De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:22

bruintje123 schreef:
Citaat:
En moet je voor de lol oude kinderboeken lezen, die juist gaan over die goeie oude tijd: Pietje Bel of Dik Trom, de kinderen van Bolderburen, de Kameleon. In de meeste van die boeken worden dingen uitgehaald die je nu meteen een Meldprotocol bij politie en jeugdzorg in werking stellen.

En jij geloofde ook dat wat pipi langkous deed echt was? Of tegenwoordig harry potter?

Het is een boek, verzonnen dus.
Verzonnen in wat de kinderen maar wat graag uit zouden spoken in hun stoutste dromen, maar echt niet deden.

:') :') :') :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:22

Nee hoor ik hoef geen chapeau, nergens voor nodig.

Ik geef alleen aan dat iedereen er anders tegen aan kijkt vanuit zijn eigen opvoeding en eigen ideeen.

Mijn kinderen werden ruim 20 jaar geleden geboren en toen werd er heel anders tegen dingen aan gekeken als nu.
Boerinnen werkte gewoon mee op de boerderij en als de kinderen te bed waren werd er van alles gedaan en ging er echt geen babyfoon mee.
En of je nu een 20 minuten weg bent voor een boodschap of 20 minuten de kalfjes aan het voeren bent, dat maakt dan ook geen verschil.

Ik merk wel degelijk verschil tussen kinderen toen en nu en hoe er mee wordt omgegaan en over 20 jaar zullen er weer dingen anders zijn en zullen er ouders roepen dat het nu onverantwoord is gegaan.

Nadia moet de dingen doen zoals zij het goeddunkt en ik ga er van uit dat ze het allerbeste voor heeft met haar kinderen.
Dat ik het zo nooit zou doen is vanuit mijn idee en denken en dat geeft toch ook niet?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:26

spatter schreef:
Nadia jij voelt je aangevallen.
Jij vind mij onverantwoord, ik jou en gelukkig hoeven we niet samen door 1 deur.

Dat het tegenwoordig strafbaar is kan best, geloof niet dat dat in mijn tijd zo was.

Jij vind een bos op 20 min met de bus al heel wat terwijl mijn kinderen konden/kunnen spelen in een eigen bos van 30 are.
Die van mij liepen gewoon naar buiten en gingen spelen en daar stond ik echt niet iedere minuut boven op.
Als er wat was dan kan een kinderstem ver dragen :D en ze lopen echt niet zomaar in 7 sloten tegelijk.

Als het etenstijd was luidde ik de bel :P

Is dit een wedstrijdje? Volgens mij wil Nadia jou alleen maar duidelijk maken dat jij schijnbaar een verkeerd beeld hebt van de leefomgeving van haar kinderen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:27

GabberGill schreef:
miccamaaike schreef:
Nou spatter, wat wil je nu, dat iedereen zegt 'chapeau dat jij je kinderen onbeheerd achterliet'? heel fijn voor jou ook dat je zo'n geweldige tuin hebt, maar dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Je kinderen onbeheerd achterlaten kan ik nog wel zien als onverantwoord, schijnbaar zelfs strafbaar dus... maar Nadia afvallen omdat ze met 7 kinderen in Londen woont in een flat, waarvan je niet eens weet hoe groot die flat is, dat vind ik heel bijzonder.

Ik zie een Nadia die zich terecht verdedigd en een spatter die zich aangevallen voelt en daardoor andere mensen eigenlijk een beetje 'aanvalt'. Niet nodig imo.

chapeau!!! Wij zien hetzelfde

Idd!

Sinds wanneer betekend thuis onderwijs en een flat 24/7 opgesloten zitten?

En ja, zodra ik het huis/de tuin uit ga gaan de kinderen mee :j (paarden staan op 400m van het huis, ik wacht wel tot ze wakker zijn).

Kinderen alleen thuis laten vind ik onverantwoord! Je zal maar kortsluiting hebben :oo
En ik ben bijna 32, maar mijn moeder liet mij echt niet alleen thuis.

Edit: ik kies ook altijd voor een pomp waar ik aan de pomp kan betalen. Werkt dat niet dan haal ik beide kinderen uit de auto om te betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:33

GabberGill schreef:
:') :') :') :')

Toch een kleine correctie: natuurlijk weet ik prima dat boeken verzonnen zijn. Maar boeken en dergelijke geven tegelijkertijd wel degelijk een cultuurbeeld. En dat beeld was eerder, veel meer dan vandaag de dag, dat kattekwaad en rotzooi juist wel voorkomt.

Ook zonder te geloven in Pippi Langkous zegt het wel iets over hoe de wereld bekeken werd door de schrijvers, de televisiemakers. En dat is soms betrouwbaarder dan sentimentele posts die tientallen jaren later ineens de ronde doen.

