Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arethe schreef:Ayasha schreef:Wat verstaan jullie onder aansprakelijk gesteld? Want een fietser die achter op je rijdt kan nooit in z'n recht zijn. De fietser krijgt dan zijn lichamelijke schade betaald van zijn verzekering (niet de materiële normaal) maar moet ook de schade aan de auto betalen. Tenzij je getekend hebt dat je aansprakelijk was maar dan ben je gewoon niet zo handig bezig.
Mijn broertje stond stil bij een kruising om onze straat uit te rijden. Vanaf de stoep kwam een klein jongetje aangefietst welke tegen zijn stilstaande auto is aangereden. Toch is m’n broertje toen aansprakelijk gesteld door de verzekering.
Indestal schreef:Fietser is zwakke deelnemer en helaas ben je al snel fout als automobilist...in dit geval klinkt het ind ook raar.
zonnebloem18 schreef:In artikel 5 staat het volgende:
"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd"
Langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid kan gevaar veroorzaken omdat je daardoor sneller risicovolle inhaalacties krijgt.
Pieter25 schreef:Mensen die de lampen van hun auto's niet aanzetten, in de ochtend/avond en doodleuk afgaan op hun automatische verlichting.
Laat je zien!! Zeker als je een zilver/grijze auto hebt en het is grijs en grauw weer
Echt wel mijn nummer 1
Barbet schreef:Rijden op navigatie kan ook dodelijk zijn.
Wij kijken thuis uit op een landweggetje wat uitkomt op een 80 km weg.
Alleen het loopt dood, je mag niet vanaf de 80 km weg het landweggetje op en andersom ook niet.
Er staat een paaltje aan het eind zodat je er ook echt niet door kan.
Alleen de navigatie weet niet dat er een paaltje staat, en stuurt mensen die hier in de buurt moeten zijn via het landweggetje.
De meeste mensen zien zelf allang dat er een bord staat op de 80 km weg, dat het verboden is het weggetje in te slaan.
Maar soms zien mensen het niet en draaien toch het weggetje op en komen voor het paaltje te staan.
Dan moeten ze omkeren en weer terug zien te komen op de 80 km weg.
Zo is hier vorige week een ouder echtpaar uit Aalsmeer overleden.
Die stonden ook voor het paaltje en moesten weer omkeren de 80 km weg op.
Maar ze zagen de vrachtwagen over het hoofd, die reed ze dus vol aan, het echtpaar heeft geen enkele kans meer gehad.
Dan is 'blind' op de navigatie rijden echt letterlijk levensgevaarlijk!
zonnebloem18 schreef:In artikel 5 staat het volgende:
"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd"
Langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid kan gevaar veroorzaken omdat je daardoor sneller risicovolle inhaalacties krijgt.
Jans schreef:Je zou het zeggen hemaar ik krijg toch een andere indruk op de weg
![]()
Dr is hier ook een weg, die de oost en west kant van de rondweg verbindt. De hele rondweg is 70, de Koppelingsweg is 50. Ik rij daar dus 50, nou joh..als ze daar zouden flitsen was het begrotingstekort meteen gevuld.
Goof schreef:Ik reed vanmorgen in de bebouwde kom achter een 45 km auto'tje waarvan de bestuurder niet harder durfde dan 30 en op een voorrangsweg werkelijk bij iedere zijstraat bovenop de rem ging omdat ze dan compleet het overzicht leek te verliezen. Blijf dan thuis als je niet kan en durft.
Sizzle schreef:Goof schreef:Ik reed vanmorgen in de bebouwde kom achter een 45 km auto'tje waarvan de bestuurder niet harder durfde dan 30 en op een voorrangsweg werkelijk bij iedere zijstraat bovenop de rem ging omdat ze dan compleet het overzicht leek te verliezen. Blijf dan thuis als je niet kan en durft.
Ja, laten we vooral ouderen en minder valide mensen hun vrijheid ontnemen en thuis opsluiten omdat jij ze irritant vind![]()
Boeren zou ik ook meteen verbieden de weg te betreden met hun 25 km/h tractor.