Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:43

Ja, of uit de tweede hand eigenlijk. Mijn vriend heeft een computerbril met blue filter, speciaal voor tijdens het werk en zonder sterkte. Is 'ie hartstikke tevreden mee. Minder moeie ogen aan het einde van de dag. Had ook af en toe hoofdpijn, nu bijna niet meer.
Besteld bij Charlie Temple omdat de opticien het maar onzin vond om een bril zonder sterkte te verkopen.

Ik heb zelf trouwens een reservebril bij Charlie Temple besteld, met meekleurende glazen. Had een recent recept dus helemaal tevreden. Wel jammer dat ze geen smalle monturen hebben, maar het zij zo. Als mijn "goede" bril vervanging toe is, komt die wel weer gewoon van de opticien.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:58

Kmbrly schreef:
Iemand ervaring met blue filter ? :')

Misschien is dit wel iets om even te kijken.

Persoonlijk merk ik geen verschil qua vermoeidheid tussen gewone ontspiegeling of blue light ontspiegeling.

Jessy_luna

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:25

Ik heb een jaar lang een bluelight filter bril gehad van ace and tate maar voor normaal gebruik kan ik dat niet aanraden. Als ik door de glazen keek was alles groener terwijl gezegd werd dat je er niks van zou zien. Ik heb nooit kunnen wennen aan het kleurverschil dus heb toen een nieuwe bril gekocht bij CT.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:33

Ik heb ook een blue light van Ace Tate, merk niet echt verschil, dus zou de extra kost niet maken :)

Ik overweeg om een zonnebril op sterkte te kopen bij CT, toch handiger dan steeds van bril wisselen en met zonnebril niets kunnen zien, haha. Dus ik lees ook even mee voor ervaringen!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:04

Iejoorr schreef:
Anoniem schreef:
Die heb ik wel overgenomen van een meting van Hans anders...

Is het precies eenzelfde bril (qua vorm, model?)
Want de hoogte verschilt eigenlijk altijd per montuur :D

De hoogte is alleen van belang bij multifocaal/bifocaal. Bij enkelvoudig maakt het niet veel uit :) Behalve bij luxere gepersonaliseerde glazen maar die hebben ze niet bij CT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:07

Iolanthe schreef:
Ik heb ook een blue light van Ace Tate, merk niet echt verschil, dus zou de extra kost niet maken :)

Ik overweeg om een zonnebril op sterkte te kopen bij CT, toch handiger dan steeds van bril wisselen en met zonnebril niets kunnen zien, haha. Dus ik lees ook even mee voor ervaringen!

Ik merk juist super veel verschil met een blauw licht-filter. Dus is voor iedereen anders denk ik.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:40

Jessy_luna schreef:
Hoe bedoel je voorbeelden? Ik heb pasgeleden 2 grande rotondo's gekocht. 1 als gewone bril en 1 als zonnebril met bruine glazen. Mocht je vragen hebben mag je ze uiteraard stellen!

Ik vind dat er best veel opties zijn qua kleuren glas al vind ik het jammer dat ze zelf weinig voorbeelden er van online hebben staan. Heb zelf ooit een dure zonnebril op sterkte gekocht bij een opticien en vond de kleur glazen achteraf dus helemaal niet fijn kijken.. zelfs als het heel grauw is, schijnt de zon nog voor mij als ik die bril op heb :')

En kan me bij sommige monturen het lastig voorstellen als er donkerbruine glazen in zouden zitten. Daarom nu zelf voor zilverkleurig montuur gekozen met grijze glazen. Maar vond het lastig kiezen.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:28

Bij mijn bruine glazen lijkt het altijd mooi weer :'). Mocht het bij ct niet goed zijn kun je m nog terug sturen

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:10

Jessy_luna schreef:
Bij mijn bruine glazen lijkt het altijd mooi weer :'). Mocht het bij ct niet goed zijn kun je m nog terug sturen

Haha ja heel herkenbaar maar vond dat zelf niet heel prettig. En nu was m’n sterkte ook wat veranderd. Ben benieuwd naar de zonnebril van ct.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:42

Ik heb momenteel de Ackerley in m'n mandje zitten, maar nog niet op de bestelknop gedrukt.

Merkte dat er bij dit montuur een fout zit in de website. Ik kan namelijk wel m'n cilinder en as opgeven, maar niet de pupilafstand en m'n sterkte... :') Dus selecteer nu maar dat ik mijn recept opstuur, wel zo makkelijk aangezien ik mijn recept betreft de PD niet begrijp. :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:50

Arantes schreef:
De hoogte is alleen van belang bij multifocaal/bifocaal. Bij enkelvoudig maakt het niet veel uit :) Behalve bij luxere gepersonaliseerde glazen maar die hebben ze niet bij CT.

