Jeugdsentiment!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Jeugdsentiment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:05

:=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:11

Opstaan om de tv op een ander kanaal te zetten omdat we nog geen afstandsbediening hadden.
En volgens mij ook maar vier zenders.

Het gevoel als je de envelop met pas ontwikkelde foto's openmaakte. Waren ze allemaal gelukt? Meestal zaten er flink wat missers in :D

Een biertje + pakje peuken halen voor je vader bij de super om de hoek (op zesjarige leeftijd) en niemand die dat raar vond.

Opeens gordels in de auto zien verschijnen en niemand die dat echt belangrijk vindt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:16

En op die zenders kwam alleen 's avonds wat en dan op zaterdag middag klassewerk en ren je rot.

haha ja met die foto's, best duur en dan kon je nog de helft weggooien.
En de sigaretten stonden tussen de zoutjes op tafel met een verjaardag, kon iedereen pakken als hij zin had.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:16

phormicola schreef:
Opstaan om de tv op een ander kanaal te zetten omdat we nog geen afstandsbediening hadden.
En volgens mij ook maar vier zenders.

Het gevoel als je de envelop met pas ontwikkelde foto's openmaakte. Waren ze allemaal gelukt? Meestal zaten er flink wat missers in :D

Een biertje + pakje peuken halen voor je vader bij de super om de hoek (op zesjarige leeftijd) en niemand die dat raar vond.

Opeens gordels in de auto zien verschijnen en niemand die dat echt belangrijk vindt.

Haha ja dat klopt. De telefoon met de draaischijf was al genoemd toch? En de magnetron kwam toen ook op de markt. Airco in de auto bestond nog niet en elektrische ramen ook niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:20

Of heel stiekem met je vriendinnetje in een portiek gaan staan en dan roken. En dan vooral op de uitkijk dat niemand je kan betrappen.
De TomTom was er toen ook nog niet. Dus als wij de weg opgingen met de wegenkaart in de hand, reden wij door het hele land :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:25

Of iemand bellen en maar 4 cijfers hoeven draaien :D

Plakbandjes over de gaatjes van een cassette plakken zodat je erover kon opnemen na uren bij de radio te zitten wachten op je favoriete nummer en dan maar hopen dat de dj er niet teveel doorheen praatte :))

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:28

Janine1990 schreef:
Dinobabies anyone?

Frankie is verlegen
Stefan vind zichzelf een kei-hei
En het kleine broertje Maarten
Hoort er ook een beetje bij! :)ddd

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:37

Stelten lopen
Kinderprogramma Bananen in pyjama's
Pluche beesten/knuffels. Zonder dat ze van een film ofzo waren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:45

gewoon naar iemand toegaan zonder te weten of die thuis was, want je kon niet bellen van tevoren :D later deed je dan een briefje in de bus dat je geweest was.
Wij hadden nog een telefooncel in de wijk, om te bellen (heel sporadisch) moest je met kwartjes erheen lopen en dan kon je daar ook nog in het telefoonboek kijken wat het nummer was...

ik keek op belgische tv naar een programma wat alleen maar bestond uit een zwart beeld waar met witte lijntjes een soort van verhaaltje getekend werd, meestal een meisje wat iets ging doen, voor zover ik het me kon herinneren :j

En de stripboeken van Pol op zn boot... :)

Ik probeerde laatst ook iemand uit te leggen wat een floppy was, en het blauwe word scherm. Maar ik heb ook nog typles gehad op een echte typemachine... :D Met hoesjes over de toetsen om blind te leren tikken..

En de Freggles :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:43

Dat Harry Potter spel inderdaad! Echt fantastisch haha! En wat voor mij ook echt jeugdsentiment is: die grote jawbreakers, waar je aan moest likken en dan zat er in de binnenkant kauwgom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:45

amandananana schreef:
Dat Harry Potter spel inderdaad! Echt fantastisch haha! En wat voor mij ook echt jeugdsentiment is: die grote jawbreakers, waar je aan moest likken en dan zat er in de binnenkant kauwgom.

Jawbrekers zijn nog steeds te koop voor het geval je ze uit het oog bent verloren.
Je kon vroeger wel ijscups kopen. Nu zie ik ze niet meer

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:54

Inbellen voor internet :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:23

Yunomi schreef:

Dat is meer jeugdnachtmerrie dan jeugdsentiment :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:47

phormicola schreef:
Yunomi schreef:

Dat is meer jeugdnachtmerrie dan jeugdsentiment :')

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:23

Ik kan dat deuntje nog steeds mee neuriën :+

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:38

Dankzij dit topic heb ik Harry Potter and the Prisoner of Azkaban gedownload op mijn laptop en heb ik er al zo'n 5 uur aan verspild, ik was vergeten hoe geweldig die spellen waren :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:08

Ik heb ooit op de ps3 Prisoner of Azkaban gespeeld geloof ik. Super leuk! Maar toen was ik geen jeugd meer :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:19

Popmuziek met iemand die echt zingt, die zijn eigen teksten maakt die inhoud hebben.Dat is iets wat ik tegenwoordig mis.Sinds het overlijden van de meeste sterren uit mijn generatie.En zelfs winkels waar je cd's kunt kopen zijn er vrijwel niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:53

anjali schreef:
Popmuziek met iemand die echt zingt, die zijn eigen teksten maakt die inhoud hebben.Dat is iets wat ik tegenwoordig mis.Sinds het overlijden van de meeste sterren uit mijn generatie.En zelfs winkels waar je cd's kunt kopen zijn er vrijwel niet meer.

Dan moet je wat meer naar 3FM gaan luisteren, waar ze veel aandacht hebben voor singer-songwriters... Meer dan op de meeste radio stations althans... :+

CD's zijn trouwens uit, de hipsters van tegenwoordig draaien vinyl. En daar zijn zéker nog winkels voor te vinden in de steden. Zelfs Groningen heeft zo'n winkel.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:53

Britta31 schreef:
Ik voel mij nu zo oud met mijn Fabeltjeskrant, beertje Coralcol en de film van Ome Willem -O-

Mijn moeder leert me allemaal vieze liedjes over beertje Coracol :=

Max en het gele sokjes spook! Nooit uit kunnen spelen want ik kon 1 sokje niet vinden.
Toen deed je niet elke scheet google'en.

Samen met opa in de tuin om rommelen of vissen in de sloot.

Teo en Tea, wat was dat eigenlijk verschrikkelijk.

En de Harry Potter games ja, als kleine etterbak vond ik ze super eng om te spelen! Durfde niet eens langs de beukwilg.

Wij hebben thuis ook nog de telefoon met draaischijf gehad. Oohhh wat kon ik daar slecht mee omgaan. Na 2 cijfers draaide ik vaak de verkeerde. Frustraties!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:41

Televisieshows die allemaal begonnen met een liedje en een optreden van het Hollands Showballet!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:42

Oh misschien kunnen jullie mij helpen! Wij keken in de bovenbouw van de basis school regelmatig een tekenfilm van een getinte jongen, die altijd heel hard liep/rende. En dan via ondergrondse gangen onder het dorp door liep. Volgens mij speelde het zich af in Egypte, want ik kan mij nog piramides herinneren en dat bij bij de farao kwam.

Ik hoop zo dat iemand weet welke ik bedoel! Ik ben er echt al maanden over aan het denken.