Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:41

A3a1 schreef:
Ik had de kleur en het rascisme buiten beschouwing gelaten.
Het was gewoon iemand die boos was omdat ze haar zin niet kreeg.

Nee, vast niet, het maakt niks uit, tot de stortbak over je heenkomt.

Je hebt je punt gemaakt.
Nu weer ontopic

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:45

Mensen die zo kortzichtig zijn om een stortbak over mij heen te gieten omdat ik toevallig uit hetzelfde land kom als degene waar zij een hekel aan hebben trek ik me inderdaad weinig van aan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:57

Tot het erg vervelend wordt, omdat het wat te vaak gebeurd.
Blanke mensen in bv andere landen vinden maar wat vaak dat zij gediscrimineerd worden :+

RomeeBalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:06

Ik had vandaag twee klanten aan de kassa, was niet op mij gericht, maar ik vond het toch wel een beetje apart.

Onder de kassa is zegmaar zo'n open vak met lege dozen er in.
Er stond een vrouw bij mij aan de kassa, en de kassa tegenover mij een man. Vrouw stond voor het 'dozenhok' dus de man vraagt: ''Mag ik een doos van je?"' Waarop de vrouw antwoordt: ''Je mag best mijn doos pakken hoor.'' Uhm ja, dat vond ik wel een beetje apart, dochter van een jaar of elf stond er ook nog naast. :=

Smee__

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:24

Oh heerlijk dit topic :')

Ik kan zo snel 2 dingen bedenken. De eerste was niet zo zeer een klant maar de politie :+ Ik heb in een drogisterij gewerkt en stond op een ochtend vlak na openingstijd als enige bij de kassa's. Omdat er nog niemand was ben ik maar de kassa's gaan schoonmaken. Nietsvermoedend druk bezig, staan er ineens 2 agenten voor me.. Ik was blijkbaar met het schoonmaken langs de alarmknop gekomen die onder de kassa zit, die bedoelt is voor als er een overval is en gelijk een sein naar de alarmcentrale stuurt. Die dingen zijn heel gevoelig en het is ook niet echt een knop maar meer een soort hendeltje. Ik had helemaal niks door gehad en ik heb me echt nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld :') Werkte er pas net, was ook nog m'n eerste baantje. Gelukkig vonden de agenten het niet erg en weten ze het aan mijn baas die dus niet verteld had dat die knop er zat :+

Tweede verhaal was met een wat oudere man die voor aambeienzalf kwam en mij uitgebreid over zijn aambeien vertelde tot de drogist er was om uitleg te geven _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 06:21

A3a1 schreef:
Blanke mensen in bv andere landen vinden maar wat vaak dat zij gediscrimineerd worden :+

Koekoek, tegenwoordig kun je niks meer zeggen of mensen voelen zich gelijk aangesproken of aangevallen. Of erger, gediscrimineerd. :roll:.
Hou toch eens op met die onzin en jezelf in een slachtofferrol plaatsen. (Ik heb het hier niet specifiek over jou maar alle mensen die last hebben van dit probleem waardoor wij het zwarte pieten gezeur krijgen.) Dit topic gaat hier niet over. Als je er over wilt praten moet je zelf een topic openen, niet hier blijven drammen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 08:32

A3a1 schreef:
Maar wat is het voor toevoeging?
Maakt het iets uit, of het een surinaams, een antilliaan of een indiaan is, of een witte.

Als wij iets doen in het buitenland, en er wordt gezegd, die kaaskop?
Die witte? Die duitser?

Normaal gesproken niet, maar zodra een klant bij het minste of geringste het personeel gaat betichten van racisme wel.
Al had ze natuurlijk ook kunnen schrijven 'iemand met duidelijk zichtbaar een migratieachtergrond of voorouders met een migratieachtergrond', maar dat haalt de vaart een beetje uit het verhaal.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 08:55

Ik dacht dat er een keer uitgezocht was dat die ah bonuskaart niet eens gebruikt mag worden om kortingen niet te geven. Als korting openlijk staat geadverteerd moet die prijs voor alle klanten gehanteerd worden. De bonusregistratie geld alleen op persoonlijke acties, die bijvoorbeeld via mail worden gestuurd. Ten minste, dat was de uitkomst van de discussie toendertijd die ik gelezen heb.
Hier krijg ik in elk geval gewoon de bonuspeijs, ook al heb ik geen kaart. Ik ga er ook geen stampij over maken als ik het in een andere ah niet zou krijgen trouwens hoor. Ik kom sowieso niet vaak in de ah, vind het een minder fijne supermarkt dan andere supermarkten in de buurt. Ik ga vrijwel altijd naar plus, en soms naar de deka (ook iets minder fijn dan plus, maar heeft ruimere openingstijden hier).