En dat is beslist iets om over na te denken: 20, 30 jaar geleden was de nadruk op de gehoorzaamheid en het onderdanig zijn van kinderen aan volwassen er niet. Niet de kinderen zijn nu zoveel luidruchtiger dan toen, maar onze verwachtingen zijn veranderd. (En persoonlijk niet op een leuke manier heb ik de indruk.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:42

Jolien87 schreef:
Is dit een wedstrijdje? Volgens mij wil Nadia jou alleen maar duidelijk maken dat jij schijnbaar een verkeerd beeld hebt van de leefomgeving van haar kinderen.

Maar ja, Nadia vind het onverantwoord dat Spatter haar kinderen alleen thuis liet
"Liet jij dan je kind thuis als ze sliepen?" dus sja... it goes both sides zeg maar :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:45

spatter schreef:
Nee hoor ik hoef geen chapeau, nergens voor nodig.

Ik geef alleen aan dat iedereen er anders tegen aan kijkt vanuit zijn eigen opvoeding en eigen ideeen.

Mijn kinderen werden ruim 20 jaar geleden geboren en toen werd er heel anders tegen dingen aan gekeken als nu.
Boerinnen werkte gewoon mee op de boerderij en als de kinderen te bed waren werd er van alles gedaan en ging er echt geen babyfoon mee.
En of je nu een 20 minuten weg bent voor een boodschap of 20 minuten de kalfjes aan het voeren bent, dat maakt dan ook geen verschil.

Ik merk wel degelijk verschil tussen kinderen toen en nu en hoe er mee wordt omgegaan en over 20 jaar zullen er weer dingen anders zijn en zullen er ouders roepen dat het nu onverantwoord is gegaan.

Mijn oudste is bijna 18 en ik liet hem ook niet alleen.
Mijn schoonmoeder (ook 70+ was echt boerin) nam de baby's mee naar de (kalver)stal in de kinderwagen en ze hadden (later) een box bij/in de melkstal zodat de kleine mee kon.
Ik ben geboren in 72, mijn man 68 (en beide oudere broers/zussen) en geen van allen werd alleen gelaten toen wij/zij klein waren.
Als de kinderen al wel op bed lagen werd er binnen/huishoudelijk werk.
De hele kleine kalfjes stonden op de deel; 2 deuren open en ze kon de kids prima horen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:45

Wat ongelooflijk suf dat er nu een best wel nare en rare discussie ontstaat over een grappig bedoeld topic. Mensen, kom op!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:48

lieveli schreef:
Wat ongelooflijk suf dat er nu een best wel nare en rare discussie ontstaat over een grappig bedoeld topic. Mensen, kom op!

Voor sommige/meesten is het grappig bedoeld, maar als je er wel mee te maken hebt (de andere kant) is het soms helemaal niet grappig.
En of je nu met een kinderwagen door de winkel gaat of een winkelwagen.
Iedereen loopt elkaar wel eens (per ongeluk) in de weg.

Urbanus

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:50

Vooral dat laatste. We hebben allemaal wel eens last van elkaar, dat is gewoon zo en dat hoort erbij. Blijf ademen of bestel alles online.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:51

Het verzandt in een discussie 'wie is de betere ouder'....
Suf.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:56

Ben juist met mijne kleine naar de winkel geweest. Kleine braaf in de winkelkar maar die winkelkarren zijn zo groot ( mijn wandelwagen is kleiner) en lomp om te besturen, dat ik beter de wandelwagen had genomen. Denk dat ik met mijn wandelwagen minder in de weg liep dan met mijn kar.

Als je geen last wilt hebven van iemand, moet je op een onbewoond eiland gaan zitten.

Iedereen loopt wel is in de weg of doet soms iets wat een ander kan hinderen. Echt iedereen,niemand is daarvan vrijgesteld.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:58

Saskia9 schreef:
Ik droeg mijn dochtertje gewoon in de drager of doek. In het begin op de buik en daarna op mn rug. Ideaal,kon zelfs de kruidvat in zo :D
Maar zelfs dan heb je mensen die zich daar weer mee willen bemoeien.. die mensen heb je overal denk ik dan maar.

De kruidvat... die zo vol staat / krap is dat je met een kinderwagen via het 'hoofd-gangpad'(dus de hele winkel weer door) moet verlaten na het afrekenen :Y)

Ik vind 'kletsende-winkelwagentjes' irritanter dan de kinderwagens :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:01

lieveli schreef:

dus dit... :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:03

dromertje2 schreef:
Iedereen loopt wel is in de weg of doet soms iets wat een ander kan hinderen. Echt iedereen,niemand is daarvan vrijgesteld.

