Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 23:40

Nooit heel duidelijk, of dan kwam het niet over. Meestal was het dan een vlugge; "wat je gisteravond deed was echt niet normaal''
Dan wist hij het niet meer of zei die n keer sorry en ging ik weer door. Maar ik weet dondersgoed nu dat dat ten eerste hartstikke vervelend word op den duur en dat het niet goed is voor onze relatie. Dan blijf ik die woede opkroppen omdat ik het op dat moment vergeet en dan komt het er later, misschien op een hele andere manier weer uit.
Dus ik trek laat aan de bel, maar nu is het wel echt tijd om eens te praten.

Gillbo schreef:
Wat ik mij afvraag, je hebt het steeds over we moeten in gesprek gaan.
Maar heb je eerder nooit gezegd dan dat je het niet leuk vindt?

En mensen een biertje of een wijntje drinken is geen misdaad he. Niet zo dramatisch over doen.

MissBmx

Re: Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:45

misschien dat dat de reden is dat zijn vrienden het laten afweten. HIj scheld zijn vriendin de huid vol en doet dat met regelmaat.
Ik zou zo iemand niet in mijn vriendengroep willen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 06:54

Deze jongen is geen alcoholist! Gewoon een jonge gast (als zovele) die lekker gaan stappen, feesten enz. Daar hoort natuurlijk stoer doen ook bij.

Het kan heel goed zijn dat hij "volwassener" word en minder gaat stappen.
Maar het kan ook zijn dat het erger wordt, met name het drinken.

Dus hem confronteren met zijn gedrag is hopelijk een ogen opener voor hem.

TS succes +:)+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:57

TS succes met je poging om hem aan het verstand te brengen dat het fout is wat hij doet.
Paar biertjes is okee, maar zoveel dat hij niet meer weet wat hij doet natuurlijk niet.

Toch vind ik het wel triest dat jij, TS, alleen maar jongeren om je heen hebben die op zuipvakanties gaan en ieder weekend gaan feesten.

Ik ben ook zo'n iemand die altijd vond dat ik mijn geld beter kon besteden als aan drank en feesten, mijn man, toen vriend , trouwens ook.

Ik heb zelf 3 kinderen van inmiddels 22, 21 en 19 jaar en ik ben blij dat zij ook nooit zover zijn gegaan met drinken.
Ik geloof niet dat ik zelf ooit dronken ben geweest en manlief ook niet, dat kennen de kinderen dus ook niet van ons.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 16:11

Ja zo gaat dat tegenwoordig, echt bijna iedereen van mijn school van mijn klas doet dat ja. Maar daar is na 2 of 3 jaar ook echt de lol vanaf hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:08

Ach, 20 jaar geleden ging dat echt niet anders hoor :n
Wij zopen ook stevig allemaal, we gingen ook op zuipvakantie en bouwden dan muren van bierkratjes op de camping. Ook toen al kwamen ze van de verslavingszorginstellingen om voorlichting te geven, wat wij dan vervolgens weer belachelijk vonden :')
De meesten van mijn toenmalige vriendengroep, inclusief ikzelf, zijn opgegroeid tot hele normale volwassenen. Ondanks dat we destijds echt wel stevig dronken.

Weet je, ik vind het heel vervelend dat een aantal mensen zulke vervelende ervaringen hebben met alcohol en alcoholisme, maar dat geeft hen nog niet het recht om dit op TS af te reageren zoals ze dat nu doen.
Ja, alcohol kan heel vervelende effecten hebben, zowel lichamelijk, als psychisch en sociaal. En ja, het is echt wel verslavend.
Maar dat maakt TS nog niet tot een alcoholist omdat ze dan een paar biertjes drinkt in het weekend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:15

Zuipfeesten en vakanties waren er zeker in mijn tijd ook.
Alleen toen wel op bier.
Geen shotjes en coma zuipen bestond eigenlijk niet. Want dat lukt amper op bier, dan heb je het al weer uitpiest. :+

ja er werden toen ook mensen vervelend van drank, maar die werden uitgekotst door de rest van de mensen. En niet goed gepraat.
En daar zit hier het probleem, ts blijft maar voor hem opkomen.