Mijn dochtertje eet wel eens vast wat snoeptomaatjes uit het bakje tijdens het winkelen. Zolang je de verpakking uiteindelijk afrekend zie ik het probleem niet. Laatst had ze in een onbewaakt ogenblik een hap van een paprika genomen, die rekenen we dan ook gewoon af natuurlijk, ook al hadden we hem niet nodig.

Vroeger toen zelf ik in de winkel stond genoeg gekkigheid meegemaakt.
Gekste was nog wel dat ik een keer een honkermoller bon van een vaste klant (oudere man) kreeg voor mijn verjaardag. Awkward.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:01

Smee__ schreef:
Oh heerlijk dit topic :')

Ik kan zo snel 2 dingen bedenken. De eerste was niet zo zeer een klant maar de politie :+ Ik heb in een drogisterij gewerkt en stond op een ochtend vlak na openingstijd als enige bij de kassa's. Omdat er nog niemand was ben ik maar de kassa's gaan schoonmaken. Nietsvermoedend druk bezig, staan er ineens 2 agenten voor me.. Ik was blijkbaar met het schoonmaken langs de alarmknop gekomen die onder de kassa zit, die bedoelt is voor als er een overval is en gelijk een sein naar de alarmcentrale stuurt. Die dingen zijn heel gevoelig en het is ook niet echt een knop maar meer een soort hendeltje. Ik had helemaal niks door gehad en ik heb me echt nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld :') Werkte er pas net, was ook nog m'n eerste baantje. Gelukkig vonden de agenten het niet erg en weten ze het aan mijn baas die dus niet verteld had dat die knop er zat :+

Tweede verhaal was met een wat oudere man die voor aambeienzalf kwam en mij uitgebreid over zijn aambeien vertelde tot de drogist er was om uitleg te geven _O-

Die laatste had ik ook een keer.. een oudere vrouw die op zoek was naar een pak 4-laags toiletpapier met 4 rollen. We hadden alleen nog maar pakken van 6 maar dat was niet handig want dat pastte niet in de fietstas. Dus ik bood een pak 3-laags toiletpapier aan in een pak van 4 rollen. Begint die mevrouw een heel verhaal dat ze echt 4-laags moet hebben want anders is het zo pijnlijk afvegen met de aambeien. Het werd ongeveer tien keer herhaald met steeds meer details... Ik probeerde in alle macht mijn gezicht in de plooi te houden maar ik dacht bijna dat ik in banansplit zat :')

Edit, dat eerste heb ik ook eens gehad. Bij het inschakelen van het alarm per ongeluk de verkeerde code ingetoetst, bleek dus een overvalcode te zijn. Terwijl ik nietsvermoedend naar huis reed werd ik honderd keer gebeld, maar niks van gemerkt. Pas toen ik thuis was de telefoon gehoord. Er stond er politie op iedere straathoek en iedereen was in paniek omdat ze dachten dat ik nog in het pand was := heb me nog nooit zo geschaamd...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:12

Oh god jitske, wat erg dat verhaal, haha.
Zoiets heeft mijn schoonzus ook eens gehad town ze bij de supermarkt werkte. Moest ze de slijterij doen, maar omdat het daar over het algemeen een stuk rustiger is moest ze ook de telefoon opnemen. Een van de casieres had tegen een alarmknop aan gestoten. Dus ze belden van de alarmcentrale met een geheime vraag. Maar daar wist schoonzus dus niks van af en gaf doodleuk het antwoord wat was afgesproken voor een overval (ook echt dom om een antwoord te kiezen wat ook gewoon vaak zo was, het was iets van: die en die is in een bespreking, wat dus ook echt zo was). Ook meteen alles in rep en roer, luiken naar beneden, politie voor de deur etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:58

A3a1 schreef:

Vertel daar eens wat meer over?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:07

lieveli schreef:
A3a1 schreef:

Vertel daar eens wat meer over?

