Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:54

Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn.
Ik ga Veilig Thuis vanmiddag bellen wat er wordt dus niet zorgvuldig met de gegevens omgegaan. Ze hebben me nota bene zelf geadviseerd om het anoniem te melden en vervolgens heb ik 2 boze buren op de stoep staan. Ongeacht of ik wel of niet heb gebeld, maar dan had VT dit advies niet moet geven.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:12

Het kan natuurlijk dat de buren het zo hebben verwoord vanwege vermoedens en om een reactie uit te lokken. Heb ook ooit zoiets meegemaakt waarbij ik heel zeker wist dat ik anoniem zou blijven maar de betrokkene vermoedens had en het zo ook naar mij uitspeelde. Hopelijk is het bij jou ook het geval en heeft VT geen fout gemaakt. Dat zou idd een ernstige tekortkoming zijn.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:04

Wat zei veilig thuis?

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:46

Ik heb het aan mijn collega's voorgelegd, op mijn werk hebben we nog weleens wat te doen met Veilig Thuis en zij vonden het allemaal een schandalige actie. Zij hebben me geadviseerd om niet te bellen maar om het hogerop te spelen en Veilig Thuis een gepeperde brief te sturen en de politie op de hoogte te stellen.
Nu wil ik eigenlijk Veilig Thuis graag zelf spreken, maar eventuele conversatie wil ik ook wel vastgelegd hebben.

Wat zouden jullie doen?

meggiemeg

Berichten: 12261
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:51

Ze bellen en naderhand een soort van gespreksverslag mailen en mededelen dat als ze binnen zoveel dagen niet per mail/schriftelijk terug hebben gereageerd ze akkoord gaan met de inhoud van de mail

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:53

Ik zou eerst eens uitzoeken of ze het wel gezegd hebben of dat je buren zelf bij je hebben lopen vissen. Want die kans is ook reeel he.

Dat veilig thuis zegt dat buurtbewoners hebben gebeld en dat zij hebben bedacht dat jullie dit dan wel eens konden zijn.

Roodvos

Berichten: 6745
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:53

Jolien87 schreef:
Ik heb het aan mijn collega's voorgelegd, op mijn werk hebben we nog weleens wat te doen met Veilig Thuis en zij vonden het allemaal een schandalige actie. Zij hebben me geadviseerd om niet te bellen maar om het hogerop te spelen en Veilig Thuis een gepeperde brief te sturen en de politie op de hoogte te stellen.
Nu wil ik eigenlijk Veilig Thuis graag zelf spreken, maar eventuele conversatie wil ik ook wel vastgelegd hebben.

Wat zouden jullie doen?

Veilig Thuis opbellen, naam van de medewerker die je aan de lijn krijgt vragen en opschrijven. Datum en tijd van het gesprek noteren.

Afspraken enz. tijdens het gesprek noteren.

En dan de samenvatting van dit gesprek en de afspraken in een brief zetten en toesturen. Dan heb je en ze gesproken, en je (gepeperde) brief en je afspraken vast gelegd.
Als ze het niet eens zijn met wat jij erin zet krijg je echt wel een reactie.

Succes.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:59

Of het gesprek gewoon opnemen? Heb je dat toch alvast. Kan je nog kijken hoe ze reageren. Als ze dan ook weer slecht reageren kan je nog altijd hogerop.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:00

Ik weet de naam even niet, maar er is een app waarmee elk telefoongesprek opgenomen word. Zodat je het later als bewijs hebt.

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:14

Zelfs al zou Veilig Thuis zeggen dat een van de buren gemeld heeft, vind ik dat al kwalijk! Anoniem is en moet anoniem zijn. Dus zeg je dan dat er gemeld is... en niet door wie. Wat dat voegt toch niks toe aan de zorg- en hulpvraag van die mensen.

Ik vind de kans dat de buren het aangenomen hebben zelf ook best groot. Los daarvan kan het natuurlijk ook een onhandige werknemer zijn geweest...

Dat neemt niet weg dat het niet gemeld mag worden, maar wel dat ik het niet gelijk op de man af het hogerop zou spelen, omdat het puur giswerk is.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:25

fjordjes schreef:
Misschien het opnemen en dan aan ze laten horen?


ja dat zou ik ook doen.. de boodschap zou dan wel duidelijk zijn lijk me zo..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:14

Dat Anoniem dat is idd niet echt helemaal anoniem
Is ook de reden waarom ik na een informerend telefoon gesprek Met veiling Thuis geen melding heb gedaan
Op het moment dat ik melding doe en ze gaan langs dan word er idd wel bij vermeld dat buren (al dan niet directe ) of iemand uit de nabije omgeving melding hebben gemaakt
( dit is info die ik van de medewerker van VT zelf doorkreeg tijdens dat informerende gesprek)

Ik word hier al regelmatig gillend gek van de situatie in Kwestie, laat staan als de betreffende boel hier ook nog eens van over de zeik gaat
Dan zal het hier helemaal fantastiach wonen worden :=