Helemaal mee eens. Hoe je er op reageert, daar gaat het om. En dat geldt zowel voor degene die zich gehinderd voelt als voor degene die hindert. Met elkaar leven is altijd een beetje geven en nemen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:32

Magrathea schreef:
Huh is het strafbaar om je kinderen onbeheerd achter te laten? :') Kan iemand me vertellen hoe dan?

Mijn moeder ging vroeger rustig op de thee bij de buurvrouw (wel de babyfoon mee) als ik lag te slapen, of even heen en weer naar de supermarkt zodat ik fruithapje kon eten als ik wakker werd (als ze even niks meer in huis had). Want met een hongerig kind in de supermarkt is ook weer zoiets :')
Tegenwoordig lees ik zelfs dat mensen niet meer gaan tanken als je niet kunt pinnen aan de pomp, kom op zeg, zeker als ik sliep gingen mijn ouders rustig binnen afrekenen. Ook bij de supermarkt trouwens, liever je kind een kwartiertje alleen in de auto (niet op te warme of koude dagen natuurlijk) of kind wakker maken om vervolgens met een vermoeide en chagrijnige baby te gaan winkelen?
Het is echt niet dat als je je één keer omdraait je huis direct ontploft :=

Dit vind ik dan weer niet waar. Nu ik een kleine heb begrijp ik het maar al te goed.

Fruit genoeg in huis en is het bijna op sla ik weer in. Kind maak ik nooit wakker voor boodschappen. Die doe ik in de tijd dat ze wakker is. Wil ik koffie of thee met mijn vriendinnen drinken gaat ze gewoon mee.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:36

Goof schreef:
Suf.

Dat flikken moeders op internet nogal vaak. :r is het niet de opvoeding, dan is het wel borstvoeding.

( ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:49

soesita schreef:
dromertje2 schreef:

Helemaal mee eens. Hoe je er op reageert, daar gaat het om. En dat geldt zowel voor degene die zich gehinderd voelt als voor degene die hindert. Met elkaar leven is altijd een beetje geven en nemen.

Helemaal mee eens. Toch lijkt het me best eens lekker om zo'n kinderwagen met jengelende blaag erin ondersteboven te gooien. :Y) :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:57

Denk dat vele een andere denkwijze hebben. Dat is alleen maar goed. We zouden alleen maar hetzelfde zijn als dat niet zo is.

Ik zeg altijd, Dat ik iets doe dat voor een ander niet normaal is is dat niet per definitie abnormaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:17

safina schreef:
soesita schreef:

Helemaal mee eens. Toch lijkt het me best eens lekker om zo'n kinderwagen met jengelende blaag erin ondersteboven te gooien. :Y) :D

Doe ik wel eens per ongeluk bij m'n eigen kind.. Al jengelt ie niet hoor, maar dan hang ik per ongeluk teveel boodschappen aan m'n kinderwagen en dan ligt ie ondersteboven.. :+

Om maar even aan te geven dat ook moeders die kinderwagens soms best ondingen kunnen vinden :+

Edit: bij dat ondersteboven kiepen raakt trouwens geen kind of moeder gewond en dat wordt altijd gevolgd door luid gelach door m'n kind hoor, niet denken dat ie keihard op de stoep klettert ofzo.. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:32

Goof schreef:
Suf.

Tsja... moeders met kinderwagens... blijft vreemd volk :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:33

c_alsemgeest schreef:
Goof schreef:
Suf.

Nou ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:34

c_alsemgeest schreef:
Goof schreef:
Suf.

Net zo vreemd als mensen met paarden/katten/honden/knaagkanaries? :+

mvdende

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:47

Ik erger me vaak genoeg aan de kinderwagens. Vaak op het moment dat ik zelf al moe/chagrijnig ben/ haast heb. Al is de top ergernis wel dat moeders met kinderwagens kennelijk vinden dat ze belangrijker zijn dan ik met mn tas/ koffer. Sommige kunnen je dan zo lekker vuil aankijken omdat jij net de plek voor de bagage / kinderwagen / rolstoel in gebruik genomen hebt, en zij er niet meer bij kunnen omdat er al meerdere kinderwagens geparkeerd staan. TJa ik weet dat ik op dat moment een ergernis ben, maar we hebben beide evenveel recht op dat plekje. Ben ik toevallig eerder ingestapt, moet jij maar wat anders verzinnen. Moet ik ook als ik met mn huge tas en/of koffer een volle bus/tram tegen kom

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:48

dromertje2 schreef:
Als je geen last wilt hebven van iemand, moet je op een onbewoond eiland gaan zitten.

Maar daar gaat dit topic toch helemaal niet om? Het gaat om de extreme situaties. Met een knipoog. Dat gezeur... jammer dat het topic zo verpest wordt door de suffe reacties.