Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:32

pmarena schreef:
Je kan ervaringsverhalen prima zelf vinden hoor Waves als je dat wilt :j

Het zijn namelijk de ouders zelf die ze her en der typen. Of op YouTube zijn ook genoeg schrijnende filmpjes te vinden. En als je goed zoekt kan je ook bij RIVM en andere pro-vaccinatie instanties wel wat aantallen en statistieken vinden van zaken die verkeerd gaan :)

Ja maar dat zijn vaak Amerikaanse personen. Jij zegt zelf mensen te kennen wiens kind is overleden door vaccinatie. Zo dichtbij ben ik het nog nooit tegengekomen in Nederland. Heb je dan een link naar de website of film van die specifieke mensen?

_Aurora_

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:48

Heeft iemand toevallig een site met meer informatie over het uitstellen van de vaccinaties en wanneer je ze dan wel moet geven. De tweede is hier op komst en zou het graag wat gedoseerder willen doen, maar uiteindelijk wel alle inentingen geven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:48

Hier nu 2 kindjes. Bij de eerste 11 weken alleen bv, tot het punt waar ik bijna constant met kind aan de borst zat en kind alleen maar honger had. Toen gaan combineren en had ineens een gezellig tevreden mannetje, voor mij voelde het als falen, maar achteraf had ik veel eerder moeten stoppen. Ik had gewoon niet genoeg voor hem.
Verder hem veel gedragen, heeft tot 9 maanden op onze kamer geslapen. Wel gewoon potjes en vers afgewisseld. Qua speelgoed maakt het me weinig uit. Vind al dat natuurlijke spul best leuk, maar heb geen Wobbel of Grimm budget.

Nu onze kleine meid ongeveer 8 weken bv. Al sneller gecombineerd met fv want ook zij had meer honger. Minder lang gedragen, want ik merkte dat ik toch niet handig op de grond met de oudste kon spelen met haar in de doek. En nu dus lekker in bed boven, maar zodra ze begint te mopperen ga ik erheen. Overigens ligt die lekker in onze kamer in het ledikant met 1 kant open tegen ons bed aan.

Laten huilen doen we niet. Ook nooit gedaan al is het wel zo dat met de 2e er eentje soms toch heel even moet wachten.
Gebruik gewoon Kruitvat luiers. Heb al genoeg was zo met z'n vieren, dus vind het wel ff prima.

Zl gaat straks naar de montessorri, sprak me erg aan dus kijken of hij daar daadwerkelijk op zijn plek zit. Anders zullen we verder moeten kijken.

Ik volg dus echt wel mijn kinderen, maar ik ben absoluut niet van het helemaal natuurlijk. Wel knap als je het kan en ervoor gaat. Maar hier gewoon geent. Eerste wel later, maar die moest een operatie met 4 maanden dus toen wel begonnen, je weet maar nooit in zo'n ziekenhuis en nr 2 gaat gewoon regulier mee. Die gaat ook vanaf volgende week naar het kdv , dus wil gewoon dat ze beschermd is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:53

Waves: Ik hou geen lijst met links en bewijzen bij van alles dat ik ooit gehoord, gezien of gelezen heb, dat kan je vast begrijpen :)

Zou dus zelf ook alles waar ik een link naar zou kunnen geven, weer op moeten zoeken en dat is voor mij net zo veel moeite als voor jou. Jij wil het graag zien dus het lijkt me redelijk dat je daar zelf even de moeite voor neemt?

Nederlandse ervaringsverhalen kan je heel simpel zelf vinden, Google is je vriendje :j

Op de VaccinVrij website staan er volgens mij ergens wel ervaringsverhalen verzameld. Op de NVKP website ook wel denk ik? Moet je maar even kijken ;)

De VaccinVrij Facebook zitten veel moeders op met hele nare ervaringen en zo af en toe meldt zich daar een moeder die een kindje verloren is doordat het bvb. al onderweg terug naar de auto vanaf het CB in shock raakte. Of thuis enorme koorts ontwikkelde die helemaal uit de hand liep. Of die helaas net te laat hun blauw aangelopen kindje vonden die een ademstilstand had gehad nadat het heel diep in slaap was geraakt na het zetten van een prik.

