Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:21

Leuk topic, ik volg :D
Wij hebben 3 kids, jongste moet nog 1 worden en ik zou een kledingwinkel kunnen vullen met hun garderobes...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:22

_lautje_ schreef:
Oehhh dat is vroeg idd!! Gaat alles wel goed?
Pakje is idd echt heel leuk <3

Jep, echt een pittig dametje. Nu al een eigenwijsje. Zal je zien dat die van mij 10 maanden blijft zitten... Ben wel bang dat ik een jongetje krijg dus ik zal niet veel uit jouw kast kunnen shoppen -O-

Cemlys

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:50

Net een jurkje van monnalisa besteld bij vente exclusive. Heel schattig voor een derde van de prijs. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:05

Dit topic komt precies op het juiste moment (of juist niet O:) ) ben nu dik 15 weken zwanger van ons eerste kindje en kleding heb ik al acht jaar in de kast liggen. Toen werd ik uitgelachen met mijn lamswollen kingsland pakje en de ienieminie converse maar nu mag ik los!

We weten nog niet wat het gaat worden, behalve natuurlijk een super tof kind. Ik ben niet zo gendervast qua keertjes en heb net dus drie rompertjes gekocht bij de Hema waarvan ik zou zweren dat ze unisex waren totdat de kassa 'romper jongen' aangaf :+. Screw them, ik vind ze leuk! Ik lees dus lekker mee en geniet van alle verschillende merken die voorbij komen. Ik denk dat mijn man over een maand mijn passen in beslag gaat nemen :')

@ lievelli: van harte met je tanteschap!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 17:19

Monna Lisa is mooi! Ik zat ook al te kijken voor evt volgend jaar wat dingetjes. Voor deze zomer mag ik echt niks meer kopen. :+

MIR: gefeliciteerd!! En Julia heeft ook genoeg jongensspul hoor. Staat alleen maar stoer en krijg ook vaaknde opmerking wat een schattig jochie als ze haar stoere Tumble (meisjes)spijkerjasje aan heeft
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 18:04

Grrrrrr ik had vanmiddag allemaal leuks gezien van monnalisa en het is vrijwel allemaal al weg :(
Scheelde natuurlijk ook wel heel veel. 150,- voor 35 :Y)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:23

Gelet op je eerdere post helemaal niet erg toch :+ je mocht toch niks meer kopen O:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:23

Ik heb gelijk maar toegeslaan. Had wel meer kunnen bestellen maar dan was ik aardig wat kwijt geweest haha. Waren wrl heel mooie prijsjes. Little tikes hadden ze ook in de aanbieding. Daar ook nog wat van besteld.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 19:31

Voor volgend jaar O:)

Little Tikes zat voor ons niet echt wat bij. Maar wel mooi spul altijd

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:53

Bedankt dames! Even veel te veel geld uitgegeven bij Zara <<)
Het is gewoon ook te leuk om kleertjes te kopen! Bovendien had mijn kleine man echt te weinig zomerkleding...nu dus niet meer

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:40

Ik heb net weer schoentjes voor de kinderen besteld <3
Voor ZL een paar sandalen en voor DL een paar sandalen en twee paar gympjes.
Ze loopt sinds vandaag <3

Waar ik net nog aan moest denken (door mijn bestelling bij Zalando) ik meld mij voor een bestelling altijd aan voor de nieuwsbrief (=5% korting) om me later weer af te melden, zo heb ik telkens 5% korting ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:33

_lautje_ schreef:
Grrrrrr ik had vanmiddag allemaal leuks gezien van monnalisa en het is vrijwel allemaal al weg :(
Scheelde natuurlijk ook wel heel veel. 150,- voor 35 :Y)

M_i_R schreef:
Gelet op je eerdere post helemaal niet erg toch :+ je mocht toch niks meer kopen O:)

En ik maar blij zijn met de hempjes van de wibra voor mijn kereltje !
(en dat maar voor 9.95 2 topjes, 1 shirt en een pyama en een zonnebril voor grote zus!)
Laat ze maar kwijlen,ravotten, modder en vlekken maken heerlijk van die simpele basics die net zo stoer zijn zonder merkje. :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:34

Jes schreef:
Ik heb net weer schoentjes voor de kinderen besteld <3
Voor ZL een paar sandalen en voor DL een paar sandalen en twee paar gympjes.
Ze loopt sinds vandaag <3

Waar ik net nog aan moest denken (door mijn bestelling bij Zalando) ik meld mij voor een bestelling altijd aan voor de nieuwsbrief (=5% korting) om me later weer af te melden, zo heb ik telkens 5% korting ;)

weer wat geleerd vandaag! bedankt voor de tip!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 14:41

Kwita: Wat is het punt dat je wil maken?
Dat ik geld verspil en jij niet? Dat jij het veel beter doet omdat jou kind lekker kan ravotten in goedkope kleren?

