Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:38

NenaC schreef:
misschien is het ook wel het financiële plaatje. Ik vind het wel een beetje krom dat jij maar 3 dagen werkt, vervolgens minder aan het huis en het huishouden betaalt, maar wel een paard kan onderhouden. Dat lijkt mij ook niet correct en dan gaat denk ik vanzelf de schoen wringen bij iemand die toch al niet helemaal gek is van paarden.

daarnaast kun je toch doordeweeks als hij is werken, de lange ritten doen en in het weekend de korte? Dan heb je meer tijd samen.

Dit zijn beide toch zaken die zij met elkaar moeten afstemmen?
Daarom blijf ik erbij: communiceer met elkaar.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:41

NenaC schreef:
misschien is het ook wel het financiële plaatje. Ik vind het wel een beetje krom dat jij maar 3 dagen werkt, vervolgens minder aan het huis en het huishouden betaalt, maar wel een paard kan onderhouden. Dat lijkt mij ook niet correct en dan gaat denk ik vanzelf de schoen wringen bij iemand die toch al niet helemaal gek is van paarden.

daarnaast kun je toch doordeweeks als hij is werken, de lange ritten doen en in het weekend de korte? Dan heb je meer tijd samen.

TS zal het huishouden doen gok ik zo, eten koken en boodschappen doen. Zo werkt het bij mij in ieder geval wel, ik werk ook 3 dagen. Mijn man hoeft in bet huishouden niks te doen en dat vindt hij heerlijk Van wat ik verdien kan ik prima mijn paard betalen overigens.
En als dat het probleem is bij TS waarom praat haar vriend daar niet over dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:44

Misschien doet hij dat wel?

Het is echt een eenzijdig verhaal, gekleurd door 1 bril.

Aan elk verhaal zijn er 2 kanten zn meestal ligt de waarheid ook in het midden.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-07-17 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:46

dromertje2 schreef:
Misschien doet hij dat wel?

Kennelijk niet want dan wist TS toch wat er aan de hand was?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:47

In de laatste post van de TS staat duidelijk dat zij het huidhouden doet en dat zij meer tijd steekt in hun eigen zaak waarvan de opbrengst 50/50 is. Dus over het financiële plaatje heeft de vriend van de TS dan ook niet meer te zeuren :Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:51

Een hobby heeft iedereen nodig.
Vind dat TS er nog niet zo veel tijd erin steekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:09

_Mar3 schreef:
Dat mensen meteen "doei" zeggen in deze geschetste situatie vind ik schokkend.
Je bent tien jaar bij elkaar, en omdat je vriend zich lijkt te irriteren aan je hobby gooi je meteen die tien jaar "weg"? Dat kan altijd nog. Zoals vele anderen ook zeggen: probeer eerst te praten. Wat zit hem nou echt dwars? Wat zijn zijn verlangens omtrent tijd met elkaar doorbrengen en je hobby uitoefenen? En wat zijn de joue? Kunnen jullie daar een middenweg in vinden?

Ik zou geen doei zeggen omdat hij mn hobby niet leuk vind, maar omdat hij mijn 'ding' niet accepteert en als ik daarover niet met hem kan praten, ja dan zou ik er wel eens klaar mee zijn. Ze zijn al 10 jaar samen ja, en hij weet dat ze van paarden houdt, als hij van haar houd geeft hij haar de ruimte voor haar hobby. En ja, als ie het er niet mee eens is mag dat, maar dan moet ie niet chagrijnig gaan lopen doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:44

Inoterry schreef:
In de laatste post van de TS staat duidelijk dat zij het huidhouden doet en dat zij meer tijd steekt in hun eigen zaak waarvan de opbrengst 50/50 is. Dus over het financiële plaatje heeft de vriend van de TS dan ook niet meer te zeuren :Y)

Het huishouden doen is ook werk. En zwaar werk ook nog,temeer daar het niet gewaardeerd wordt.

