Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:01

laetitia schreef:
Wat mij vaak opvalt is dat hoe zuidelijker je komt in Nederland, hoe charmanter gekleed de mensen gaan.

En hoe noordelijker je komt (met name Noord-Oosten) hoe minder charmant de mensen gekleed gaan.

Valt best mee :) niet alle mensen zijn het zelfde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:01

xApple schreef:
En inderdaad dit topic hier met 'show je outfits' ofzo.. Ik heb daar toevallig gister naar gekeken en wow daar is weinig creativiteit te vinden :') Echt van die 13 in een dozijn Vero Moda/Only kleding die de halve wereld bevolking draagt. Maar goed niks mis mee verder dat vind ik niet echt een blunder. Alleen die lovende reacties zijn dan wel grappig.

Maak ik me ook schuldig aan :j
Ik had twee jaar geleden een leerling die op gegeven moment constateerde:"Mevrouw, u bent echt zo'n Vero Moda-meisje". Best grappig. Klopt ook, kom daar vaak als ik iets nodig heb. Misschien is het allemaal lekker veilig en 13 in een dozijn, maar het is altijd keurig, leuk en vrouwelijk. Prima voor op mijn werk, maar ook voor prive.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:04

Ik snap de hetze tegen witte leggings ook niet, mits je ze niet zo draagt als op de linkerfoto.

Ik loop er met warme dagen thuis in, tot net over de knie en een lang genoeg shirt erover. En ik ga ook gerust zo naar de supermarkt. Boeien.

Ook het petjes-verhaal snap ik niet. Kan dat maar tot een bepaalde leeftijd? Mijn vriend is achter in de 40 maar heeft een kaal hoofd, dus hij loopt vrijwel al-tijd met een petje en het staat hem nog goed ook.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 11:05

Ik denk dat sommige topic iets te serieus nemen :P dingen als mode blunder vinden betekent niet dat je vind dat iedereeen zelfde maar moet gaan aantrekken. En ja kleden naar je lijf is lastig als je geen standaard maat hebt, zowel als je voller bent, langer, kleiner, dunner als gemiddeld :D

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:05

Ik zal eens enkele dingen op een rijtje zetten wat ik echt modeblunders vind.
Waarschijnlijk ga ik niet mee met de meerderheid in dit topic. Iedereen heeft zijn/haar eigen stijl en dragen waar ze zich fijn in voelen, en dat moet ook. Natuurlijk zijn er enkele dingen waar ik me aan kan storen qua kleding, maar dat heeft niets te maken met het ''soort'' kleding.
Want eerlijk? Sandalen met sokken: als een heel vooruitstrevend persoon waar iedereen tegenop kijkt het aan heeft (de ''populaire'' 20-jariger), gecombineerd met stoere kleding, wordt er in een keer gezegd: oh bij hem/haar staat het heel stoer, maar zelf zou ik het niet aan doen.

Enfin, mijn lijstje van wat ik modeblunders vind:
- Schoenen met zolen die geen zolen meer zijn. Zo ontzettend versleten dat alles los laat. Heel onverzorgd.
- Kleding die door schijnt en niet door hoort te schijnen.
- Vieze kleding (als in: (opgedroogde) zweetplekken, roos, vlekken etc.)
- Oude kleding. Kleding die heel vaal geworden is, waar gaten in zitten, die nog maar aan een draadje vast zitten. Het zal me een worst wezen dat het je lievelingstrui is, hij hoort op dit moment in de container/bak naar Afrika.
- Volwassenen met kinder/jeugd kleding en andersom. Ik zie vaak meiden van een jaar of 11 die kleding aan heeft waar ik denk van: ''oef, be your age, daar moet je echt wat rondingen voor hebben meisje''. Maar ook andersom, vrouwen van een jaar of 55 die nog in croptops rondlopen.
- Kleding die overall een goedkope uitstraling heeft. Naadjes die verkeerd genaaid zitten waardoor een strakke broek gedraaid gaat zitten. Of kleding met een kettingkje eraan waarvan je van 30 meter afstand ziet dat het plastic is. Dit wil niet zeggen dat alleen mensen die een cent meer hebben alleen leuke kleding kunnen dragen. Maar bij een PRIMARK heb je er echt wel kledingstukken waarvan je wel, of juist niet kan zien dat het nog geen 5 euro gekost heeft.

Natuurlijk, sommige kleding zou ikzelf nooit aan trekken. En ik denk genoeg mensen ook niet de kleding van mij. Maar dat is oké, zolang het maar niet onverzorgd of een tikje ordinair is, gewoon laten gaan.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 08-06-17 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:07

xniieeenke schreef:
laetitia schreef:
Wat mij vaak opvalt is dat hoe zuidelijker je komt in Nederland, hoe charmanter gekleed de mensen gaan.

En hoe noordelijker je komt (met name Noord-Oosten) hoe minder charmant de mensen gekleed gaan.

