Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:48

Kinke schreef:
Ik denk dat vooral belangrijk is om te weten of ex een tweede pas heeft voor het rekeningnummer van TS. Zo niet, dan waren de rekeningen wel aan elkaar gekoppeld volgens mij. Maar dat zou dan toch ook moeten betekenen dat TS de rekeningnummer(s) van ex zou moeten kunnen zien

Geen 2e pas.
Ook hadden we geen gezamelijke rekeningen oid, maar hebben ze kennelijk ons op "samenwonend" gezet.
Ik kon zijn rekeningen niet zien in ieder geval! Alleen mijn eigen rekeningen en financiële producten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:49

MariekeB schreef:
Anoniem schreef:
Maar correct me if I'm wrong, zonder de pas en scanner kom je écht niet ingelogd bij Rabobank.. Kan gewoon niet... :+

Juist omdat jullie niks meer met elkaar te maken willen hebben is het heel makkelijk om er maar vanuit te gaan dat hij dat heus niet heeft gedaan, maar er klakkeloos vanuit gaan.. Nee dat zou ik niet zomaar doen.

Als je het nu gaat vragen zal hij je ongetwijfeld ook geen antwoord geven, maar ik zou toch wel degelijk even achter de oren krabben of er geen duplicaat is of dat hij op een onbewaakt moment inlog gegevens van je heeft gehad.. Voor Rabo geldt namelijk wel de digitale handtekening die je met pas en scanner doet.. Anders kan je 'm niet digitaal ondertekenen. Lukt je niet, echt niet :+
Of hij moet het met de rabo app hebben gedaan, maar volgens mij moet je ook dan zulke dingen nog ondertekenen met de pas en de scanner..

Ik snap je boosheid en je angst absoluut, maar vlak je ex niet uit. Zulke goede vrienden zijn jullie duidelijk niet van elkaar. Kans is dus ook best aanwezig dat dalijk je klacht niet behandeld wordt zoals dat je zelf zou willen, omdat ze hem ook telefonisch (zonder enige vorm van verificatie dus!) hebben terug gedraaid. Kan ook best een dingetje zijn.

Met z'n eigen pas en z'n eigen scanner kan hij prima inloggen en z'n eigen adres aanpassen.
Dat Rabo vervolgens alle andere bewoners ( Lees TS ) ook verhuisd ....
Dat is wat er gebeurd is.

Yup, dat is het inderdaad. :j
Er is sprake van een datalek en dat hebben ze -voor zover ik die medewerker nu nog moet geloven- gemeld bij de bank.

Anoniem

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:40

Ehh dat klinkt mij als een kletsverhaal in de oren.
Of veel beter gezegd ze proberen een fout te verdoezelen.
Gewoon procedure voortzetten, want ook een zg datalek is ook een reden voor een klachtenprocedure

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:38

Ik werk bij de grote boze bank die beschreven wordt, let wel niet op de afdeling particulieren dus don't shoot me :D Maar ik zag het topic langskomen en kon het niet laten te reageren. Voornamelijk omdat er een hoop geroepen wordt in dit topic wat niet helemaal op de waarheid berust. Ik ben niet op de hoogte van de procedure particuliere verhuizingen. Maar ik weet wel dat dit gewoon telefonisch doorgegeven kan worden, mits er een adequate verificatie kan worden gedaan met die persoon. 9 van de 10 zaken die men wenst te regelen kan ofwel digitaal ofwel telefonisch. Dat is de tijd waarin wij leven en is ook wat mensen tegenwoordig van de bank verwachten. 9 van de 10 klanten vinden het vreemd dat ze voor iets gevoeligs als het aanvragen van een nieuwe pincode langs de bank moeten komen.
Rabobank loopt op dit gebied misschien zelfs nog wel achter ten opzichte van andere banken, worden toch vaak als een redelijk ouderwetse bank gezien.

De procedure van de datalek bestaat wel degelijk overigens en behoort ook gewoon serieus genomen te worden.

