Waarom deed ik dat vroeger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:34

Lien_ schreef:
Mijn broer en ik bleven bij vrienden logeren, hun ouders waren alleen nogal gelovig en streng. Hadden wij eindelijk onze vriendjes zover gekregen dat we met z’n vieren op de matras van de trap af gingen (helemaal van zolder naar benedenverdieping) *\o/* mijn favoriete bezigheid in die tijd, komt net hun vader de trap op := was geen succes kan ik je vertellen, ze waren echt niet blij :7

Dat streng gelovig heeft daar weinig mee te maken toch? Ik speelde vroeger bij veel gelovige vriendinnetjes en we hebben heel vaak met matrassen van de trap gegleden. Is zover ik weet niet verboden hoor :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:41

Ingrid_92 schreef:
Lien_ schreef:
Mijn broer en ik bleven bij vrienden logeren, hun ouders waren alleen nogal gelovig en streng. Hadden wij eindelijk onze vriendjes zover gekregen dat we met z’n vieren op de matras van de trap af gingen (helemaal van zolder naar benedenverdieping) *\o/* mijn favoriete bezigheid in die tijd, komt net hun vader de trap op := was geen succes kan ik je vertellen, ze waren echt niet blij :7

Dat streng gelovig heeft daar weinig mee te maken toch? Ik speelde vroeger bij veel gelovige vriendinnetjes en we hebben heel vaak met matrassen van de trap gegleden. Is zover ik weet niet verboden hoor :+

Ik wou al zeggen: voor zover ik weet staat nergens in de Bijbel het gebod "Gij zult niet met matrassen van de trap af racen."

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:43

Ingrid_92 schreef:
Lien_ schreef:

Precies, in mijn bijbel staat nergens: Gij zult niet met uw matras van den trap glijden :')
En ik ben totáál niet gelovig opgevoed maar als ik deed dit dan was mijn vader ook woest geweest :Y) dus heeft alleen met streng te maken :+

Horsenart95

Re: Waarom deed ik dat vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:07

Ik wilde vroeger graag een staart. Niet een staart als 'staart in je haar', maar echt een staart. Ik lijmde dus zo'n slinky speelgoedje aan mijn balletpakje vast zo ergens boven de bilnaad, en toen had ik een staart :j

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:10

Horsenart95 schreef:
Ik wilde vroeger graag een staart. Niet een staart als 'staart in je haar', maar echt een staart. Ik lijmde dus zo'n slinky speelgoedje aan mijn balletpakje vast zo ergens boven de bilnaad, en toen had ik een staart :j

Super vind ik dit _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:46

Banjer schreef:
Prank calls... was ze alweer bijna vergeten... wij belden altijd alle heer of mevr. Vis uit het telefoonboek.. namen ze op “met mevrouw Vis”... en toen zeiden wij “ met mevrouw Hengel... heb ik u even mooi beet”... :))

:')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:49

Ingrid_92 schreef:
Lien_ schreef:

Nee heb je natuurlijk gelijk in. Denk dat het in mijn hoofd ermee verbonden is omdat we ook mee moesten bidden en naar de kerk, en daar heb ik geweigerd naar voren te komen toen dat gevraagd werd door de dominee := (niet uit afkeer ofzo, ik was heel verlegen en in het middelpunt van belangstelling komen te staan was echt mijn grootste nachtmerrie)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:43

Als ik ergens liep en er liep iets terug iemand achter mij belde ik snel aan en liep ik door. Als die persoon dan langs dat huis liep ging de deur open.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:29

Mijn ouders zijn mij vroeger eens een tijdje kwijt geweest! Ik zat verstopt in het keukenkastje :')

Prankcalls deden wij ook aan ja haha
En wortels roken als het koud was buiten (doen alsof je rookt met een wortel)

Ook vroeger kamperen in de achtertuin met heel veel kussens en dan midden in de nacht een gek geluid horen en huilend naar binnen rennen en toch binnen gaan slapen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:27

Banjer schreef:
Prank calls... was ze alweer bijna vergeten... wij belden altijd alle heer of mevr. Vis uit het telefoonboek.. namen ze op “met mevrouw Vis”... en toen zeiden wij “ met mevrouw Hengel... heb ik u even mooi beet”... :))

_O-
Wij belden meneer Metgod, en antwoordden dan: ja, met je zus.... en hingen vervolgens snel op...
best erg eigenlijk....

