Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:29

Jeetje wat stofzuigen jullie vaak :o Als ik een werkster had voor eens in de week ging ik daarna echt niet extra stofzuigen hoor. Ja als er glas is gevallen ofzo natuurlijk wel, maar verder nergens voor nodig lijkt me :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:29

Strijken!
Doe ik dan ook niet :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:37

Wij hebben twee katten, dus dan wil je wel een keer extra stofzuigen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:39

Dan denk ik dat mijn katten hun eigen haren in de vuilnisbak gooien >;) hier zie ik pas haren na ruim een week

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:45

nou ik heb maar 1 langharige kat lopen en moet toch echt wel iedere dag stofzuigen, ik zie na 5 minuten alweer haren rondvliegen

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:50

Ik stofzuig 2/3x per week. (3 honden waarvan 1 husky en 1 border collie).

Verder.. badkamer.. vreselijk.. dekbed verschonen, ook inderdaad vanwege grootte van dekbed..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:53

Ik zuig hier 3x per dag, na elke maaltijd :') Niet het hele huis hoor, maar in de keuken en dat is geen overbodige luxe met kleine kids in huis. Ik dweil 2 p/w de hele beneden verdieping. Maar na het eten als het vies is doe ik wel even met een doekje de echt vieze plekken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:55

Hier echt een hekel aan het badkamerraam. Zo een grote glazen duur met zijwanden ipv een gordijn. Wat een gedoe om die te ontkalken.. Maar met een wisser afnemen? Nee hoooo maar! Dus sta ik iedere zoveel weken te ontkalken in de hoop om alles schoon te krijgen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:14

Strijken en dat doe ik nooit. Afwassen maar heb een afwasmachine.

Dus van de dingen die echt moeten: Badkuip en douchewand schoonmaken denk ik wel. Pff die kalk en moet ik in de badkuip staan. Heel gedoe en met een wisser geen zin in.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:18

Dweilen -O- Klote klus altijd, maja het moet soms :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:22

Pieter25 schreef:

Oh jaaaa die ook. Doe ik te weinig.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:24

Zonnetje81 schreef:
Pieter25 schreef:

Oh jaaaa die ook. Doe ik te weinig.

Eerst alles helemaal stofzuigen en dan nog een keer met de dweil, pokkewerk >;)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:08

Cayenne schreef:
verootjoo schreef:
We frituren niet zo vaak :+ gaan tegenwoordig maar naar de snackbar. Eerder kochten we zo'n 4x per jaar een nieuwe.

Misschien is een airfryer iets voor je? :D Schijnt heel veel te schelen qua schoonmaken.

Of ovenfriet. :j Vind het nog lekkerder ook. Alleen is dat wel onhandig als je met veel personen bent, dan moet je vrij lang wachten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:14

Magrathea schreef:
Jeetje wat stofzuigen jullie vaak :o Als ik een werkster had voor eens in de week ging ik daarna echt niet extra stofzuigen hoor. Ja als er glas is gevallen ofzo natuurlijk wel, maar verder nergens voor nodig lijkt me :o

We hebben 7 katten, een hondje en 2 kinderen. Die katten zijn vreselijk qua verharen en uitlopen van de bakken, zuig soms 2x per dag. Je wilt toch dat kinderen op sokken of blote voeten kunnen lopen of alsnog iets in hun mond kunnen steken nadat ze iets hebben laten vallen. En heb de grootste hekel aan kattenharen op kleding!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:19

Was ophangen.. ik stop alles in de droger :')
En de badkamer..

