Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:31

Penny_Shadow schreef:
Jeetje. Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Wat ik wel weet is dat ik gewurgt word door de woorden van sommige hier. Ik ben er gewoon misselijk van... gatverdamme


Jij bent NIET verantwoordelijk voor wat je vader doet, punt.
(...al zijn er bakken incestplegers die daar anders over spreken. Als het tegen zit, jouw dader ook. Dan is het nog extra pijnlijk.)
:(:)

En jij doet het prima...!
Ga zo door!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:39

Shanna schreef:
Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.


Anoniem aangifte doen bestaat niet.

En verder vind ik het buitengewoon ongepast dat je dit aanzwengelt, terwijl TS eerder in dit topic heeft aangegeven hier niet over aangifte doen te willen discussiëren.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:57

Shanna schreef:
Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.

TS heeft meermaals aangegeven dat aangifte doen (nog) niet aan de orde is en ze hier verder ook niet over wil spreken. Behoorlijk respectloos als je dan zo blijft doordrammen hierover.

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:10

Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen de ieder mens dagelijks tegenkomt. Wat een risico..

Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen. En ik snap dondersgoed dat dat heel moeilijk is voor de TS, maar ik snap Shanna ook heel erg goed.

Op dit punt zijn er gewoon twee standpunten en dat kun je beide partijen niet kwalijk nemen.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:17

zorro schreef:
Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen de ieder mens dagelijks tegenkomt. Wat een risico..

Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen. En ik snap dondersgoed dat dat heel moeilijk is voor de TS, maar ik snap Shanna ook heel erg goed.

Op dit punt zijn er gewoon twee standpunten en dat kun je beide partijen niet kwalijk nemen.


Sjonge net alsof haar vader de enige is........ Mijn paardrijinstructeur heb ik ook niet aangegeven, ik/ wij hebben levenslang. Ik wil verder en niet blijven hangen in een lang durend proces wat vervolgens nauwelijks straf op levert.

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:19

zorro schreef:
Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen de ieder mens dagelijks tegenkomt. Wat een risico..

Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen. En ik snap dondersgoed dat dat heel moeilijk is voor de TS, maar ik snap Shanna ook heel erg goed.

Op dit punt zijn er gewoon twee standpunten en dat kun je beide partijen niet kwalijk nemen.


Maar dat is enkel jouw eerste stap omdat je buitenstaander bent. Als slachtoffer is dat heel anders en ben en hoef je je daar niet mee bezig te houden.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:21

Het is een risico, maar geen risico waarvoor de TS verantwoordelijk is om het te elimineren. Zij moet zich concentreren op zichzelf en wat het beste is voor haar.

Zeggen dat ze aangifte moet doen "of anders" is een immense verantwoordelijkheid op haar schouders leggen die heel grof gezegd haar verantwoordelijkheid niet is. Haar vader is nog steeds degene die de daden heeft uitgevoerd, niet zijzelf, en hij is de enige die verantwoordelijk is voor wat hij een ander aandoet.

Janneke2

Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:21

zorro schreef:
Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen

"Don't we all...?"
Inclusief TS: niemand wordt vrolijk van het idee.
En aangifte van incest is een procedure waar je klaar voor moet zijn, dat vindt ook de politie.
Citaat:
Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen.

...gesteld dat jij ooit uit eigen waarneming een pedofiel betrapt: spoorslags naar de politie!
Voor mensen die niet alleen getuige zijn (= uit eigen waarneming weet hebben) maar ook slachtoffer zijn (= ervaringen van misbruik en seksueel geweld) ligt dit anders.

Babootje

Berichten: 26541
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:36

zorro schreef:
Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen de ieder mens dagelijks tegenkomt. Wat een risico..

Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen. En ik snap dondersgoed dat dat heel moeilijk is voor de TS, maar ik snap Shanna ook heel erg goed.

Op dit punt zijn er gewoon twee standpunten en dat kun je beide partijen niet kwalijk nemen.


