Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Animal schreef:En toch is het een heel ander geluid dan wanneer de noodrem ingezet wordt en er niks aangereden wordt. Dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Bijvoorbeeld een keer dat er iemand op het spoor liep en er een noodrem ingezet werd en bijvoorbeeld een keer dat de noodrem door een reiziger aangetrokken werd. Dat geluid is vooral een geluid van piepende remmen en komt verre van in de buurt van het geluid dat ik hoorde toen er een persoon onder de trein door ging. Een vriendin van mij heeft in een trein gezeten waar een ree onder terecht kwam en zij sprak ook over dat geluid.
Het zou goed het geluid van opspattende stenen kunnen zijn, maar die opspattende stenen worden volgens mij niet veroorzaakt door het harde remmen alleen.
The_Cat schreef:TS, ik kan helaas maar al te goed meemaken wat je hebt meegemaakt. Ikzelf heb het ook al meegemaakt. Spijtig genoeg vanop de eerste rij, maar gelukkig niet het 'live' zitje. Ik zit elke dag 2u op de trein, en vaak dommel ik dan in slaap. Ik kan mij het nog herinneren als de dag van gisteren. Zonnige lente avond op weg naar huis. Beetje in slaap gewiegd, wordt wakker van de claxon van de trein, niet abnormaal, hij doet dat wel vaker. Ineens hoor je de tonen heel dringend veranderen van hoog naar laag. En de remmen schieten in actie. 3 seconden later, hoorde ik een doffe 'thud' gevolgd door het geluid zoals hier al zo vaak beschreven. In de trein keek iedereen elkaar verdoofd aan. We hadden iets geraakt. Toen we enkele minuten laten de ambu en politie zagen rijden, wisten we het meteen. 1,5u op de trein voor we mochten evacueren.
het geluid krijg ik nu, 1j later niet meer uit men hoofd. En als de treinchauffeur wat teveel of te lang claxoneert zet ik me al schrap. Als ik erover vertel krijg ik kippenvel. Ondertussen staat men dubieze record op 2. Op mijn lijn zit een jeugdinstelling en een 'gekkenhuis'. 'Place to be'. Ik kan niet vatten wat het moet zijn voor een bestuurder, als het na een tijd bij mij nog zo zen sporen achterlaat.
Ik wens je veel sterkte met het verwerken, want ik vind dat dit echt een proces nodig heeft, en het laat je nooit helemaal achter vind ik
Barbet schreef:Ik lees vaak terug over 'het geluid'.
Maar wat ik begreep van iemand in het topic die bij de NS werkt.
Dat is het geluid van de steenslag wat aan de onderkant van de trein wordt opgeworpen, door het harde remmen.
Deijs schreef:Animal schreef:En toch is het een heel ander geluid dan wanneer de noodrem ingezet wordt en er niks aangereden wordt. Dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Bijvoorbeeld een keer dat er iemand op het spoor liep en er een noodrem ingezet werd en bijvoorbeeld een keer dat de noodrem door een reiziger aangetrokken werd. Dat geluid is vooral een geluid van piepende remmen en komt verre van in de buurt van het geluid dat ik hoorde toen er een persoon onder de trein door ging. Een vriendin van mij heeft in een trein gezeten waar een ree onder terecht kwam en zij sprak ook over dat geluid.
Het zou goed het geluid van opspattende stenen kunnen zijn, maar die opspattende stenen worden volgens mij niet veroorzaakt door het harde remmen alleen.
Apart dat je dat kan horen eigenlijk, aangezien zo'n trein massief en zwaar is zou je toch wel verwacht dat je het niet hoort, op de stenen na maar die zouden dan ook bij een noodrem te horen moeten zijn?
Citaat:Alleen de reizigers hun overlast als in vertraging, trein missen, een vlucht missen etc, is vervelend, maar is niets vergeleken met wat deze suïcidale mensen, hun nabestaanden en alle betrokkenen bij het incident, meemaken
moniek21 schreef:Bij een " gewone "noodrem hoor je niet wat je hoort als bij een noodrem bij een aanrijding dit komt simpelweg omdat er 9 van de 10 keer iets onder de trein doorschiet en daarbij tussen de trein en de ballast door stuitert dit doet de stenen van de ballast tegen de onderkant van de trein aanslaan en dat is wat je hoort..

LadyMadonna schreef:Eline, respect voor hoe je het opgeschreven hebt.
Heb alleen moeite metCitaat:Alleen de reizigers hun overlast als in vertraging, trein missen, een vlucht missen etc, is vervelend, maar is niets vergeleken met wat deze suïcidale mensen, hun nabestaanden en alle betrokkenen bij het incident, meemaken
Net zoals jij zegt dat "wij" springers niet begrijpen, en niet weten hoe het voelt....
"Jij" weet niet wie er in die trein zitten. Wellicht een vader onderweg naar zijn terminale dochter die dood is als hij na alle vertraging eindelijk bij het ziekenhuis komt.... dat is iets meer (groot understatement ) dan vervelend...

Nanne schreef:Deijs schreef:@nanne
Ben je daar niet op een gegeven moment mentaal overvol van?
Tot nu toe nog niet. Kan het gelukkig heel goed van me afzetten en het goed relativeren.
Cinnepin, je ruikt geen ontbindingsgeur. Dat gaat idd niet zo snel.