Hond van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:19

Ik ken ook asiels waarbij je meer dan 100/ 150 moet betalen als je je dier wilt ophalen. Ongeacht waar hij gevonden/ weggehaald is en hoelang hij daar al zit (dus is het bijvoorbeeld een kat die voor zn eigen huis weggelokt/ weggehaald is die je dezelfde dag nog wilt ophalen dan is dat dikke pech, had je maar beter op moeten letten/ je kat op je eigen erf moeten houden). Ik heb een gruwelijke hekel aan dat soort praktijken, maar in dit geval hoop ik dat jullie asiel ook zo'n prijzige is bij gevonden dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:30

meggiemeg schreef:
dees_daan is het niet overal zo dat dieren de dupe zijn als de eigenaar de verantwoording niet neemt? Niet alleen bij mij.
De hond kan van mijn terrein af zo de weg op en bij hun ook. Het is dan een kwestie van tijd dat deze daar zijn vertier gaat zoeken aangezien ik de hond elke keer weg jaag. Wat dan? Een aanrijding waarbij het hopelijk alleen bij blikschade blijft?

Is dat de schuld van het asiel? Nee. Maar zij krijgen wel het gezeik over zich heen als de eigenaar niet wil betalen.
Los het op via de juridische weg, die mogelijkheden zijn al vaker genoemd en zo zet je er geen asiels tussen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:59

enzino schreef:
daantjuhhh schreef:
Plus de kosten van het chippen.

Hartstikke goed.

En nu de hond dus ook een chip heeft zullen de eigenaren meteen gecontacteerd kunnen worden mocht de hond weer bij een asiel terecht komen. Het is te hopen voor hun dat het niet een asiel heel ver weg is ;)

Chippen is wat anders dan registreren... Dan moeten de eigenaren zelf doen....

Hond kan wel een chip hebben maar als deze niet op naam (+adres en tel nr) staat heb je er nog niks aan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:08

dees_daan schreef:
Los het op via de juridische weg, die mogelijkheden zijn al vaker genoemd en zo zet je er geen asiels tussen.

Wat denk je dat dat gaat kosten dan? Even rechten loopt behoorlijk in de papieren als ik dit zo mee maak op mijn werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:27

Wat wil je dan? Hond blijven wegbrengen? Alle honden worden gechipt voordat ze het asiel verlaten, hond staat nu dus geregistreerd, dat doet het asiel zelf voordat de hond mee gaat, nu naar een ander asiel rijden is totaal zinloos plus dat je hen er tussen blijft zetten terwijl ze er compleet buiten staan.
Los het zelf op de een of andere manier op maar blijf er geen instanties tussen zetten omdat dat makkelijker en goedkoper is..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:30

dees_daan schreef:
Wat wil je dan? Hond blijven wegbrengen? Alle honden worden gechipt voordat ze het asiel verlaten, hond staat nu dus geregistreerd, dat doet het asiel zelf voordat de hond mee gaat, nu naar een ander asiel rijden is totaal zinloos plus dat je hen er tussen blijft zetten terwijl ze er compleet buiten staan.
Los het zelf op de een of andere manier op maar blijf er geen instanties tussen zetten omdat dat makkelijker en goedkoper is..

Kom met ideeen dan ;)
Behalve juridische stappen wat jaren gaat kosten en veel geld en niet eens zekerheid van slagen heeft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:33

quera schreef:
dees_daan schreef:

Kom met ideeen dan ;)
Behalve juridische stappen wat jaren gaat kosten en veel geld en niet eens zekerheid van slagen heeft.

Die zijn hier al zat keren voorbij gekomen : zelf afrasteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:34

dees_daan schreef:

Heb jij het hele topic gelezen?? Ik ben normaal ook niet voor de oplossing van ts maar in dit specifieke geval zeker wel. Buren doen niets ondanks verzoeken van ts, tuinaanleg a 3000 euro word teniet gedaan en ts heeft al veel gedaan om de hond van haar terrein te houden. Hond vind elke keer een weg naar de tuin. Wat moet ze dan doen, vergif neerleggen?? Of accepteren dat haar tuin naar z'n mallemoer gaat? Of hopen dat er niemand dodelijk verongelukt door de loslopende hond?? Of een paar honderd euro op tafel leggen om de hond weg te houden van haar perceel terwijl ik vind dat dit de verantwoording van de eigenaren is. Prima opgelost ts, ik hoop dat ze wat geleerd hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:37

En dan tamary? Dan moet ts behoorlijk wat geld inversteren. En heeft blijvende kosten omdat stroom ook niet gratis is.

