Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:21

Goof schreef:
_lautje_ schreef:
Stiekem ben ik nu wel benieuwd hoe de collega van TS in het dagelijkse leven gekleed gaat naar het werk :D

Netjes en heel degelijk. Alles bedekt, ook lange mouwen in de zomer volgens mij.
En zonder make up.

Daar werd ik eerlijk gezegd ook nieuwsgierig naar doorheen het topic, maar zij is dus ook altijd in rok/jurk ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:24

TS fijn dat jullie er uit gekomen zijn.

Ook al komen er 300 mensen op de bruiloft, het kan best zijn dat maar een klein deel daarvan mensen zijn die de bruid goed kent en er graag bij heeft.

Ik was ook ooit op een enorme bruiloft .
Dat hoorde blijkbaar zo bij die mensen maar uiteindelijk bleek dat het gross er was op uitnodiging van de ouders en maar een kleine groep die het bruidspaar goed kende en er graag bij wilde hebben.
Zulke bruiloften worden vaak betaald door de ouders .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:27

Ayasha schreef:
Goof schreef:

Netjes en heel degelijk. Alles bedekt, ook lange mouwen in de zomer volgens mij.
En zonder make up.

Daar werd ik eerlijk gezegd ook nieuwsgierig naar doorheen het topic, maar zij is dus ook altijd in rok/jurk ?

Dat is toch niet raar? Ik ken veel mensen die uit geloofsovertuiging enkel jurken en rokken dragen als meisje/vrouw :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:29

Ik zeg toch ook nergens dat het raar is? :?
Vroeg het me gewoon af. Weet ook niet wat voor werk Goof doet. Ik zat vroeger in de bouwsector waarbij we ook wel eens naar werven moesten ondanks dat we vooral administratief waren. Dan is een lange jurk wel eens behoorlijk onhandig. :D Dus het hangt ook helemaal van de job af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:32

Nagini schreef:
*edit: en ik kan me voorstellen dat er wel meer gasten zijn zodat ze echt geen tijd hebben om zich op jou te focusen met je 20cm te korte jurk. :') Tenminste, ik hoop dat de bruiloft leuk genoeg is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben. :D

Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel blikken zullen geven en commentaar en dat je je heel opgelaten zult voelen als je de enige bent die er totaal anders uitziet omdat je geen rekening wilt houden met de nadrukkelijke wensen van bruid en bruidegom. Ga dan niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:33

Top dat het jurkje kan!

Ik gok dat het niet eens de bruid zelf is die deze eis oplegt aan TS, maar dat er ook heel veel druk vanuit haar familie is. Dat is bij zulke streng gelovigen vaak alles.
Als TS dan in een broek zou komen heeft de bruid het aan de stok met haar familie. Dat heb je leuk gedaan dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:35

End at ben ik geheel eens met Lusitana. Als ze het op het kaartje zetten of het je zelfs persoonlijk zeggen hebben ze daar een reden voor. IMO kan je dan beter een lief kaartje sturen en je excuseren voor je afwezigheid, dan gaan zonder rekening te houden met de gevraagde kleding en daarmee IMO hun dag een beetje "besmodderen" (het zal de dag niet verpesten maar het zal wel opgemerkt worden.). Een uitnodiging is een vrijblijvende vraag. Niet gaan is gewoon een optie die gegeven wordt. Zou het dan dus erg respectloos vinden om geen gebruik te maken van die optie en te gaan zoals jij wil en daarmee de vraag die geen "optie" was te negeren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:08

Goof schreef:
Het blijkt ook niet enkel om de receptie te gaan, maar ook om diner daarna en het 'feest' (maar er wordt niet gedanst!). Dus ik ben benieuwd :D

Enkel receptie, en geen passende kleren in de kast, zou ik bedanken. Ben ook echt niet van de rokken. Of idd in het jurkje wat goedgekeurd is/cq wat ik in de kast zou hebben hangen. Maar kleren daarvoor gaan kopen zou ik zeker niet doen.
Maar nu blijkt het toch om iets meer te gaan. Zou ik ondanks dat je jurkje dus goedgekeurd is, toch nog even rondkijken of ik niet een rok kon vinden die geschikter zou zijn. Als ik niks zou kunnen vinden, ok dan dat jurkje. Maar mss is er een rok te vinden die net iets langer is. En een blouse daarop hebben de meeste nog wel in de kast hangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:14

Ayasha schreef:

Ja klopt.

Voor wie het vroeg; we werken in het onderwijs.

BigOne

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:24

Ts, ik ben ook totaal niet van de rokken en jurken, maar ik heb wel een setje van 10 days, shirt, soort legging en daarover een rok. Mooi in één kleur en afhankelijk van de schoenen eronder sportief of sjiek.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:33

Ik vind dat je genoeg moeite doet hiermee hoor :j Je bent geen onderdeel van de suite en je gaat niet in je blootje. Ik zou het triest vinden als daar nog reactie op kwam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:35

Anders had ik nog wel een jurk voor je gehad. ;) Geen hele lange, maar bij mij wel over de knie, dus bij jou ook. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de bruiloft uiteindelijk.

