Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:33

Hey eindelijk lotgenoten! in mijn vriendenkring heeft niemand last van heel dik haar.
Ik heb heel dik haar en het was ook wel lang. Ik kreeg zoveel klitten dat ik het dan niet meer ging kammen maar gewoon in een knot deed waardoor het later in de week weer een uur duurde om de grote klit eruit te halen... :\
Ik hou zelf niet zo erg van losse haren en had het dus altijd opgestoken maar daar kreeg ik heel snel hoofdpijn van, beetje dubbel.
Wat mij erg hielp was een Tangle teezer, (haarborstel) die kreeg ik toevallig bij de andrelon shampoo en kan niet meer zonder!
Vorig jaar heb ik het afgeknipt en gedoneerd voor haarwensen omdat ik het zo zat was, het korte haar vond ik zo fijn dat ik het vorige week weer heb afgeknipt. Het was nu net niet lang genoeg om te doneren omdat ik het tussen door een keer heb laten uitdunnen en punten geknipt.
Nooit spijt gehad van het afknippen :)
Foto's van vorig jaar
Afbeelding
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:41

DewiFoto schreef:
Zoals beloofd een foto van mijn haar.
Dit is mijn ochtend kapsel :D , beetje droog, en slag van de vlecht waarmee ik slaap.
Normaal heb ik stijl haar.

[ Afbeelding ]

Mijn haar is al 2 x gedoneerd aan stichting Haarwensen. En zoals het nu is kan het alweer ruim gedoneerd worden. Echter laat ik het voorlopig zo.

Net las ik iemand die bang was dat mensen voor de grap een keer je haar er af wilden knippen. Ik heb een keer tijdens het stappen gehad dat een wildvreemde een aansteker er bij hield.. brrr.. dan heb ik toch liever mensen die vragen of het echt is of niet.

WOW.

Ik had vroeger ook lang haar, hetzelfde euvel als de meesten, maar na een dag was het zó plat dat ze in een staart doen nog voller uitzag.

Toen de schaar erin. Nu heb ik een paar cm lang haar (ok, op de 24e mag ik weer...).

Geen spijt, absoluut niet- maar zo lang haar kan sommige mensen zó mooi staan!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:09

Ik heb het toen in 3 vlechten gedoneerd, 1 was veel te dik geweest. Dus dan maar 3 dunne;
Afbeelding

Ze lijken nu kort maar waren ruim 30/35 cm lang. Heb het denk ik ook wel gewogen, rond de 300 gram moet het zijn geweest.

Was het een opluchting toen het eraf was? Mja een beetje. Maar heb liever lang haar dan dat ik dat beetje gewicht spaar. of; wie mooi wil zijn... moet er maar een beetje moeite voor doen. Pijn heb ik er gelukkig niet van. Haarpijn heb ik zelf ook wel eens last van gehad maar heb ik dat nu ook al lang niet meer gehad, kwestie van goed ermee omgaan en niet dagen lang in een strakke staart doen.
Direct erna had ik spijt omdat het me toch iets te kort was geworden :') Maar ach ging naar een nieuwe school dus niemand kende me daar met lang haar, plus groeide toch zo wel weer aan. En het was voor het goede doel.
Wat ik inderdaad wel echt fijn vond is dat toen wel echt 100% al mijn gespleten punten weg waren. Maar ja een maand later had ik ze wel weer := Daar hoef ik het dus niet voor te doen. Ga iig niet hierdoor meer naar de kapper dan ik eerst deed.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:20

laraxXxemma schreef:
Ik heb het toen in 3 vlechten gedoneerd, 1 was veel te dik geweest. Dus dan maar 3 dunne;
[ [url=m/j7rc0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze lijken nu kort maar waren ruim 30/35 cm lang. Heb het denk ik ook wel gewogen, rond de 300 gram moet het zijn geweest.

Was het een opluchting toen het eraf was? Mja een beetje. Maar heb liever lang haar dan dat ik dat beetje gewicht spaar. of; wie mooi wil zijn... moet er maar een beetje moeite voor doen. Pijn heb ik er gelukkig niet van. Haarpijn heb ik zelf ook wel eens last van gehad maar heb ik dat nu ook al lang niet meer gehad, kwestie van goed ermee omgaan en niet dagen lang in een strakke staart doen.
Direct erna had ik spijt omdat het me toch iets te kort was geworden :') Maar ach ging naar een nieuwe school dus niemand kende me daar met lang haar, plus groeide toch zo wel weer aan. En het was voor het goede doel.
Wat ik inderdaad wel echt fijn vond is dat toen wel echt 100% al mijn gespleten punten weg waren. Maar ja een maand later had ik ze wel weer := Daar hoef ik het dus niet voor te doen. Ga iig niet hierdoor meer naar de kapper dan ik eerst deed.