Ik heb wel heel veel geluk dat mama iedere week ons huis komt poetsen dus hoef het alleen maar bij te houden =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:54

Oh ja was ophangen haaaaat ik ook echt :+ Ik gooi altijd alles in de droger, vergeet altijd om m'n opgehangen was weer op te ruimen :=

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:02

met stip op 1 ....de afwas! Afwasmachine voorlopig niet in de planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:41

Afwas := aanrecht staat chronisch vol ermee

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:27

Magrathea schreef:

Wij hebben krap 100 kg hond rondlopen
Als ik 1 dag oversla is het al een ravage
Ook als ze niet in de rui zijn :')

Strijken staat bij mij met stip op 1
Dus dat doe ik gewoon niet :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:30

Stofzuigen is heerlijk! Ik deed het al iedere dag voordat we uberhaupt huisdieren in huis hadden.
Maar nu met een hond heb ik eindelijk een legitieme reden om iedere dag te stofzuigen :')

en ik heb chronische bronchitis, dus dan is het sowieso letterlijk een verademing wanneer alle haren weer weg zijn.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:26

Tegenwoordig zet ik alles naar boven, stuur een kwartiertje ervoor de roomba <3 door de ruimtes en ga er dan zelf snel met de dweil achteraan. {:} Veel sneller klaar dan vroeger, toen ik er eerst zelf met de stofzuiger doorheen moest.

Strijken doen we niet aan (leve de strijkvrije overhemden! *\%/* ), was opvouwen vind ik niet erg met een muziekje erbij en mijn man vind het niet erg om de rest van de was te doen. (Alleen het in de kleerkast ruimen, daar hebben we allemaal een schurfthekel aan).

Het rottigste klusje blijft voor mij dan ook de badkamer/douche. Als iemand daar nog handige truukjes voor heeft hoor ik ze graag!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:34

soesita schreef:
Het rottigste klusje blijft voor mij dan ook de badkamer/douche. Als iemand daar nog handige truukjes voor heeft hoor ik ze graag!

Ik doe de badkamer meestal meteen als ik onder de douche uit stap. Spons met schuurmiddel door de badkuip en wastafel heen en een doekje over de wanden en klaar. In de tussentijd ben ik dan aardig opgedroogd en kan ik me aankleden. Ik verlies nooit heel veel tijd met de badkamer schoonmaken hoor. scheelt overigens wel dat ik een kleine badkamer heb, maar dan nog. Veel meer dan dat hoef je niet te doen toch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:37

Mwah, electrische tandenborstel schoonmaken, wc schoonmaken, haren uit het putje, douchestangen en shampoorekjes met antikalk behandelen, laadjes etc van wasmeubel schoonmaken/uitruimen en weer inruimen, kachelmeubel ontstoffen, prullenbakje legen.
Dit komt er bij ons ook nog eens allemaal bij (en dan heb ik het nog niet over het ligbad schoonmaken, tegeltjes etc doen en stofzuigen/dweilen.

Ik heb echt wel dik 2 uur nodig hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:40

Cayenne schreef:
Mwah, electrische tandenborstel schoonmaken, wc schoonmaken, haren uit het putje, douchestangen en shampoorekjes met antikalk behandelen, laadjes etc van wasmeubel schoonmaken/uitruimen en weer inruimen, kachelmeubel ontstoffen, prullenbakje legen.
Dit komt er bij ons ook nog eens allemaal bij (en dan heb ik het nog niet over het ligbad schoonmaken, tegeltjes etc doen en stofzuigen/dweilen.

Ik heb echt wel dik 2 uur nodig hoor.

2 uur? Ik heb echt in een paar minuten mijn bad en wastafel gedaan en nog een paar minuten om alle wanden te doen.
Lades doe ik echt niet 2x per week, die doe ik incidenteel, daar staat tenslotte niet veel meer in dan een voorraad shampoo etc. Haren uit het putje tijdens het douchen, duurt nog geen paar seconde. Douchekop en kraan; doekje met antikal eroverheen/omheen hangen en dat doet zijn werk vanzelf. ben er echt zo klaar mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:43

Ik kan niet eens bij de douchekop :').
Vriendlief moet hem schoonmaken, douchekop zit vast aan de muur dus kan er ook niet af