Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:56

Alik schreef:
Rocamor schreef:
En ik vind dat die zogenaamde vriendin iig haar excuses hadden kunnen aanbieden voor haar overtrokken en zielige reactie.

Tjonge met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Ts geniet van je nieuwe lover. Die dame laat zich goed kennen... je vriend zal ook niet rouwig erom zijn dat het uit Is

dit dus, je zou het imo helemaal niet goed moeten willen krijgen met een zogenaamde vriendin die zo reageert zoals ze nu doet in deze situatie. Geniet van B en ga lekker op zoek naar een betere vriendin.

En dan hopen dat die nieuwe vriendin niet zo'n goede klik / aantrekkingskracht met B heeft.. :D

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:23

Wat het zo moeilijk maakt voor je vriendin is dat er niet over gesproken is. Ik denk als je haar eerder had gezegd: luister, ik heb al enige tijd gevoelens voor je ex en vind dat ik je dat moet vertellen. Wellicht had ze dan zelf geopperd: raar idee, maar ik gun het jullie.

Nu kwam het voor haar als een verrassing wat het reactie beïnvloed kan hebben. Zij heeft die avond enkel en alleen gehandeld naar haar emoties, wat niet geheel onbegrijpelijk is.
Wat betreft jou. Ik vind dat je ondanks het niet leuk was voor je vriendin, je je niet schuldig moet voelen. Je was gewoon verliefd en ging op in het moment.

Jullie waren zo verliefd dat jullie een relatie zijn gestart. Dus dan is het wel echte liefde, en zeg daar maar eens nee tegen. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je weet dat het al een jaar uit was tussen hun en zij hem heeft gedumpt, jij jezelf toelaat verliefd te worden en open staat om iets met je droombaan te beginnen.

Is gewoon heel moeilijk dit. Ik begrijp jullie beide.
Mijn advies: ik denk niet dat dit nog goed komt. Blijf niet hangen in schuldgevoel, ga lekker je leven leven met je nieuwe vriend en laat je vriendin met rust.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:29

Jildau schreef:
Alik schreef:
knip

En dan hopen dat die nieuwe vriendin niet zo'n goede klik / aantrekkingskracht met B heeft.. :D

Als dat zou gebeuren op een vergelijkbare manier als nu met TS dan zie ik daar ook geen probleem in, liefde laat zich nou eenmaal slecht leiden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:40

Er komen hier regelmatig termen voorbij als 1) ze was er vast nog niet overheen en dus doet het pijn, en 2) het kwam zo onverwachts.

Heel simpel: als de vriendin er na een jaar nog niet overheen is, (of voor mijn part spijt heeft van de verbroken relatie) doet het óók pijn als zij hem in een bar ziet zoenen met die gezellige meid achter de kassa, de charmante serveerster of de leuke aanvoerster van het hockeyteam. Zolang iemand ergens nog niet overheen is steekt het toch wel.

2) de confrontatie is áltijd onverwachts! Zelfs al zou ze inmiddels gehoord hebben dat haar ex een nieuwe vlam heeft; de ex en de vlam al knuffelend zien winkelen terwijl zij de supermarkt uitwandeld met haar avondeten ís onverwachts en já dat kan steken!

Mijn ex (we zijn al 5 jaar uit elkaar inmiddels) en ik hebben samen een zaak. Dat was na de breuk even lastig, maar de draai is gevonden. En wat was ik blij toen ik na een paar maanden via via hoorde dat hij het heel gezellig had gehad met een gezamelijke kennis uit de tijd dat we samen waren. Het is namelijk een hele leuke vrouw! En ze zijn nog steeds samen. Super, ik gun het ze! :)

hagelslag

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:00

Mjaaa als de relatie al ca een jaar uit is, dan is de jongen "vrij"....
Als t slechts een maand later zou zijn dat zou absoluut niet netjes zijn.
Op een gegeven moment moet het wel klaar zijn vind ik. Ja het is haar ex, maar het leven gaat verder

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:06

MentjesMusic schreef:
jij jezelf toelaat verliefd te worden en open staat om iets met je droombaan te beginnen.