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:31

Hahaha die prankcalls :') te erg gewoon

Skippybal incident alleen wat blauwe plekken van over gehouden bijzonder genoeg :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:34

O ja, "roken" met condens uit je adem... Ik deed dat met chocoladesigaretten, veel echter. :) Alleen hadden wij die zelden, want mijn opa is aan kanker overleden en mijn vader vond die dingen niet zo fijn. (Ik kreeg ze een keer op school in mijn schoen. Kun je nagaan, de school was minder pedagogisch verantwoord dan mijn vader!)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:45

Is pas 3 jaar terug.. Maar toen ik net een eerste klasser was ging ik de 3e/4e/5e6e klassers samen met een vriendin stalken en filmen. Als een 1e klasser mij nu zou filmen zou. ik echt slaan :') maar hun pikte t gewoon

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:55

Ik stond als bovenbouwer echt bij het meest relaxte groepje bovenbouwers ooit. Het was een bij elkaar geraapt zooitje anderlingen en het niveau was elf fantasy fair, eigen geschreven verhalen, goede boeken, etc. , maar er is uiteindelijk één brugklasser geweest die door één van de grotere heren in de prullenbak geparkeerd is. Die wist echt niet van ophouden met ons lastig vallen, ook niet na veelvuldig vragen. Hij was er daarna overigens wel klaar mee (volgens mij, het is mijn laatste herinnering aan hem).

De meeste ontgroeningen worden door 2e-klassers gedaan, daarna door 3e-klassers. Daarboven worden ze over het algemeen gedoogd, niet waardig bevonden om op te reageren, is mijn ervaring. Mits ze het niet te bont maken (want dan beland je dus in de prullenbak).

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:10

Mizora schreef:
Ik stond als bovenbouwer echt bij het meest relaxte groepje bovenbouwers ooit. Het was een bij elkaar geraapt zooitje anderlingen en het niveau was elf fantasy fair, eigen geschreven verhalen, goede boeken, etc. , maar er is uiteindelijk één brugklasser geweest die door één van de grotere heren in de prullenbak geparkeerd is. Die wist echt niet van ophouden met ons lastig vallen, ook niet na veelvuldig vragen. Hij was er daarna overigens wel klaar mee (volgens mij, het is mijn laatste herinnering aan hem).

De meeste ontgroeningen worden door 2e-klassers gedaan, daarna door 3e-klassers. Daarboven worden ze over het algemeen gedoogd, niet waardig bevonden om op te reageren, is mijn ervaring. Mits ze het niet te bont maken (want dan beland je dus in de prullenbak).

Ja ik ben nog 3e klasser.
Vorig jaar was ik 2e klasser en vond ik de 1e klassers allemaal aardig.
Maar de 1e klassers die nu zijn gekomen zijn niet uit te staan! Ze schreeuwen in de kantine bij tussenuren (dan is het een stilteplek) en ze maken alles vies enzo.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:20

Grappig topic dit!.
Ik kan er ook nog een paar opnoemen van een paar jaar geleden (Nu 16 jaar.)
-Gewoon in een te korte vel roze trainigs broek +vest naar school... Euhg *nooit iemand die er wat van zei..* als ik het nu terug zie wordt ik al misselijk :")
-Fiets gebruiken als paard door in verlichte zit te gaan staan wanneer je over een hobbel gaat :') Of ligt te gaan rijden :') . En ja de teugels vast binden herkenbaar maar geen suc6 :') .
-Als jong kind die nog in de luiers zat, lag ik 's middags een dutje te doen tot op een dag mijn moeder niet echt blij van me werd toen ze de kamer in kwam.. Dat werd opnieuw behangen.. ik had een mooie bruine tekening gemaakt op de muur door mijn handjes in de luier te stoppen :? ..

-Mijn zusje (8jaar nu) Heeft vroeger de benzinestift gepakt uit de keuken kast door op een stoel te gaan staan... en toen had ze een mooie zwart gezicht _/-\o_ .
-Mijn moeder vertelde me dat ze vroeger haar moeder heeft laten schrikken door de kat op te maken, vel rode lippenstift op zijn bekkie te smeren en het leek dus echt op bloed. :")

Ik weet zo even niet meer. :")

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:57

Een vriendin van mij belde vroeger altijd mensen met: Hallo meneer/mevrouw, mag ik u een simpele ja nee vraag stellen. En als ze dan antwoord geven dankuwel zeggen en ophangen :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:38

Oh ik hou zo van deze topics, een feest van herkenning :')