Wow aan de vlechten kun je wel zien hoe dik je haar is inderdaad!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:23

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:54

Ik zou een foto maken zonder olie en met olie na het haar wassen. Bij deze, m'n haar was niet zo heel erg ontploft na het douchen dus het verschil is nu niet heel groot haha.

Afbeelding
Oh, en ik heb laatst weer een stuk van mijn haar af laten knippen, het is niet zo lang meer nu :)

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:15

hoi, ik heb dik haar, maar niet al te lang gelukkig, ik herken de klitten in je nek en het ongetemde zooitje wel :') maar ben er nu achter hoe minder hoe beter.
1x per week wassen met bij voorkeur silicone vrije shampoo (baby shampoo of een goeie kappersshampoo) daarna beetje cheap ass andrelon olie in de punten. en niet borstelen geen creme spoeling. zodra ik het 'moet kammen' moet ik het gewoon wassen, en als dat niet meer helpt naar de kapper om de punten er af te halen, 2 a 3 keer per jaar bij mij. verder een knot (nee geen messybun want dan gaatt juist klitten) en een staart doen bij mij de truuk. en ik doe wel de ergste klitten met de hand er uit als ik me verveel :')
het 1 keer per week wassen is trouwens wel iets waar je naartoe moet 'trainen', en zomers was ik het wel iets vaker. en mijn lichaam was ik trouwens wel vaker hoor.

Afbeelding
inmiddels is het wel weer wat langer (cm of 5 denkk) en is dat lelijke goude kleurtje er uit.
na 2 jaar niet naar de kapper geweest te zijn wask half blond, toen hebk het tot net onder sleutelbeen af laten knippen en in mijn eigen kleur laten verven. 2 weken en het werd oragne, na poging 2 heefd het gelukkig 2 maanden geduurt. nu 3 jaar later is het er eigenlijk nagenoeg uit gelukkig.

Nessa

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:37

Ik heb ook dik lang haar.
Bij mij klit het overigens vrijwel niet. Erg fijn dus! Ik was het 2-3 keer in de week.

Geen foto's van mijn 'normale' haar los. Ik heb geen krullen van mezelf.

Afbeelding
Afbeelding

Ik had het langer. Maar het was te lang en ik kon er echt niks meer mee. Dus een stuk eraf laten knippen

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:11

Ik loop al eventjes rond met dat ik het wel wil doneren. Maar voor doneren zijn de eisen 30 cm en dat vind ik dan toch echt te kort worden. Dus nog eventjes sparen en dan knippen we er het af. :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 01:35

Afbeelding
Iets als bad hairday

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:32

Leuk topic en vooral is héél veel echt herkenbaar.

Heeft heel wat shampoo's en cremespoeling etc proberen gekost voordat ik de voor mij werkende combinatie had. Uiteindelijk werkt voor mij alleen de anti klit spoeling van schwarzkopf en bij voorkeur Fructis shampoo. Action heeft een anti- klit spray, die perfect werkt. Bio-silk werkt overigens ook goed.

Eigenlijk geen fan van foto's van mezelf online.......

Deze is van drie jaar geleden, had toen net heel stuk laten afknippen om te doneren. Ddoe ik vaker.....twijfel op dit moment, vindt het zo eigenlijk ook wel gaaf.
Afbeelding
Foto met vrienden en in het midden Marc Martel van Queen Extravaganza.

Foto van oktober 2016, helaas geen foto waar hele haar op staat, maar zou erop kunnen zitten zeg maar :j
Afbeelding
Foto met Mike Moran (heeft oa. Album Barcelona met Freddie Mercury geschreven.

Je kunt ook grappige dingen met je lange haar doen, sta hier achter een vriend :D
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:42

Hé, die tweede van links ken ik van de queenclub, dat is Albert. :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:43

Yup klopt, waar ken je hem van?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:50

risje schreef:
Yup klopt, waar ken je hem van?

Van diverse Queen gerelateerde uitjes: Londen, concerten en Queendagen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:56

Britt_Sisi schreef:
Ik zou een foto maken zonder olie en met olie na het haar wassen. Bij deze, m'n haar was niet zo heel erg ontploft na het douchen dus het verschil is nu niet heel groot haha.