En dat is ook wat ik hier de meeste mensen op zie reageren. Dat ts haar leuke tijd weggooit om op die kerel die zich niet in de hand kan houden te passen.
Ze is 16 en ze hoort een zorgeloze leuke vakantie te hebben. Ook de voorbereidingen er naartoe moeten leuk zijn, niet de zorgen om deze kwal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:25

Lieshorses schreef:
Ja zo gaat dat tegenwoordig, echt bijna iedereen van mijn school van mijn klas doet dat ja. Maar daar is na 2 of 3 jaar ook echt de lol vanaf hoor.

Door dit soort opmerkingen (die je overigens ook in de startpost hebt staan), vind ik die opmerking over die groep gasten in de sloot niet niet eens zo vreemd.

Je doet alsof je een eigen individu bent, en zelf je eigen keuzes maakt maar volgens mij hobbel je een beetje met iedereen mee.. want iedereen doet dat...
Das heel normaal bij jou op school.

Dat was het bij mij ook (toen drinken onder 18 nog legaal was), maar ik dronk niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:48

De helft van mijn vriendengroep/klasgenoten ging ook op de zuip, in mijn eigen dorp notabene.
De school lag een dorp verder maar dan haakte ik altijd af.

Gezellig naar het strand, naar de kermis en naar dansles(ja, dat was nog in die tijd) maar dat in de kroeg hangen en ladderzat door de straten lopen , heb ik nooit begrepen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 19:05

@Royce, denk je dat ik op 'zuipvakantie' ga omdat de rest van mijn school dat doet? Als ik in de ardennen wil gaan mountainbiken dan doe ik dat ook hoor :+ Ik bedoelde de opmerking meer om aan te geven dat het niet heel uitzonderlijk is om naar het zuiden te gaan op 'zuipvakantie' op deze leeftijd. Maar dat is offtopic :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:34

Danielleeee_ schreef:
Ik wil nu niet te erg off topic gaan, maar hoezo is het jonge volk kortzichtig? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor. Maar als je nu direct het hele 16-jarige volk kortzichtig vindt, dan ben jij misschien ook een beetje kortzichtig? :)

Ik heb het hier enkel over het vriendenclubje van TS.
Je kunt het niet over jan en alleman hebben in dit topic.
Aangezien ze hier heel lichtzinnig over denkt, is het wel eens tijd voor TS om met haar voetjes terug op de aarde te komen.
Veel 16jarigen hebben de harde dronken wereld (met alle rand problemen van verslaving, ongelukken, verkrachtingen, loze beloften, want nu ga ik ver, maar denk dat je wel kunt volgen) nog niet ondervonden.

Laat TS haar stoere bink maar temmen.
Als we gelijk hebben, zal bokt het niet horen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:59

Lieshorses schreef:
@Royce, denk je dat ik op 'zuipvakantie' ga omdat de rest van mijn school dat doet? Als ik in de ardennen wil gaan mountainbiken dan doe ik dat ook hoor :+ Ik bedoelde de opmerking meer om aan te geven dat het niet heel uitzonderlijk is om naar het zuiden te gaan op 'zuipvakantie' op deze leeftijd. Maar dat is offtopic :)

Eigenlijk snap ik niet meer waarom je dit topic bent gestart.
Je zoekt alleen maar in alle reacties naar je eigen gelijk of dat het allemaal wel meevalt.
Aan de hand van je reacties zal er niet veel veranderen, denk ik.

Dat geeft ook niet, het is je eigen leven, alleen jouw ouders zijn nog verantwoordelijk voor je :)
Niet de mensen hier op bokt.
En als het toch mis gaat, heb je een les geleerd.
Dat is ook niet erg, dat maakt ook iedereen wel eens mee.
Vooral op jouw leeftijd, en dat is ook wel normaal.