Volgens mij is de "racisme" discussie, ongeacht of het hier of het buitenland is, hier nu niet meer van toepassing én behoorlijk offtopic. Het is beter om hiervoor een apart topic te openen of het verder af te handelen in pb.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:34

Welnee, zoveel interesseert het me niet.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:48

Meneer van de PostNL die retourpakketten af kwam leveren en vroeg of mijn collega even wilde tekenen. Zij wilde tekenen met haar pen maar op het apparaat moest dat met je vinger. "Ja dames, anno 2017 is het allemaal vingerwerk, maar dat vinden jullie vast niet erg hè."
We zijn zonder iets te zeggen weggelopen. Kansloze vent. Als ie al niet genoeg voor paal had gestaan omdat niemand lachte zou je er bijna een klacht over indienen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:01

lieveli schreef:

Daarom reageer je :+

Maar goed, ik zal het topic verder laten aan de verkoopsters :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:25

A3a1 schreef:
lieveli schreef:

Daarom reageer je :+

Maar goed, ik zal het topic verder laten aan de verkoopsters :D

Doe dat.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:56

A3a1 schreef:
jasmijnz schreef:
Ik weet niet als die hier al eens voorbij is gekomen maar..

Zelf werk ik in een kleine notenbar en klanten pinnen veel. We staan met een paar leuke meiden altijd achter de balie en daar krijgen we ook veel opmerkingen over. Laatst hoorde mijn baas voor het eerst de opmerking die wij helaas al heel vaak hebben gehoord tijdens het pinnen. Kan ik hem er al in steken? En dan met zo'n vieze pedo blik je strak aankijken.. iehhhh

Wat heeft je baas ermee gedaan?

Hij kan er helaas weinig mee, meestal blijven we gewoon neutraal kijken en is alles weer goed

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:48

A3a1 schreef:
Maar wat is het voor toevoeging?
Maakt het iets uit, of het een surinaams, een antilliaan of een indiaan is, of een witte.

Als wij iets doen in het buitenland, en er wordt gezegd, die kaaskop?
Die witte? Die duitser?

Werkelijk, waar maak je je druk om zeg....

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:00

Hier regelmatig opmerkingen gehad :+

Maargoed ik werk in de horeca met aangeschoten mensen en zomers in een verpleeghuis gewerkt op PG en somatiek.

Op de somatiek wel echt met mond vol tanden gestaan. Was aan het schoonmaken op de kamer van een mevrouw in de 90 jaar oud. Heel gezellig aan het kletsen en druk aan het praten (vooral commentaar leveren, want vroeger mocht er echt schoonmaakspul gebruikt worden --> chloor). Waarop zij na een half uur vanuit het niets tegen mij zegt: Ik ben niet bang om dood te gaan, maar alleen bang dat het komt omdat ik stik. Dat zij het een heel eng idee vond om geen lucht meer te krijgen :\ Paniek straalde uit haar ogen. En dat dit haar laatste "thuis" zal zijn en zij hier zal overlijden.

Vond dat wel een moeilijk moment :o Wat zeg je dan?
Want dikke kans dat zij niet meer zal verhuizen... Haar gerustgesteld met: "Er gelukkig geen datum staat op dat laatste huis, en dat het nog jaren kan duren" & dat als ik haar hoor kletsen ik niet de indruk heb dat er een kans op stikken is :o "
Maar vond het als oproepkracht toch bijzonder ongemakkelijk.

In de horeca vooral aangeschoten seksuele opmerkingen, goed daar hap je na 2x hard op terug dat je er niet van gediend bent, en dat ze zich maar te gedragen hebben ~~}>

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:25

Ooit een keer meegemaakt dat ik de koffieronde deed in een zorgcentrum. Was de zorg mij vergeten te melden dat de echtgenoot van een vrouw was overleden. Sta ik aan de deur en bied ik meneer en mevrouw een kopje koffie aan krijg ik de melding dat meneer was overleden.
Toen stond ik even met mijn mond vol tanden en het schaamrood op de kaken.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:55

Zo wat een verhalen komen hier langs zeg. Zelf heb ik niet heel veel ergs meegemaakt. Wel twee keer meegemaakt dat een klant midden tijdens mijn verkooppraatje zei dat ik mooie ogen had. Beide toevallig wat oudere, buitenlandse mannen. Dan sta je wel even van : ok, bedankt en wat nu? Maar ik geloof wel dat het lief bedoeld was.