[ [url=m/YEqD8P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh, en ik heb laatst weer een stuk van mijn haar af laten knippen, het is niet zo lang meer nu :)

Wauw wat een verschil!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:00

Dan ken je mij misschien ook, pm anders even kletsen we verder? Film veel, samen met rara, Albert:-)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:40

Ik ga meelezen, op dit moment heb ik geen lang haar. Heb het in februari kort geknipt om te doneren en het is nu pas weer op het punt dat het net weer een beetje over mn schouders begint te vallen. Nu moet ik zeggen dat ik dit eigenlijk een irritantere lengte vind dan lang. Het klit nu bij mij veel meer omdat het de hele tijd over m'n schouders wrijft :+

@ Britt_Sisi: Welke olie had je daar gebruikt?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:43

Steekt hand op!
Hier nog een met ontzettend dik en redelijk lang haar.

Ik had het eerst tot over mijn kont, maar als je merkt dat de hoofdpijn zo erg wordt dat je niet meer normaal kan functioneren (ja echt, alles was een hel om te doen) en elke dag extreme haarpijn hebt, dan moet je wel de schaar er in zetten.
ik heb het toen afgeknipt tot net onder mijn schouderblad en wat een verademing :wow:
Mijn hoofd voelde zo ontzettend licht aan.
En op eens waren er ook legio aan mogelijkheden om mijn haar wat dunner te maken zonder dat het lelijk werd.

Tegenwoordig heb ik standaard lagen (en hangt het haar tot het begin van mijn onderrug) daarnaast snijden wij 1 keer in het half jaar een laag haar weg (in het midden van mijn hoofd zodat het niet opvalt als je een staart draagt of wanneer je het los hebt).

Ik las hier dat mensen hun haar wassen met zowel conditioner en een masker en dat ze er dan nog niet doorheen komen. Dat is logisch. Shampoo opent de haarvaten. Conditioner sluit die weer. Je masker heeft dus (behalve geld wegspoelen) totaal geen zin. Je moet of conditioner of een masker gebruiken.

Ik was mijn haar altijd met L'Oréal Elvive (op aanraden van de kapper) daarnaast gebruik ik zijdeolie (een klein drupje op mijn hand) zodat mijn borstel relatief makkelijk door mijn haar komt. Verder heb ik zo'n antiklit borstel en een gewone borstel. De antiklit borstel gebruik ik als eerst, daarna de gewone borstel... De gewone borstel heeft namelijk bolletjes die je hoofdhuid masseren waardoor je haar gezonder blijft.
Verder heb ik nog een legio een spuitbussen gekregen van de kapper om mijn ontembare krullen toch een beetje te temmen (zodat ik niet 600 keer per dag moet kammen en dan nog enorme klitten heb).

Ik heb laatst een balliage in mijn haar laten zetten. De kapster had voor 6,5 persoon aan verf nodig :') _O-
Gelukkig betaal je niet voor de hoeveelheid verf _O-

Ik ben gestopt met klagen over mijn haar toen medicijnen bij mij verkeerd aansloegen en ik hele plukken haar uit mijn haar kon halen ;(
Het is nog niet zo dik als voor die medicijnen maar wel weer heel mooi vol <3

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:52

Jaa ik meld me, elke keer als ik bij de kapper ben, krijg ik het wel 10 x te horen. Zo mooi blond en zo mooi dik haar.
Had het vroeger tot op me kont, altijd in een vlecht, want los of een staart kon niet, er kwamen altijd klitten in. 2 jaar geleden heb ik gedoneerd en ben er toen achter gekomen dat korter veel beter werkt. Heb het nu tot ongeveer mijn bh bandjes. Maarja met fohnen ben ik nog een half uur bezig en als ik het s'avonds was is het s'ochtend nog steeds vochtig. Ik kam mijn haar vaak maar 1 x perdag en s'nachts doe ik het in een vlecht, heb er bijna nooit geen knopen meer in. Ook gebruikt ik absoluut geen cremespoeling, en mouse/haarlak alleen als ik uitga. Mijn haar groeit ook als kool, niet normaal en had naar 2 jaar niet naar de kapper te zijn geweest bijna geen dode punten.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:52

Goed punt M_D_H!
Conditioner + masker is nutteloos.
Als ik overigens een masker gebruik, wil ik het ook nog wel eens een nacht laten intrekken en dan sochtends uitspoelen :)

Balayage heb ik ook, ik laat het 1x in het half jaar bijwerken. Het aanbrengen van de verf duurt minstens 3 uur :')
Ik zit dan ook altijd van 10 uur sochtends (ik ben altijd eerste klant) tot een uur of 16.30/17.00 :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:47