Valt best mee :) niet alle mensen zijn het zelfde.

Gemiddeld gezien ;-). Het valt mij gewoon op. Ga maar eens naar Breda en daarna naar Emmen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:07

Ik heb zelf maat 40/42 qua shirts en 42/44 qua broeken. Heb toch leuk geshopt gisteren... bij de sting en zelfs bij h en m ben ik geslaagd. Verder shop ik veel bij primark en broeken haal ik standaard bij MS.

Plus size mode ga ik niet bij kijken... wat een tenten zijn dat soms zeg..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:08

Ik draag in de zomermaanden dagelijks mijn zonnehoed. Uiteraard uitgezocht op dat hij bij mijn hoofd past. :)

Ongetwijfeld vooral niet hip en modieus. Maar: een dagelijks verbrande hoofdhuid met bijbehorende hoofdpijn is dat ook niet.
Nee, ik ben niet van "wie mooi wil zijn moet pijn lijden" :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:08

Maar dan heb je ook wel Emmen te pakken meteen en in verschillende onderzoeken onder de Nederlandse bevolking komt Emmen er heel slecht uit dusja.. :')

eekhoornerik

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:10

Haha vandaar! Schoonfamilie woont in die regio en sommigen lopen erbij :=

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:17

Laatst een dagje uit. En ik ben echt de laatste die naar iemand zijn kleding kijkt maar die dag. Mijn ogen lagen op de grond. Meisje (oke, ik schat haar eerder tegen de 20 dan 15) met een lichtgrijze legging (leek wel een maillot) met donker grijze sterren erop met erboven een naveltruitje gehaakt bh aan alle kanten zichtbaar..

Meisje had een mooie standaard maat, maar alsnog was de legging uitgerekt bij haar kont en heupen en dat naveltruitjes... amai...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:21

Ik lees best veel dingen die in mijn kast hangen. Shirts met teksten ik houd er van. Wijdere broeken zalig. Bermuda, tsja elke korte broek is een bermuda bij me vanwege korte pootjes. Petje vaak ivm zon gevoelige ogen. Joggingbroeken praktisch met honden anders wordt je nette kleding snel een haarbal. Enz. Heb ook sandalen alleen gaan die zonder sokken.

voor mij zijn de enige modeblunders sandalen met sokken, teenslippers bij een man niet op het strand en veel te strakke te korte kleding bij teveel vulling die dan overal overheen hangt. Dat heb ik juist niet, draag liever wijde kleding. Veel lekkerder.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:23

Ik ben de persoon die met de meest debiele kleding naar de supermarkt gaat omdat ik te lui ben om me om te kleden :') met joggingbroek en van die crocs :7 {:}

Hier in het noorden trouwens heel normaal, doet iedereen := kijkt niemand van op als je met je tokkiekleding in de supermarkt bent _O- zelfs mensen met overall die op de trekker aan komen rijden om even iets te halen :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:31

Ik lees het al, het noorden van Nederland is gelijk te stellen met het volk dat je in die grote winkels in Amerika ziet? :D (wal-mart, wallmart, of iets in die zin? :+ )

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:31

Damned schreef:
Ik lees het al, het noorden van Nederland is gelijk te stellen met het volk dat je in die grote winkels in Amerika ziet? :D (wal-mart, wallmart, of iets in die zin? :+ )

:)) :))

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:35

Shenavallie schreef:
Er is eigenlijk helemaal niets mis mee met wat je draagt, dat maakt de media ervan (of men stookt elkaar op), AmyII. Je moet dragen waar jij je lekker in voelt. Dat dat nu niet altijd is wat het schoonheidsideaal van dat moment is... soi. En ik zie tien keer liever iemand die zijn/haar eigen stijl blijft houden, dan van die kuddedieren die er allemaal hetzelfde uitzien. Tuurlijk maak ik me ook schuldig aan een mening hebben over iets wat ik er niet fraai uit vind zien, maar wie zegt dat dat dan een blunder van die persoon is? ;)

Wat mij verder opvalt (in dit topic en in real life): het punt is dat men vaak valt over de dikkere mens, maar men vergeet heel vaak dat de omvang niet altijd met eten te maken heeft. Soms is het iets medisch. En die dikkere persoon weet dat zelf ook heus wel, maar vind maar eens kleding in de Italiaanse-maatvoering van tegenwoordig. Als je maat S hebt, val je al gauw in een maat L. De S-jes blijven hangen, omdat het allemaal kindermaatjes zijn, die zelfs voor de super slanke mens te klein/kort is. En de dikkere mens kan alleen op de Plus-size-afdeling terecht, omdat de L/XL op de 'normale' afdeling te klein/kort vallen. De Plus-size-kleding is vaak zo gemaakt dat je contouren nog meer benadrukt worden. De ouderwetse Westerse maatvoering bestaat helaas bijna niet meer. En niet ieder stevig(er) mens is gezegend met een moeder die ooit coupeuse was en dus kleding (op maat) kan maken. Wat dat betreft mag ik in mijn handen knijpen.

