Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:dat bij veel mannen nog steeds het aangevraagde ouderschapsverlof niet goedgekeurd wordt, dat vrouwen minder betaald worden in dezelfde functie als mannen of dat vrouwen überhaupt niet aangenomen worden omdat ze kinderen kunnen krijgen is geen discriminatie..?
Malyma schreef:@planths2; of ik ooit met discriminatie te maken heb gehad? Nou, steeds vaker. Bijvoorbeeld door mensen die zich gediscrimineerd voelen omdat ze een donkerdere huidskleur hebben dan ik, die me uitmaken voor rascist omdat ik niet tegen zwarte Piet ben?
PlantsTho schreef:Malyma schreef:@planths2; of ik ooit met discriminatie te maken heb gehad? Nou, steeds vaker. Bijvoorbeeld door mensen die zich gediscrimineerd voelen omdat ze een donkerdere huidskleur hebben dan ik, die me uitmaken voor rascist omdat ik niet tegen zwarte Piet ben?
Misschien moet je nog even opzoeken wat discriminatie precies inhoudt.

Jolien87 schreef:Zijn er trouwens mensen die het Sinterklaasjournaal? In onze klas volgen we het nauwlettend en het kan zijn dat ik het met me verbeeld maar ik zou toch zweren dat de hoofdpiet er steeds meer roetvegen bij krijgt. Het zou me niks verbazen als hij 5 december helemaal zwart is.
Over de mannen met koffers:Spoiler:
Het waren inderdaad hulpsinterklazen
JoycexEnya schreef:Jolien87 schreef:Zijn er trouwens mensen die het Sinterklaasjournaal? In onze klas volgen we het nauwlettend en het kan zijn dat ik het met me verbeeld maar ik zou toch zweren dat de hoofdpiet er steeds meer roetvegen bij krijgt. Het zou me niks verbazen als hij 5 december helemaal zwart is.
Over de mannen met koffers:Spoiler:
Het waren inderdaad hulpsinterklazen
Hoe is het met ziele piet?
Word zij ook zwarter?
Maar inderdaad! 
Lienie_F schreef:Bij mij vonden de kleuters Zielepiet een neppe piet, want ze was helemaal wit. "Ja juf dat is gewoon een kindje, geen zwarte piet".
Ik vind het Sinterklaasjournaal ook geniaal, ik heb zo gelachen om die "diepfriezen" en de kinderen snapten er niks van
Ik vind trouwens de oude Hoofdpiet ook leuker. Maar ik ben dan ook al vanaf kleins af aan groot fan van die hoofdpiet. Dus ben heel blij dat hij pas stopte toen ik al jaren niet meer geloofde