Ik wil me best aanpassen, maar ik wil me ook nog een beetje op mijn gemak voelen. := Vooral als het kleding is die ik niet in mijn kast heb hangen, ik wil best iets nieuws kopen voor een bijzondere gelegenheid, maar alleen als ik het daarna nog kan en wil dragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:36

Superlief trouwens dat zoveel mensen aanbieden dat ik iets van ze mag lenen <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:40

Ik had trouwens tot vorig jaar de perfecte rok voor je O:) Uit de tijd dat die lange wijde rokken in waren haha, 1 keer aangehad, niks voor mij en vorig jaar na jaren in de kast weggegooid

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:34

ts zou eerst kijken wat ze vind an jou jurk.

mocht ze dst niet oké vinden leen dsn van haar een rok en doe daar zelf een leuk shirt op aan.

ik ben ook eens naar zo'n bruiloft geweest en inderdaad verwacht geen alcohol of muziek meeste eindige ook voor 11 uur al.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:40

Misschien een beetje een domme vraag, maar TS: mag je op de bruiloft wel make-up op als gast of is dat ook not done?

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe zo'n bruiloft in zijn werk gaat. :D Fijn dat je collega je kleding goedkeurt in elk geval.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 19:02

Daar heb ik haar niet over gesproken, maar ik ben sowieso al niet zo make up-perig dus dat ziet zij ook wel. Ik houd het wel karig hoor, mascara'tje en verder niet.

Ik ben erg benieuwd naar de bruiloft ja. Ik zal hier zeker nog een berichtje plaatsen als ik geweest ben :D

Vind het leuk dat iedereen zo leuk reageert in dit topic en dat het leuk loopt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:04

Goof schreef:
StalNollie schreef:
loodjes eraan hangen haha

Van die loodjes die een tafelkleed op zijn plek houden :+

Met van die sterretjes en maantjes *D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:07

Oh ik zou ook zo ongeveer in paniek raken.
Ik heb geen jurk en geen rok. Helemaal geen. Nooit gehad ook.
Als klein meisje van 5 wilde ik al geen staartjes en geen rokje (wat ik wel kreeg)

Ik heb ook geen schoenen die daar onder zouden passen.
Dus met het lenen van een jurk zou ik er dan ook nog niet zijn.
Ik zou dus echt de bruiloft overslaan.

Gelukkig werd jou kleding toch nog goed bevonden :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:34

Leuk dat je gaat. Ik zou me ook schikken en gaan want ik zou ook te nieuwsgierig zijn :D .

Verder begrijp ik beide kanten. Ik begrijp dat je een bepaald idee-al dan niet door religie gevoed- hebt van je ideale dag. Voor de meeste mensen is trouwen toch een van de hoogdagen. En de meeste hopen dat ze maar 1 keer trouwen. Persoonlijk heb ik geen ideeën over sprookjesbruiloften maar ik ken mensen genoeg die echt een bepaald idee hebben van wat ze zeker op hun trouwdag willen. Dan is het te begrijpen dat als je net die ene dag eens de regie kunt pakken en een feest kunt doen zoals je dat zelf helemaal wil, je gasten dat respecteren.
Maar ik begrijp ook heel goed dat soms die eisen lijnrecht kunnen staan tegenover hoe je je als gast voelt en dat er redenen zijn dat je dan maar liever past als het bruidspaar geen toegevingen wil doen.

Als mijn droomideaal is dat op mijn huwelijk iedereen in een roze tutu komt, dan wil ook dat iedereen in een roze tutu komt. Maar als dan mensen afhaken omdat ze die tutu te duur vinden, of gewoon het geld niet willen uitgeven om zoiets 1 keer te dragen, of het niet willen omdat roze lelijk bij hun staat, dan zijn ze even vrij om te kiezen om niet te komen.

Maar wat ik echt nooit zou doen is als je weet dat iets niet goedgekeurd wordt, er toch naar toe gaan voor je eigen principes. Het is hun dag, niet de jouwe. Het draait niet om jouw principes maar om die van hun. En als het die van jouw krenkt maak je een evengroot statement door gewoon thuis te blijven. Maar als ik mijn ideale wereld iedereen in roze tutu op mijn bruiloft zie, en er gaat er eentje tussenlopen die een blauwe jogging aandoet, gewoon omdat ze tegen de schenen wil stampen dat "zij zich niets laat opleggen", dan zou ik daar echt niet van gediend zijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:49

bruintje123 schreef:
Oh ik zou ook zo ongeveer in paniek raken.
Ik heb geen jurk en geen rok. Helemaal geen. Nooit gehad ook.
Als klein meisje van 5 wilde ik al geen staartjes en geen rokje (wat ik wel kreeg)

Ik heb ook geen schoenen die daar onder zouden passen.
Dus met het lenen van een jurk zou ik er dan ook nog niet zijn.
Ik zou dus echt de bruiloft overslaan.

hier hetzelfde :+
ik heb geen rokken en jurken iets wat daaronder past. en al zou ik daar aan kunnen komen dan nog trok ik het niet aan. now way dat ik in een rok of jurk ga lopen :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:09

Mooi, dat is dus opgelost :)
Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe men gaat 'feesten' zonder muziek/dansen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 20:33

Kinke schreef:
Mooi, dat is dus opgelost :)
Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe men gaat 'feesten' zonder muziek/dansen :D

Ja haha, ik ook. Ik ben trouwens zelf geen danser, maar vindt het wel gezellig als er muziek aan staat en anderen dansen.
Maar goed, na het diner is het feest met de toevoeging 'maar er wordt niet gedanst hoor'.
Prima. Beetje mensen kijken, kletsen en een (alcoholvrij) drankje doen, even prima.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:54

Ik heb ook een hekel aan rokken.Maar voor een speciale gelegenheid zou ik gewoon een goedkope rok ergens kopen dan.Of lenen.Zo erg is dat toch niet.

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:56

Fijn dat je je eigen jurk mag dragen! Veel plezier!