Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:04

Ik lees vaak terug over 'het geluid'.
Maar wat ik begreep van iemand in het topic die bij de NS werkt.
Dat is het geluid van de steenslag wat aan de onderkant van de trein wordt opgeworpen, door het harde remmen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:06

Nieuwsgierigheid hoort bij de mens. In dit hele topic worden verhalen geplaatst die erg zijn om mee te maken, die lezen we ook, waarom zou je dan niet nieuwsgierig mogen zijn naar een verhaal die iemand misschien te shocking vind om neer te zetten? Dan kan je beter het hele topic niet lezen :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:10

Tentamen Suïcide. Poging tot zelfmoord.
Ja hier wel een andere lading.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:11

En toch is het een heel ander geluid dan wanneer de noodrem ingezet wordt en er niks aangereden wordt. Dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Bijvoorbeeld een keer dat er iemand op het spoor liep en er een noodrem ingezet werd en bijvoorbeeld een keer dat de noodrem door een reiziger aangetrokken werd. Dat geluid is vooral een geluid van piepende remmen en komt verre van in de buurt van het geluid dat ik hoorde toen er een persoon onder de trein door ging. Een vriendin van mij heeft in een trein gezeten waar een ree onder terecht kwam en zij sprak ook over dat geluid.

Het zou goed het geluid van opspattende stenen kunnen zijn, maar die opspattende stenen worden volgens mij niet veroorzaakt door het harde remmen alleen. :n

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:26

Danique schreef:
Wat is dat toch met mensen die zeggen dat ze een verhaal hebben maar het lekker niet gaan posten. Zeg dan niks...

Dit vind ik pas een rare reactie. Ik plaats niet zomaar gedetailleerde verhalen omdat mensen dat schokkend kunnen vinden. En spoiler kende ik niet, rare reactie hoor..

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:27

Ik vond het verhaal van die NS medewerker heel aannemelijk.
Door de enorme zuigkracht slaan de stenen tegen de onderkant en rond de trein......dat zou dat metaal hebben kunnen zijn.
Bovendien blokkeren de wielen natuurlijk en dat in combinatie met de rails en het gewicht snelheid van de trein....
Ik weet in ieder geval dat ik het héél bizar vond, kan het met niks anders vergelijken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:28

TS, ik kan helaas maar al te goed meemaken wat je hebt meegemaakt. Ikzelf heb het ook al meegemaakt. Spijtig genoeg vanop de eerste rij, maar gelukkig niet het 'live' zitje. Ik zit elke dag 2u op de trein, en vaak dommel ik dan in slaap. Ik kan mij het nog herinneren als de dag van gisteren. Zonnige lente avond op weg naar huis. Beetje in slaap gewiegd, wordt wakker van de claxon van de trein, niet abnormaal, hij doet dat wel vaker. Ineens hoor je de tonen heel dringend veranderen van hoog naar laag. En de remmen schieten in actie. 3 seconden later, hoorde ik een doffe 'thud' gevolgd door het geluid zoals hier al zo vaak beschreven. In de trein keek iedereen elkaar verdoofd aan. We hadden iets geraakt. Toen we enkele minuten laten de ambu en politie zagen rijden, wisten we het meteen. 1,5u op de trein voor we mochten evacueren.

het geluid krijg ik nu, 1j later niet meer uit men hoofd. En als de treinchauffeur wat teveel of te lang claxoneert zet ik me al schrap. Als ik erover vertel krijg ik kippenvel. Ondertussen staat men dubieze record op 2. Op mijn lijn zit een jeugdinstelling en een 'gekkenhuis'. 'Place to be'. Ik kan niet vatten wat het moet zijn voor een bestuurder, als het na een tijd bij mij nog zo zen sporen achterlaat.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken, want ik vind dat dit echt een proces nodig heeft, en het laat je nooit helemaal achter vind ik :(:)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:29

Animal schreef:
En toch is het een heel ander geluid dan wanneer de noodrem ingezet wordt en er niks aangereden wordt. Dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Bijvoorbeeld een keer dat er iemand op het spoor liep en er een noodrem ingezet werd en bijvoorbeeld een keer dat de noodrem door een reiziger aangetrokken werd. Dat geluid is vooral een geluid van piepende remmen en komt verre van in de buurt van het geluid dat ik hoorde toen er een persoon onder de trein door ging. Een vriendin van mij heeft in een trein gezeten waar een ree onder terecht kwam en zij sprak ook over dat geluid.