Ik weet niet, hoor maar hier komen nu heule vreemde feiten naar voren :D :D

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:26

Lastige situatie,

Ik snap je vriendin aan de ene kant zeer zeker dat ze het respectloos vindt hoe je nu met haar om gaat.
Maar haar reactie vindt ik ook erg overdreven.
Tuurlijk is het niet leuk als jij er van door gaat met haar ex, zij heeft daar alles mee gedeeld en vervolgens ga jij als vriendin zijnde ook alles met hem delen.
Misschien is het ook een beetje een bescherming van haar kant naar jou toe, zij weet hoe de jongen is en het zal niet voor niks exen zijn van elkaar.
Misschien heeft zij wel een hele goede reden dat het haar ex is en wilt ze jou deze pijn vermijden die zij gevoeld heeft?

Aan de andere kant denk ik ook, het is haar ex zij heeft er een punt achter gezet.
Hij is vrij, jij bent vrij geniet er van en maak mooie herinneringen met elkaar .
Wie weet zijn jullie wel voor elkaar gemaakt, dit zou ik niet laten lopen dan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:28

Jessix schreef:
In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!

En natuurlijk je kan het niemand verbieden, maar ik kan me voorstellen dat je vriendschap dus niet zo veel waard is... Anders had je het er niet voor over gehad.

Dit dus, helemaal mee eens.
Mooi gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:34

Ik blijf het echt egoïstische flauwekul vinden om te zeggen dat je niets met een ex van je vriend(in) zou mogen beginnen. Gedaan is gedaan, leer ermee leven. Wie anderen het geluk niet gunt, is gewoon een verbitterd mens.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:37

Wat een onzin uit is uit en al zeker na een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:40

marjo1996 schreef:
Ondanks dat ik snap dat mijn vriendin heel boos was op mij, ben ik ook erg boos op haar geworden. Ze heeft mij aan mijn lot overgelaten in de club. Ze heeft mijn fiets verplaatst. Hierdoor had ik dus om half 5 's nachts geen fiets, geen telefoon en ik kon mijn huis niet in. Ik was zo'n half uur fietsen bij mijn huis vandaan. Het is dat B er was, anders had ik om half 5 's nachts alleen op straat gestaan. Ik heb 2 dagen later geprobeerd contact met haar op te nemen, maar dat wilde ze niet.

Nou dat vind ik nog een best redelijke reactie van die meid. Als ik in haar schoenen stond had ik het waarschijnlijk nog veel grootser aangepakt. Maar goed.

marjo1996 schreef:
. Ik heb nu een brief geschreven voor haar, maar twijfel nog of ik hem zal versturen. Wat denken jullie?

Als ik haar was had ik die brief van je verbrand.

marjo1996 schreef:
Ik vind haar reactie een beetje erg overdreven en ik vind het onvolwassen dat ze er niet met mij over kan/wil praten. Het is tenslotte al bijna een jaar haar ex, ze heeft het zelf uitgemaakt en is ook een aantal keer met goede vrienden van B gegaan (wat dan dus blijkbaar wel oké is volgens haar).

Ten eerste, overdreven (?????). Hallo? Waarom overdreven? Ik vind het een onvolwassen actie van jou dat je er vandoor gaat met haar ex. In alle opzichten klopt het van geen kant TS.

Ten tweede, een jaar haar ex? Al was het 325 jaar d'r ex. Vind ik ook zo'n rare uitspraak joh. ''Ja maar het is al een jaar uit, dan kan het wel.'' Zit er verdikkeme een termijn aan vast?!

Ten derde, een aantal keer met iemand gaan (neem aan dat je doelt op een keer tongen in de club) is toch wel een andere zaak dan daten inclusief een relatie. Vind je niet?

---

Long story short, je blijft met je tengels van andermans vriendjes, ex-vriendjes, vriendinnetjes, ex-vriendinnetjes af. In mijn vriendinnengroep is dat een grote regel.

Ik sta absoluut niet aan jouw kant TS.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:43

Heb alles gelezen en ik vind dat jullie beide je excuses aan moet bieden.
Jij omdat je met haar ex hebt lopen zoenen zonder tegen haar te zeggen dat er wat speelde.
En zij omdat zij jou belachelijk heeft gemaakt, uit lopen schelden en jouw spullen uit het raam heeft gegooid.