Ik onthou niet van iedereen de namen, maar uiteraard blijven de verhalen wel hangen. Sowieso wordt gewoon door het RIVM gezegd dat er kinderen overlijden ten gevolge van de prikken, dus die ouders van die kinderen zijn vast wel ergens te vinden hoewel ongetwijfeld niet iedereen online het verhaal overal gaat delen. Een naam die me zo even te binnen schiet is bvb. Freek Hagoort, zijn moeder zit ook op de VaccinVrij Facebook. Dat mannetje zijn verhaal kan je ook wel vinden via Google :j

En zoals gezegd je kan ook gewoon naar de statistieken zoeken van de RIVM. Die hebben in de media ook wel uitspraken gedaan dat er jaarlijks tussen de 4 en 10 (of 1 en 10) kinderen overlijden als direct gevolg van de vaccinatie en vrij diep in hun website zijn er nog wel wat jaar-overzichten te vinden van aantallen doden en andere problemen. Als ze die niet verwijderd hebben...

Amerikanen maken trouwens veelal gebruik van dezelfde vaccins hoor, er zijn immers maar een paar grote producenten van dat spul. En daar is door de VaXXed film nu een beweging gaande waardoor er heel veel ervaringsverhalen naar buiten komen van ouders, dokters, ander verzorgend personeel en professionals die zich gesterkt voelen door de groeiende groep mensen die hun verhaal durven delen, en dat nu ook durven te doen.

Want het is (begrijpelijk!) nogal een drempel om je verhaal zo openbaar te vertellen, wetende dat je door veel mensen verguisd zal worden en belachelijk gemaakt zal worden. Dan krijg je die ellende nog eens bovenop de ellende die je al had met je kapotte kind :(:)

Over waarom zo'n stoeltje: Een beginnende eter die wel kan zitten maar nog wel steeds alle kanten op omkiept is gewoon niet zo praktisch, dus daarvoor zijn die stoeltjes imo prima om even kort te gebruiken :)

Zonder iets verstevigends maar met een voedingskussen krijg je bvb dit en om je kind zo te laten eten is ook niet echt gezond / veilig :P

Afbeelding

Normale kinderstoeltjes waren voor onze uk veel te ruim, dan ging hij nog overal naartoe die eerste weken met zelf wat eten en dat ondersteunen de hele dag word je ook wel eens zat :P

Jammer dat het bij ons niet werkte omdat hij het stoeltje te interessant vond maar ze hebben wat mij betreft dus zeker wel een bestaansrecht, mits met mate gebruikt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:00

_Aurora_ schreef:
Heeft iemand toevallig een site met meer informatie over het uitstellen van de vaccinaties en wanneer je ze dan wel moet geven. De tweede is hier op komst en zou het graag wat gedoseerder willen doen, maar uiteindelijk wel alle inentingen geven.

Ik heb hier nooit een site over gevonden en betwijfel of die nu wel bestaat.

Dat hele vaccinatie-gebeuren is immers geen exacte wetenschap. Daarom zie je ook grote verschillen tussen de vaccinatie-programma's van verschillende landen.

Wil je het anders doen dan zal je dus zelf moeten besluiten hoe. Besluiten of je überhaupt alle vaccins er in wil laten spuiten. De ene ouder is bvb. wel heel erg bang voor polio maar niet voor mazelen. Terwijl de ander juist weer panisch is voor mazelen en die ab-so-luut zsm er in wil hebben.

Op welke leeftijd je wilt beginnen bepaal je ook zelf.

De kans is erg klein dat iemand anders je een schema gaat geven van hoe je het zou moeten doen want een ieder die zich er in verdiept heeft weet dat het veel werk is om alles uit te zoeken. En dat het heel persoonlijk is wat bij je eigen situatie past.

Veel mensen lopen daar op vast (te veel gedoe en onzekerheid) en gaan dan alsnog prikken of volgen het RVP maar dan als hun kind wat ouder is waardoor ze de eerste DKTP prikken weg kunnen laten. Scheelt toch weer een paar spuiten met rommel in je kind, en het lijf is alweer wat sterker dan van zo'n humpie van een paar weken oud.

edit: je zou wel eens kunnen kijken naar een antroposofisch CB, daar hebben ze wellicht wat meer ervaring met een afwijkend prik-traject en wellicht kunnen zij wat beter meedenken? :)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:25

Ik vind het helaas erg lastig om sites te vinden die wetenschappelijk onderbouwd zijn en niet van 1 kant belichten. Ik sta zeker open voor een andere manier maar denk dat we dan gewoon het schema van de eerste volgen. Kom er zelf niet goed uit wat nu een wijs besluit is en zonder echt bewijzen of iets wil ik het schema niet aanpassen. Kan het moeilijk uitleggen haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:41

_Aurora_ schreef:
Ik vind het helaas erg lastig om sites te vinden die wetenschappelijk onderbouwd zijn en niet van 1 kant belichten. Ik sta zeker open voor een andere manier maar denk dat we dan gewoon het schema van de eerste volgen. Kom er zelf niet goed uit wat nu een wijs besluit is en zonder echt bewijzen of iets wil ik het schema niet aanpassen. Kan het moeilijk uitleggen haha.