Terwijl haar buren HUN hond niet op HUN erf willen houden. Waarom moet een ander dit oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:39

bigone schreef:
dees_daan schreef:

Heb jij het hele topic gelezen?? Ik ben normaal ook niet voor de oplossing van ts maar in dit specifieke geval zeker wel. Buren doen niets ondanks verzoeken van ts, tuinaanleg a 3000 euro word teniet gedaan en ts heeft al veel gedaan om de hond van haar terrein te houden. Hond vind elke keer een weg naar de tuin. Wat moet ze dan doen, vergif neerleggen?? Of accepteren dat haar tuin naar z'n mallemoer gaat? Of hopen dat er niemand dodelijk verongelukt door de loslopende hond?? Of een paar honderd euro op tafel leggen om de hond weg te houden van haar perceel terwijl ik vind dat dit de verantwoording van de eigenaren is. Prima opgelost ts, ik hoop dat ze wat geleerd hebben.

Ja ik heb het hele topic gelezen en zelfs al de tip gegeven om de aflevering van meester Frank Visser terug te kijken en in ieder geval alvast een aangetekende brief te sturen zodat ze kan bewijzen dat ze het al eerder bij de buren aangekaart heeft.
Wil TS geen juridische stappen dan zijn er binnen de gemeente nog wel opties, en anders kan ze kan zelf het stuk afzetten. Hond blijven dumpen heeft geen zin en betekend voor de instanties alleen maar extra werk en veel frustratie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:47

quera schreef:
En dan tamary? Dan moet ts behoorlijk wat geld inversteren. En heeft blijvende kosten omdat stroom ook niet gratis is.

Terwijl haar buren HUN hond niet op HUN erf willen houden. Waarom moet een ander dit oplossen.

Tig keer nieuwe tuin aanleggen gaat veel meer kosten, Iets met penny wise and pound foolish. En nee het is niet hun verantwoordelijkheid om andermans hond/beesten van jouw erf te houden, maar het is ook al lang glashelder dat die eigenaren er helemaal niks aan gaan doen. Je kan wel mooi in je recht staan en de wet aan je kant hebben, maar het gaat je veel meer aan tijd, frustratie en geld kosten om die buren zover te krijgen dat ze iets (werkelijk werkends?!) gaan doen aan dit probleem en die hond is niet het enige dier dat de tuin van de buren veel leuker vindt dan de eigen tuin.

Je kan dus wel blijven hameren en zeuren en stampvoeten dat de ander het moet oplossen, maar je kan ook realistisch zijn en accepteren dat dat niet gaat gebeuren. Die buren leren het toch niet, niet van jouw verzoeken, niet van politie/justitie/dierenbescherming, niet van duidelijk opzichtig aangeven waarom je er gaas zet, ... . Dat heeft dus allemaal gewoon geen zin, kan je nog zo lang klagen en van heel bokt gelijk krijgen, zij doen niks, dus of je accepteerd dat je de sloopspeeltuin & pleevoor die hond (en andere beesten) hebt, of je trekt de portomonee en zet dat stuk gaas.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:53

tamary schreef:
quera schreef:
Kom met ideeen dan ;)

Die zijn hier al zat keren voorbij gekomen : zelf afrasteren.

Precies. Hoeveel moeite is het nou helemaal om een paar prikpaaltjes met stroomdraad op je al aanwezige afrastering aan te sluiten. Maar goed, als je principes je zo in de weg zitten dan kan het heel moeilijk zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:06

Probeer de bezoekjes van de hond te filmen en de schade vast te leggen. je hebt zelf honden dus aantonen dat het niet jouw hondenpoep is moet wel vastgelegd worden op beeld. Voor de schade heel netjes offertes opvragen bij hoveniers, de duurste eruit vissen en de buren keer op keer aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade. Daarbij in de brieven data en tijden noteren en aangeven dat er beelden zijn.

Dit is niet de makkelijkste oplossing (zoals zelf hek plaatsen) en je hebt er wel een lange adem voor nodig, maar het kost de buren gewoon geld. Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben kun je door de opgelopen schade ook juridisch een oplossing eisen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:15

Mer1980 schreef:
Probeer de bezoekjes van de hond te filmen en de schade vast te leggen. je hebt zelf honden dus aantonen dat het niet jouw hondenpoep is moet wel vastgelegd worden op beeld. Voor de schade heel netjes offertes opvragen bij hoveniers, de duurste eruit vissen en de buren keer op keer aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade. Daarbij in de brieven data en tijden noteren en aangeven dat er beelden zijn.

Dit is niet de makkelijkste oplossing (zoals zelf hek plaatsen) en je hebt er wel een lange adem voor nodig, maar het kost de buren gewoon geld. Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben kun je door de opgelopen schade ook juridisch een oplossing eisen.