Al denk ik dat als zij na 2 maand jou nog compleet negeert jij het ook wel zonder haar af kan. Eventjes boos oké, maar na 2 maanden moet je toch wel open staan voor een gesprek lijkt mij

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:44

Waarom is het een probleem? Het heet niet voor niets ex . Dus over en uit. Hij is vrij en zij is vrij dus dan is er toch geen probleem. Op jonge leeftijd hebben mensen scharrels en meerdere relaties na elkaar.
Ik snap het echt niet. (ben zeker te oud)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:44

kohtje schreef:

Precies. Hoe lang had die vriendin nog gedacht het alleenrecht te houden op haar ex?
Is toch een ander verhaal dan wanneer de ex geen ex was, maar nog een relatie had met de vriendin van TS.
Dat TS die vriendin nu kwijt is, prima, *\o/* iemand die blijkbaar het leven wil bepalen van haar vriendin kun je beter kwijt dan rijk zijn, straks bepaalt ze nog welke kleur het behang van je huis moet hebben of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:45

kohtje schreef:
Waarom is het een probleem? Het heet niet voor niets ex . Dus over en uit. Hij is vrij en zij is vrij dus dan is er toch geen probleem. Op jonge leeftijd hebben mensen scharrels en meerdere relaties na elkaar.

Ja, maar het is een geheel ander verhaal als een van die scharrels of nieuwe relatie de ex van je beste vriendin is. ;)

Es_ther schreef:
Jij omdat je met haar ex hebt lopen zoenen zonder tegen haar te zeggen dat er wat speelde.
En zij omdat zij jou belachelijk heeft gemaakt, uit lopen schelden en jouw spullen uit het raam heeft gegooid.

Al denk ik dat als zij na 2 maand jou nog compleet negeert jij het ook wel zonder haar af kan. Eventjes boos oké, maar na 2 maanden moet je toch wel open staan voor een gesprek lijkt mij

Maar ze hebben een relatie nu. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:46

Zoolgangster schreef:
kohtje schreef:

Precies. Hoe lang had die vriendin nog gedacht het alleenrecht te houden op haar ex?
Is toch een ander verhaal dan wanneer de ex geen ex was, maar nog een relatie had met de vriendin van TS.
Dat TS die vriendin nu kwijt is, prima, *\o/* iemand die blijkbaar het leven wil bepalen van haar vriendin kun je beter kwijt dan rijk zijn, straks bepaalt ze nog welke kleur het behang van je huis moet hebben of zo.

Kinderachtige reactie wel. Je vergelijkt appels met peren. ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:47

_Dominique schreef:
Long story short, je blijft met je tengels van andermans vriendjes, ex-vriendjes, vriendinnetjes, ex-vriendinnetjes af. In mijn vriendinnengroep is dat een grote regel.

Ik sta absoluut niet aan jouw kant TS.

Maar waarom moet je van exen afblijven? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:48

Tsja, dan heb jij waarschijnlijk andere principes, normen en waarden. Maar ik zal nooit aan de haal gaan met een ex-vriendje van 1 van mijn vriendinnen. Iets met respect en begrip voor elkaar. ;) Er zijn nog duizenden andere mannen dan per sé die ex.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:52

_Dominique schreef:
Tsja, dan heb jij waarschijnlijk andere principes, normen en waarden. Maar ik zal nooit aan de haal gaan met een ex-vriendje van 1 van mijn vriendinnen. Iets met respect en begrip voor elkaar. ;) Er zijn nog duizenden andere mannen dan per sé die ex.

Nou, sommige mensen zijn uit elkaar domweg beter af...(en hebben het vermoedelijk daarom uitgemaakt) als er dan in de vriendenkring na verloop van tijd iemand verkering krijgt met een ex, lijkt me niet dat je er iets over te zeggen hebt.

