Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:15

Woow dit vind ik ook zeer zeker prijzig.
Mijn max is tussen de 80,- en 120,- ligt er aan hoe de band is.

Maar ben stiekem ook genezen van vrijgezellenfeesten omdat de eerste en laatste feest compleet geëscaleerd is met ruzie tot en met. En op heden praten ze nog niet met me en ik niet met hun.

Heb wel jaren bij evenementenbedrijven gewerkt waar ook dit soort feesten gehouden worden. En moet eerlijk bekennen het is wel duur. Maar als je ook nog een cadeau wil doen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:22

x_Jeanine_x schreef:
Woow dit vind ik ook zeer zeker prijzig.
Mijn max is tussen de 80,- en 120,- ligt er aan hoe de band is.

Maar ben stiekem ook genezen van vrijgezellenfeesten omdat de eerste en laatste feest compleet geëscaleerd is met ruzie tot en met. En op heden praten ze nog niet met me en ik niet met hun.

Heb wel jaren bij evenementenbedrijven gewerkt waar ook dit soort feesten gehouden worden. En moet eerlijk bekennen het is wel duur. Maar als je ook nog een cadeau wil doen...

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden waar het over ging :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:45

NatasjavE schreef:
Voor alleen bowlen niet.

Maar aan eten dan weer wel. :D

maar ik zou dat nooit verlangen van de deelnemers.

Ik zou echt overleggen met iedereen over het te besteden bedrag.

ver-assen versus ver-rassen :P :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:48

Jeumig, zo'n bedrag als Cleo_ hebben we amper voor onze eigen bruiloft (partnerschap) met alles wat daarbij komt. Laat staan voor de bruiloft van een ander...
Bruiloft van mijn beste vriendin laatst:
Vrijgezellenfeest was iets van 70/75 (er is nog een naberekening geweest van de drankjes en toen moesten we nog een klein bedragje bij leggen, dus ik weet het niet precies)
Voor de bruiloft zelf een nieuw jurkje a 55 euro en een panty van 5 ofzo :+ . Man in zijn nette pak wat hij al had en schoenen en assecoires had ik ook al.
En een cadeau van 100 euro.
Het was hier in de stad, dus reiskosten was misschien 5 euro met de bus in totaal voor twee personen heen en terug.
That's it. Super feest gehad!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:56

Het laatste vrijgezellenfeest dat ik had heb ik afgezegd. Ze mocht van der toekomstige man niet alleen, dus gingen de mannen en vrouwen samen :roll:

Nou dat is geen vrijgezellenfeest dat is gewoon uit eten gaan. _O-

Heb mijn deel voor de bruid betaald en vriendelijk bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:02

daantjuhhh schreef:
Het laatste vrijgezellenfeest dat ik had heb ik afgezegd. Ze mocht van der toekomstige man niet alleen, dus gingen de mannen en vrouwen samen :roll:

Goede basis voor een huwelijk.. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:06

Relaxed schreef:
daantjuhhh schreef:

Goede basis voor een huwelijk.. :')

Ze zijn ook al 2 x gescheiden en 2 x terug bij elkaar gekomen :=

Edit: binnen 3 jaar.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:09

Heb de reacties niet gelezen,alleen die van jou TS, maar ik denk dat je het best gewoon eerlijk kunt zijn. Je noemt dat je deze zomer nog meer vrijgezellenfeestjes hebt en dat dit met deze kosten voor jullie gewoon niet op te hoesten is.
Vervolgens stel je voor of het ok is dat je maar een deel van het feestje meedoet, bijvoorbeeld alleen het etentje ( en dan op eigen gelegenheid er naar toe)

En dan doe je dat: gewoon een deel meevieren, tegen een voor jou meer behapbaar budget.
Kun je dan bij de andere feestjes ook toepassen. En als ze daar dan wat van vind is dat aan de ander hoor. Dit is zoals het voor jou is, en daar mag je best voor gaan staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 10:12

Gisteren gevraagd of het ook mogelijk is om een gedeelte mee te doen, maar dat is blijkbaar geen optie omdat een paar anderen dit ook hadden voorgesteld en dan zou het verloop binnen de groep te onregelmatig en onduidelijk zijn :? Met andere woorden: je bent er gewoon de hele dag of helemaal niet.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:17

Nou... Dan zou het voor mij duidelijk zijn. Als er zo geen rekening gehouden wordt met een reeel financieel punt, dan zou ik me niet langer verplicht voelen.

