Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gypsy schreef:waxmeltsenzo schreef:Ik zou dat neurotische gebeuren niet willen.
Iemand van 37 moet zelf optijd opstaan, een ontbijt maken om mee te nemen geen probleem.
Maar alles erom heen de wekker apart, deken afpikken? Waar gaat het over?
Het is gewoon makkelijk geweest allemaal hij heeft te laat kunnen komen een hele tijd en dan trekt dat luie er vanzelf in. op het werk moeten ze een duidelijke grens gaan trekken, en ts moet vooral niet allerlei toestanden gaan uithalen. Zorgen dat er genoeg in huis is zodat hij niet naar ee bakker hoeft lijkt me daarintegen wel handig.
Hoezo?
Mijn vriend doet niet zoveel in het huishouden. Dat doe ik.
Geeft niet, hij heeft deze week in de avonduren de paddock gedraineerd. Daar kan ik dan weer niet echt mee helpen.
Als ts s'ochtends een ontbijtje regelt wil haar vriend misschien s'avonds wel koken? Als je het zo verdeeld is iedereen gelukkig toch. Dat doe je voor elkaar, je houd toch van elkaar?
renee16 schreef:Ben ik echt de enige die zoiets heeft van.. leg je erbij neer? In het geval van zijn vader en broer dan.. ze weten dat hij moeite heeft met opstaan, maar als hij zijn uren gewoon maakt (aangenomen dat hij wel langer blijft) en hij zijn werk goed doet.. en de inhoud van zijn werk het toe laat om tussen 10.00 en 18.00 te werken ipv 9.00 en 17.00.. waarom dan een probleem maken?
Ik zou zeggen probeer dit eens af te stemmen in de Familie van je vriend en daarmee ook dat de betaling gewoon op tijd komt. Waarom blijven vechten over 9.00, iedere gek zijn gebrek, zou in zeggen.![]()
(Het moet natuurlijk niet zo zijn als er voor 10.00 wordt afgesproken dat dit dan ook 10.30 etcwordt)
Jildau schreef:Ik vind het ook niet kunnen. Dan mogen de andere werknemers ook beginnen wanneer ze willen met een grote kans dat er eens niemand is met openingstijd.
bruintje123 schreef:De klanten bellen dan toch al?
Dus het is wel belangrijk.
ingvdh schreef:Jildau schreef:Ik vind het ook niet kunnen. Dan mogen de andere werknemers ook beginnen wanneer ze willen met een grote kans dat er eens niemand is met openingstijd.
hangt er vanaf wat voor afspraken je maakt met je medewerkers.
als je afspreekt dat je later mag beginnen, maar dan ook later stopt dan is de keus aan hun.
In dit geval is het wat lastig ivm de functie, maar het kan wel.
bruintje123 schreef:De klanten bellen dan toch al?
Dus het is wel belangrijk.
zonnebloem18 schreef:Even hypothetisch aangezien ik niet weet wat voor bedrijf het is, maar als het bij wijze van spreken een autobedrijf is en vader en broer zijn monteur en vriend ontvangt de klanten, doet administratie en beantwoord de telefoontjes. Dan is het niet wenselijk dat vriend later kan beginnen als broer of vader daardoor hun eigen werk niet of minder goed kunnen doen.