Mijn dochter is op 13-jarige leeftijd aangerand door een kennis, een man van toen ruim 40 jaar. Ik kende hem niet heel goed, maar hij (en zijn vriendin) maakten wel deel uit van mijn vriendenkring.
De man ging - als hij dronken was - naar later bleek wel vaker over de schreef bij jonge meisjes. Mijn dochter heeft op eigen initiatief aangifte gedaan. Dat heeft ons ook vrienden gekost die vonden dat ze het een beetje overtrok en "het was toch in een dronken bui" gebeurd. Probleem was alleen dat de man ontkende.
De politie nam haar gelukkig heel serieus. Het is alleen niet tot een veroordeling gekomen. Daar hadden ze al voor gewaarschuwd (first offender en het was haar woord tegen het zijne en geen getuigen). Maar hij heeft nu wel een stipje achter zn naam en bij een volgend vergrijp is hij de sjaak.
De aanranding was voor mijn dochter heel traumatisch en ze heeft er lang last van gehad. Ik vond het vreselijk om haar daarmee zo te moeten zien worstelen. Omdat zo'n viezerik niet met zn vingers van haar af kon blijven.

Dus ja, ik begrijp TS heel goed. Maar ik kijk ook vanuit een ander perspectief. Ieder slachtoffer is er 1 teveel.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 09-08-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26541
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:37

Yasmine schreef:
Zeggen dat ze aangifte moet doen "of anders" is een immense verantwoordelijkheid op haar schouders leggen die heel grof gezegd haar verantwoordelijkheid niet is. Haar vader is nog steeds degene die de daden heeft uitgevoerd, niet zijzelf, en hij is de enige die verantwoordelijk is voor wat hij een ander aandoet.


Haar vader gaat zichzelf niet aangeven hoor.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:45

Babootje schreef:
Yasmine schreef:
Zeggen dat ze aangifte moet doen "of anders" is een immense verantwoordelijkheid op haar schouders leggen die heel grof gezegd haar verantwoordelijkheid niet is. Haar vader is nog steeds degene die de daden heeft uitgevoerd, niet zijzelf, en hij is de enige die verantwoordelijk is voor wat hij een ander aandoet.


Haar vader gaat zichzelf niet aangeven hoor.


Goh je meent het :roll:

TS lijkt me verstandig om daar waar je mee zit met je therapeut te overleggen, zij kan je helpen met dit soort dingen.

Dit hele gedoe is wel wat ik bedoelde met weet je zeker dat je je verhaal op Bokt wil delen ...

In ieder geval dikke knuffel voor jou :(:)

Janneke2

Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:49

Dat is idd niet gebruikelijk, incestpleger die zichzelf aangeeft.

Het zou ook de moeder van TS kunnen zijn die aangifte doet (...al is de positie van een moeder van een incestgezin niet te benijden).

En ik heb ook wel begip voor de angst die er uit "spreekt":'Huuu, er loopt een pedofiel vrij rond, please, stop hem!'

Tja, met die angst heeft TS waarschijnlijk al jaren en jaren rondgelopen zonder dat hij gestopt werd.... |(

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 10:50

Echt dames. Het is tijd dat jullie stoppen.... ik ben het zat.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:52

Babootje schreef:
zorro schreef:
Ik vind het niet respectloos dat Shanna het noemt. Ik snap haar heel goed. Ik vind het ook een heel eng idee dat de vader van de ts gewoon 'los rondloopt' tussen alle kinderen de ieder mens dagelijks tegenkomt. Wat een risico..

Voor mij als buitenstaander zal ook de eerste stap zijn om andere kinderen en hun gezinnen te beschermen. En ik snap dondersgoed dat dat heel moeilijk is voor de TS, maar ik snap Shanna ook heel erg goed.

Op dit punt zijn er gewoon twee standpunten en dat kun je beide partijen niet kwalijk nemen.


Mijn dochter is op 13-jarige leeftijd aangerand door een kennis, een man van toen ruim 40 jaar. Ik kende hem niet heel goed, maar hij (en zijn vriendin) maakten wel deel uit van mijn vriendenkring.
De man ging - als hij dronken was - naar later bleek wel vaker over de schreef bij jonge meisjes. Mijn dochter heeft op eigen initiatief aangifte gedaan. Dat heeft ons ook vrienden gekost die vonden dat ze het een beetje overtrok en "het was toch in een dronken bui" gebeurd. Probleem was alleen dat de man ontkende.
De politie nam haar gelukkig heel serieus. Het is alleen niet tot een veroordeling gekomen. Daar hadden ze al voor gewaarschuwd (first offender en het was haar woord tegen het zijne en geen getuigen). Maar hij heeft nu wel een stipje achter zn naam en bij een volgend vergrijp is hij de sjaak.
De aanranding was voor mijn dochter heel traumatisch en ze heeft er lang last van gehad. Ik vond het vreselijk om haar daarmee zo te moeten zien worstelen. Omdat zo'n viezerik niet met zn vingers van haar af kon blijven.