Hmm bij een hoge cilinder zou ik toch wel gelukkig worden van een juiste hoogte hoor :)) Maatwerk of niet :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:53

Iejoorr schreef:
Arantes schreef:

Hmm bij een hoge cilinder zou ik toch wel gelukkig worden van een juiste hoogte hoor :)) Maatwerk of niet :D

Ja, uiteraard, kijkt altijd prettiger :) Maar bij de gewone 'simpele' sterktes zal het geen wezenlijk verschil maken. Je kan ook bij enkelvoudig geen hoogte invullen bij CT, ook niet bij hoge cilinder (net even geprobeerd).

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:14

Ik ben benieuwd! Ik heb vandaag een zonnebril bij CT besteld. :)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:09

Hallo,

Ik weet niet of het mag in dit topic, maar ik ben opzoek naar brildragers en het liefst ook mensen die wel eens een bril online hebben gekocht om een een enquête in te vullen voor een schoolopdracht.

Het gaat om de volgende enquête: https://forms.gle/e1qhvMGCaC4DHL5q7

Alvast bedankt!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:07

Ik schop dit topic bij deze toch maar even omhoog.

Ik heb laatst een zonnebril besteld bij Charlie Temple na met groot succes 2 normale brillen besteld te hebben.
Maar ik vind het glas niet fijn in de zin dat ik mij er aan stoor dat ik mijn ogen er nog doorheen kan zien (als ik bijvoorbeeld in de spiegel kijk) als ik hem op heb.

Verder vind ik het montuur echt geweldig.
Welke glazen zouden jullie aanraden?

Het gaat om de Elise in champagne.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:59

Misschien dat iemand me kan helpen.

Ik wil graag een zonnebril met degrade of spiegelende glazen bestellen. Overal staat dat ze dat bieden met voorbeeld foto's. Maar als ik een bril wil bestellen kan ik alleen kiezen tussen grijs, groen en bruin?

Hoe kan ik meer opties krijgen voor zonnebril glazen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:19

Je moet eerst je sterkte en waardes invullen dan krijg je alle glasopties.

Overigens is dit mijn bril geworden, met zilveren spiegelglazen.

Afbeelding

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:31

Ja ik kies altijd voor neem de sterktes over van de vorige bestelling. Daarna kan ik voor zonnebril glas kiezen en een kleur. Dat is het.. Ik heb nergens dat je kunt kiezen voor spiegelend, degrade enzovoorts.

Bril staat je goed!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:37

Jildau schreef:
Ja ik kies altijd voor neem de sterktes over van de vorige bestelling. Daarna kan ik voor zonnebril glas kiezen en een kleur. Dat is het.. Ik heb nergens dat je kunt kiezen voor spiegelend, degrade enzovoorts.

Bril staat je goed!

Ja klopt, dat eerst invullen, dan zou je verder moeten komen qua opties.

Dan kun je verder met glastype en glasopties.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:47

Dat snap ik maar bij glastype en glasopties kan ik dus niet kiezen voor de opties die ik wil. Ik kan alleen standaard zonnebril glazen kiezen of polariserend en dan grijs, bruin of groen. De andere opties staan er niet bij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:07

Dan weet ik het ook niet. Even mailen met Charlie Temple?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:13

Lous schreef:
Dan weet ik het ook niet. Even mailen met Charlie Temple?

Jup dat had ik eerder al gedaan via contact formulier en Facebook maar dan zal ik geduldig wachten op reactie. Ze hebben alleen nu 25% korting dus dikke kans dat ik tegen de tijd dat ze reageren, 20 euro meer moet betalen. Daarom dacht ik misschien weet iemand op Bokt nog hoe het zit. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:31

Bij mij waren ze wel snel met mailen. Dag erna al antwoord.
Of misschien zijn die glasopties tijdelijk niet beschikbaar ivm een groot aantal orders.

Edit: Raar, ik krijg wel alle opties meteen te zien.

Vertebril, glastype:zonnebril en dan alle mogelijke opties.
Heb je de vraag over cylinder ook al met ja/nee beantwoord?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:16

Hier ook even voor je gekeken maar kan zonder moeite kiezen voor spiegelglazen. Misschien even met een andere browser proberen?

Een andere reden dat je mogelijk niet voor alle soorten glazen kan kiezen kan je recept zijn. Ik werk in de brillen en af en toe komt het voor dat de combinatie van recept met de montuurkeuze er voor zorgt dat de opties in glaskeuze daardoor worden beperkt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:03

Ik heb het ook geprobeerd om een bril zonder sterkte te bestellen en dan kan het ook niet. Verschillende monturen geprobeerd maar ik heb altijd alleen deze opties.

Glastype
- zonnebril
- meekleurend glas

Type zonneglas
- standaard
- gepolariseerd

Kleur
- grijs
- bruin
- groen

Dat zijn alle opties bij elk montuur en bij met of zonder sterkte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ik zie gelukkig dat de code vandaag nog werkt dus hopelijk kan de klantenservice mij vandaag helpen.