spatter schreef:Nee hoor ik hoef geen chapeau, nergens voor nodig.
Ik geef alleen aan dat iedereen er anders tegen aan kijkt vanuit zijn eigen opvoeding en eigen ideeen.
Mijn kinderen werden ruim 20 jaar geleden geboren en toen werd er heel anders tegen dingen aan gekeken als nu.
Boerinnen werkte gewoon mee op de boerderij en als de kinderen te bed waren werd er van alles gedaan en ging er echt geen babyfoon mee.
En of je nu een 20 minuten weg bent voor een boodschap of 20 minuten de kalfjes aan het voeren bent, dat maakt dan ook geen verschil.
Ik merk wel degelijk verschil tussen kinderen toen en nu en hoe er mee wordt omgegaan en over 20 jaar zullen er weer dingen anders zijn en zullen er ouders roepen dat het nu onverantwoord is gegaan.
Mijn oudste is bijna 18 en ik liet hem ook niet alleen.
Mijn schoonmoeder (ook 70+ was echt boerin) nam de baby's mee naar de (kalver)stal in de kinderwagen en ze hadden (later) een box bij/in de melkstal zodat de kleine mee kon.
Ik ben geboren in 72, mijn man 68 (en beide oudere broers/zussen) en geen van allen werd alleen gelaten toen wij/zij klein waren.
Als de kinderen al wel op bed lagen werd er binnen/huishoudelijk werk.
De hele kleine kalfjes stonden op de deel; 2 deuren open en ze kon de kids prima horen.