Hevonen

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:57

IK heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd, maar ik vind jouw vriend erg bezitterig. Hij claimt jouw tijd en aandacht. Hij wil kennelijk niet op de tweede plaats komen (zoals hij het kennelijk voelt). Denk dat dat nog moeilijk wordt als jullie ooit kinderen zouden hebben.

Als jij hem in zijn waarde laat, wat je kennelijk doet, mag hij dat bij jou ook wel doen.

Hij ziet niet dat zijn gedrag jullie uit elkaar drijft.

IK vergelijk relaties altijd met de relatie met een kat (al is die veel en veel gemakkelijker). Zo lang jij de kat vasthoudt en dwingt op schoot te zitten, geaaid te worden of binnen te blijven, wil die kat alleen maar weg. Laat je hem de vrijheid om te gaan en te komen, komt hij vaak genoeg bij je zitten, vindt hij aaien heerlijk en zal steeds weer terugkomen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:09

Pfoe moeilijk. Het is geven en nemen...

Ik heb paarden , rij wedstrijden, en ben er redelijk vaak. Een 3 jarige staat bij mijn werk (2 min van huis) en mijn andere paarden staan bij mijn ouders (20 min rijden). Als ik bij mijn ouders ben ben ik daar zo 4 uren. Zoals zondag. Vriendlief gaat dan lekker te wandelen met de honden, even stofzuigen en dweilen en de vaatwasser inruimen. Zaterdag was ie gezellig mee gegaan, samen weides uitgemest en de stallen, samen gevoerd en hij toont intresse om even bij het longeren te kijken. Hij is echt geen paarden man, heb m uit de stad geplukt en had als klein jochie alleen op pony park Slagharen eens gereden.

Mijn vriend daarentegen houdt van autosport. Hij is monteur in de pitstraat, helpt met gereedmaken voor een race en heeft een eigen race auto. Hij gaat zaterdag hele dag sleutelen (uur van huis) en ik heb er vrede mee.

Hij is overigens ook de hele week van huis en zie hem 2 dagen per week. (Weekends. Hij is vrachtwagenchauffeur)

Er ia heus wel een tussenweg. Is die er niet, ben ik bang dat de relatie na 10 jaar stopt.. En dan zeg ik niet dat het óf ts haar schuld is of van de vriend. Daar kunnen we niet over oordelen

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:23

Zoals eerder gezegd, ik ben en blijf een paardenmeisje. Als ik moet kiezen tussen mijn man en mijn paard, dan kies ik mijn man...................maar dan blijft er ergens wel een knagend gevoel. Mijn man zal mij dit gevoel niet willen laten hebben en gunt me dus mijn paard. Hij zou me dus niet voor de keuze stellen, maar hij weet wel dat ik zelf die keuze zou maken als het moet.... Ik ben dus vanaf het begin duidelijk geweest naar hem en heb hier altijd goed met hem over gepraat.
Laatst bijgewerkt door emil01 op 03-07-17 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:28

Ik heb nu sinds een maand een paard en mijn vriend heeft niks, maar ook echt niks met paarden.
Ik ben er iedere dag...dat komt omdat het paard om de hoek van mijn werk staat, dus Maandag t/m Vrijdag ga ik direct na het werk ernaar toe en zaterdag/zondag ga ik er ook heen.
Hij is blij dat ik blij ben en wij zorgen gewoon ervoor, dat wij nog dingen samen doen en dat hij ook zijn eigen tijd heeft, waar hij iets met vrienden doet of wat dan ook.
Ik vind het wel belangrijk dat men met elkaar praat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:17

Mijn gevoel zegt dat hij samen heel graag vooruit wilt (kinderen), maar dat hij anderzijds denkt dat jij dat niet belangrijk vindt en dat het er niet van gaat komen.

Toen je terug meer ging rijden en wedstrijden ging doen, heb je dat toen met hem doorgesproken?

