Wat moet ik hiermee.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:10

Tja, zoals hij je nu benaderde is het gewoon een ouwe viespeuk. Die dus meteen afhaakt wanneer het duidelijk is dat de jonge dames er niet van gediend zijn, maar hij probeert het wel. Wanneer hij de bril op komt halen ook weer even goed duidelijk zijn en dan ben je van hem af, asshole.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:21

idylle schreef:
Het ging wat anders als verwacht....
Meneer was een half uur te vroeg en toen was mn collega er nog niet. Ik zat net voor de winkel een peukje te doen... Hij herkende me en zei dat ik rustig ff kon roken. Normaal ga ik altijd meteen aan de gang, maar dit was voor t eerst dat ik mn peuk toch oprookte. Hij pakte mn gezicht weer vast en heb mn hoofd naar beneden gedaan en naar achteren. Toen begreep hij de hint en heeft hij niet meer aan me gezeten. Bij weggaan heb ik hem een hand gegeven zover ik mn arm kon uitrekken. Ik heb het dus niet gezegd omdat ik toch weer overdonderd was, maar was nu wel duidelijk in mn houding dat ik dit niet wilde.
Brik is besteld en met een beetje mazzel klaar als ik vakantie heb

Nou, als het maar duidelijk is toch! +:)+

Kaitlyn

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:23

Tja die sigaret had ik wel meteen uit gedaan, en duidelijk gezegd dat ik lichamelijk contact niet kan waarderen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 18:26

Voelde me toch niet heel erg prettig. Was blij dat mn collega erin kwam. Maar nadat ik duidelijk wad in lichaamstaal, deed hij ook weer normaal en zei hij geen dingen zoals de vorige keer,oh wat ben je lief en ik vind je zo'n schatje....
Dus blij dat ik het zo heb op kunnen lossen en hij dat ook aanvoelde

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:28

TS, goed gedaan!
Over de man kunnen we niks zeggen, maar dat gedrag was domweg niet okay.

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:35

idylle schreef:
Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.

Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.

Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.

Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.

Snappen jullie?

Ik snap je punt, maar de klant overtreed jou persoonlijke ruimte en daar moet hij mee rekening houden. Er is niks mis mee om te zeggen dat je dat liever niet wil. Als hij daar wel een probleem mee heeft dan heeft hij volgens mij geen goede bedoelingen. Dan liever 1 bril minder verkopen lijkt me.

Kijk de situatie aan de volgende keer als hij komt inderdaad met je collega erbij, maar het is belangrijk dat jezelf aangeeft dat je geen behoefte hebt aan die knuffel/kus. Zelfs als hij er niks mee bedoelt is het belangrijk dat jij je grenzen stelt. Succes! *\o/*

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:37

Rezielove schreef:
idylle schreef:
Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.

Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.

Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.

Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.

Snappen jullie?

Ik snap je punt, maar de klant overtreed jou persoonlijke ruimte en daar moet hij mee rekening houden. Er is niks mis mee om te zeggen dat je dat liever niet wil. Als hij daar wel een probleem mee heeft dan heeft hij volgens mij geen goede bedoelingen. Dan liever 1 bril minder verkopen lijkt me.

Kijk de situatie aan de volgende keer als hij komt inderdaad met je collega erbij, maar het is belangrijk dat jezelf aangeeft dat je geen behoefte hebt aan die knuffel/kus. Zelfs als hij er niks mee bedoelt is het belangrijk dat jij je grenzen stelt. Succes! *\o/*

O ik zie dat ik laat ben haha! Ik snap ook echt niks van bokt :o?
Maar je hebt goed gehandeld! Mooi leer moment voor bij het volgende bezoek :)

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:26

idylle schreef:
Voelde me toch niet heel erg prettig. Was blij dat mn collega erin kwam. Maar nadat ik duidelijk wad in lichaamstaal, deed hij ook weer normaal en zei hij geen dingen zoals de vorige keer,oh wat ben je lief en ik vind je zo'n schatje....
Dus blij dat ik het zo heb op kunnen lossen en hij dat ook aanvoelde

Dat schreef je niet eerder erbij toch dat hij die dingen zei? Of heb ik daar overheen gelezen? Maakt het verhaal nog wat duidelijker naar mijjn idee.. goed dat je je zo hebt "afgeweerd" en hopelijk ben je er nu vanaf :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:16

Nee dat had ik ook nog niet eerder gelezen.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om aan een winkelmedewerker te zitten of 'schatje' noemen. Bah!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 22:21

Kan zijn dat ik dat niet getypt heb hoor, had de begin post ff snel getypt... maar goed, het is klaar en ik ben van m af. Nadat mijn lichaamstaal duidelijk was deed hij ook normaal.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:31

Goed gedaan hoor!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:34

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:16