Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:06

Sizzle schreef:
Het is toch volslagen irrelevant hoeveel de vriend van TS nagedacht heeft?
Misschien heeft hij niet eens zin om er over te denken.
Nee=nee, in iedergeval op dit moment.
Wat de toekomst brengt moet blijken.

"Irrelevant"? Voor iemand waar je een lange termijn relatie mee opbouwt bepaald niet zou ik zeggen, tenzij het je zelf óók niets uitmaakt of je ooit wel of geen kinderen wil.
Heb je daar wél een uitgesproken mening over dan is de eis dat je partner op zijn minst eens over die vraag nadenkt niet onredelijk, en zéker niet irrelevant.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 01:18

Kuggur schreef:
Sizzle schreef:

"Irrelevant"? Voor iemand waar je een lange termijn relatie mee opbouwt bepaald niet zou ik zeggen, tenzij het je zelf óók niets uitmaakt of je ooit wel of geen kinderen wil.
Heb je daar wél een uitgesproken mening over dan is de eis dat je partner op zijn minst eens over die vraag nadenkt niet onredelijk, en zéker niet irrelevant.

Irrelevant kun je het niet noemen. Maar ik begrijp wel dat iemand op zijn 24ste niet gaat zitten denken over wat hij voor zijn 35ste wil doen/hebben/kunnen. :)

De vriend van TS heeft er wellicht nog niet eens serieus over nagedacht. En iemand vragen om een toezegging, ongeacht of dat ja of nee is, is ook niet correct.

Dan krijg je weer van dat achteraf gepraat 'ja maar je zei dat.....' 'en toen wist ik nog niet dat mijn eigen bedrijf dat ik toen nog niet eens verzonnen had zoveel tijd zou kosten'.

Er zijn mensen die dingen écht zeker weten, bijvoorbeeld ik met absoluut geen kinderen. Bijvoorbeeld mijn goede jeugdvriendin met absoluut wel, en zolang als ik haar ken.

De middenweg wacht af. Die wacht op die ene partner, die ene situatie, dat ene gevoel. Die kunnen vooraf geen duidelijk ja of nee zeggen. Die vinden het prima als het toch gebeurd als de tijd daar is, en net zo best dat nooit gebeurd.

Qimm

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 01:27

Zonder te beslissen hoe het precies gaat denk ik dat het zeker van belang is om gezamelijk te mijmeren over hoe je je toekomst ziet. Wat zijn je ambities, plannen. Waar wil je wonen, hoe wil je wonen. Goudvis? Hond? Hangbuikzwijntje? Of voel je meer voor een leuk vachtje voor de open haard. Reizen of lekker je geld steken in het opknappen van een bouwvalletje? En kinderen, 1, 2, 5 of juist geen? Je hoeft niet te beslissen, maar het idee eens de revu laten passeren lijkt me zinvol om te kijken of je op een zelfde spoor zit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:53

Bloodymary schreef:
Nou zeg, wat een uitspraak dat je daarmee je vrouwzijn onderdrukt. En helemaal gelijk Magrathea, maar je bedoelt denk ik die GEEN kinderen kunnen krijgen. Al mag je het wat mij betreft ook andersom zeggen hoor, haha.

Haha oeps :)) ik bedoelde inderdaad vrouwen die GEEN kinderen kunnen krijgen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:28

Kuggur schreef:
Sizzle schreef:

Het was in de context dat mensen zonder kinderwens beter zouden nadenken ;)

Maar dan nog, als je het gewoon niet weet of niet wil beloven dan is dat ook gewoon een goed recht.
Het is dan aan het koppel samen of dat belangrijk is voor ze of niet.