Dan verwacht je van die hoveniersbedrijven dat zij tijd en energie gaan steken in het maken van die offertes. Hoveniersbedrijven zijn er niet om burenruzies op te lossen. Asielen ook niet trouwens.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:16

Mer1980 schreef:

Ik kan het niet begrijpen dat ondanks gelijk hebben er telkens weer het advies gegeven wordt aan TS om hier zoveel tijd, geld en energie in te steken. Je fixeren op iemand iets willen afleren waarbij je al lang weet dat dat niet gaat lukken is ronduit onzinnig. Zet dat hek en steek je kostbare energie, tijd en geld in dingen waar je gelukkig van wordt ipv achter dingen aan te jagen waar je ongelukkig van wordt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:17

Die maken zoveel offertes voor niets.
Of pak jij de eerste en beste van internet zonder te vergelijken.

Sclimpre

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:25

Een offerte vraag je als je echt iets wil kopen. Als dat niet het geval is dan is een offerte vragen gewoon de mensen bedriegen. Hun tijd is ook beperkt, ofwel gaat de tijd voor zo'n nepofferte af van hun werktijd, dus inkomstenverlies, of anders gaat het af van hun vrije tijd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:31

Ik snap ook niet waarom de TS geen eieren voor haar geld kiest en een deugdelijke afrastering zet.
Ja kost een cent, nee is niet eerlijk, ja het is de verantwoordelijkheid van de buren om op de hond te passen (nemen ze toch niet), maar het bespaart je een hoop stress en ellende.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:32

Sclimpre schreef:
Een offerte vraag je als je echt iets wil kopen. Als dat niet het geval is dan is een offerte vragen gewoon de mensen bedriegen. Hun tijd is ook beperkt, ofwel gaat de tijd voor zo'n nepofferte af van hun werktijd, dus inkomstenverlies, of anders gaat het af van hun vrije tijd.

Och, het asiel is ook al voor het lapje gehouden...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:35

quera schreef:

En hoe wil jij het dan gaan oplossen?

Freggle_Edge

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:43

Ts kan wel een hek neerzetten, maar dat maakt de kans dat die hond wordt aangereden alleen maar groter. Want dan blijft die nog steeds niet in de eigen tuin en gaat gewoon verder aan de wandel.

Daarbij is het natuurlijk te idioot voor woorden dat je kosten moet gaan maken omdat de buren hun hond niet verzorgen.
Heb je de wijkagent al gebeld?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:45

Jennyj01 schreef:
quera schreef:

Staat in het topic.

Als de hond op t erf of openbare straat loopt. Beestje in de auto doen en een uur verderop naar een asiel brengen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:48

Freggle_Edge schreef:
Ts kan wel een hek neerzetten, maar dat maakt de kans dat die hond wordt aangereden alleen maar groter. Want dan blijft die nog steeds niet in de eigen tuin en gaat gewoon verder aan de wandel.

Daarbij is het natuurlijk te idioot voor woorden dat je kosten moet gaan maken omdat de buren hun hond niet verzorgen.
Heb je de wijkagent al gebeld?

Waarom moet TS linksom of rechtsom verantwoordelijk zijn voor het welzijn en de veiligheid van deze hond en het verkeer voor de deur ook nog? Hek zetten is voor de eigen rust de simpelste en verstandigste optie. Wil je echt daarnaast nog wat doen, dan meldt je het op de weg lopen bij de wijkagent/drop je het dier ivm gevaarlijk voor verkeer bij asiel, maar het is van de zotte dat TS de tuin maar moet laten slopen omdat hond anders aanrijding kan veroorzaken.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:52

Hier in België is het zo dat de politie het aantal meldingen van 'weglopen' (ja, bij de buren zitten is toch ook niet meer op je eigen hof zitten hé :+ ) van honden bijhoudt. Als het teveel wordt, dan nemen ze maatregelen (dus uiteindelijk kan daar een inbeslagname van komen, maar eerst zullen ze andere dingen vragen zoals een omheining).

Ik zou dus die hond elke keer vangen en naar de politie brengen :P

En anders zou ik inderdaad zelf volledig omheinen, 100m omheinen valt wel goed mee toch. Ik zou dat eigenlijk sowieso doen als ik ts was want ts heeft zelf ook een hond blijkbaar. Hoe braaf een hond ook is, blijft een dier en dus onvoorspelbaar, ik zou mij veiliger voelen met een omheining.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:58

quera schreef:
Jennyj01 schreef:

Staat in het topic.

Als de hond op t erf of openbare straat loopt. Beestje in de auto doen en een uur verderop naar een asiel brengen ;)

Maar dat werkt dus niet. Is gebleken. Dat staat ook in het topic.