Lees zelf alle bijsluiters zou ik zeggen. Staat enorm veel informatie in. Ook over frequentie wel of niet tegelijk met een ander en de duur die ertussen moet. Kan je zelf een schema maken en beginnen op een leeftijd waar je je fijner bijvoelt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:48

Dank voor de tip! Daar heb ik iets aan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:54

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:00

Alleen dat verschil zou mensen al wakker moeten maken. Waarom zijn er verschillende bijsluiters? Waarom worden die er niet standaard bij gegeven en bij een simpele pcm wordt je erop gewezen even door te lezen. Goed,ik ga verder helemaal met pmarena mee. En laat de discussie verder voor wat het is. Ben overigens meer meelezer hier merk ik..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:00

_Aurora_ schreef:

Hier kan je wel voorbeelden vinden:
http://blog.conamore.com/thema-onderwer ... accineren/

Je kan ook naar het inhaalschema van het RIVM zelf kijken, voor latere starters:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... erkinderen

En deze beslisboom van het RIVM: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... om_pdf.org

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:09

MarcoBorsato schreef:
veerledec schreef:
Wat voor kussen is dat lieveli? Aangezien wij bij nummer één best hebben 'afgezien' om de afplatting tegen te gaan/te beperken.

Ik wist niet dat je kon enten tegen lyme.

Ik zal hem zo even opsnorren. Mijn broer kreeg hem uit het ziekenhuis voor hun kindje dus mijn moeder kocht hem meteen voor ons. Heel losjesvallend met een soort korrels?

En geen grote wiegendood-waarschuwingen? Matras wat werd genoemd ga ik ook nog opzoeken. Wij hebben wel deze nog een tijd gebruikt: https://www.mamaloesbabysjop.nl/bo-jung ... qwQAvD_BwE

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:11

Zo'n kussen leg je in de box, ik neem aan dat je de baby gewoon in de gaten houdt. Maar goed, als je hem vanuit het ziekenhuis krijgt zal het wel goed zitten.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:13

Hier ook redelijk middenstroom. Onze oudste van nu 6 heeft 2 jaar bv gehad en vanaf 6mnd rapley. Sliep al snel op haar eigen kamer en met 6 weken sliep ze door. Heb haar nooit laten huilen en in slaap gewiegd tot ze een jaar was. Onze jongste wordt volgende week 3 en heeft 1,5jaar bv gehad, werd gedragen en sliep voornamelijk naast mij in bed. Er stond een cosleeper wiegje aan mijn kant en later een cosleeper ledikant. Jongste had verborgen reflux en sliep alleen maar buik op buik, overdag zat hij heel veel in de doek. Hij heeft ook een tijdje barnsteen gedragen maar op kdv moest dat steeds af dus ik vergat het wel eens weer om te doen. Onze zoon is een buikslaper, dus heb ik vanaf week 1 op zijn buik laten slapen.
de oudste is regulier geënt en de jongste niet. Hij heeft DKTP (helaas wilden ze de K er niet uithalen) gehad op 15 maanden, 19 maanden en 24 maanden. 7 maanden na de laatste DKTP heeft bij BMR gehad, dus toen was hij 31 maanden. HiB, HepB, Pneu, MenC heb ik bewust niet laten geven.
Discussie over enten zal je altijd blijven houden. Wat me wel tegen de borst stuit is het verwijt dat een niet geënt/anders geënt kind een gevaar zou zijn. Ik (en menig ander volwassene) heb alleen DKTP en BMR gekregen als kind, dus ik zou dus ook een gevaar zijn om HiB, HepB, Pneu, MenC te besmetten, evenals de meeste leidsters op kdv, gastouders, opa's en oma's, ooms en tantes, vrienden en vriendinnen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:24

Ik doe deels mee.. zoveel stromingen binnnen paardenland, nou nog duizend meer stromingen binnen ouderschapsland.

Ik geef inmiddels al 12 maanden borstvoeding, hij slaapt grootste deel van de nacht bij ons en ik heb hem zeker in het begin heel veel gedragen.

Maar ik ben wel er van overtuigd dat enten wél goed is.

Ik merk om me heen zoveel verschillen. Niet te doen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:54

MarcoBorsato schreef:
veerledec schreef:
Wat voor kussen is dat lieveli? Aangezien wij bij nummer één best hebben 'afgezien' om de afplatting tegen te gaan/te beperken.

Ik wist niet dat je kon enten tegen lyme.