Van veel reacties hier krijg ik het gevoel dat hij vooral moet slikken en zij enkel moet kunnen doen wat zij wil. Allicht kan hij niet goed onder woorden brengen hoe en wat, of zit het hem intussen zo hoog dat hij ontploft als hij er nog maar aan denkt. Dit heeft al een voorgeschiedenis vooraleer het op dit punt komt, dat kan bijna niet anders.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:39

Veriye schreef:
Ik heb nu sinds een maand een paard en mijn vriend heeft niks, maar ook echt niks met paarden.
Ik ben er iedere dag...dat komt omdat het paard om de hoek van mijn werk staat, dus Maandag t/m Vrijdag ga ik direct na het werk ernaar toe en zaterdag/zondag ga ik er ook heen.
Hij is blij dat ik blij ben en wij zorgen gewoon ervoor, dat wij nog dingen samen doen en dat hij ook zijn eigen tijd heeft, waar hij iets met vrienden doet of wat dan ook.
Ik vind het wel belangrijk dat men met elkaar praat.

Je hebt hem nog maar een maand. Dan vindt elke man het nog leuk hahahaha. Grapje flauw.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:50

Haha, ik denk dat hij opgelucht is, omdat het regelmatig door lange reistijd 22:30 was met mijn bijrijdpaard. Dan valt 19:30 toch nog best mee ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:00

Het is in mijn ogen echt noodzaak dat hij ziet wat voor impact het negatieve gedoe van hem over je paard op jou heeft. Voor jou is het misschien wel je ziel en zaligheid. Mijn man heeft jaren geleden ook zo'n fase gehad dat hij er steeds op zat te zeuren. Heb m toen goed verteld wat mn paard en mn paardenleven voor me betekend en als hij wil dat ik gelukkig ben hij dat zal moeten accepteren anders zag ik geen toekomst samen. Daar schrok hij wel van, had helemaal niet in de gaten dat hoe hij deed en wat hij zei zo'n impact bij mij had en ik daar echt verdrietig van werd.
In jou geval zou ik me ook nog even bedenken om aan kinderen te beginnen als hij je zo onrespectvol behandeld. Praat erover zodat het uit de lucht is en je je weer vrij voelt om naar je paard te gaan. Dan hou je je misschien ook niet zo krampachtig vast aan de dagen dat het nu "kan" en je misschien zelfs meer zin hebt om thuis bij hem te blijven.
Heel veel succes en probeer hem echt in te laten zien dat hij meer kwaad dan goed doet voor jullie relatie door zich zo op te stellen..

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:04

oomens schreef:
Zuchini schreef:
Ik wens je sterkte met deze situatie, ik denk dat je zelf al voelt welke kant het op gaat.

Ik mag hopen dat dit niet als een nare, insinurende opmerking bedoeld was, maar dat het er alleen per ongeluk een geworden is?

Dat is jouw mening, en niet de bedoeling. TS mag op haar gevoel vertrouwen, dat bedoelde ik te zeggen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:12

TS, is er al een gesprek oid plaatsgevonden? Ben erg benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:15

Even offtopic, maar voor 6 paarden mesten zouik ook niet betalen voor een verzorgpaard :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:30

Lieve TS, ik herken je probleem een klein beetje.
Mijn vriend heeft ook niks met paarden, en in het begin had hij er ook best moeite mee dat ik elke dag naar m'n paard toe moest. Toen daar nog bijna een jaar van opvolgende bendes van ellende bovenop kwam met late stalbezoekjes, dierenartsen en ongelukken vond hij het nog moeilijker omdat ze toe ook nog is bijna de dubbele tijd kostte...
Hij heeft het ook wel is gezegd, "ik zou het fijner/makkelijker vinden als je paard er niet was".
Ik hoef geen vriend die paarden leuk vind of die mee naar stal gaat. Het enige wat ik wil is precies hetzelfde als jij: Een partner die mijn hobby accepteert.
Die periode van ellende is niet makkelijk/handig geweest, maar dat is wel de periode geweest dat mijn vriend echt heeft gezien hoeveel dat beest voor mij betekend, omdat hij een paar keer mee naar stal gegaan is omdat ik gewoon te moe was om te auto/motor rijden. En eigenlijk, vanaf dat moment is hij het veel meer gaan begrijpen. Vanaf de momenten dat hij is mee naar stal ging is hij in gaan zien dat dat paard zoveel meer is dan gewoon een beest. Het is mijn maatje, ontspanning en mijn "ontsnapping aan de echte wereld". Het is één van de weinige plekken waar ik even alles los kon laten.
En toen hij dit zag, en merkte wat het met mij deed, heeft hij er nooit meer wat van gezegd.

