Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Wat is er überhaupt mis met dat ene belletje per jaar?
ilse46 schreef:Maar in de kou staan ?alleen omdat God dit wil? ik vind wel dat jullie erg lijden onder deze omstandigheden in naam van de kerk.
Ikzelf geloof helemaal niks ,kan ik niks aan doen,dat is de opvoeding van mijn ouders...nare verhalen van Oma gehoord ,over niet genoeg kinderen hebben en de pastoor daar desnoods wel bij wilde helpen..ik vind het afschuwelijk,en dat er vaak ook nog kleine kinderen mee gesleept worden langs de deuren met buiten 30 graden..
Ga aub ons huis ook maar voorbij...Kinderen horen lekker te kunnen spelen en niet die verplichte dingen te doen in naam van de kerk.
ilse46 schreef:Maar in de kou staan ?alleen omdat God dit wil? ik vind wel dat jullie erg lijden onder deze omstandigheden in naam van de kerk.
Ikzelf geloof helemaal niks ,kan ik niks aan doen,dat is de opvoeding van mijn ouders...nare verhalen van Oma gehoord ,over niet genoeg kinderen hebben en de pastoor daar desnoods wel bij wilde helpen..ik vind het afschuwelijk,en dat er vaak ook nog kleine kinderen mee gesleept worden langs de deuren met buiten 30 graden..
Ga aub ons huis ook maar voorbij...Kinderen horen lekker te kunnen spelen en niet die verplichte dingen te doen in naam van de kerk.
ilse46 schreef:Ikzelf geloof helemaal niks ,kan ik niks aan doen,dat is de opvoeding van mijn ouders...nare verhalen van Oma gehoord ,over niet genoeg kinderen hebben en de pastoor daar desnoods wel bij wilde helpen..ik vind het afschuwelijk,en dat er vaak ook nog kleine kinderen mee gesleept worden langs de deuren met buiten 30 graden..
verootjoo schreef:Ik heb nog nooit een bijbel gekregen van de JG. terwijl ik altijd benieuwd ben welke vertaling er gebruikt wordt; ik lees altijd een andere dan de JG.
Hier komen ze ook bij lange na niet elke maand. Laatste keer dat ik ze sprak was het zomer.
Ze geven alleen een wachttoren en dan gaan ze weer. Vind het altijd leuk om te lezen.
Sizzle schreef:Als een kind zich niet laat dopen, geldt dan hetzelfde als voor mensen die uittreden (geen contact meer etc), of ben je sowieso pas lid vanaf je doop?
ilse46 schreef:Voor mij is de Jehova net zoiets als een sekte. Mijn overleden broer had in zijn jeugd een vriend die Jehova was.. Heeft het verlaten en was toen min of meer gelijk verstoten door zijn familie dat mijn ouders hem maar zo,n beetje hebben opgevangen totdat hij zelfstandig genoeg was..dit is toch niet goed te praten.
Sizzle schreef:Babootje, waren jouw ouders ook JG of ben je er pas later bijgekomen?
Het valt me vaker op dat je er heel makkelijk en open instaat. Dat is niet altijd het geval heb ik gemerkt. Contact met niet gelovigen wordt niet altijd gewaardeerd volgens mij.
Is je dochter ook JG? Nam je haar dan ook mee als klein droppie?
FrNo schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar bij ons komen ze zelden (of als we niet thuis zijn). Maar toen ze op nieuwjaarsdag om 09.00 al aanbelden, heeft mijn man ze niet erg vriendelijk te woord gestaan.
ilse46 schreef:Voor mij is de Jehova net zoiets als een sekte. Mijn overleden broer had in zijn jeugd een vriend die Jehova was.. Heeft het verlaten en was toen min of meer gelijk verstoten door zijn familie dat mijn ouders hem maar zo,n beetje hebben opgevangen totdat hij zelfstandig genoeg was..dit is toch niet goed te praten.
Mri schreef:Babootje, bedankt voor je reacties!
Erg prettig on te lezen.
Ik heb wel een vraag. Ooit op het mbo een JG als klasgenoot gehad. Zij vertelde dat verjaardagen niet gevierd werden en zij dus als kind ook niet naar de feestjes van vriendjes/vriendinnetjes ging toen ze jong was.
Maar als je pas na je doop echt lid bent, hoe zit dat dan?
En hoe sta jij daar tegenover voor jouw kind (want uit andere posts begreep ik dat jij moeder bent). Mag jouw kind wel naar het verjaardagsfeestje van zijn/haar vriendje/vriendinnetje?
Om toch een beetje mee te kunnen doen vertelde klasgenoot dat zij wel 1 keer perjaar trakteerde op de basisschool, dat was op de trouwdag van haar ouders.
Mri schreef:Babootje, bedankt voor je reacties!
Erg prettig on te lezen.
Ik heb wel een vraag. Ooit op het mbo een JG als klasgenoot gehad. Zij vertelde dat verjaardagen niet gevierd werden en zij dus als kind ook niet naar de feestjes van vriendjes/vriendinnetjes ging toen ze jong was.
En hoe sta jij daar tegenover voor jouw kind (want uit andere posts begreep ik dat jij moeder bent). Mag jouw kind wel naar het verjaardagsfeestje van zijn/haar vriendje/vriendinnetje?
Om toch een beetje mee te kunnen doen vertelde klasgenoot dat zij wel 1 keer perjaar trakteerde op de basisschool, dat was op de trouwdag van haar ouders.
Mri schreef:B