Vervelende klanten heb ik echter wel genoeg meegemaakt. Toppunt blijft altijd nog een vrouw, die blijkbaar een gratis paraplu bij ons had gekregen bij haar aankoop jaaaaren geleden. Ik werkte er 5 jaar en die actie had ik nooit meegemaakt, was dus van voor mijn tijd. Maargoed, nu wilde ze voor het eerst die paraplu gebruiken en bleek er een scheurtje in te zitten en kwam ze dus een nieuwe halen. Maar die paraplu's hebben wij dus allang niet meer, dus konden we haar helaas niet helpen. En boos dat die mevrouw was! Wat een onzin volgens dat wij haar geen nieuwe paraplu konden geven die ze jaren terug GRATIS had gekregen en niet meer op voorraad hadden... Ze is toen boos de winkel uit gestormd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:06

Jeetje ik zie hier toch wel dingen staan waarvan ik me afvraag of hier ook melding van gemaakt wordt. Want je zo opdringen aan een (veel jongere) meid is i.m.o. gewoon seksuele intimidatie, gadver.

Heb een keer iets vergelijkbaars gehad toen ik barvrijwilliger was op mijn vereniging. Een man kwam uit een groepje aan mij vragen of ik een streepje had of het kaal had :o? Ik meldde hem dat als hij dergelijke opmerkingen bleef maken de beveiliging wel eens zou kijken hoe het bij hem van onderen is gesteld. Toen droop ie af :+ Later heeft ie het nog bij een collega geprobeerd en toen is hij netjes verwijderd door de beveiliging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:11

Ik had het laatst een man en een vrouw met hun zoon op mijn terras. Nou is dat niet echt gek.

Ik ben de drankjes gaan opnemen, maar toen ik terugkwam met de drankjes vroegen de mensen al: "Hoe oud zou jij onze zoon schatten?" Dus ik zei: "hmmm... 20?" Hij was 19. Ook vroegen ze naar mijn leeftijd, dus ik antwoorden dat ik ook 19 was. Ook nog niet heel gek, maar toch dat je iets hebt van: Waarom vraag je dat.

Echter brak mijn klomp toen ik even later het menu kwam opnemen. Moeder en vader pakten allebei de hand van hun zoon vast, en zeiden: "Wij zijn het er overeens dat jij een heel leuk vriendinnetje voor onze zoon zou zijn." Huh? Ik wist even niet of ik dat nou goed had gehoord of niet. :') Ze waren echt bloedserieus. Ik heb, omdat ik verder echt niets wist te zeggen, maar gezegd dat ik bezet was en heb de betreffende gasten overgedragen aan een collega.

Wtf? :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:12

Resistance schreef:
Ik had het laatst een man en een vrouw met hun zoon op mijn terras. Nou is dat niet echt gek.

Ik ben de drankjes gaan opnemen, maar toen ik terugkwam met de drankjes vroegen de mensen al: "Hoe oud zou jij onze zoon schatten?" Dus ik zei: "hmmm... 20?" Hij was 19. Ook vroegen ze naar mijn leeftijd, dus ik antwoorden dat ik ook 19 was. Ook nog niet heel gek, maar toch dat je iets hebt van: Waarom vraag je dat.

Echter brak mijn klomp toen ik even later het menu kwam opnemen. Moeder en vader pakten allebei de hand van hun zoon vast, en zeiden: "Wij zijn het er overeens dat jij een heel leuk vriendinnetje voor onze zoon zou zijn." Huh? Ik wist even niet of ik dat nou goed had gehoord of niet. :') Ze waren echt bloedserieus. Ik heb, omdat ik verder echt niets wist te zeggen, maar gezegd dat ik bezet was en heb de betreffende gasten overgedragen aan een collega.

:=
Wat vond de zoon ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:14

TerraHowrse schreef:
Resistance schreef:

:=
Wat vond de zoon ervan?

Die durfde me absoluut niet aan te kijken, volgens mij vond hij het ook nog al erg. :') _O-