Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:17

Het is al een tijdje terug dat ik Prrrr persoonlijk heb gesproken, maar in de tijd dat ik haar nog regelmatig sprak heb ik haar al leren kennen als een top vrouw die zich inzet voor een ander. Zij gaat je vast goed adviseren en helpen. Jammer dat het zo moet, maar je hebt de juiste keuze gemaakt. Knap dat je er ook zo instaat. Zeker voor de kinderen is dat goed. Die gaat het er al moeilijk genoeg mee krijgen zonder dat papa en mama ruzie hebben. Dus diep respect!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:25

Wat heb je een fijne instelling.Je kinderen hebben in ieder geval een goede Mama.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:19

Niet veel aan alle bovenstaande reacties toe te voegen. Je doet het goed! Houd vol en ik wens je veel moed en sterkte toe.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:01

Je hebt aan Prrrr absoluut een hele goede! Scheiden in onderling overleg heeft zeker zo z'n voordelen, maar daar heb je er wel twee voor nodig..

Zet hem op TS! Er komt nog heel veel op je af, maar je bent op de goede weg.

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 06:33

Bedankt iedereen. Ik heb echt zoveel steun aan jullie.

Ik zit er nu even doorheen...

Gisteravond zou hij nog even bij een vriend langsgaan maar ik kwam erachter dat hij een date had.
Nu snap ik heel goed dat hij ook door moet met leven maar dit viel me even rauw op mijn dak. Ik vind het ronduit onrespectvol dat hij dat nu al doet vanuit huis. Hij heeft dit weekend ook te horen gekregen dat hij per 1 maart of 1 april (ligt aan de oplevering) een appartementje kan huren.
Stel ik me aan? Hij heeft er weer over gelogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 06:56

Het is jammer dat hij er niet eerlijk over is, maar jullie zijn uit elkaar en ook hij mag natuurlijk doorgaan met zijn leven.
Of het netjes is, daar kun je over discussiëren. Hij heeft haar tenminste niet mee naar huis genomen en misschien wilde hij het jou niet vertellen om de situatie niet nog lastiger te maken?

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 07:05

Maar zelf zegt hij dat hij zeker een jaar geen relatie wilt omdat hij eerst therapie wil volgen en niet keer op keer dezelfde fout wil maken.
Maar ik snap dat het tussen ons voorbij is en dat hij verder moet. Maar dit doet toch even pijn, zeker omdat hij zei dat hij naar een vriend ging.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:08

Een date hoeft niet per sé uit te lopen op een relatie ;) Sommige mensen daten voor one night stands of gewoon zonder er een label aan te hangen.
Maar ik snap zeker dat het je pijn doet. Het is niet jouw keus geweest om het zo te laten mislopen uiteraard. Daar komt altijd gevoel bij kijken.
Heb je hier al met hem over gepraat?

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 07:13

Ja kort, hij zei dat ik er geen big deal van moest maken omdat we uit elkaar zijn. Het eerste wat hij zei was ook dat het niks met sex te maken had. Maar ik geloof niks meer van hem, hij zal altijd liegen en in zijn eigen voordeel praten. Hij is ook nog lang online geweest op WhatsApp.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:36

Ik zou het maar als een bevestiging zien dat je ècht de juiste keuze maakt.

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 07:40

Maar waarom ben ik dan zo verdrietig... Ik moet er echt zo van huilen en dat wil ik helemaal niet... ;(

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:50

Omdat jij niet degene bent die dit zo gewilt heeft...jij wilde vechten voor je relatie, maar dat heeft niet mogen baten. Dat jij nu verdrietig bent, is een heel normale reactie. En dat mag ook! Je bent niet raar, ook al heb je zelf de definitieve punt gezet.
Gooi het eruit en hopenlijk voel je je dan wat beter. Het is gewoon een poedersuiker... Dikke knuffel!

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 07:57

Ik dacht écht dat ik er al overheen was, dat het me niks meer zou doen en dat ik hem los had gelaten. Ik voelde me zo sterk en stoer.
Even een terugval...

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:11

Je moet jezelf de tijd gunnen om te rouwen. Je hoeft niet altijd sterk te zijn. Het is niet niets dat je je beeld van de toekomst die je had los te moeten laten, het leven en de zekerheden die dat bracht op te geven. Geef het tijd en laat je emoties er uit komen, niet opkroppen hoor!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:21

anjali schreef:
Ik weet wel dat ik half Bokt over me heen krijg,maar ik vind dat als je echt getrouwd bent en zelfs kinderen hebt,dat je dan moet proberen je huwelijk te redden.

Als mijn moeder dat had geprobeerd om te doen met mijn narcistische verwekker dan had ik al lang het raam uitgesprongen. Ik was 6 jaar dat ik aan mijn moeder vroeg of we niet weg konden bij hem vandaan. Als kind ging ik er aan kapot. Ja ooit was mijn moeder verliefd op hem. Dat was de tijd voor het trouwen. Na het trouwen kwam de ware aard naar boven. Gelukkig al jaren gescheiden maar nog steeds in bepaalde dingen is mijn moeder angstig gebleven.

En ja ik als kind wens hem alle slechts toe na wat hij mij allemaal heeft aangedaan. Als je de reden wilt weten pb staat open.

Prima ieders geloof maar voor mij geldt als er een god was, waarom heb ik al 33 jaar ellende die ik niemand toe wens. En nee geen gevalletje je krijgt wat je aan kan.