Sjolvir

Berichten: 25320
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:30

Nou lekkere organisatie dan die VT.. zit je straks zelf niet meer VT als je dat bij de verkeerde buren hebt. Vind dat wel heel schandalig.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 19:32

Bedankt voor het meedenken en de tips, daar heb ik wel wat aan. :j
Ik moet ook zeggen dat ik me een volgende keer wel een tweede keer bedenk of ik VT zal bellen. En ze maken er nog wel zoveel reclame voor om (vermoeden van) huiselijk geweld te melden. Maar als dit de manier is waarop het werkt dan moeten ze daar misschien nog even wat langer over nadenken.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 10:29

Het verhaal heeft een heel andere, positieve wending genomen.
Nadat ik vanmorgen vroeg weer met het stoom uit mijn oren naast het bed stond, omdat ze weer luid pratend met een schreeuwende peuter in de tuin stonden, besloot ik om naar ze toe te gaan.
Ik had bedacht om eerst even over de schutting te beginnen want die wordt 21 juli geplaatst, om vervolgens vriendelijk te vragen of ze 's ochtends en 's avonds misschien wat zachter konden doen in de tuin. Buurvrouw deed open en reageerde heel vriendelijk en begreep het direct. Het was hun ook opgevallen dat ze van ons en de andere buren nooit geluid horen dus ik heb heel subtiel ingekopt dat dit ook een vrij rustige buurt is en dat het voor ons nieuw is om zoveel te horen dus dat we hier ook aan moeten wennen. Na een tijdje praten vroeg ze me zelfs binnen en daar begon ze uitgebreid te vertellen over het huis en hun familie. Het was eigenlijk heel gezellig. Ze vertelde ook dat ze heel erg moest wennen aan hun nieuwe woonplaats en dat dochtertje erg veel aandacht vraagt. Ze gaat wel naar de voorschoolse opvang en daar leert ze ook wel met andere kinderen te spelen. En we moesten in augustus ook maar op de verjaardag van hun dochtertje komen en ik kreeg eten mee om te proeven. Echt heel leuk. En het leek ons beiden heel gezellig om op de koffie te komen dus dan moesten we maar gewoon langskomen.
Ik ging met een brede glimlach weer naar huis.
Buurman daarentegen blijft een beetje een vreemd gevoel geven, die zei geen 'boe' of 'bah' en vertrok naar boven toen ik binnenkwam.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:33

Zijn ze misschien moslim? Dan kan het zijn dat mannen en vrouwen in zijn ogen apart horen te zijn?
Wat fijn dat het gesprek goed ging en dat er een aantal uitnodigen liggen.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 10:39

quera schreef:
Zijn ze misschien moslim? Dan kan het zijn dat mannen en vrouwen in zijn ogen apart horen te zijn?
Wat fijn dat het gesprek goed ging en dat er een aantal uitnodigen liggen.


Nee, ze gaan naar de kerk van Het leger des heils, ze hebben destijds verteld dat dit de reden is dat ze naar Almere zijn verhuisd. Omdat die kerk hier zit. Dit is een protestants Christelijke gemeenschap.
Daarnaast doet buum ook zo tegen mijn vriend.

Wat overigens wel geinig is: bij onze buren aan de andere kant hebben we dit gevoel wel. Buum doet alleraardigst tegen me maar met het regelen van zaken zoals de schutting spreekt hij mijn vriend aan. Zo ook toen hij verleden week aan de deur stond om het over de schutting te hebben, vroeg hij naar mijn vriend. :=

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:42

T kan ook gewoon een ‘rare’ vent zijn.


Grappig van je andere buurman

meggiemeg

Berichten: 12261
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:20

Stel je voor dat jij als vrouw ook handig zou kunnen zijn hé TS, voor sommige mannen is dat ondenkbaar of vrouwen...
Onze buren denken ook dat een heg snoeien alleen door een man gedaan kan worden, euhh nou nee dat doe ik toch echt zelf hoor

Speirs

Berichten: 1692
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:34

Wat fijn dat het zo'n wending heeft gekregen! Had ze lekkere hapjes gemaakt? :9

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:09

Weer een reden om geen melding te maken via Veilig Thuis...
Wij hebben hier ook een situatie in de buurt waarvan we gráág melding zouden maken, maar als we dat doen (en dus biet anoniem) zijn we alle controle die we nu nog hebben kwijt.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:11

Heb je eigenlijk ooit nog iets van Veilig Thuis gehoord na je klacht over de anonimiteit van de medling TS?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110916
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:43

Wat fijn dat de relatie met de buurvrouw goed lijkt!
En slordig van Veilig Thuis idd, maar dat zou voor mij geen reden zijn om huiselijk geweld niet te melden. Ik wil de veiligheid van iemand niet laten afhangen van het risico dat ik niet meer anoniem ben.