Ik zal hem zo even opsnorren. Mijn broer kreeg hem uit het ziekenhuis voor hun kindje dus mijn moeder kocht hem meteen voor ons. Heel losjesvallend met een soort korrels?

[
MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat de anti vaccineerders moeten genieten van hun keuzevrijheid zolang die er nog is.

Hier geen Bumba seat, we hebben een Stokke met newborn en baby inzetjes, een Doomoo, een babynestje en 1 of ander kussen uit het ziekenhuis voor een mooi gevormd hoofdje.

Die keuze vrijheid zal er gelukkig altijd blijven ;)

Nee, ik denk dat we uiteindelijk Italië achternagaan ;)[/quote]
Nooit van m'n leven dat iemand anders dit gaat bepalen voor mij en m'n kind

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:57

Ik ben er van overtuigd dat wij binnen een paar jaar eenzelfde regeling gaan krijgen als Italië idd.

En dat zal denk ik gaan inhouden niet inenten dan niet naar (regulier) kdv/onderwijs.
Zullen dan een hoop thuisscholers bijkomen denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:00

Gelukkig is de kans groot dat als de Nederlandse bevolking dit daadwerkelijk laat gebeuren, je er nog met een boete onderuit kan komen net als in de andere landen.

Maar ook dat is erg zuur voor gezinnen met meerdere kinderen die het al niet breed hebben...

Als je heel bewust niet wilt prikken dan zal je er alles aan doen om er onderuit te komen :j
Want zoals gezegd is het voor de meesten echt geen bevlieging om leuk hip te doen.

Dan zullen er wellicht wel initiatieven komen van niet-prikkende ouders die de handen in 1 slaan en samen opvang en onderwijs regelen. Of de overheid dat nou wel wil vraag ik me af.

Thuisscholing zullen ze vast ook niet zo'n tof idee vinden.
Immers die arme kinderen krijgen al geen vaccinaties van die doorgedraaide ouders en dan gaan ze nog zelf hun kinderen onderwijzen ook, dan komen er alleen maar meer van die lastpakken in de samenleving %)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:03

Ik ent gedeeltelijk.

Mag ze dan halve dagen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:05

Alleen als ze geen broertje of zusje krijgt dat vaak een snotneus heeft denk ik :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:30

Hier geen natuurlijk ouderschap (20 jaar geleden alweer dat hier baby's waren).
Maar wel voorgevormde katoenen luiers gebruikt. Ook op het kdv (moesten zelf luiers meegeven). Voor de poep gebruikten we natuurlijk papieren inleggers (niet meer verkrijgbaar? Zie ze nooit meer).

Zag hiervoor een speciaal hoofd kussentje voorbij komen voor baby's.
Toen onze kinderen baby waren was de rugligging bij baby's net uitgevonden. Maar er was nog niet zoveel bekend over de gevolgen. Dat platte hoofd zou vanzelf bijtrekken. Daar gelooffe ik helemaal niets van. Heb daarom de kinderen heel ouderwets om-en-om op de zij laten slapen met een opgerolde luier tegen de rug. 8 weken dag en nacht en tot 3 maanden overdag in wagen wel en 's nachts op de rug, maar dan wel met hoofd opzij.
Resultaat mooie ronde hoofden.
Veel goedkoper dan helmpjes, fysiotherapie en kussens.

Hele generaties zijn zo groot geworden immers.

Trouwens ik heb in directe omgeving gezien wat een voorkeursligging voor gevolgen kan hebben. Kindje ontwikkelde zich motorisch maar aan 1 kant. Aan andere kant zaten de hersenen in verdrukking. En consternatieburreau maar zeggen dat het vanzelf goed zou komen.... O, wat had die moeder een spijt dat ze niet zoals bij de oudste kind op de zij had laten slapen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:36

Op de zij probeerden we overdag, maar hij sliep beter op de rug. Hoofd opzij draaien hielp niet, hij had direct na de bevalling een voorkeur die vanuit de nek kwam. Als je hem recht oppakte draaide zijn hoofdje ook altijd naar rechts. Uiteindelijk heeft osteopathie in combinatie met veel oefenen geholpen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:47

Tegenwoordig heb je bamboe inlegvellen. Poep gaat met vel en al in de wc. Dus niet luier met poep en al in de wasmachine zoals sommige denken ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:50

Dan moet de poep wel mooi op dat vel belanden en blijven, heb met van die inlegvellen andere ervaringen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:51

Veel dragen voorkomt de afplatting ook :Y) immers nog nooit een aap met een helmpje gezien :+

Nee even serieus,wat dat betreft staan we echt ver van de natuur af..