Dat mag die van mij namelijk ook, daar hoef ik geen Wibra/zeeman/etc voor te kopen.
Maar besef je ook dat jij weinig betaald voor die kleertjes omdat kinderen in de leeftijd van die jezelf ze maken in Bangladesh. En dat de milieubelasting van dergelijke kleren vele malen hoger liggen dan iets duurdere merken die minder vaak vervangen hoeven worden, die in andere landen geproduceerd worden, worden gemaakt van duurzamere materialen, etc.

Want voor 9,95 zijn de grondstoffen gemaakt, is het gefabriceerd en is vervoerd naar de verkooplocatie en nog diverse additionele kosten.

Dus ja JIJ bent in je portomonnaie goedkoper uit.
En tot nu toe heb ik mijn mond gehouden als hier weer een statement werd getracht te worden gemaakt door een aantal mensen dat vooral goedkoop goed is en ben ik er niet op ingegaan, maar besef je wel dat die kleren uiteindelijk net zo duur betaald worden als mijn dure kleertjes (die ik mede uitzoek op productieproces en land van maak) alleen niet door jou.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:53

lautje, misschien is dit niet de plaats om deze discussie te voeren hoor, maar wat is de garantie dat duurdere merken niet óók onder die omstandigheden geproduceerd worden?

Dat is geen aanval hè, maar oprechte interesse. Is daar een overzicht of documentatie ofzo ergens van te vinden? Ik ben daar altijd wel benieuwd naar. :)

Mijn kast valt tot nu toe nog erg mee, ik heb nu nog veel van Z8 en noppies. Eerst die kleine maar er uit en zien wat voor maat hij heeft. Dikke kans dat hij maat 50 over gaat slaan. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:00

Iedereen mag van mij de kleding kopen die hij wil.
Maar Tommy, Ralph, Hugo en Armani produceren hun kleding ook in Bangladesh, India of China :o de laatste keer dat ik dat heb uitgezocht iig.

De kwaliteit is wel beduidend beter. Maar mijn kind hoeft niet per se kwaliteit. Die koop ik voor mezelf alleen, ik ben tenminste zuinig :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:01

T is niet omdat het duur is dat het in goede omstandigheden is gemaakt. Gisteren hier nog in het nieuws geweest, en het waren allemaal duur merken.

Goedkoop, gemiddeld of duur, je hebt die garantie nooit.

En denk dat het voor ieders portemonne en visie is wat men koopt.

Persoonlijk vind ik dure kledij weggegooid geld, maar een ander zal dit niet vinden. Toch allemaal ok?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 01-06-17 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:04

Volgens mij ben ik niet degene die de discussie is gestart.
Ik heb dit topic geopend om te kunnen praten over leuke (merk)kleertjes. Een aantal dames is hier binnengekomen met vooral opmerkingen over dat geld uitgeven aan kinderkleding zonde is en goedkoop net zo goed. Prima ik laat dat in het midden, maar wat doe je dan in dit topic als je geen geld uit wil geven aan kleding.

Maar na de zoveelste keer dat duidelijk wordt gemaakt dat geld uitgeven niet goed is schijnbaar (echt waar bemoeien mensen zich mee, het is MIJN geld en de enige waar ik mij aan moet verantwoorden is mijn man ;) ) schiet ik ook een keer uit de slof.

Nazoeken waar kleren worden gemaakt is echt heel simpel na te lopen.
Maar je kan er donder op zeggen dat als een shirtje 3€ het niet op verantwoorde wijze is gemaakt.

En ja ik maak mij er ook wel eens schuldig aan om soms Zara te kopen. Maar altijd heb ik er achteraf spijt van en voel ik mij schuldig. Zeker als ik het na 3x wassen kan wegggooien.