En tegelijkertijd: als meer mensen dit voorstel gedaan hebben, zijn er kennelijk meer mensen die het mogelijk toch allemaal wat duur vinden.

Eerlijk? Ik zou in dit geval laten weten dat ik hoop dat ze met zijn allen een heel fantastische dag hebben, maar dat ik zelf helaas niet mee kan doen.

Cayenne

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 10:17

Daar zal het voor mij ook op uitdraaien. Het begint ook een beetje een principekwestie te worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:20

Waarschijnlijk vonden die anderen het misschien ook te duur?
Het is ook echt een absurd hoog bedrag zonder overleg, gevalletje van een klein clubje die het beslist en de rest moet maar volgen.

Afhankelijk van hoe dichtbij die persoon bij je staat zou ik afhaken. Erg jammer voor de bruid als er meerdere niet meegaan, maar het gevolg van de keuzes van de organisatie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:21

Wat een vreemde reactie, Cayenne. Ben het eens met Punz, en idd, allicht hebben er meerderen de vraag gesteld. Misschien, wat je nog wel eens ziet, is er ook een minimaal aantal deelnemers bij een bepaalde reservatie nodig? En is dat niet verteld..?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 10:23

Tieneke, dat zou idd best kunnen.

Ik vind dit vooral heel vervelend voor de bruid.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:26

Kan ik me voorstelen Cayenne, dat het dan ook een principe kwestie wordt.
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Want als jij het aandruft om eerlijk te zijn en af te haken omdat je het gewoon te duur vind, wat anderen dan gaan doen. Kan me zo voorstellen dat er dan meer zijn die dan wél durven zeggen dat ze het ook te duur vinden.

Het organiserende clubje maakt het zo wel lastig voor zichzelf, want uiteindelijk: hoe minder deelnemers, hoe meer het kost voor degenen die wel gaan.

En ja: het is vervelend voor de bruid. Maar goed. Haar échte feestje is natuurlijk de bruiloft zelf, en daar ga je gewoon wel naar toe toch?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:26

Als er meerdere afhaken zullen de kosten waarschijnlijk voor de rest stijgen als er een boot is afgehuurd, daar zal wel een minimaal vast bedrag aan vast zitten. Maar daar kun jij niets aan doen.

Ik zou als bruid ook niet willen dat anderen zo in de kosten worden gejaagd, plezier en gezelligheid moeten niet afhangen van hoe duur een activiteit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:28

Cayenne schreef:
Daar zal het voor mij ook op uitdraaien. Het begint ook een beetje een principekwestie te worden.

Ik zou ook voet bij stuk houden. Laat het maar ploffen, dan ga je een feestje geven met de rest van de dames die het ook te duur vinden :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:33

WoW TS dit is echt niet normaal veel. Ik heb het laatste jaar veel vrijgezellenfeestjes gehad en de ene was leuker dan de ander maar ik heb er echt niet meer dan 100€ voor betaald.
220€ is echt geen realistisch bedrag, daarvoor zou je met het vliegtuig naar Spanje kunnen daar Barcelona bekijken en weer terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:35

Ik vind dat de bruid daar ook wel een bepaalde verantwoording in heeft. Het zijn je vrienden en je wilt gewoon een leuke dag zonder scheve gezichten.

Gister heb ik iederen in de whatsapp bij elkaar geplakt voor mijn vrijgezellenfeestje. Heb met de organisator het ook over budget gehad en wil het allemaal niet te gek hebben. Weet dat 1 persoon in de groep krap bij kas zit en heb die persoon rechtstreeks geinformeerd dat die zich geen zorgen hoeft te maken omdat ik dan voor haar bijleg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:43

Gloa, wat moet de bruid dan doen? Die weet van niks...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:46

Tieneke schreef:

Nee meestal is het natuurlijk een verrassing.
Maar als ik zou gaan trouwen dan weet ik honderd procent zeker dat mijn beste vriendin wel wat regelt. Net zoals zij wel weet dat ik ook voor haar wel een feestje regel.
Nu kennen we elkaar heel goed en weet ik wel dat ze het niet te gek zou maken.
Waarschijnlijk wordt het een nacht flink doorhalen en voor banketstaaf lopen in een pakje. Zonder activiteiten.
Maar ik zou wel even door laten schemeren dat ze het niet te gek moet maken qau geld.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:46