Ts, de mooie verhalen, het mooie voorkomen daar werd je waarschijnlijk verliefd op. Tot de ware ik naar boven kwam. Weet dat je er op veel vlakken heel sterk uit gaat komen. Dapper van je om deze stap te hebben genomen. Heel veel succes in je toekomst!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:42

Doorgaan schreef:
Maar waarom ben ik dan zo verdrietig... Ik moet er echt zo van huilen en dat wil ik helemaal niet... ;(

Omdat hij alweer liegt en ogenschijnlijk geen berouw toont door gelijk te gaan daten. Zie het maar als extra steun dat je de goede keuze hebt gemaakt.

Het is gewoon jammer dat hij je tijd zo verkwanseld heeft.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:45

Lieve schat, dit bevestigt alleen wat je al dacht. Hij liegt en je kunt niet van zijn woorden op aan. En ja als je dan voor de afslag uit elkaar komt te staan komt dat even harder aan... Laat de pijn je standvastig houden en ga zo door voor een toekomst voor jou en je twee mopkes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:53

Doorgaan schreef:
Ja kort, hij zei dat ik er geen big deal van moest maken omdat we uit elkaar zijn. Het eerste wat hij zei was ook dat het niks met sex te maken had. Maar ik geloof niks meer van hem, hij zal altijd liegen en in zijn eigen voordeel praten. Hij is ook nog lang online geweest op WhatsApp.

Maar wat gaat het jou nu nog aan met wie hij afspreekt, wat hij daar mee doet en hoe lang hij op WhatsApp zit? Laat gaan....Focus op jezelf, niet op hem.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:11

Doorgaan schreef:

Laat gaan
Je wilt scheiden
Blijf hem dan ook niet controleren
Zelfs hoe lang hij online is ..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:25

Heel veel sterkte. Je mag trots op jezelf zijn dat je dit zo doorzet. En zoek eventueel ook psychische hulp voor jezelf. Als dit straks allemaal achter de rug is ga je vanaf meer afstand naar de situatie kijken waarin je geleefd hebt met je kinderen. Dat is best heftig.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:26

Lieve schat, wat ben ik blij dat je gaat scheiden! Ik heb blz 1 gelezen en dacht meteen al GA WEEEEG! En ben daarna meteen naar de laatste blz doorgegaan en lees dat je gaat scheiden en hij een date heeft. Zie je wel? Wie weet wat hij je allemaal geflikt heeft in de tijd dat je samen was? Jij kan het wel alleen meis. Gewoon lekker rustig met je kindjes een goed bestaan opbouwen. Rust in de keet! En vooral weer leren houden van jezelf. Ik heb ook twee kindjes van een leugenaar, verslaafde, en noem nog maar van alles lelijks op. Durfde niet bij hem weg. Jemig, ben blij dat ik gescheiden ben! Daarna leerde ik van mezelf te houden, ben twee jaar bewust alleen geweest. En nu heb ik al jaren een lieve vriend waartegen ik gewoon durf te zeggen wat ik denk, heerlijk! Trap er alstjeblieft niet weer in en hou hem VER bij je vandaan! Heeeeeel veel sterkte en succes en je kan het!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:35

TS je maakt de goede keuze en wat fijn dat Prrr je advocaat wordt en je helpt. De kans is groot dat hij het je heel moeilijk nog gaat maken het komend jaar zelfs wellicht jaren als hij merkt dat het menens is. De kans is groot dat hij alles uit de kast gaat trekken tot en met pittige emotionele chantage toe om je terug te krijgen.
Belangrijk is dat je jezelf daar op instelt en weet dat de komende moeilijkheden niet aan jou liggen. Maar er komt een tijd dat het echt voorbij is en dat je vrij bent. Heus, ik weet waar ik over praat. Ik vind dat je heel goed bezig bent, de juiste hulp zoekt en wil je een riem onder het hart steken. Het komt echt goed en voor jezelf en je kinderen heb je de juiste keuze gemaakt! Enne natuurlijk ben je verdrietig. Rouwen hoort erbij en dat doet niets af aan je keuze die je gemaakt hebt!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:37

Poeh TS even je topic door gelezen, wat heb jij een heftige tijd doorgemaakt!
Je bent een oersterke vrouw en een top mama dat je deze beslissing maakt.

Ik wil even aanhaken op je verdriet, ik vind dat namelijk volkomen begrijpelijk. Uiteraard bevestigd dit dat je de juiste keuze hebt gemaakt!
Maar het loslaten omdat je toch wil scheiden? Dat lijkt me in dit stadium haast onmogelijk. Natuurlijk doet dit zeer. En nee dat je er niets mee te maken hebt wat hij nu doet, nja dat vind ik dubbel.
Jullie zijn officieel nog niet gescheiden toch? Ik zou er kapot aan gaan als hij mij dit zou flikker, de zoveelste (!!!) Keer dat hij je hart verpulverd en jou respectloos de grond in stampt.

Lieve ts je verdriet is volkomen logisch en mag er zijn! Je bent getrouwd geweest en je hebt kids samen. Je start geen gezin met het oog op een eventuele scheiding. Je hebt gevochten als een leeuw en komt nu in je kracht. De keuze die je maakt geeft je power want je neemt je leven weer in eigen handen. Maar dat betekent niet dat het gedrag van je mag als een rode draad door je leven verweven is en dat dit gedrag pijn doet.

Geef jezelf de tijd om te rouwen, laat alle emoties die er zijn er gewoon zijn dat mag! Je doet het fantastisch!

Doorgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 10:47

Bedankt iedereen. Voel me iets beter nu ik jullie antwoorden lees. Hij liet me weer denken dat ik de verkeerde ben in dit verhaal maar jullie vertellen gelukkig wat anders.
Ben op dit moment ook gewoon nog enorm boos.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:57

Wat een opluchting zal het zijn als je niet meer samen in 1 huis woont, dan word je hier niet meer zo mee geconfronteerd.

Je bent een doorzetter, een kanjer!