Het zou goed het geluid van opspattende stenen kunnen zijn, maar die opspattende stenen worden volgens mij niet veroorzaakt door het harde remmen alleen. :n

Apart dat je dat kan horen eigenlijk, aangezien zo'n trein massief en zwaar is zou je toch wel verwacht dat je het niet hoort, op de stenen na maar die zouden dan ook bij een noodrem te horen moeten zijn?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:32

The_Cat schreef:
TS, ik kan helaas maar al te goed meemaken wat je hebt meegemaakt. Ikzelf heb het ook al meegemaakt. Spijtig genoeg vanop de eerste rij, maar gelukkig niet het 'live' zitje. Ik zit elke dag 2u op de trein, en vaak dommel ik dan in slaap. Ik kan mij het nog herinneren als de dag van gisteren. Zonnige lente avond op weg naar huis. Beetje in slaap gewiegd, wordt wakker van de claxon van de trein, niet abnormaal, hij doet dat wel vaker. Ineens hoor je de tonen heel dringend veranderen van hoog naar laag. En de remmen schieten in actie. 3 seconden later, hoorde ik een doffe 'thud' gevolgd door het geluid zoals hier al zo vaak beschreven. In de trein keek iedereen elkaar verdoofd aan. We hadden iets geraakt. Toen we enkele minuten laten de ambu en politie zagen rijden, wisten we het meteen. 1,5u op de trein voor we mochten evacueren.

het geluid krijg ik nu, 1j later niet meer uit men hoofd. En als de treinchauffeur wat teveel of te lang claxoneert zet ik me al schrap. Als ik erover vertel krijg ik kippenvel. Ondertussen staat men dubieze record op 2. Op mijn lijn zit een jeugdinstelling en een 'gekkenhuis'. 'Place to be'. Ik kan niet vatten wat het moet zijn voor een bestuurder, als het na een tijd bij mij nog zo zen sporen achterlaat.

Ik wens je veel sterkte met het verwerken, want ik vind dat dit echt een proces nodig heeft, en het laat je nooit helemaal achter vind ik :(:)

Gekkenhuis? -O-

Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n claxon je dan angst inblaasd.

Algemene vraag:

Werden jullie niet claustrofobisch als je zo'n tijd moet blijven zitten? Als ik daar al aan denk word ik al bang, en dan ook nog eens het feit dat er iets verschrikkelijks gebeurt is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:36

Barbet schreef:
Ik lees vaak terug over 'het geluid'.
Maar wat ik begreep van iemand in het topic die bij de NS werkt.
Dat is het geluid van de steenslag wat aan de onderkant van de trein wordt opgeworpen, door het harde remmen.

Dat klopt idd , dat zijn de stenen van de ballast die tegen de onderkant slaan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:44

Deijs schreef:
Animal schreef:

Apart dat je dat kan horen eigenlijk, aangezien zo'n trein massief en zwaar is zou je toch wel verwacht dat je het niet hoort, op de stenen na maar die zouden dan ook bij een noodrem te horen moeten zijn?

Mijn ervaring is in ieder geval dat er verschil in zit. Ik heb dus wel vaker een noodrem meegemaakt, maar daarbij was dat geluid niet te horen. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er op dat punt net andere stenen lagen bijvoorbeeld. Of zou de noodrem voor de passagiers misschien iets minder snel remmen en heeft de machinist toen met die oudere man die op het spoor liep ook minder hard geremd? Dat zou ook rustig zo kunnen zijn hoor, maar zoals ik al aangaf heb ik meerdere noodremmen meegemaakt (ik reis gemiddeld 15-20 uur per week met de trein) en dat geluid echt alleen gehoord toen er een persoon onder lag. Voor die tijd zat ik ook altijd voorin de trein in verband met makkelijk overstappen, dus qua positie in de trein was er geen verschil.

Sinds de aanrijding ga ik trouwens nooit meer voorin zitten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:48

Bij een " gewone "noodrem hoor je niet wat je hoort als bij een noodrem bij een aanrijding dit komt simpelweg omdat er 9 van de 10 keer iets onder de trein doorschiet en daarbij tussen de trein en de ballast door stuitert dit doet de stenen van de ballast tegen de onderkant van de trein aanslaan en dat is wat je hoort..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:51

Deijs, ik wel, zie mijn eerste bericht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:59

Eline, respect voor hoe je het opgeschreven hebt.
Heb alleen moeite met
Citaat:
Alleen de reizigers hun overlast als in vertraging, trein missen, een vlucht missen etc, is vervelend, maar is niets vergeleken met wat deze suïcidale mensen, hun nabestaanden en alle betrokkenen bij het incident, meemaken

Net zoals jij zegt dat "wij" springers niet begrijpen, en niet weten hoe het voelt....
"Jij" weet niet wie er in die trein zitten. Wellicht een vader onderweg naar zijn terminale dochter die dood is als hij na alle vertraging eindelijk bij het ziekenhuis komt.... dat is iets meer (groot understatement ) dan vervelend...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:01

gohya schreef:
Je bedoelt de geur van de remmen? de geur van het slachtoffer ruik je n.l. niet.