Sommige vriendinnen doen net alsof ze met elkaar getrouwd zijn, lijkt het. :')

Ik bljf erbij: uit is uit. Klaar. Dat iemand nog gevoelens heeft voor een ex, jammer dan.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 24-04-17 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:53

SVRL schreef:
Ik blijf het echt egoïstische flauwekul vinden om te zeggen dat je niets met een ex van je vriend(in) zou mogen beginnen. Gedaan is gedaan, leer ermee leven. Wie anderen het geluk niet gunt, is gewoon een verbitterd mens.

Dit.
En nu vind ik het een ander verhaal als het op een nare manier is uit gegaan (vreemdgaan etc). Maar als de liefde over was van vriendin haar kant zie k het probleem niet. Stuk jaloezie. Waar ik niet tegen kan, en niet eens zou willen als vriendin.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:53

Wauw, wat een nare ondertoon zit er hier in veel berichten. Hoe sommige hun mening hier uit&doordrukken komt een beetje frusti over :+
Jammer om te lezen.

Anyway, ik snap beide kanten. Als er van tevoren over was gepraat, dan was het al een heel ander verhaal. Nu twee maanden verder nogsteeds niet willen praten vind ik dan wel weer jammer van je vriendin, maar ik zou het dan ook laten gaan (en wel die brief versturen dan als laatste actie denk ik). Aan een dood paard valt niet te trekken.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:05

Wat een uiteenlopende meningen en opvattingen over exen.. Jee ik verbaas mij echt over sommige reactie's.

Zelf zou ik de brief niet versturen,kans is groot dat die het internet opgaat of via whatsapp de wereld rond gaat en wil je dat?

Als het echt een goeie vriendin was geweest dan was er allang weer contact geweest in de afgelopen 2 maanden,dit vind ik echt niet klinken als een vriendin...Denk dat je blij mag zijn dat zulke vriendinnen exit zijn..

Over de ex ben ik simpel,het is al een jaar uit!!!! Duhhh zij is allang weer verder gegaan met daten dan mag de ex toch ook weer rondkijken en dat jullie elkaar net troffen,ja jammer dan maar kijk eens hoe leuk jullie het nu hebben,dat zegt toch genoeg?

Schud het van je af en kijk naar de toekomst,moet je met haar verder of zie jij een toekomst met je vriend ;)

Beide partijen hebben actie's gedaan die -achteraf gezien- niet het handigste waren maar moet je daarvoor maandenlang schuldig blijven voelen? Smeken,proberen contact te krijgen en iedere x word de deur dichtgesmeten,laat haar het ff lekker uitzoeken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:07

_Dominique schreef:
kohtje schreef:

Ja, maar het is een geheel ander verhaal als een van die scharrels of nieuwe relatie de ex van je beste vriendin is. ;)

Es_ther schreef:

Maar ze hebben een relatie nu. :=

Ja dat weet ik wel, en gevoelens kan je eenmaal niet uitzetten, maar eventjes laten weten dat je m leuk vindt is wel zo netjes imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:12

Waarom zou ze moeten laten weten dat ze die jongen leuk vond? Sorry hoor, maar als 2 mensen zich tot mekaar aangetrokken voelen, dan zie je dat gewoon. Aantrekkingskracht steek je niet weg, het valt over duidelijk op. En dan nog, zelfs al,had ze het niet opgemerkt, die vriendin heeft niet haar goedkeuring te geven over een relatie tussen TS en haar ex. Noch haar ex, noch TS zijn haar bezit, ze zijn beiden vrije mensen die enkel aan mekaar verantwoording moeten afleggen. Als ik het hier zo allemaal lees, zou je bang van je eigen vrienden worden zeg. Nare mensen hier die anderen liefde willen ontzeggen als het om een ex gaat, bah. :r

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:14

DeBuurvrouw schreef:
Wat een uiteenlopende meningen en opvattingen over exen.. Jee ik verbaas mij echt over sommige reactie's.

Zelf zou ik de brief niet versturen,kans is groot dat die het internet opgaat of via whatsapp de wereld rond gaat en wil je dat?

Wat maakt dat uit? Dan ziet de hele wereld tenminste dat TS zich hier volwassen gedraagt (als het een nette brief is dan) en dat ze heeft geprobeerd om hun vriendschapsrelatie te redden.