Wat we nu wel proberen, is de tijden dat ik naar stal ga zoveel mogelijk aan te passen aan de tijden dat hij werkt/gaat sporten. Mijn vriend werkt ook nog is heel veel (2 banen, bijna 60 per week) dus zonder communicatie zien wij elkaar gewoon niet.

Wat wij doen: Om de zondag gaan we even samen zitten om onze planning naast elkaar te leggen. Zo proberen we dan zo veel mogelijk onze dingen tegelijk te plannen zodat we elkaar op onze vrije momenten zien. Lukt niet altijd even goed, soms wacht ik op hem en soms moet hij even op mij wachten. Ook hebben wij één vaste avond waar we beide niks mogen plannen; ik geen paard en hij geen werk. Dat is echt onze avond :)

Mijn vriend zal m'n paard nooit "leuk" vinden, maar hij weet wel dat ze een deel van mij is, en ook dat deel zal hij toch op een bepaalde manier mee moeten leven.
Want hoe cru het misschien een beetje klinkt, dat paard was er eerder en zal niet de deur uit gaan voor een vent. Compromis sluiten en communiceren.
Is mijn paard belangrijker dan mijn vriend? Nee, maar ze is wel een stukje van mij wat ik niet zomaar opgeef.

En gelukkig heb ik een vriend die dat nu zeker begrijpt :) En stiekem, vind hij d'r ook wel een beeeetje leuk denk ik, paard is in ieder geval wel gek op hem :') Puur omdat hij heeft gezien hoeveel geluk, plezier en ontspanning zij mij brengt. Wat hij toen gezegd heeft, en daar was ik zo blij mee,; "Ik wil dat jij gelukkig bent, jezelf bent en jezelf durft te zijn. En dat dat paard er dan bij komt neem ik voor lief. Want ik wil jou, en dat paard krijg ik daar gratis bij" ;)
Dus echt lieve TS: communiceren! Maak samen een weekplanning! Plan de momenten dat je naar je paard gaat, plan wanneer je gaat rijden zodat je vriend weet welke avonden je wat later bent.
Want wat je absoluut niet moet doen, is jou hobby opgeven voor hem. Maar waar jij water bij de wijn doet, zal hij dat ook moeten doen. Anders vind ik persoonlijk sowieso dat er iets niet goed zit in jullie relatie...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:37

Ik ook niet :o laat ze t lekker zelf doen haha

Ik ben wel benieuwd ts, of je al gesproken hebt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:13

Anoniem schreef:
Lieve TS, ik herken je probleem een klein beetje.
Mijn vriend heeft ook niks met paarden, en in het begin had hij er ook best moeite mee dat ik elke dag naar m'n paard toe moest. Toen daar nog bijna een jaar van opvolgende bendes van ellende bovenop kwam met late stalbezoekjes, dierenartsen en ongelukken vond hij het nog moeilijker omdat ze toe ook nog is bijna de dubbele tijd kostte...
Hij heeft het ook wel is gezegd, "ik zou het fijner/makkelijker vinden als je paard er niet was".
Ik hoef geen vriend die paarden leuk vind of die mee naar stal gaat. Het enige wat ik wil is precies hetzelfde als jij: Een partner die mijn hobby accepteert.
Die periode van ellende is niet makkelijk/handig geweest, maar dat is wel de periode geweest dat mijn vriend echt heeft gezien hoeveel dat beest voor mij betekend, omdat hij een paar keer mee naar stal gegaan is omdat ik gewoon te moe was om te auto/motor rijden. En eigenlijk, vanaf dat moment is hij het veel meer gaan begrijpen. Vanaf de momenten dat hij is mee naar stal ging is hij in gaan zien dat dat paard zoveel meer is dan gewoon een beest. Het is mijn maatje, ontspanning en mijn "ontsnapping aan de echte wereld". Het is één van de weinige plekken waar ik even alles los kon laten.
En toen hij dit zag, en merkte wat het met mij deed, heeft hij er nooit meer wat van gezegd.