Je ruikt het slachtoffer wel degelijk...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:01

moniek21 schreef:
Bij een " gewone "noodrem hoor je niet wat je hoort als bij een noodrem bij een aanrijding dit komt simpelweg omdat er 9 van de 10 keer iets onder de trein doorschiet en daarbij tussen de trein en de ballast door stuitert dit doet de stenen van de ballast tegen de onderkant van de trein aanslaan en dat is wat je hoort..

Och ja dat klinkt wel heel logisch eigenlijk :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:02

Nanne schreef:
gohya schreef:
Je bedoelt de geur van de remmen? de geur van het slachtoffer ruik je n.l. niet.

Zal het bloed zijn denk ik?
Maar moet je daarvoor niet dichtbij staan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:03

Wat een vreselijke verhalen komen er toch voorbij. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ga altijd bewust zover mogelijk achterin de trein zitten om zo de minste impact mee te krijgen wanneer er iets gebeurt.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:05

Ik weet het nog als de dag van gisteren 3 februari 2015.
ik ga met een goeie vriendin te shoppen naar Enschede.
We stappen in Leeuwarden op de trein en net voor Heerenveen staan we opeens stil...het blijft even stil en verbaasd kijken we elkaar aan...wat is dit nou?
Tot de conducteur spreekt sorry voor de schrik mensen maar er lopen schapen op de rails...
Waar we opgelucht adem halen en ik nog voor de gek zeg...Ja hoor schapen en wat vanavond op de terug weg een persoon?
Had ik dat nou maar nooit gezegd..
Want idd in de avond na een enorm gezellig dagje liep ons Dag toch iets minder af...en daar sta je dan bij Wolvega niet wetend wat je moet...
Ik weet nog dat ik tegen m'n vriendin zei, zeg dat dit niet waar is..
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op 05-02-17 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:06

Deijs schreef:
Nanne schreef:

Zal het bloed zijn denk ik?
Maar moet je daarvoor niet dichtbij staan?

Niet alleen het bloed.

En je moet daar inderdaad dichtbij voor staan. Wat ik helaas in mijn werk ook moet doen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:07

LadyMadonna schreef:
Eline, respect voor hoe je het opgeschreven hebt.
Heb alleen moeite met
Citaat:
Alleen de reizigers hun overlast als in vertraging, trein missen, een vlucht missen etc, is vervelend, maar is niets vergeleken met wat deze suïcidale mensen, hun nabestaanden en alle betrokkenen bij het incident, meemaken

Net zoals jij zegt dat "wij" springers niet begrijpen, en niet weten hoe het voelt....
"Jij" weet niet wie er in die trein zitten. Wellicht een vader onderweg naar zijn terminale dochter die dood is als hij na alle vertraging eindelijk bij het ziekenhuis komt.... dat is iets meer (groot understatement ) dan vervelend...

Daar heb je groot gelijk in :)

En zoals iemand ook zei in dit topic, weet even niet wie, is dat je het best vervelend mag vinden, de vertraging, en er van baalt. Dat betekend niet dat je meteen niet meeleeft met de springer en iedereen er omheen.

Alleen ik heb niet echt begrip voor de mensen die alleen maar aan de vertraging denken en opmerkingen maken als dat zulke mensen het maar ergens anders moeten doen, boos worden op de springer en totaal geen sympathie of begrip hebben voor het ongeval, maar dus alleen chagrijnig zijn dat ze 'weer door zo'n irritante springer' vertraging hebben opgelopen. Dat bedoel ik er meer mee.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:07

@nanne

Ben je daar niet op een gegeven moment mentaal overvol van?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:11

Nanne schreef:
gohya schreef:

Zo snel al?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:14

Deijs schreef:
@nanne

Tot nu toe nog niet. Kan het gelukkig heel goed van me afzetten en het goed relativeren.

Cinnepin, je ruikt geen ontbindingsgeur. Dat gaat idd niet zo snel.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:16

Nanne schreef:
Deijs schreef:
@nanne

Tot nu toe nog niet. Kan het gelukkig heel goed van me afzetten en het goed relativeren.

Cinnepin, je ruikt geen ontbindingsgeur. Dat gaat idd niet zo snel.

Ik denk dat het aan mij voorbij is gegaan maar wat voor werk doe je?