Maar kort gezegd hou ik me graag vast aan hetgeen mijn vader altijd heeft gezegd (en nog steeds zegt): Neem de mensen zoals ze zijn, er zijn geen andere. :j

Dat dus. Vroege rpaste ik in de 2xl
En of 46 soms 48 van de ms mode. tegenwoordig
Maak Ik daar maar een 3xl van en 52. En die oude maten die ik heb passen ook nog.

Helaas momenteel enorm veel tenten mode en alles veel te kort. Ik hou t wel bij me skinny en fanshirt met me nikes haha.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:39

Jullie hadden de gezichten moeten zien van de medewerkers toen ik hakken voor de grap ging aandoen. Joggingsbroek + streepjes sokken. Ik kon er overigens écht niet mee lopen, moest mij helemaal gaan vasthouden. :')

Ik ben zelf een enorme mode blunder. _O-
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:55

Ayasha schreef:
Jennyj01 schreef:

Omdat het net is of je je spataderen hebt laten wegspuiten. Of dat je in het verband zit. Verder schijnt hij door, tekent enorm en maakt dik.

En dat is verschrikkelijk omdat het een schande is om in het verband te zitten en/of iets te doen aan je spataders? :?
Echt ik begrijp dit soort kul niet. En nee, ik draag geen leggings, laat staan witte leggings, dus daar ligt het niet aan.

Nee tuurlijk is het geen schande om iets aan jezelf te doen. Maar daarom hoef je het nog niet aan te doen wanneer je niks hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:04

Ik denk dat ik meer "modeblunders" bega dan ik kan tellen.
Loop graag op crocs, soms buitenshuis op mijn uggs, anders mijn stalschoenen want die lopen lekker. Ik draag een pet, wijde truien in de winter en in het algemeen kleding die totaaal niet bij elkaar past.

Momenteel probeer ik mijn garderobe wat aan te passen zodat ik ook iets heb hangen waarmee ik naar een semi-chique feestje kan :+

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:06

Uggs met joggie heb ik ook wel eens gedaan, gewoon naar stal, zit heerlijk hoor. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:11

Azmay schreef:
Momenteel probeer ik mijn garderobe wat aan te passen zodat ik ook iets heb hangen waarmee ik naar een semi-chique feestje kan :+

Mag ik een witte 3/4 legging voorstellen :D

Ik draag trouwens bijna alleen maar 3/4 broeken... Maar dat is omdat ze ze bij mij als een normale broek vallen. Tegenwoordig moeten alle broeken echt 10/15 cm te lang zijn blijkbaar.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:39

Er is al een hoop genoemd

- Glitters, Ik vind ze echt afschuwelijk.
- fluoriserende kleding.

En tot slot, Mijn 10? jaar jongere ik, Met uiteraard bijpassend gekleurd drinken. :x
Laatst bijgewerkt door Dani op 07-11-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:08

Afbeelding

Dit :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:08

Gianti schreef:
Ik denk dat sommige topic iets te serieus nemen :P dingen als mode blunder vinden betekent niet dat je vind dat iedereeen zelfde maar moet gaan aantrekken. En ja kleden naar je lijf is lastig als je geen standaard maat hebt, zowel als je voller bent, langer, kleiner, dunner als gemiddeld :D

Dat denk ik ook. Iedereen geeft hier volgens mij gewoon zijn mening over wat zijn smaak is. Daar staat los van dat iedereen hopelijk gewoon aantrekt wat ie zelf wil.

Ik vind bijvoorbeeld een (witte) legging onder een rokje verschrikkelijk. Een rokje is elegant, vrouwelijk (althans, dat zou leuk zijn) en een legging doet dat volledig te niet. Bovendien vind ik 3/4 broeken sowieso helemaal niets. Ik had een collega drie droeg altijd 3/4 broeken (geen legging) met laarzen eronder die dan net tot aan de onderkant van die broek kwamen. Ik vind het geen gezicht en zelfs armoedig staan. Maar ik laat haar heus wel in haar waarde.

Zo draag ik zelf wel petjes (heerlijk als je met licht regenweer wandelt, of op de fiets zit bijvoorbeeld)
en (leuke!) shirts met (leuke!) teksten. Dat anderen daar wellicht van gruwen maakt mij toch niks uit? Ik kan er wel om (mee) lachen ;)
Ook kan ik er absoluut niet mee zitten om naar de supermarkt te gaan op mijn klompen en terwijl ik net vier stallen heb uitgemest. Of het elegant is, is wat anders, maar ik hoef niet altijd elegant te zijn :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:10

laetitia schreef:
Haha vandaar! Schoonfamilie woont in die regio en sommigen lopen erbij :=

Is dat niet ook een beetje de "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" cultuur?