En misschien blijven er toch nog wel wat reacties bij je hangen, waar je wat aan hebt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 20:04

Nee, maar waarom ik op vakantie ga is gewoon niet waar het om gaat. En om een discussie te houden over mijn leeftijd heb ik ook geen zin in. Verder heb ik zeker iets aan de reacties en ga mijn vriend dan ook confronteren

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:07

Dat er een probleem is, is duidelijk anders maak je ook geen topic aan en dat is ook een teken dat je er mee zit. Ik hoop dat je er uit komt. Doe iets wat je vriend niet van je verwacht, zodat hij gaat nadenken. Schijnbaar heeft er wat van zeggen geen zin, dus probeer je oplossing via een andere weg te zoeken :j. Ga lekker van je eigen avond genieten en laat hem leren van de fouten die hij maakt op dit moment. Anders gaat hij er zelf nooit achter komen.

Dan weet hij meteen hoe dat is en niet meteen jezelf erbij neerleggen. Ik heb het gevoel dat je bang bent om de confrontatie aan te gaan ten koste van jezelf. Je moet zelf ook gaan genieten he en volgens mij ben je nu alleen maar aan het zorgen. Dat is toch zonde van de leeftijd waar je jezelf in bevind :(:)
Meid probeer voor jezelf ook te bepalen en te kijken wat voor jou de beste manier is, zodat jij ook geniet van je avondje zonder gezeur +:)+

Ik denk dat je voor de rest heel goed weet wat je eigen grenzen zijn en ook de grenzen van een ander.
Niet vergeten jezelf op nummer 1 te zetten he! Word maar eens wat egoïstischer naar anderen. Je klinkt namelijk veel te zorgzaam voor anderen en daardoor lijk je jezelf te vergeten..

Succes er mee! Je kunt het

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:30

Ik ben moeder van inmiddels een 18 jarige dochter en ik zou niet blij zijn met het idee (nu ook niet) dat ze op 16 jarige leeftijd op vakantie gaat met een jongen die geen maat weet te houden met drank en dan ook nog eens een kwade dronk heeft. Hou er rekening mee dat als hij daar stennis gaat schoppen de politie een stuk minder tolerant kan zijn dan de politie in Nederland. Vreemd land vreemde taal, gaat er daar iets mis en kom je in aanraking met de politie door een agressieve vriend ben je echt niet blij. Als daarnaast ook nog eens je vrienden je misschien in de steek gaan laten als het mis gaat, ik zou er nog eens goed over na denken hoe je dit gaat aanpakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:51

Lieshorses schreef:
Nee, maar waarom ik op vakantie ga is gewoon niet waar het om gaat. En om een discussie te houden over mijn leeftijd heb ik ook geen zin in. Verder heb ik zeker iets aan de reacties en ga mijn vriend dan ook confronteren

Die vakantie waar je nu al tegen op ziet door het probleemgedrag van je vriend wanneer hij te veel zuipt en dat de rest van de vriendenclub nu zo langzamerhand denkt: Hij en jij zoeken het maar uit. En daar baal je van en daar ben je ook bang voor, dat jij het met hem alleen moet uitzoeken wanneer hij weer eens zo dronken is dat hij niet weet wat hij doet. Dus ja, het gaat wel indirect over die vakantie dus wil je vriend niet luisteren/praten/ zijn gedrag verbeteren wat let jou dan om gewoon te zeggen: Ik ga niet mee!!! Misschien is dat juist wel de wake-up call die hij nodig heeft!!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:13

Ts jij bent de enige die aan deze situatie iets kan doen. Het is niet heel ingewikkeld, want je accepteert dit gedrag of niet?!
Dus...je gaat het gesprek met hem aan en zegt hoe jij je voelt als hij zich zo gedraagt en je angst dat hij echt in de problemen raakt en stelt dat je dat niet meer accepteert van hem. Maar dan moet je je daar ook echt aan houden. Zodra het mis gaat en de stemming slaat om ben je weg, desnoods bel je een taxi. Hij zoekt het zelf maar uit, jouw verantwoording niet. Of je relatie dan ook echt over is, is aan jouw.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:25

Heb je al met je vriend gepraat of laat je het maar wezen in de hoop dat het goed gaat.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:18

Goed dat je het vraagt bigone... eigenlijk was ik ook wel benieuwd. Hoe is het nu??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:23

