Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
idylle schreef:Het ging wat anders als verwacht....
Meneer was een half uur te vroeg en toen was mn collega er nog niet. Ik zat net voor de winkel een peukje te doen... Hij herkende me en zei dat ik rustig ff kon roken. Normaal ga ik altijd meteen aan de gang, maar dit was voor t eerst dat ik mn peuk toch oprookte. Hij pakte mn gezicht weer vast en heb mn hoofd naar beneden gedaan en naar achteren. Toen begreep hij de hint en heeft hij niet meer aan me gezeten. Bij weggaan heb ik hem een hand gegeven zover ik mn arm kon uitrekken. Ik heb het dus niet gezegd omdat ik toch weer overdonderd was, maar was nu wel duidelijk in mn houding dat ik dit niet wilde.
Brik is besteld en met een beetje mazzel klaar als ik vakantie heb
idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.
Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.
Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.
Snappen jullie?
Rezielove schreef:idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.
Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.
Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.
Snappen jullie?
Ik snap je punt, maar de klant overtreed jou persoonlijke ruimte en daar moet hij mee rekening houden. Er is niks mis mee om te zeggen dat je dat liever niet wil. Als hij daar wel een probleem mee heeft dan heeft hij volgens mij geen goede bedoelingen. Dan liever 1 bril minder verkopen lijkt me.
Kijk de situatie aan de volgende keer als hij komt inderdaad met je collega erbij, maar het is belangrijk dat jezelf aangeeft dat je geen behoefte hebt aan die knuffel/kus. Zelfs als hij er niks mee bedoelt is het belangrijk dat jij je grenzen stelt. Succes!
idylle schreef:Voelde me toch niet heel erg prettig. Was blij dat mn collega erin kwam. Maar nadat ik duidelijk wad in lichaamstaal, deed hij ook weer normaal en zei hij geen dingen zoals de vorige keer,oh wat ben je lief en ik vind je zo'n schatje....
Dus blij dat ik het zo heb op kunnen lossen en hij dat ook aanvoelde
Emerald schreef:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1225228624279481&id=663680567100959
Ik moest gelijk aan dit topic denken bij dit clipje.
Misschien voor de volgende keer ts?
Babootje schreef:Emerald schreef:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1225228624279481&id=663680567100959
Ik moest gelijk aan dit topic denken bij dit clipje.
Misschien voor de volgende keer ts?
![]()
![]()