Dus ja, ik begrijp TS heel goed. Maar ik kijk ook vanuit een ander perspectief. Ieder slachtoffer is er 1 teveel.

Babootje...
Vreselijk..

Hoe ga je daar zelf mee om als moeder, want ik zeg nu, als mijn kind dit overkomt maak ik de dader kapot (zelfs als het mijn eigen vriend zou betreffen, mijn kind staat boven alles en iedereen..) daarom snap ik TS haar moeder ook niet zo goed (en ik kan me voorstellen dat TS dat ook veel zeer doet)!
Maar goed, dat is een eerste, impulsieve reactie..

Bullebeest
Berichten: 3251
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:55

Laten we uit respect voor TS de discussie over wel of niet aangifte doen staken. Dit geeft ze ook duidelijk aan.

Het laatste wat zij wil, is hier ook aangevallen worden.

Yltje
Berichten: 1279
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:05

Ts, buiten dat ik je net een PB heb gedaan.

@derest, lezen jullie eigenlijk de berichten van TS zelf wel? Dit gaat geloof ik niet om jullie?
Open alsjeblieft zelf een topic als jullie deze discussie willen voeren. En hou hier eens een beetje rekening met wat TS aangeeft.

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:07

Crisis, weer typisch bokt dit. Moraalridder gedrag tot in den treuren blijven aanvechten en herhaaldelijke verzoeken van TS en wat dat met haar doet compleet negeren. Niet alles wat je denkt hoeft gezegd te worden.

Compleet respectloos! Bah.

TS ontzettend veel sterkte. Ik hoop dat EMDR je verder gaat brengen. Fijn dat je het recent met je zus hebt kunnen bespreken. Hoewel jullie natuurlijk allebei je eigen gevecht hebben, hoop ik dat jullie je ook gesterkt voelen door elkaar. Komt tijd, komt raad.

Hoewel je zelf zegt dat je het nog niet zo voelt, vind ook ik je een ontzettend sterk persoon. Dit gevecht met jezelf aangaan is al zo'n ontzettend dappere stap! Zet hem op kanjer!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:25

Moderatoropmerking:
Bij deze open ik het topic weer zodat TS de steun kan krijgen die zij zo hard nodig heeft.
Wel wil ik jullie met klem vragen om niet meer door te gaan op de discussie die gaande was de afgelopen paar pagina's, TS heeft heel duidelijk aangegeven dit niet te willen en dat dit haar pijn doet.
Wij snappen dat dit soort onderwerpen nogal wat gevoelens kunnen oproepen, maar hou rekening met elkaar.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:37

Lieve TS, ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. Je bent al heel goed op weg en je komt op mij heel sterk over.

Je hebt misschien nog een lange weg te gaan maar de eerste stappen zijn gezet. Iedereen roept van alles maar kijk jij vooral naar wat JOU helpt en waar JIJ behoefte aan hebt.

Een hele dikke knuffel!

Janneke2

Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:45

Hoi TS,
hoe-s-t nu met je...?

Joltsje

Berichten: 9055
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:17

fijn dat het topic weer open is.

hoe gaat het ts? wanneer hev je je volgende sessie ook alweer?

Rocamor

Berichten: 11023
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:32

Fijn dat het topic weer open Is.

Ben benieuwd hoe het met je is ts

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 19:14

Ik vond het wel even lekker rustig :') de enorme vloed aan reacties gaven mij wel veel stof tot piekeren.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:18

Penny_Shadow schreef:
Ik vond het wel even lekker rustig :') de enorme vloed aan reacties gaven mij wel veel stof tot piekeren.



Nergens voor nodig, je doet het prima zo! Alles op jou tijd, wanneer jij er klaar voor bent!

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:03

Ts niemand kan zeggen wat je moet doen, alleen jij.
Doen waar je je goed bij voelt, en waar je aan toe bent.