Wat we nu wel proberen, is de tijden dat ik naar stal ga zoveel mogelijk aan te passen aan de tijden dat hij werkt/gaat sporten. Mijn vriend werkt ook nog is heel veel (2 banen, bijna 60 per week) dus zonder communicatie zien wij elkaar gewoon niet.

Wat wij doen: Om de zondag gaan we even samen zitten om onze planning naast elkaar te leggen. Zo proberen we dan zo veel mogelijk onze dingen tegelijk te plannen zodat we elkaar op onze vrije momenten zien. Lukt niet altijd even goed, soms wacht ik op hem en soms moet hij even op mij wachten. Ook hebben wij één vaste avond waar we beide niks mogen plannen; ik geen paard en hij geen werk. Dat is echt onze avond :)

Mijn vriend zal m'n paard nooit "leuk" vinden, maar hij weet wel dat ze een deel van mij is, en ook dat deel zal hij toch op een bepaalde manier mee moeten leven.
Want hoe cru het misschien een beetje klinkt, dat paard was er eerder en zal niet de deur uit gaan voor een vent. Compromis sluiten en communiceren.
Is mijn paard belangrijker dan mijn vriend? Nee, maar ze is wel een stukje van mij wat ik niet zomaar opgeef.

En gelukkig heb ik een vriend die dat nu zeker begrijpt :) En stiekem, vind hij d'r ook wel een beeeetje leuk denk ik, paard is in ieder geval wel gek op hem :') Puur omdat hij heeft gezien hoeveel geluk, plezier en ontspanning zij mij brengt. Wat hij toen gezegd heeft, en daar was ik zo blij mee,; "Ik wil dat jij gelukkig bent, jezelf bent en jezelf durft te zijn. En dat dat paard er dan bij komt neem ik voor lief. Want ik wil jou, en dat paard krijg ik daar gratis bij" ;)
Dus echt lieve TS: communiceren! Maak samen een weekplanning! Plan de momenten dat je naar je paard gaat, plan wanneer je gaat rijden zodat je vriend weet welke avonden je wat later bent.
Want wat je absoluut niet moet doen, is jou hobby opgeven voor hem. Maar waar jij water bij de wijn doet, zal hij dat ook moeten doen. Anders vind ik persoonlijk sowieso dat er iets niet goed zit in jullie relatie...

Goed gezegd! Iemand die van jou houdt gunt het jou dat je ergens gelukkig mee bent.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:18

Hmmm ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:57

Qimm schreef:
Hmmm ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk...

Maar iemand hobby verbieden omdat jij er niks mee hebt is is voor mij ver boven die zekere hoogte...

Wat ik al zei, beide zal je water bij de wijn moeten doen. Als dat maar van één kant gebeurd (zoals bij TS nu, haar vriend wil haar elke avond thuis maar gaat zelf wel weg) gaat er als je het mij vraagt iets goed mis in je relatie...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:12

Een paard houden is natuurlijk wel iets meer dan een hobby he. Dat zou je daadwerkelijk bijna een levensstijl kunnen noemen. Het is er dag in dag uit. Het is niet also de vriend van TS het over iets pietluttigs als een avondje tennis in de week heeft, het bepaald een vrij groot deel van haar leven.