Niet-thuiswonend: hoeveel spaargeld heb je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel spaargeld heb je?

0 tot 999 EUR
188 (19%)
1.000 tot 2.499 EUR
150 (15%)
2.500 tot 4.999 EUR
136 (14%)
5.000 tot 9.999 EUR
174 (18%)
10.000 tot 14.999 EUR
110 (11%)
15.000 tot 24.999 EUR
86 (8%)
25.000 tot 39.999 EUR
40 (4%)
40.000 tot 64.999 EUR
35 (3%)
65.000 tot 99.999 EUR
11 (1%)
Meer dan 100.000 EUR
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 959

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:32

Het ligt natuurlijk ook aan je vermogen.

Stel ik ben 70 en heb een paar ton op de bank, dan ga ik dat echt niet meer opmaken :n dan kun je, ook al leef je nog 20 jaar, alvast beginnen met schenken.
Al helemaal als het er naar uitziet dat je binnen een aantal jaren zorg zal moeten ontvangen in de vorm van dagbesteding of zelfs een zorginstelling.

Ben ik 70 met 10.000 op mijn bankboekje, dan eet ik dat lekker zelf op.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:50

Interessant topic, snap zelf ook niet goed dat iedereen zomaar alles openbaar zet, maar een topic met info als dit, miste ik wel toen ik een paar jaar geleden een huis kocht.
We hadden toen totaal geen idee wat nu 'fijn' is om over te houden op de bank.
Heb zelf altijd wel zoiets gehad van stel, de wasmachine, oven en auto gaan ineens alle 3 kapot/geven storing of er moet wat vervangen worden... dan wil ik niet moeten denken dat het niet kan, omdat we geen geld ervoor zouden hebben.
We houden zelf ook een minimaal bedrag aan wat we sparen, een keer iets eronder is niet erg, maar moet dan wel weer z.s.m. aangevuld worden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:55

Janneke2 schreef:
En ja, mijn schoonmoeder gaf mij een afwasmachine als cadeau voor ons nieuwe huis - en stierf binnen die termijn. Dat cadeautje heeft mij geloof ik 10 gulden gekost - ik heb zo'n 30 jaar plezier van het ding gehad.

Heeft u serieus erfbelasting betaald over een gekregen wasmachine?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:57

Henrieke schreef:
Interessant topic, snap zelf ook niet goed dat iedereen zomaar alles openbaar zet, maar een topic met info als dit, miste ik wel toen ik een paar jaar geleden een huis kocht.
We hadden toen totaal geen idee wat nu 'fijn' is om over te houden op de bank.
Heb zelf altijd wel zoiets gehad van stel, de wasmachine, oven en auto gaan ineens alle 3 kapot/geven storing of er moet wat vervangen worden... dan wil ik niet moeten denken dat het niet kan, omdat we geen geld ervoor zouden hebben.
We houden zelf ook een minimaal bedrag aan wat we sparen, een keer iets eronder is niet erg, maar moet dan wel weer z.s.m. aangevuld worden.

Ieder zn eigen keuze, zeker als het om grote bedragen gaat zou ik niet snel geneigd te zijn het zomaar te geloven :+

poes

Re: Niet-thuiswonend: hoeveel spaargeld heb je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 16:12

Waarom niet? Ik ken echt wel mensen met 75K en meer. Lang thuisgewoond met mooie job, niet veel moeten afgeven en weinig dure hobby’s en nog geen eigen huis, dan kan dit echt wel. Dan spaar je zoiets op 5-6 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:17

Het is altijd ontzettend lastig (en ook best wel onnodig) om bij anderen in de portemonnee te kijken.. Ik heb een collega die kopen iedere 3 jaar een nieuwe auto, maar buiten dat is ze zo zuinig als de pest en mag alles (vakanties, telefoon, 'luxe') niets kosten.. Ik verbaas me daar vaak over, maar het is haar leven, haar geld..
Vorig jaar had ik vanuit mijn scheiding een leuke spaarcent >10k, maar intussen huis gekocht, andere auto en 2x lekker op vakantie.. Is nu niet zoveel meer van over. Straks nieuwe baan en kan daar weer wat beter sparen, maar waarvoor zou ik momenteel sparen vraag ik me dan af? Ja voor de vakanties en andere leuke dingen :+ En ik zorg voor een klein buffertje 2/3 duizend ofzo.. Vind ik voor mijn leven nu we genoeg.. Heb een lage hypotheek waar ik netjes op aflos en alles voor elkaar, vind het wel best :j

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:39

ik zet even een stipje . vind het interessant dit terug te lezen. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:57

_Caitlinnn schreef:

Je weet dat je daar niet voor hoeft te reageren? Je kunt ook gewoon op het topic icoontje klikken. Dan krijg je ook je stipje. Beetje onzinnige reden om een ruim twee weken oud topic voor omhoog te halen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:05

Shiloh schreef:
_Caitlinnn schreef:

Je weet dat je daar niet voor hoeft te reageren? Je kunt ook gewoon op het topic icoontje klikken. Dan krijg je ook je stipje. Beetje onzinnige reden om een ruim twee weken oud topic voor omhoog te halen.

ik wist niet dat je boos werd. }:0
+ wat maakt het uit om een ''twee weken'' oud topic omhoog te halen?
Als het nou 3 jaar was oke.

bruintje123

Re: Niet-thuiswonend: hoeveel spaargeld heb je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:11

Omdat niemand er op zit te wachten zonder toevoeging :)

Je krijgt vaak ook een rode melding, pas op, dit topic is 2 weken oud. Dat is niet zo maar :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:36

bruintje123 schreef:
Omdat niemand er op zit te wachten zonder toevoeging :)

Je krijgt vaak ook een rode melding, pas op, dit topic is 2 weken oud. Dat is niet zo maar :)

Oke :)
Nou, weer wat geleerd.
En ik kan teruglezen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:57

Abercrombie schreef:
Janneke2 schreef:
En ja, mijn schoonmoeder gaf mij een afwasmachine als cadeau voor ons nieuwe huis - en stierf binnen die termijn. Dat cadeautje heeft mij geloof ik 10 gulden gekost - ik heb zo'n 30 jaar plezier van het ding gehad.

Heeft u serieus erfbelasting betaald over een gekregen wasmachine?

Ja.
Ik heb geen zin in ruzie met de belastingdienst, dus ik geef alles netjes op.

En ik heb meerdere keren successierechten betaald. In dit geval 10 gulden omdat ik binnen de termijn een schenking had gehad.