Ts zal wel geen zin hebben om verder te reageren, ik snap het niet. Er worden topics aangemaakt over toch wel heftige onderwerpen waarbij je hoopt dat het allemaal goedkomt. En op het moment dat de reacties niet helemaal in het straatje passen dan geven ze gewoon geen antwoord meer. Dat mag, absoluut geen probleem maar denk dan in vervolg zelf eens nuchter na over een oplossing ipv hier te vragen wat te doen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:32

"Dat mag, absoluut geen probleem maar doe het niet"
:')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:09

Phoya schreef:
Als buiten de keren dat hij dronken is, alles rozengeur en maneschijn is met veel liefde, plezier, vertrouwen, respect en wederzijdse gevoelens. Vind ik dat dit hem vergeven moet worden. Fouten maken, zeker als we jong zijn, doen we allemaal.

Lies hoeft dit gedrag niet te accepteren natuurlijk en ze kan het zeker bespreekbaar maken met hem en hem vragen rekening te houden met haar. Maar om meteen de relatie van 2 jaar te beëindigen vind ik wat overdreven. Als alle jongeren die gek doen met een slokje op geen relatie mogen hebben is bijna iedereen alleen.

Wendy schreef:
Wij zopen ook stevig allemaal, we gingen ook op zuipvakantie en bouwden dan muren van bierkratjes op de camping. Ook toen al kwamen ze van de verslavingszorginstellingen om voorlichting te geven, wat wij dan vervolgens weer belachelijk vonden :')
De meesten van mijn toenmalige vriendengroep, inclusief ikzelf, zijn opgegroeid tot hele normale volwassenen. Ondanks dat we destijds echt wel stevig dronken.

Weet je, ik vind het heel vervelend dat een aantal mensen zulke vervelende ervaringen hebben met alcohol en alcoholisme, maar dat geeft hen nog niet het recht om dit op TS af te reageren zoals ze dat nu doen.
Ja, alcohol kan heel vervelende effecten hebben, zowel lichamelijk, als psychisch en sociaal. En ja, het is echt wel verslavend.
Maar dat maakt TS nog niet tot een alcoholist omdat ze dan een paar biertjes drinkt in het weekend.

Hier sluit ik me bij aan

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:20

ThreeFingers schreef:
Deze jongen is geen alcoholist! Gewoon een jonge gast (als zovele) die lekker gaan stappen, feesten enz. Daar hoort natuurlijk stoer doen ook bij.

Het kan heel goed zijn dat hij "volwassener" word en minder gaat stappen.
Maar het kan ook zijn dat het erger wordt, met name het drinken.

Dus hem confronteren met zijn gedrag is hopelijk een ogen opener voor hem.

TS succes +:)+

Geen alcoholist geloof ik ook wel maar agressie, TS had het ook over politie dus dat is niet een beetje stoerdoenerij, hoort er helemaal niet bij. Dat wordt veroorzaakt door een kwade dronk of omdat het een type kort lontje is. TS zegt dat hij verder lief is dus kun je spreken van een kwade dronk. Ken ook iemand die dat had, prima vent maar met drank op foute boel. Heb hem zelf nooit met drank op gezien gelukkig.

En daarbij, als zelfs vrienden zeggen dat hij te ver gaat zegt dat ook genoeg vind ik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:26

Er zitten weer een hoop schijnheilige op bokt. Pff. Ik heb niks met alcohol en ben altijd de bob maar op sommige momenten zoals festival of thuis om de hoek opstap dan dronk ik wat mixen.

Vroeger dronk men met 16 jaar en nu nog. Zuipvakanties bestonden al toen ik tiener was en nu nog.

Dat ik er niet aan mee heb gedaan wil niet zeggen dat anderen meelopen. Ik was meer de uitzondering dan de zuiper.

Dit is een fase in het leven en sommige blijven er in hangen maar de meesten niet.

Ik zie wel een probleem omdat je lol wordt verpest.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:29

Wendy schreef:

Mee eens. Geen zuip vakanties gedaan maar ging best wel eens op stap en dan dronk ik ook bier en wijn. Nog steeds wel eens en dan zo een maand weer niks.