Fangio schreef:
Ik ga meelezen, op dit moment heb ik geen lang haar. Heb het in februari kort geknipt om te doneren en het is nu pas weer op het punt dat het net weer een beetje over mn schouders begint te vallen. Nu moet ik zeggen dat ik dit eigenlijk een irritantere lengte vind dan lang. Het klit nu bij mij veel meer omdat het de hele tijd over m'n schouders wrijft :+

Arganolie van de tuinen. Als je even terug kijkt in mijn berichten zie je er een foto van! :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:53

Britt_Sisi schreef:
Fangio schreef:

Arganolie van de tuinen. Als je even terug kijkt in mijn berichten zie je er een foto van! :)

Bedankt! Zal nog eens even terugkijken dan, had niet alles doorgelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:54

SayaJones schreef:
Goed punt M_D_H!
Conditioner + masker is nutteloos.
Als ik overigens een masker gebruik, wil ik het ook nog wel eens een nacht laten intrekken en dan sochtends uitspoelen :)

Balayage heb ik ook, ik laat het 1x in het half jaar bijwerken. Het aanbrengen van de verf duurt minstens 3 uur :')
Ik zit dan ook altijd van 10 uur sochtends (ik ben altijd eerste klant) tot een uur of 16.30/17.00 :')

Goedkope conditioners zijn sowieso nutteloos, om maar even bot te zijn. Als je haar eenmaal beschadigd is (dus gespleten punten, droog uiterlijk) kan je het niet meer 'repareren', je kan er alleen voor zorgen dat het er mooier uit ziet waardoor het niet zo opvalt. Met conditioner of een masker die siliconen bevat is het enige wat je doet de haarschubben volstoppen met siliconen, waardoor het glad lijkt, makkelijk door te kammen is en het in veel gevallen wat minder pluizig wordt. Op lange termijn is het dus zelfs schadelijk voor je haar.

Shampoos zonder siliconen en dingen als kokosolie/arganolie kunnen je haar ook niet repareren, maar je kan gespleten punten etc er vaak wel voor een deel mee voorkomen. Als je haar echt beschadigd is, is het enige dat werkt het dode stuk afknippen en daarna je haar goed blijven verzorgen zodat het langer goed blijft.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:34

Ik heb ook mega dik en lang haar.
Het wassen vind ik nog niet zo erg, ookal moet dat indd 3x waarvan 1x met cremespoeling.

Ik vind het vooral horror om naar de kapster te gaan. Die mensen worden helemaal wild als ze mijn haren zien :') willen ze er vanalles 'leuks' mee doen wat ik niet wil.
Uiteindelijk had ik heel lang een vaste kapster dus die wist inmiddels wel wat ik wel en niet wilde. Nu ben ik verhuisd en moet ik naar een nieuwe. Zie er als de dood tegenop.

Vind het soms ook lastig dat mijn haren 3 uur lang moeten drogen (zonder fohnen). Maar ik heb daar lak aan en ga gewoon ergens met natte haren naartoe dan :')

Al met al vind ik het leed eigenlijk wel meevallen. Ik ben gezegend met dit haar. Ik ben het nu aan het opsparen zodat ik het over een tijdje kan gaan doneren zodat ik er iemand anders gelukkig mee kan maken. mijn vriend gaat zo hard balen haha

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:50

Queelens schreef:
Ik heb ook mega dik en lang haar.
Het wassen vind ik nog niet zo erg, ookal moet dat indd 3x waarvan 1x met cremespoeling.

Ik vind het vooral horror om naar de kapster te gaan. Die mensen worden helemaal wild als ze mijn haren zien :') willen ze er vanalles 'leuks' mee doen wat ik niet wil.
Uiteindelijk had ik heel lang een vaste kapster dus die wist inmiddels wel wat ik wel en niet wilde. Nu ben ik verhuisd en moet ik naar een nieuwe. Zie er als de dood tegenop.

Vind het soms ook lastig dat mijn haren 3 uur lang moeten drogen (zonder fohnen). Maar ik heb daar lak aan en ga gewoon ergens met natte haren naartoe dan :')

Al met al vind ik het leed eigenlijk wel meevallen. Ik ben gezegend met dit haar. Ik ben het nu aan het opsparen zodat ik het over een tijdje kan gaan doneren zodat ik er iemand anders gelukkig mee kan maken. mijn vriend gaat zo hard balen haha

Ik weet niet waar je heen bent verhuisd en hoever je wil reizen (en hoeveel je wilt betalen :+ )
Maar Rob Peetoom heeft meerdere locaties.
Komen veel mensen met dik en veel haar, dus kijken ze niet meer van op.
Kappers in meerdere prijsklasse, maar ik heb altijd de duurste omdat hij mijn haar perfect knipt waardoor ik het ook niet hoef te föhnen maar het wel perfect zit :j