Even wat me zo te binnen schiet:
Mijn neefje en ik waren vroeger gek van Pokemon en speelden ook altijd Pokémon Yellow op de Nintendo. Mijn neefje nam dat spel bloedserieus en zo kwam het dat we regelmatig lepels uit de keukenla stalen omdat we Alakazam waren, onze favoriete Pokémon uit het spel :')
Even een plaatje ter verduidelijking:

Afbeelding

Oh en ik was ook niet altijd lief voor onze eerste hond toen ik klein was.. ik ben enig kind en dus werd de hond regelmatig vrijwillig verplicht mijn speelkameraadje. Als ze niet wou deed ik haar aan de riem en moest ze mee :o

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:57

Ik weet nog wel dat in de 1e/2e ik helemaal fan was van felgekleurde kleding.
Droeg dan ook naar school neon gele schoenen, een fel roze broek, een neon groen shirt en een paars vest..... is gewoon te pijnlijk om er nog over na te denken!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:02

Ik moest zojuist weer aan dit topic denken. Een paar pagina's terug hadden we het over lelijke kleding- en haarmodes uit de jaren tachtig. Maar ook dat iedereen tegenwoordig in dezelfde kleren loopt, en dat jongeren toen veel meer dan nu dorsten op te vallen. In dit filmpje komt dat allemaal terug.

Mensen lopen er belachelijk bij, en dansen raar, vinden wij. Maar wat een variatie in stijl: van kakker tot goth (die had je toen ook al, maar ze luisterden house en geen metal), het komt allemaal voorbij. En het nummer! Tja, in 1986 was dance nog een nieuw genre, waarin nog volop geëxperimenteerd werd en waar het jeugdig enthousiasme vanaf spatte. Dat aura van vernieuwing en "hier gebeurt het" is er anno 2017 wel een beetje af.

Overigens ben ik meer dan tien jaar te jong om hiertussen te hebben gestaan. Ik zat in 1986 op de peuterspeelzaal...

(PS: die belachelijke bandnaam nemen we maar op de koop toe. 'Trisomie 21' is biomedisch jargon voor 'syndroom van Down'.)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:51

Wow dat filmpje hierboven. :oo Als ik dat zie denk ik soms echt dat ik in de verkeerde tijd ben geboren. Dat lijkt me nu pas eens chill, al die verschillende stijlen door elkaar. Zie je tegenwoordig spijtig genoeg niet meer zo heel veel.
En ik kan ook niet dansen dus ik zou me daar wel thuis voelen. _O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:30

Ik wilde vroeger heel graag een hond, of nog liever een pony, maar kreeg niets. Wel hadden we een konijn, die liet ik dan ook met tuigje over allerlei hindernissen springen in de tuin en over een plas bij de oprit, ging ook met hem wandelen. Zelfs de hamster liet ik springen. Ook had ik een stal gemaakt in de garage voor mij skippy ballen (paarden) en sprong ook regelmatig op die skippy ballen over een parcours in de tuin.
Verder foute kapsels, bloempot, permanent, heel kort. Als jong kind wilde ik alleen maar jurken dragen, beslist geen broeken, later kwam een periode waarin dat precies andersom was. Verder laarzen met spekzolen, leggings met wijde trui, neonkleuren, en dan alles bijpassend, met natuurlijk bijpassende oorbellen (had er wel een stuk of 50 geloof ik).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:19

Wat een leuk filmpje. Lijkt me een super leuk feestje. Iedereen mag daar echt zijn wie hij is.
Toch hadden wij begin jaren 90 ook wel verschillende types hoor, de punkers waren er nog maar werden wel minder. Je had toen de alto's en de gothics, en de gabbers natuurlijk en de kakkers. Sjonnies en Anita's.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:46

ik ging vroeger altijd met me cavia in de grote wasmand zitten en deed ik als of we in een boot zaten vraag me af wrm ik dat altijd deed want haat heel me leven al boten en water :')

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:12

oh wat een fantastisch topic ik ga helemaal stuk ik zit nu in de 2e en ben heel benieuwd wat ik over 10 jaar over mezelf kan zeggen maar heb wel een aantal basisschool dingetjes
1 galopperen over het plein want ja mijn paard (ik zelf) moest wel getraind worden
2 springen over de hopels in de weg en lichtrijden
3 de tinker naast de school elke ochtend een partje appel voeren en hem een of andere vage naam geven
4 elke dag hetzelfde blauwe sterretjesvest aan want die zat het lekkerst

diepe schaamte :) :o ;)