Jolien87

Berichten: 17526
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 09:51

Ik schop het topic weer even omhoog.
Het leek allemaal goed te gaan en de buren leken te begrijpen dat er toch wel erg veel herrie uit hun huis komt maar inmiddels zijn we weer terug bij af. Er wordt weer vaak geschreeuwd, laatst heeft het een hele ochtend geduurd. Telkens als we dachten dat ze wel klaar waren met schreeuwen begonnen ze weer opnieuw, tot 5 keer toe. Wat ons zorgen baart is dat het dochtertje er bij is als ze ruzie hebben, die horen we erdoorheen pruttelen. Zij kan ook echt heel boos doen tegen haar ouders, eerlijk gezegd vind ik dat ook niet gek als ik kijk naar wat voor voorbeeld ze krijgt. Daarnaast maakt ze veel te korte nachten; 's avonds laat horen we haar nog spelen en 's ochtends vroeg staat ze alweer te tetteren. Ik vind het dus niet zo gek dat kindlief zo'n kort lontje heeft. En ik ben me er bewust van dat ik me niet heb te bemoeien met andermans opvoeding maar in dit geval hebben wij daar enorm veel last van.
We proberen om er een beetje afstand van te houden, vooral mijn vriend had zoiets van 'laten we ons er nu maar niet mee bemoeien'. Maar inmiddels begint ook hij zich er enorm aan te ergeren en ziet hij ook in dat we toch nog eens wat duidelijker moeten zijn naar de buren. 's Ochtends vroeg en 's avonds laat staan ze in de tuin tegen elkaar te bléren en dit is dan nieteens altijd ruzie maar normaal praten met elkaar doen ze schreeuwend. Het is niet erg dat je leefgeluiden hoort, dat heb je als je in een rijtjeshuis woont maar met mooi weer kunnen we nieteens in de tuin zitten en zitten we vaak met de deur dicht omdat het klinkt alsof Klein-India bij ons in de achtertuin staat. Je kunt dan denken: ga dan lekker midden op de hei wonen maar ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn vriend en ik elkaar af en toe gewoon niet kunnen verstaan.
Ik heb laatst de buurvrouw uitgenodigd om ook eens bij ons binnen te komen kijken, ze had de kleine meid mee maar die hield geen seconde haar mond dicht. Ze vraagt continu aandacht en als papa of mama niet direct reageert dan begint ze te jengelen en te gillen.

Gisteravond was het even de druppel. Dochtertje was jarig (3) en dat werd uitbundig gevierd met nog veel meer schreeuwende mensen en jengelende kinderen. Maar dit stopte niet, ook niet toen het 22:00 was en ook niet toen het 23:00 was. Ondertussen waren de kinderen nog lekker in de tuin aan het spelen. Ouders zaten binnen maar het geluid ging dwars door de muur heen. Om 23:30 is mijn vriend er toch maar eens heen gelopen en heeft 4 keer aangebeld maar er werd niet open gedaan, ondanks dat zij een heel harde bel hebben. Dus toen heeft hij maar de politie gebeld en die hebben er iemand op afgestuurd. En inderdaad, even later stond er een agent bij de buren voor de deur maar ook nu werd er niet op de bel gereageerd. Pas toen hij hard op het keukenraam klopte werd er open gedaan. Naderhand heeft de agent mijn vriend teruggebeld en nu komt het: er was zeker weten nog visite want de auto van die mensen stond gewoon nog voor de deur. De agent trof alleen de buren en een huilend buurmeisje aan. De visite (met 2 kinderen) was nergens te bekennen. Het verhaal van de buren was dat het feestje al om 20:00 was afgelopen en dat het buurmeisje huilde omdat ze de visite miste (die dus al ruim 3 uur geleden naar huis zou zijn gegaan). Vanmorgen is de visite inclusief kinderen pas weer naar huis gegaan.
Werkelijk, waarom zou je hierover liegen? De vorige keer logen de buren ook over hun ruzie. Toen zeiden ze dat het kindje die nacht niet goed had geslapen en dat ze daardoor gefrustreerd waren. Maar ze vertelden niet dat ze iedere dag ruzie hadden en dat het kindje iedere nacht slecht sliep. Dit heeft de buurvrouw later zelf aan mij verteld.
De agent had ook zo zijn twijfels over het verhaal van de buren en heeft het genoteerd.

Mijn vriend en ik willen nu allebei wel heel graag met de buren gaan praten, op een rustige maar duidelijke manier. We zitten niet te wachten op een jarenlange burenruzie maar het moet wel leefbaar zijn. Ze mogen best weten dat wij de politie hebben gebeld en dat ze zich aan bepaalde omgansnormen te houden hebben. Hun leefgeluiden zijn buiten proportioneel. En het feit dat ze hierover liegen maakt helemaal dat ik er boos om word. Was het nu een boom van een kerel of een enorme aso-tokkie geweest dan had ik misschien anders gepiept maar heel eerlijk ben ik niet bang om duidelijk te zijn tegen deze mensen.

Suzanne F.

Berichten: 49560
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:26

He wat vervelend. Je zou er bijna om gaan verhuizen. Ga je nu weer een gesprek met ze aan? Of blijf je het via de politie doen?