niet op reageren. Hier begint het bij mij wat te wringen, je kunt ook op een punt komen dat het gewoon richting uitlokken gaat (nogmaals, ik heb het hier niet over TS). Vanaf dat punt begin ik het actie-reactie te vinden, ik keur het niet goed, maar zie het wel zo.
Dan komen er vervolgens uitspraken voorbij in de trant van 1 op de 3 vrouwen krijgt te maken met aanranding/verkrachting (excuses, ik las eerder te maken met aanranding/verkrachting door enkel mannen). Daar begint het in mijn optiek door te slaan. Er zitten nog behoorlijk wat stappen tussen al dan niet intimiderend flirten/opdringen en een daadwerkelijke verkrachting. Ik heb het gevoel dat een aantal mensen die stappen niet zien, of het hier niet mee eens zijn, dat kan natuurlijk ook. Overigens, wat betreft het doorslaan naar daadwerkelijke aanranding/verkrachting, vrijwel altijd vindt dit binnen de familie/directe omgeving van het slachtoffer plaats. In dat geval zou ik dus eerder adviseren familie en vrienden wat minder te begroeten

Beide zaken, dus het gedeelte over de vluchtelingen en het laatst genoemde, slaan wat mij betreft door en zijn te generaliserend van aard. Met echt enorm grote gevolgen, net zoals het enorm grote gevolgen voor iemand kan hebben als diegene daadwerkelijk geïntimideerd wordt, dat moge duidelijk zijn. Ik denk dat de vergelijking hier vandaan komt.
Ten slotte, denk nu niet dat ik geen ervaring heb met zulke zaken. Ik ben, zeker toen ik jonger was, ook weleens door een man in mijn kont geknepen. Of zelfs vol in m'n kruis/op m'n mond. Bij mij kregen ze echter direct een vuist op hun neus, ik denk dat hier het fundamentele verschil ligt.
Ik ben i.i.g. aan het denken gezet, is het niet omdat ik het zelf nooit zou doen, dan des te meer door in het vervolg in te grijpen als ik een ander persoon dit zie doen/overkomen.
*Kleine toevoeging.