Cayenne schreef:
Verassen nog wel :D Dat geeft wel een hoop spektakel maar zou ik dan weer geen 220 euro voor betalen :+ :D

Weet je wel hoe hoog de stookkosten van zo'n grote oven zijn? :+

Nee, zonder gekheid, als zij nu ook al bepalen dat je perse de hele dag mee moet, omdat anders het verloop gedurende dag te groot is, dan zou ik ook vriendelijk bedanken voor de eer.

Dat er kosten aan een vrijgezellenuitje zitten, snapt iedereen, maar de hoogte van die kosten rijzen soms wel de pan uit zeg. Ik heb (gelukkig) nog niet het genoegen gehad om deel te nemen aan een vrijgezellenfeestje. Er zit wel een bruiloft in mijn nabije omgeving aan te komen, wrs volgend jaar, dus ik heb nog even tijd om wat geld apart te zetten, want mijn WIA is ook geen vetpot.

Ik lees hier wel dat mensen meer geld over hebben voor een vrijgezellenfeestje van iemand die dichtbij staat, een broer/zus, hele goede vriendin, maar ook dat is lastig met een groep, want niet iedereen in een groep zal even dicht bij de bruid/bruidegom staan en hetzelfde bedrag over hebben voor een vrijgezellenfeestje.

Maar goed, mocht er voor de bruiloft van volgend jaar een vrijgezellenfeestje georganiseerd worden, dan gooi ik gelijk mijn 'onder voorbehoud van kosten' maar in de groep. Plus dat ik dan ook nog even moet afwachten of alles te doen is met een niet volledig gezond lijf. Maar dat is niet iets waarvan ik verwacht dat er 100% rekening mee gehouden wordt, al hoop ik wel dat er dan niet wordt verlangt dat ik wel betaal (voor mezelf) voor onderdelen die fysiek gewoon niet haalbaar zijn....

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:51

Wendy schreef:
Dammie schreef:
Wat is er mis met gezellig eten en dan een uurtje stappen, of wandelen, als je van rustiger lol houdt?
Ik zou niet gaan, 250 euri voor 1 dag, kom op zeg.

Mijn vriendinnen hebben een workshop paarden versieren georganiseerd, op de pensionstal waar hun paarden en mijn eigen paard ook stonden. Was hilarisch, kostte geen drol.
Persoonlijk lijkt mij dat juist onbetaalbaar. Herinnering die je niet vergeet. Mij lijkt het juist het mooiste gezellige momenten met je meest dierbare vriendinnen delen. En dat iedereen er kan zijn. En na zoiets of eten ergens of gezellige high tea thuis en of daarna nog even op stap. Begrijp echt niet waarom het zoveel moet kosten en wat de meerwaarde daar van zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:02

daantjuhhh schreef:
Tieneke schreef:

Nee meestal is het natuurlijk een verrassing.
Maar als ik zou gaan trouwen dan weet ik honderd procent zeker dat mijn beste vriendin wel wat regelt. Net zoals zij wel weet dat ik ook voor haar wel een feestje regel.
Nu kennen we elkaar heel goed en weet ik wel dat ze het niet te gek zou maken.
Waarschijnlijk wordt het een nacht flink doorhalen en voor banketstaaf lopen in een pakje. Zonder activiteiten.
Maar ik zou wel even door laten schemeren dat ze het niet te gek moet maken qau geld.

Ik weet dat ze iets willen organiseren dus ja dan meng ik mij daar eventjes in. Het moet voor iedereen een leuke dag zijn (ook financieel) en ik heb ook een paar voorwaarden gesteld (geen overmatig alcohol, niet voor banketstaaf lopen en geen strippers). Als ze zoiets wel willen doen dan is dan zou ik me op die dag absoluut niet prettig voelen en kunnen ze op stap zonder mij.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:22

jeetje idd blijkbaar zijn er meerdere die het bedrag te hoog vinden maar rust er misschien een taboe op (niet durven zeggen of iets?).
Eigenlijk is het leuke er wel vanaf nu, als dit de voorloop moet zijn...jeetje wat jammer!