En ook dure merken produceren in landen als Bangladesh. Maar niet allemaal.
En ja de goedkope denim lijn van Tommy Ralph koop ik daarom ook niet.
Oilily produceert in Portugal en is vreselijk duur ja

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:08

Dus je mag hier alleen maar reageren als je merken koopt?
Ieder heeft zijn eigen budget hoeveel men aan kleren uitgeeft.
Jij geeft er graag geld uit, een ander minder en nog een ander nog minder. Toch even goed? En ieder mag toch daarover een eigen meninghebben over hun beweegredenen?
Jij hebt die ook. Net zoals ik bv, alleen komen die niet overeen so wath?

Hoe kan je nagaan of het ok gemaakt is? Je was er toch niet bij?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:27

Ieder mag zijn mening hebben, maar ik vind de opmerking van Kwita en nog een aantal dames gewoon laag.
Nu is het zo dat ik geen opmerking mag maken over goedkopere kleding, maar jullie wel over dure kleding. Dat lijkt mij niet helemaal correct.
Wie de bal kaatst.....

En ja alles is na te zoeken over hoe en waar kleding wordt geproduceert. In de eerste plaats is productieland al opgenomen in het label van de kleding en zijn er diverse sites waar je echt vanalles kan nazoeken.

En dat wil niet zeggen dat je niks meer kan of moet kopen in landen die niet Westers zijn, maar sommige landen (Bangladesh/India) moet je gewoon niet willen. En dat is juist waar de supergoedkope kleren worden geproduceerd.

En ja dat mag best eens genoemd worden als hier weer een hakketak wordt gegeven op dure kleding. Dan kan je ook een keer een hak terugkrijgen. Het is duur ja, maar mijn kleren worden niet gemaakt door een kindje van 7/8 jaar oud.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:30

dromertje2 schreef:
T is niet omdat het duur is dat het in goede omstandigheden is gemaakt. Gisteren hier nog in het nieuws geweest, en het waren allemaal duur merken.

Goedkoop, gemiddeld of duur, je hebt die garantie nooit.

En denk dat het voor ieders portemonne en visie is wat men koopt.

Persoonlijk vind ik dure kledij weggegooid geld, maar een ander zal dit niet vinden. Toch allemaal ok?

Prima jij vindt het weggegooid geld. Maar denk je dan nooit aan de mensen die het produceren en die in feite jouw goedkope kleding betalen. Mensen die 50euro per maand betaald krijgen en kleine kinderen nog veel minder. Want daarom is het goedkoop.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:37

Jawel, maar even goed dure merken laten dat in zo n omstandigheden maken.

Men kan alles op sites zetten maar of dat dat waar is??
T is maar waar je in geloofd.
Als jij geloofd dat de kleren van je kind niet door een kind is gemaakt, en je je daardoor beter voelt, mag je dat geloven. Is uw goed recht.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:45

We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken en ik vind echt dat iedereen zelf moet weten wat hij of zij aan kleding uitgeeft. Waarom op iemand afgeven die dure kleding koopt? En het is echt niet zo dat kindjes die in dure kleding lopen niet mogen ravotten in die kleding hoor. Tenminste bij ons mag dat wel gewoon en ook bij de andere kindjes die ik ken die in duurdere kleding lopen.

Opletten waar het gefabriceerd is doe ik ook. Maar ook ik heb heus wel eens wat bij hm gekocht. En het is waar dat een shirtje van €5,- nooit voor die prijs onder normale omstandigheden gemaakt kan worden. Daar moeten wel erbarmelijke omstandigheden of kinderarbeid aan te pas zijn gekomen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:46

Om terug on topic te gaan.

Ik kan niet wachten tot ik weet of we een zoontje of dochtertje krijgen. T gaat nu een winterkindje worden dus hoe dan ook ga ik moeten shoppen *\o/*

Bij [naam] was het 30 °C, dus die heeft de eerste weken praktisch alleen body s aan gehad. Heel veel kleertje zijn dus nog niet eens gedrag geweest. Vind ik best wel spijtig. Nu ga ik dat niet hebben denk ik.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 01-06-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:48

Het is een feit dat in Bangladesh kinderarbeid plaatsvind onder de slechtst denkbare omstandigheden.
Het is ook een feit dat dit niet gebeurd in Portugal.

En in China en Turkije zijn de omstandigheden ook niet top, maar alweer een stukje beter.

En ja als een kledingmerk een bepaald keurmerk heeft of genoemd wordt in bepaalde lijstjes moet je echt kunnen aantonen hoe de feitelijke omstandigheden zijn. Daar mag je op vertrouwen