Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bruintje123 schreef:Ja bij jou en jij bent een ander niet. Dat is duidelijk
Jij hebt inmiddels ook een kind, ik nog steeds niet. En die zal er ook nooit komen.
En de wereld redden doe ik niet. Niemand van ons niet. Want wij bestaan.
Sclimpre schreef:Juist, wij bestaan. En de volgende generatie heeft net evenveel recht om te bestaan als wij.
Milieu- en andere problemen moeten wijzelf oplossen en ze niet doorschuiven naar de volgende generatie. Niets doen aan de problemen en maar verder vervuilen is ook doorschuiven naar de volgende generatie, maar hen het recht ontzeggen te bestaan is dit nog veel en veel meer.
Palmera schreef:Sclimpre schreef:Juist, wij bestaan. En de volgende generatie heeft net evenveel recht om te bestaan als wij.
Milieu- en andere problemen moeten wijzelf oplossen en ze niet doorschuiven naar de volgende generatie. Niets doen aan de problemen en maar verder vervuilen is ook doorschuiven naar de volgende generatie, maar hen het recht ontzeggen te bestaan is dit nog veel en veel meer.
Ons bestaansrecht.... Interessant. Telt dat bestaansrecht niet voor alle door het mensenras afgeslachtte dieren? En de dieren die zijn verdreven omdat wíj hun grond wilden? Dieren die niet meer kunnen leven door ons afval?
Joh, die hebben net zoveel bestaansrecht als wij. Toch moeten ze wel wijken, allemaal voor de mensen met het zelfuitgeroepen meer recht op bestaan.
En weet je, we hadden onze milieuproblemen 50 jaar terug al fors moeten aanpakken. Hoe groen we ook proberen te zijn, we vervuilen teveel. We lozen meer gif dan de zee aan kan, we stoten meer uit dan de lucht aankan en de afvalbulten groeien alleen maar. Dat komt door de mens hè.
Als wij deze wereld nog wat verder vernaggelen kan jouw kleinkind met een mondkapje op lopen. Maar hoe zit het met de vogels? En wie heeft de ballen om de wilde leeuw (als ie al niet uitgestorvem is) een mondkapje om te doen?
En hoe meer er komen, hoe beroerder het word voor hen in de minderheid: de dieren. Maar ja: wij hebben bestaansrecht.Lekker doorgaan zo, ik maak me grote zorgen om de wereld. Ik ben echt heel blij dat ik niets achterlaat hier.
bruintje123 schreef:Ik geloof niet dat er geschreven word dat er geen enkel kind meer bij mag komen.
Ik begrijp ook dat mensen een kinderwens hebben en vind het ook fijn voor ze als ze die kunnen vervullen.
Maar met 2 is dat al zo. Meer vind ik echt egoïstische vormen aannemen. Dat is echt puur voor de eigen ik naar mijn idee en niet meer voor de rest van de samenleving en zelfs wereld.
En dan heb ik het niet alleen over milieu, maar ook agressie omdat we met veel op elkaar wonen.
Dat we allemaal wat moeten doen aan milieu, ja zeker. Ook geloof ik niet dat mensen schreven dat het niet zo is. En de een doet daar beter zijn best in dan de ander. Ik ben ook echt niet de beste in de klas daar in hoor. Al let ik wel op dingen. Maar een kind dat later nog moet dealen met de wereld, nee dat is voor mij toch echt altijd een grote reden geweest er niet aan te beginnen.
Je mag het gerust doemdenken noemen, ik vind het meer niet alleen aan jezelf denken heten.
bruintje123 schreef:Ik geloof niet dat er geschreven word dat er geen enkel kind meer bij mag komen.
Ik begrijp ook dat mensen een kinderwens hebben en vind het ook fijn voor ze als ze die kunnen vervullen.
Maar met 2 is dat al zo. Meer vind ik echt egoïstische vormen aannemen. Dat is echt puur voor de eigen ik naar mijn idee en niet meer voor de rest van de samenleving en zelfs wereld.
En dan heb ik het niet alleen over milieu, maar ook agressie omdat we met veel op elkaar wonen.
Dat we allemaal wat moeten doen aan milieu, ja zeker. Ook geloof ik niet dat mensen schreven dat het niet zo is. En de een doet daar beter zijn best in dan de ander. Ik ben ook echt niet de beste in de klas daar in hoor. Al let ik wel op dingen. Maar een kind dat later nog moet dealen met de wereld, nee dat is voor mij toch echt altijd een grote reden geweest er niet aan te beginnen.
Je mag het gerust doemdenken noemen, ik vind het meer niet alleen aan jezelf denken heten.