TS ik vind het oprecht vervelend voor je dat je niet op een correcte manier te woord wordt gestaan door de medewerker en dat er weinig begrip voor je wordt getoond. Want ook ik zou het uitermate vervelend vinden als in jouw situatie post elders terecht zou komen. Mijn verwachting is dat ze de post niet gaan ophalen, dat recht hebben ze denk ik simpelweg niet. Maar aanschrijven zou inderdaad zeer correct zijn. Ik hoop dat je gaat vinden waar je naar op zoek bent en wens je wel succes.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:26

Even over het datalek. Dit moet je echt melden bij de autoriteit persoonsgegevens. En dit nemen ze heel serieus. En de bank trouwens ook. Want jouw financiële gegevens zijn bij een derde terecht gekomen. Dit is volgens de wet bescherming persoonsgegevens absoluut niet toegestaan. Je zult zien dat als jij aangeeft bij je bank dat je melding hebt gedaan bij de AP dat ze opeens een stuk harder zullen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:00

Fouten zijn niet wenselijk, maar nochtans menselijk.

Heb het hele topique gevolgd,en kan niet anders zeggen, TS, oliebol happends.. leef door!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:16

Dat is wel een hele makkelijke redenatie. Fouten zijn mensenlijk. De bank mag wel die redelijkheid van de klant (TS) verwachten maar zelf lekker stug en star blijven. Je mag als klant bij de bank verwachten en eisen dat dit op een nette manier wordt opgelost. Je bent tenslotte klant. Je betaald de bank voor service, kwaliteit, dienstverlening en discretie. Een klacht over de panty kousjes bij de Hema wordt nog netter opgepakt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:43

Maar veel oplossen kunnen ze in dit geval toch niet? Met wat voor oplossing kunnen ze dan komen? Het terug halen van een brief is redelijk irreëel.

Buiten een schuldbekentenis, een intern onderzoek en de adreswijziging.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:44

Wat dacht je van excuus en de klacht serieus nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:20

Gewoon de procedures weer eens opnieuw aanscherpen en zoals bij het pensioenfonds het 4 ogen principe hanteren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:21

En vanuit het perspectief van een kwaliteitsmanager, een fatsoenlijke root cause analyse doen en niet alleen het probleem oplossen maar ook de oorzaak wegnemen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 18:04

Een adequate oplossing en vooral nette communicatie had voor mij al een wereld van verschil gemaakt. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:26

Ik de k dat ze met correcte communicatie al een hoop boosheid hadden kunnen voorkomen

Ooit hief mijn vriend (nu ex) zijn spaarrekening op bij de Rabo
Vonden ze het wel een tof idee on doe van mij ook op te heffen :?
Que??
Ik dus contact opnemen en uitgelegd dat dit niet de bedoeling was en dat ik graag mijn spaarrekening weer in ere hersteld wilde hebben
Werd ik me daar aangesproken alsof ik een 3/4 van mijn hersencapaciteit miste

Allemaal leuk een aardig , fouten maken is menselijk en ik ben echt geen heel lastig mens
Maar als ze me dan neerbuigend gaan behandelen terwijl zij de fout hebben gemaakt ...dan wil ik best even de kont tegen de krib gooien

Na jaren bij een andere bank zit ik nu weer bij de Rabo
Want dat is de enige bank met kantoren in de buurt
Maar Tis nog steeds om te janken , maar die van ons staat ook bekend als de meest dramatische Rabo van het hele stel

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:02

Wij hadden een lage hypotheek en wilde oversluiten, maar de rabo wilde ons niet accepteren kmdat de hypotheek, 1 ton, te laag was.....heel erg dit...

Ik persoonlijk vind elke bank een oneerlijke geldverdiener en klantonvriendelijk....
Heb nu ING maar heb daar al eerder een woekerhypotheek samen met de NN gehad, schandalig gewoon...was ook niet blij dat postbank ING werd...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:12

ach, het is en blijft de rabobank

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 22:54

Indestal schreef:
Wij hadden een lage hypotheek en wilde oversluiten, maar de rabo wilde ons niet accepteren kmdat de hypotheek, 1 ton, te laag was.....heel erg dit...

Ik persoonlijk vind elke bank een oneerlijke geldverdiener en klantonvriendelijk....
Heb nu ING maar heb daar al eerder een woekerhypotheek samen met de NN gehad, schandalig gewoon...was ook niet blij dat postbank ING werd...

Dat meen je niet!!
Ja, inderdaad... banken verdienen grof geld.
Maar begrijp heus wel dat ze wat willen verdienen, maar het wordt nu echt te gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:46

Haahha, vreselijk off topic. Probeer maar eens 250 euro aan kwartaalkrediet aan te vragen |o